در گفت‌وگو با الف مطرح شد دولت به فکر کاهش اثرات منفی افزایش یکباره قیمت‌ بنزین باشد

گروه اقتصادی الف،   3980826088 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس اقتصادی گفت: امیدواریم دولت تجربه افزایش شوک ارزی در مورد قیمت های حامل های انرژی را تکرار نکرده و راهکارهایی برای کاهش اثرات منفی افزایش قیمت بنزین اتخاذ کند.

دولت به فکر کاهش اثرات منفی افزایش یکباره قیمت‌ بنزین باشد

به گزارش الف، بنابر اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز آغاز شد و این اتفاق در حالی رخ داد که تا چند روز پیش از آن مسئولین افزایش قیمت بنزین را تکذیب می‌کردند.

احسان خاندوزی، کارشناس مسایل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار الف در مورد افزایش قیمت بنزین و اینکه دولت چه راهکارهایی باید انجام دهد، تا اثرات منفی افزایش یکباره بنزین کمتر شود، گفت: ما در اقتصاد چهار قیمت کلیدی؛ نرخ سودبانکی،نرخ ارز، نرخ حامل‌های انرژی و دستمزد نیروی کار را داریم،  که تغییرات این قیمت‌های کلیدی موجب می شود تا شوکی به فعالیت‌های اقتصادی وارد شود و تمام رفتارهای مصرفی و تولیدی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد که در حال حاضر نیز افزایش قیمت بنزین شامل این موارد می‌باشد.

وی تصریح کرد:‌ به همین جهت اگر به صورت شوک تغییراتی در قیمت‌ها ایجاد شود، این موضوع موجب القای نا اطمینانی در بازارهای اقتصادی ‌می‌شود و فعالان اقتصادی تصمیم می‌گیرند تا بازگشت اطمینان در بازارها از سرعت فعالیت‌های خود کم کنند و کالایی را به فروش نرسانند، به طور مثال خودداری فروشندگان نسبت به عرضه کالاها موجب نارضایتی کوتاه مدت برای آنها و حتی برای مردم می شود.

این کارشناس مسایل اقتصادی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی دستگاه‌های نظارتی نیز نباید با فشار قیمت کالاها را در فروشگاه‌ها پایین نگهدارند، چراکه این خود موجب تشدید نارضایتی می‌شود و و رسیدن اقتصاد به تعادل را به تاخیر می‌اندازد و موجب کمتر شدن عرضه کالا و همچنین کمبود آن می‌شود.

خاندوزی تاکید کرد: این اتفاقی پس از شوک ارزی در سال ۹۷ نیز رخ داد و با مشکلاتی که در بازارهای اقتصادی مواجه بودیم. امیدواریم دولت نیز  تجربه افزایش شوک ارزی در مورد قیمت های حامل های انرژی را تکرار نکرده و راهکارهایی برای کاهش اثرات منفی افزایش قیمت بنزین اتخاذ کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۷۷۳۱۷۰۰:۰۵:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
همه شماها نفستون از جای گرم بلند میشه ،شماها چه میفهمید که با حقوق یک میلیون پانصد چطوری باید خانواده رو چرخوند یعنی چی،حالا قیمت افزایش بنزین هم با اون اثرات تورمی بیاد روش هر وقت اون مسيول خودش در اون شرایط زندگی درک میفهمه قضیه چیه وگرنه همش کشک،ولی بترسید از آه مردم مظلوم
ناشناس۱۱۷۷۷۱۷۰۸:۳۰:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
چرا بعضی از هزینه ها را باید ملت ایران بدهد؟
ناشناس۱۱۷۸۹۳۷۱۳:۱۹:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بعضی از هزینه ها؟!! فعلا تمام هزینه ها بر دوش ملت ه
ناشناس۱۱۸۳۴۱۰۱۴:۰۶:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
تخم مرغ گران شد . مبارک باد .
ناشناس۱۱۷۹۸۴۸۱۶:۱۳:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
راه حل اصلی مشکلات کشور : تعدیل و کاهش پنجاه درصد مدیران کشور کاهش حقوق مدیران کشور به میزان پنجاه درصد جلوگیری از بکارگیری مجدد بازنشستگان حتی به عنوان مشاور ممنوع شدن برگزاری هرگونه همایش و سمینار به هزینه دولت شفاف سازی حقوق کارمندان دولت و دسترسی کامل همه مردم به فیشهای حقوقی واقعی آنها اجرای کامل نظام هماهنگ پرداخت و رفع تبعیض میان بازنشتگان کشوری و تامین اجتماعی در حقوق واقعی کردن دریافت مالیات از اقشار مرفه و کاهش مالیات دریافتی از اقشار متوسط و زیر متوسط اگر همین چند مورد اجرا شود, پنجاه درصد مشکلات کشور اتوماتیک حل خواهد شد.
ناشناس۱۱۸۰۱۴۹۱۷:۲۴:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
چرا آنطور که دنبال محاکمه ارازل و اوباش هستید دنبال محاکمه مدیران بی کفایتی که به سرمایه ملت آسیب می رسانند نیستید؟ حتی یک خط مطلب؟ حداقل طرح موضوع کنید.
ناشناس۱۱۸۰۳۲۵۱۸:۰۲:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
کسی که منفی داده چه چیزی رامیخواد ثابت کند نمیدانم فازش چی هست این آقای محترم درست گفته با حقوق یک میلیون پانصد چکار میشود کرد
ناشناس۱۱۷۷۳۴۱۰۰:۱۵:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
این گرانی بنزین سرآغاز فجایع بزرگ است.
ناشناس۱۱۷۷۳۷۱۰۰:۳۰:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بفکر باشه ، عزیزم قبلش باید فکر کنی نه بعدش!
ناشناس۱۱۷۷۵۰۲۰۲:۴۴:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
عدم افزایش قیمت ها هم مثل طرح 3 فوریتی دروغ...
ناشناس۱۱۷۸۵۰۵۱۱:۳۹:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
عیار مجلس در لغو طرح «سه فوریتی» مشخص شد.
ناشناس۱۱۷۷۵۰۳۰۲:۴۶:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
این یارانه افزایش سوخت تا چند مدت پرداخت میشه وبعد قطع خواهد شد ومانور جلوگیری ازگرانی هم تاثیری نداره وتورم بیش از پیش خواهد شد .والسلام .
عاشق ایران۱۱۷۷۵۵۱۰۶:۰۲:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
سلام ، مردم زیر بار 100 کیلویی گرانی های اخیر کمرشان خم شده بود که جمعه شب در شب میلاد پیامبر. دولت با تمام قوا یک بار 1000کیلویی را بر کمر مردم تحمیل کردند . و انتظارشان هم این است که سکوت کنند و دم برنیاورند !
ناشناس۱۱۷۹۹۹۴۱۶:۴۸:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
کاملا درسته نمی بایست هزینه های راننده های تاکسی اضافه شود
ناشناس۱۱۸۰۸۲۵۱۹:۵۹:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بابا دولت پول نداره چیکار کنه پس؟!
ناشناس۱۱۷۷۵۵۴۰۶:۱۳:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دولت که نمی تواند پس بهتر هست قیمت را به قبل برگرداند
کریم۱۱۷۷۶۴۰۰۷:۴۸:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
خیلی باید ساده انگار باشیم که فکر کنیم دولت دارای سیستمی است که بتواند قیمت ها را کنترل کند. مگر طی دوره های گذشته هیچیک از دولت ها توانسته اند قیمت ها را کنترل کنند؟ تنها کاری که کرده اند این بوده که سعی کنند مردم را به افزایش قیمت ها عادت دهند و ذهن آنها را آماده گرانی ها کنند.
ناشناس۱۱۷۷۶۸۹۰۸:۱۸:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دولت اگر کمی تدبیر داشت نمی بایست سهمیه بنزین راننده تاکسی را اضافه کند و بگوید که کرایه ها را هم حق افزایش ندارید. در حالیکه 50% به هزینه اش تحمیل شده ایجاد شرایط اچمز برای مردم کار درستی نیست
ناشناس۱۱۷۷۷۵۵۰۸:۴۴:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
همین امروز مسیر دو هزار تومنی رو ازم سه هزار گرفتن
ناشناس۱۱۷۷۷۷۴۰۸:۴۹:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
چرا اینترنت را وصل نمیکنید ما حتی با خانواده خود نمی توانیم تماس بگیریم و این وضع را تا کی میخواهید ادامه دهید؟
ناشناس۱۱۷۷۷۸۷۰۸:۵۲:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
این آقایان در مورد یارانه حامل های انرژی طوری صحبت می کنند و بیان می کنند که بیشترین یارانه انرژی جهان را می دهند.و منت سر ملت می گذارند. چرا .. در منطق اقتصاد قیمت نسبی ملاک است نه قیمت مطلق همه قیمت ها با هم دیده می شوند قیمت سوخت را با قیمت خودرو نرخ دستمزد و قیمت سایر کالاها مقایسه می شود . سایت الف که صاحب امتیاز آن اقتصاددان می باشد یک مطلب از چند کشور منتخب تهیه کنند هم با نرخ ارز مشخص قیمت سوخت ، نرخ دستمزد ، قیمت خودرو ، مصرف سوخت خودرو و قیمت کالاهای اساسی را تهیه کنند تا مشخص شود ملت ایران چه مقدار مظلوم هستند. و اگر راست می گوید یک گزارش نیز از یارانه ای که به خوراک پتروشیمی ها داده می شود که گفته می شود بیش از 12 میلیارد دلار است تهیه نماید و چرا دولت یارانه آنها را قطع نمی کنند ..
ناشناس۱۱۷۷۸۴۱۰۹:۱۶:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
آقایان با قطع اینترنت مردم رو عصبی تر کردن. کسب و کارها رو تعطیل
ناشناس۱۱۷۷۸۴۷۰۹:۱۸:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اگر دولت توانست نرخ ارزی که 3600 تومان بود را به حالت اولیه برگرداند. اگر توانست پراید را دوباره 18 میلیون تومن بکندو اگر قیمت رب گوجه 4500 تومانی برگشت سرجای اولش تورم بنزین هم قابل کنترل می شود
ناشناس۱۱۷۷۹۰۱۰۹:۳۴:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
قیمت یک گوجه و پیاز و سیب زمینی رو نمی تونین ثابت نگه دارید بعد از کنترل قیمت ها حرف میزنه خنده داره یک ماه پیش گوجه رسیده بود به کیلویی 500 تومن الان گوجه رسیده به کیلویی 8 هزار تومن بعد از کنترل بازار حرف میزنند
ناشناس۱۱۷۷۹۵۸۰۹:۴۷:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
کسب و کار مردم وصل به اینترنته ، همه مشتریا از طریق گوگل پیدا میکنن شرکتا و خدمات رو ، این روند موجب ورشکستگی عده زیادی خواهد شد.
ناشناس۱۱۷۸۰۹۴۱۰:۱۶:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
یه شبه بدون اطلاع قبلی قیمت بنزین ۳ برابر شده، اینترنت رو قطع کردند طلبکار هم هستند
ناشناس۱۱۷۸۱۶۸۱۰:۲۹:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
سه روز کسب و کار هزار نفر بیچاره که از بیکاری برای خودشون در اینستاگرام اینترنت شغل ایجاد کردند رو بسته ای، بعد که اعتراض میشه ..
ناشناس۱۱۷۸۲۳۷۱۰:۴۹:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دولت اگه خیلی قوی و قدرتمنده فعلا دسترسی ملت به اینترنت رو برگردونه که سبک زندگیمون مثل عصر حجر شده!!!!
علی۱۱۷۸۴۰۵۱۱:۱۸:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اثر منفی؟ کدام اثر منفی، شما که گفتید همه اش آثر مثبت است. چرا شایعه پراکنی میکنید‌؟!!!!
ناشناس۱۱۷۸۴۷۱۱۱:۳۳:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
از همان 25 آبان ماه کرایه تاکسی سرویس 5 هزار تومان افزایش یافت و گفتند حالا فعلا این مقدار اضافه می کنیم تا بعد!!!! از این مراقبت های مسئولین در خصوص عدم افزایش هزینه ها گوش مردم پر است.
ناشناس۱۱۷۸۴۷۹۱۱:۳۵:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بیشتر اعتراض در شهرهای اطراف شهرهای بزرگ است این بیچاره ها هر روز باید کلی پول بنزین کرایه ماشین بدهند تا به محل کار خود برسند دولت و آقایان به جای سرکوب مشکلات را حل کنند
امیر۱۱۷۸۵۷۳۱۱:۵۱:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
سلام علت همه گرفتاریها در اقتصاد ایران بهره بالای بانکی است که خلاف نص صریح شرع وخلاف عرف بانکداری دنیاست با تزریق نقدینگی هر چندسال ارزش پول ملی کاهش می‌یابد ودر نتیجه دولت‌ها مدعی پرداخت یارانه انرژی می‌شوند واین چرخه باطل دایما تکرار میشود وگرنه اگر دلار درحد همان ۱۰۰۰ تومان که چندسالی تثبیت شده بود میماند دیگر بنزین ۷۰۰ یا هزار تومانی ارزان محسوب نمیشد هرچه زودتر باید بساط ربا خواری از سیستم بانکی حذف شود و بهره پول به زیر ۵ درصد کاهش یابد وگرنه تا قیامت این موضوع ادامه دارد
ناشناس۱۱۷۸۶۴۱۱۲:۰۶:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
الان اینترنت رو قطع کردید که مردم رو عصبی تر کنید؟ کسب و کار ما تعطیل شده مام بیام وسط خیابون؟؟؟؟
ناشناس۱۱۷۸۷۲۴۱۲:۲۲:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
میشه بفرمایید در کجایی دنیا بنزین ظرف 15 سال 30 برابر شده؟ و تورم 50% داره؟
ناشناس۱۱۸۰۶۵۴۱۹:۰۸:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
ونزوئلا
محمد۱۱۷۸۷۷۶۱۲:۳۷:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
امروز سوار تاکسی شدم، به مقصد که رسیدم، راننده گفت کرایه ۴۰۰۰ تومان، گفتم آقا کرایه ۲۰۰۰ تومان بود! گفت بنزین لیتری ۳۰۰۰ تومن شده، گفتم مگر نگفتند که نباید قیمت را افزایش دهید؟ گفت برو به خودشان بگو!!! حالا من باید با راننده تاکسی و بقال و میوه فروش و قصاب همین ماجرا را داشته باشم؟!
محمد۱۱۷۹۱۰۳۱۳:۴۵:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
در موافقت نظریات یک فعال سیاسی عینا نقل میگردد بنام خدا در ارتباط با ضرورت باز بودن باب نقد نسبت به نحوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین اظهار کرد نظام جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر خواست ورای مردم است هر تصمیمی که گرفته شود باید ملاحظات مربوط به رای ونظر مردم در آن دیده شود مردم کشورمان طی چهل سال گذشته نشان دادند هر جا نیاز به حضورشان بوده که باعث تقویت نظام شده حاضر بودند انتظار این مردم از سه قوه این است که نسبت به دغدغه هایشان به صورت مسالمت آمیز وبا احساس درک متقابل برخورد کنند دولت روشنگری های لازم وپیش بینی های کافی را از قبل نداشته است باید گفت یک تصمیم کارشناسی گرفته نشده که در آن افکار عمومی در نظر گرفته شوند اگر این اتفاق بیافتد جدای از ایجاد اعتماد دوسویه بین مردم وحاکمیت از بروز مشکلات هم جلوگیری می شود ما در شرایط حساسی در منطقه هستیم جمهوری اسلامی ایران مخالفانی دارد که از کوچکترین مسایلی برای انشقاق ایران استفاده میکنند به نظر من می شد با توضیح مناسب واطلاع رسانی دراز مدت در جهت توجیه نهاد های صنفی این مسیله را مدیریت کرد ما باید اعتراض را به شکل مسالمت آمیزش به رسمیت بشناسیم در زمانی که این اعتراض ها مجوز داشته باشند وتحت مدیریت سندیکاها قرار بگیرند امکان سو استفاده از آن ها نیست اما چون طی سالیان گذشته بی تحملی نسبت به اعتراضات شناسنامه دار صورت پذیرفته با کوچکترین حرکتی افکار عمومی به سمت حرکت های کور راهنمایی می شود که برای خود مردم ومنافع اجتماعی آسیب هایی به همراه دارد فکر می کنم حاکمیت بیشتر باید با مردم صحبت کند تا اعتماد متقابل ایجاد شود با اطلاع رسانی مناسب وشفاف سازی می شد این مسیله را به نحو درستی مدیریت کرد اگر در کشور به دلایل مختلف فشار های مالی وجود دارد دستگاه های حاکمیتی باید از خودشان شروع کنند نمی توانیم از مردم بخواهیم که مشکلات را تحمل کنند در حالی که عده ای مشغول(به زعم ویا تعبیر ایشان به فساد مشغول )هستند آنچه که امروز مردم را به خشم آورده بیش از مشکلات اقتصادی احساس تبعیض ونابرابری است مردم باید احساس کنند سیستم قضایی با عدالت برخورد می کند ودولت نیز از فساد های سیستماتیک جلوگیری (می کند)کند اگر این موضوعات رعایت شود همان طور که مردم در لحظات حساس مثل تحریم وجنگ کنار حاکمیت ماندند این بار هم می مانند والسلام
ناشناس۱۱۷۹۲۵۰۱۴:۱۰:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
حقوق کارگر 12% حقوق کارمند 18% افزایش داشته .قیمت بنزین 300درصد آیا این عدالت است ؟ از دست شما فقط میشه به خدا شکایت کرد خدا اینها را خودت مجازات کن
ناشناس۱۱۸۲۲۹۹۰۹:۰۸:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
آمین
ناشناس۱۱۷۹۶۲۲۱۵:۲۳:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دولت قیمت ها را برگرداند و اجازه بحران افرینی و دشمن تراشی های ساختگی برای غارت پول نفت را ندهد . مردم شعور دارند
محمد۱۱۷۹۷۹۴۱۶:۰۴:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
همین دیروز کرایه باری که با ما طی شده بود ۳۰۰۰۰ تومان تبدیل شد به ۶۰۰۰۰ تومان ، اونوقت میگن هیچ چیز گران نمیشه ، با حرف آره اما در عمل پدر ما حقوق بگیرا دراومده در این دو سال دولت بی تدبیری و ناامیدی.
ناشناس۱۱۸۰۳۴۷۱۸:۰۵:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
وقتی بنزین سهمیه ای هم 50درصد گران شده دولت حرفی برای گفتن ندارد
رضا۱۱۸۰۹۶۹۲۰:۴۷:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
هر وقت دولتهای قبلی تونستن اثرات تورمی افزایش قیمت بنزین رو مهار کنن، دولت .. بنفش هم خواهد توانست. وای بر شماها
ناشناس۱۱۸۱۹۸۴۰۷:۲۰:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دولت خیلی هنر کند خودش را سر پا نگهدارد جلوگیری از تبعات افزایش قیمت بنزین پیشکش ثمره انتخابات احساسی و بدون فکر مردم گریبان خودشان را گرفته است و این تاوانی است که باید بدهند
ناشناس۱۱۸۲۴۲۵۰۹:۴۱:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
حقوق کارگر 12% حقوق کارمند 18% افزایش داشته .قیمت بنزین 300درصد آیا این عدالت است ؟ از دست شما فقط میشه به خدا شکایت کرد
ناشناس۱۱۸۳۴۰۷۱۴:۰۶:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دولت الآن باید بفکر بیافتد؟ اگر تصمیمی به گفته مسئولین که یک سال مورد بحث است جوانب آن دیده نشده است باید آن مسئولین را بر کنار کرد .
ناشناس۱۱۸۳۶۸۶۱۵:۲۶:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
مردم را صدقه خور میخواهید ! هدف از اجرای بازیهایی نظیر قیمت بنزین فقیرتر کردن .. بیشتر مردم بوده .. وگرنه برای جبران هزینه های بنزین باید سراغ اغنیا میرفتید نه عامه مردم ! براحتی در مدتی کمتر از یکماه میتوانستید قوانینی بگذارید تا عوارض هنگفت ده بیست میلیون تومانی ( ماهانه ) روی ماشینهای چندمیلیاردی ، و منازل دهها میلیاردی بگذارید ، قیمت حاملهای انرژی گاز و برق را برای منازل کاخ گونه صدبرابر عامه مردم اخذ میکردید قیمت خدمات عمومی نظیر مخابرات و عوارض سالیانه شهرداری و هزینه انشعابات را برایشان دهها برابر محاسبه میکردید اونوقت خزانه خیلی بیشتر از کل یارانه که پرداخت میکنید درآمد داشت و دیگر لازم نبود پا روی خرخره مردم بگذارید و عامه مردم را تحت فشار مضاعف قرار بدهید !
صالح۱۱۸۴۶۷۸۲۱:۱۳:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
متاسفانه طی سالهای گذشته بدنه دولت پر شده از کارمندانی که به فکر کار نبودند ، بلکه به فکر ادامه تحصیل و کسب مدرک تحصیلی در بدنه دولت بودند و به طبع آنها افزایش حقوق ها و مستهلک شدن بخش زیادی از درآمدهای کشور که در بدنه دولت ریخت و پاش و مستهلک شدند. موضوع دوم وام هایی بی رویه بود که هر دو موضوع اثری در تولید نداشتند و این پول ها نقدینگی را افزایش دادند و بطبع اثر زیادی در تورم داشت. لذا دولت شد بی پول و حالا از پس اینهمه مخارج خود و کشور مانده است و چاره ای ندارد جز شناسایی منابع جدید. امیدوارم با اصلاح رویه قبلی اقتصادی پویا شاهد باشیم.
بزرگان نیا۱۱۸۶۲۴۲۱۱:۴۸:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۹
نقش داراییهای و امکانات ملی و مدیریت این داراییهای و امکانات در قانون اساسی کشور --- کشوری می تواند زمینه ی استوار و مستحکم تزلزل ناپذیر زندگی سازمان یافته ی علمی سالم و بهینه را برای ملت خود پیوسته فراهم سازد که اصول قانون اساسی آن و قوانین فرعی برخاسته از این اصول نقش دارییها و امکانات ملی و تکالیف و وظایف دولت در مدیریت این دارایها و امکانات را برای رسیدگی عادلانه و ضابطه مند به همه ی نیازهای مادی بقا و شکوفایی کشور و همه ی نیازهای مادی و معنوی زندگی بهینه ی ملت بگونه ای سازمان یافته ی متکی بر اصول علمی تعیین کرده باشد و برای اجرای چنین امر حیاتی به پیگیری و نظارت بهینه ی لازم در همه ی زمینه های مدیریت کلان کشور بعنوان یک وظیفه ی ملی تخلف ناپذیر با فراهم سازی ساز و کارها و ابزارهای لازم این پیگیری و نظارت پیوسته اقدام کند. حکم عقل مدیریتی اقتضا می کند در اصول قانون اساسی و قوانین فرعی برخاسته از این اصول دید علمی راهبردی به مسائل تغییر و تحول در همه ی شرایط محیطی ، مکانی و زمانی ؛ محلی و منطقه ای و جهانی که بشر همیشه با آنها برخورد دارد و در گیر است و اصول رفتار مطابق با این دید علمی برای تشخیص و شناخت و تعیین چگونگی بر خورد بهینه ی سازمان یافته ی مدیریت کشور با این شرایط مطابق با منافع ملی مشروع در برنامه ریزیهای کلان کشوری فراهم باشد. اصول قانون اساسی کشور و قوانین فرعی برخاسته از این اصول باید برای همیشه فراهم بودن زندگی سالم و بهینه را برای ملت و فراهم سازی نیازهای پویایی مثبت و سازنده و شکوفایی کشور را با روشهای علمی کار آمد سازمان یافته تامین و تضمین نمایند.
ناشناس۱۱۹۰۲۹۲۱۰:۳۴:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
مگر دولت فکر هم میکند ؟!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین