آیت‌الله رئیسی: سرمایه داری مدرن تهدیدی برای انسجام و وحدت اسلامی است

گروه اقتصادی الف،   3980825169

رئیس قوه قضائیه سرمایه‌داری مدرن و بسیاری از شرکت‌های مورد حمایت آن‌ها را به‌ عنوان تهدیدهایی برای انسجام و وحدت اسلامی نام برد و تصریح کرد: جهان اسلام باید مراقب تفرقه‌ها باشد.

 به گزارش مهر، مراسم اختتامیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی عصر امروز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه به عنوان سخنران ویژه این مراسم گفت: این نشست در پرتو نورانیت حضرت محمد(ص) و وجود مقدس امام صادق(ع) با موفقیت برگزار و مباحث ارزشمند و مهمی میان اندیشمندان تبادل شده است که امیدواریم این مباحث مطرح‌شده منشأ برکات بسیاری برای جهان اسلام و وحدت، یکپارچگی و انسجام میان مسلمانان باشد.

وی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با شرکت‌کنندگان در کنفرانس و حدت اسلامی یاد و اضافه کرد: ایشان در مورد استفاده از همه ظرفیت‌های جهان اسلام برای ارتقاء این جهان در ابعاد مختلف عملی، اجرایی و در حوزه‌های زندگی مباحث مطلوبی را مطرح کردند که امیدواریم این مباحث زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی گردد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه جلوه‌های تمدن نوین اسلامی ظهور پیدا کرده است، تصریح کرد: امروز جلوه‌هایی در جهان اسلام مشاهده می‌کنیم که نشان از تحقق اهداف دین مبین اسلام است.امروز موضوع مسجدالاقصی و فلسطین با گذشته متفاوت است. اگر دیروز امام خمینی (ره) مطرح کردند که فلسطین باید موضوع نخست جهان اسلام باشد، امروز اندیشمندان اسلام این موضوع را به عنوان موضوع نخست خود انتخاب کرده‌اند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: اگر نظر این بود که جهان اسلام مقابل مستکبران ایستادگی کند امروز دست تفوق و برتری در اختیار مجاهدان فلسطینی‌ها است که مبنی بر ارزش‌های دینی و آموخته‌های نبی مکرم اسلام(ص) است.

وی با تاکید بر اینکه امروز در یمن و لبنان دست تفوق و ابتکار عمل در دست علمای انقلابی اسلام است، تصریح کرد: امروز یک خبر و اتفاق متفاوت در جهان اسلام رخ‌داده است؛ مقایسه کنفرانس سی و سوم وحدت با دیگر نشست‌ها نشان می‌دهد که طی این سال‌های اخیر رشد اندیشه نو انقلابی و مجاهدپروری از کجا به کجا رسیده است و این رویش در پرتو روشنگری علمای اسلام به دست آمده است. امروز جوانان و روشن‌فکران واقعی روبه رشد هستند و اندیشه‌های نو هر روز تبلور بیشتری دارند و در این چهل ساله گام‌های بسیاری برداشته شده است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه کنفرانس وحدت باید در بستر گام دوم انقلاب اسلامی دنبال شود، گفت: باید اهداف این کنفرانس در پرتو بیانیه گام دوم حرکتش را قوی تر و جامع تر کندو آینده از آن مجاهدین و متقین است.

وی در ادامه به چالش هایی که وحدت را به خطر می اندازد اشاره کرد و اضافه کرد: وقتی از وحدت سخن می گوئیم باید ببینیم تکثر در کجاست در همان جا وحدت را تقویت کنیم. نگاه غربی هر چیزی را که موافق با نظریات او باشد آن را مدرن، جدید، قابل دفاع و اندیشه و عملی نو می‌داند و با همه تفکرات از آن دفاع می‌کند و هرچیزی که مورد پسند او نباشد  را سنتی می نامد؛ غرب تروریست، آزادسازی و مفاهیم مختلف را از نگاه خود می‌بیند و تعریف می‌کند و تلاش می‌کند تا در اسلام تعریفی را پیدا کند که همراه با نگاه او باشد و با این روش بر اندیشه‌های متعالی جهان اسلام اندیشه‌های خود را تحمیل کند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه به دوگانه‌هایی که در قرآن وجود دارد اشاره کرد و توضیح داد: در تعبیرات قرآن دوگانه هایی مثل استکبار و استضعاف، عقل و جهل، ملهب و مؤمن و همچنین مسلمان و کافر  آمده است.  ما امروز با نشانه های جاهلیت مدرن  که مجهز به علم و فناوری است مواجهیم که قدرت های بزرگ آن را اشاعه می دهند. 

وی از استکبار جهانی، سرمایه‌داری مدرن و بسیاری از شرکت‌های مورد حمایت آن‌ها به‌عنوان تهدیدهایی برای انسجام و وحدت اسلامی نام برد و تصریح کرد: جهان اسلام باید مراقب تفرقه‌های سیاسی، دینی، قومی و قبیله‌ای باشد تا دشمن با استفاده از این بهانه‌ها میان جهان اسلام اختلاف‌افکنی نکند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه موضوع فقط بحث سنی و شیعه نیست بلکه موضوع همه جهان اسلام است، اظهار کرد: دشمن به هر روشی تلاش می‌کند تا جدایی و تفرقه را در میان جهان اسلام ایجاد کند و این نوعی از چالش اصلی است که ما با دشمنان وحدت و انسجام در جهان اسلام داریم.

وی با اشاره به اینکه در راستای وحدت جوامع اسلامی گام‌هایی در جهان اسلام برداشته شده است، مطرح کرد: صهیونیست‌ها عدد خیلی کمی هستند اما با ایجاد اتحادیه‌های مختلف با موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در ابعاد، اقلیم‌ها و ذائقه های مختلف تلاش می‌کنند تا عدد و برد خود را افزایش دهند درحالی‌که عدد آن‌ها بسیار کم است؛ آن‌ها با ایجاد اتحادیه‌ها می‌خواهند تاثیرگذاری خود را به جوامع تحمیل کنند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: امروز حقوق بشر اسلامی مهم‌ترین موضوع است که مبتنی بر آموزه‌های دین می‌توان حفظ حقوق بشر و انسان را تضمین کرد؛ امروز مغرب زمین در جایگاه متهم ضایع کردن حقوق بشر است و جهان اسلام در جایگاه مدعی است و باید این ادعا را نسبت به آنان پیگیری کنیم.

وی در ادامه با ارائه راهکار برای چالش های وحدت گفت: ایجاد اتحادیه های مختلف با موضوع جهان اسلام بسیار تاثیرگذار است ما معتقدیم جهان اسلام برترین سخن را در حوزه حقوق بشر دارد.مناسبات حقوقی و قضایی می‌تواند در مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد به همین علت از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید مورد توجه اندیشمندان اسلام قرار گیرد.اعلامیه حقوق  بشر اسلامی مبتنی بردین بهترین سندی است که می تواند فرهیختگان را در جهان اسلام باهم متحد کند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها امروز نه فقط به مردم کشورهای دیگر بلکه به مردم کشور خود نیز ظلم‌های بسیاری می‌کنند به همین علت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به فطرت پاک این جوانان اشاره کردند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه اندیشمندان جهان اسلام امروزه به ایستادگی فعال مقابل مستکبران و تکیه بر داشته‌های جهان اسلام می‌اندیشند، یادآور شد: جهان اسلام بیش از همیشه باید وحدت را به عنوان یک حرکت راهبردی وضرورت بداند. هرکسی هم که سخنی در جهت جدایی و تفرقه بزند در جهت دشمن حرکت می کند.

رئیس قوه قضائیه در پایان گفت: امروز فرهیختگان به جهاد و مقاومت می اندیشند و ان‌شاالله به زودی زمینه تمدن نوین اسلامی فراهم شود. امروز باید موضوع جاهلیت مدرن و جلوه های آن را برشمرد و در برابر آن اقدام کرد.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین