خرید و فروش در بازار خودرو راکد است

گروه اقتصادی الف،   3980826122 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک فعال بازار خودرو گفت: امروز خرید و فروش خودرو در بازار راکد بود و با توجه به تاثیر رشد قیمت بنزین بر قیمت خودرو، خریداران فعلاً برای خرید دست نگه داشته‌اند.

 خرید و فروش در بازار خودرو راکد است

فارس نوشت: تجربه نشان داده افزایش قیمت بنزین در دنیا عاملی برای کاهش تمایل مردم به خرید خودرو و در نتیجه کسادی بازار خودرو است. این اتفاق در بازار خودرو ایران نیز دور از انتظار نیست و برخی فعالان بازار خودرو معتقدند روند قیمتی بازار خودرو کاهشی خواهد بود.

در بازار خودرو امروز هر دستگاه پراید با قیمت ۴۸.۵ میلیون تومان معامله شد و در مورد پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز می‌توان به قیمت ۸۶ میلیون تومانی این خودرو اشاره کرد.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت پژو پارس و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس نیز در بازار طی روزهای اخیر تغییری نداشته و به ترتیب ۱۰۰ میلیون تومان و ۷۶.۵ میلیون تومان معامله می‌شوند. قیمت رانا نیز از ۸۳ میلیون تومان طی روزهای اخیر به ۸۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

در مورد قیمت سمند LX نیز باید به نرخ ۸۱ میلیون تومانی خودرو در بازار اشاره کنیم. همچنین هر دستگاه تیبا صندوق‌دار به قیمت ۵۸ میلیون تومان و تیبا هاچ بک به قیمت ۶۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

قیمت ساندرو استپ‌وی نیز در بازار به ۱۹۸.۵ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه سراتو نیز به قیمت ۳۰۲ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. 

* خرید و فروش راکد است

محمد مولایی یک فعال بازار خودرو گفت: امروز خرید و فروش خودرو در بازار راکد بود و با توجه به تاثیر رشد قیمت بنزین بر قیمت خودرو، خریداران فعلاً برای خرید دست نگه داشته‌اند.

وی افزود: هرچند قیمت روی کاغذ برخی خودروها در اثر رشد نرخ ارز، کمی بالا رفته اما خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد و مردم منتظرند تا اثر قیمت جدید بنزین را بر نرخ خودروها مشاهده کنند.

در مورد کنترل قیمت‌ها در بازار، رضا رحمانی وزیر صنعت نیز گفته است: برای صیانت از حقوق مردم و جلوگیری از سوء استفاده گری برخی سودجویان،​ پس از اصلاح نرخ بنزین​، مقرر کرده ایم که هیچ افزایش نرخی در کالاها نباید داشته باشیم و با این حال هر گونه افزایش قیمت، تخلف محسوب می شود.

وی افزود: برنامه تثبیت قیمت‌ها ادامه دارد و مهمترین کار ما این است که جلوی دلال بازی را بگیریم.

رحمانی با بیان اینکه اصلاح صنعت خودرو را آغاز کرده ایم، گفت: به علت‌های مختلف از جمله میزان بالای مصرف سوخت و برای حفظ محیط زیست و ایمنی از خودروسازان خواسته‌ایم تولید خودروهای قدیمی را متوقف کنند و خودروی جایگزین باید مصرف پایین و ایمنی بالا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه ساخت خودروهای برقی در دستور کار قرار دارد، افزود: با شرکت‌های معتبر جهان وارد مذاکره شدیم و مردم آثار این تصمیمات را خواهند دید.

دیدگاه کاربران

مهدی۱۱۷۶۵۳۵۱۹:۲۲:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۶
دلالان نامحترم، یک خورده دیگه قیمتها را بالا ببرید،تا بازار راه بیافتد. مثلا میتوانید مقداری رشوه و زیر میزی به ویران خودرو و سایپا بدهید، تا تعداد کمتری فرقون به بازار بدهند، و در نتیجه قیمتها را بالاتر ببرید، تا مردم مجبور شوند بخرند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین