ساخت سریالی با موضوع «برجام»

گروه فرهنگی الف،   3980825109

گروه آلمانی «مونیخ تلوکس» اعلام کرد که پروژه ساخت سریال با موضوع برجام یا توافق هستی ایران و غرب را به صورت سریالی بلند خواهد ساخت.

به گزارش فارس به نقل از سایت گروه تلوکس، توافق هسته بین قدرت‌های دارای حق وتوی سازمان ملل، آلمان و ایران به صورت سریال ساخته می‌شود. گروه «مونیخ تلوکس» اعلام کرد که پروژه ساخت سریال با موضوع برجام یا توافق هسته‌ای ایران و غرب را به صورت سریالی بلند خواهد ساخت.

برنامه هسته‌ای ایران سال‌هاست که تیتر یک رسانه‌های جهان را به خود اختصاص داده است. سال ۲۰۱۵ بالاخره توافق هسته‌ای بین ایران و غرب در شهر وین به سرانجام رسید و اجرایی شد. ایران به ناظران اجازه داد تا در این کشور حاضر شوند همچنین برخی دیگر تضمین‌ها را پذیرفت در عوض بسیاری از تحریم‌ها برعلیه این کشور برداشته شد. تا اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود و پس از خروج تمام تحریم‌های پیشین را برای ایران بازگرداند. حالا این اختلاف و چالش هسته‌ای ایران به صورت یک سریال در آلمان ساخته می‌شود.

همانطور که از سوی گروه «تلوکس مونیخ» «فیلیپ لینِمان» خالق «پایان حقیقت» کارگردانی و نویسندگی این سریال را برعهده خواهد داشت. 

فیلیپ لینِمان نویسنده و کارگردان سریال برجام

«آنگاه که کسی به کشتنت برمی‌خیزد» عنوان این سریال خواهد بود. در روند ساخت این سریال، نویسندگان و روزنامه‌نگاران مشهور جهان نیز مشارکت خواهند داشت.

تمرکز این سریال بر ظهور توافق هسته‌ای بین قدرت‌های دارای حق وتوی سازمان ملل، آلمان و ایران است. بنابر اعلام این کمپانی، روایت این سریال به صورت داستانی بوده که براساس رخدادهای واقعی تحریر شده است.

این سریال به روایت مراحل مختلف مذاکرات هسته‌ای و جریانی ۱۵ ساله که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ به طول انجامید می‌پردازد و روایتی از مذاکرات کشورها و طرف‌های درگیر در مساله هسته‌ای ایران است که از زبان افرادی که لحظه به لحظه در این رویدادها حضور داشتند و از بیم و امید موجود در آن روزها و دیپلماسی بین‌المللی که به توافق برجام نائل شد، روایت می‌شود.

گروه تلوکس در مورد روند ساخت این سریال اعلام کرد: در حال حاضر مذاکراتی با طرف‌ها و شرکای ذینفع در مورد این پروژه در جریان است. تلوکس تابه‌حال فیلم‌های تلویزیونی و مستندهایی چون «صحنه جرم» و «نمایش» را تولید کرده که با موفقیت چشمگیری مواجه بوده‌اند. از سال ۲۰۱۷ با همکاری «ایریس پروداکشن» در حال کار روی سریالی تاریخی با عنوان «رایزان ـ بین بهشت و جهنم» هستند.

به گزارش فارس، این خبر در حالی اعلام شده که پیش از این نیز به بهانه رویدادهای تاریخی و اجتماعی ایران، فیلم‌های سینمایی مختلفی ساخته شده که از جمله آنها می‌توان به سپتامبرهای شیراز، گلاب، دختری تنها در شب به خانه می‎رود، شرایط، اورشلیم، غیرقابل فکر، اسکندر، 300، آرگو، بدون دخترم هرگز و ... اشاره کرد که در تمامی این فیلم‌ها شاهد تحریف تاریخ و یا ارائه داستان‌های تخیلی به نام رویدادهای واقعی هستیم! در میان شاید اثرگذارترین فیلم در این حوزه را بتوان «آرگو» دانست که حتی توانست جایزه اسکار را هم از آن خود کند. 

این فیلم سینمایی به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی می‌پردازد و علی‌رغم اسناد موجود از آن واقعه تاریخی، شاهد داستان‌پردازی‌های غیرواقعی در فیلم هستیم. حالا باید دید این شرکت آلمانی بنا دارد «آنگاه که کسی به کشتنت برمی‌خیزد» را از چه زاویه‌ای و با چه میزان از حقیقت ماجرای نافرجام برجام را روایت کند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین