نامه حاجی بابایی به رئیس مجلس در نقد افزایش قیمت بنزین

گروه اقتصادی الف،   3980824101 ۷۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در نامه‌ای به علی لاریجانی از افزایش نرخ بنزین توسط دولت انتقاد کرد.

نامه حاجی بابایی به رئیس مجلس در نقد افزایش قیمت بنزین

 به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس، با انتقاد از افزایش قیمت سوخت توسط دولت تاکید کرد: ما این کار را در حال حاضر به نفع نظام و مردم نمی‌دانیم و با اجرای آن مخالفیم.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

خبر عیدی دولت و مجلس شورای اسلامی یا به عبارت بهتر جناب آقای دکتر روحانی وجنابعالی، در روز میلاد پیامبر رحمت (ص) و فرزند بزرگوارش حضرت امام صادق (ع) به ملت ایران،  توسط جایگاه های پمپ بنزین به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ابلاغ گردید، فارغ از این که از نظر اقتصادی این حرکت چه مزایا و زیان هایی دارد، که خود جای بحث و گفتگوی فراوان دارد، لیکن موارد ذیل را لطفا جهت تبیین علل اتخاذ این تصمیم، برای ملت ایران تشریح فرمایید:

۱- آیا این اقدام براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور صورت گرفته وبا قانون برنامه ۵ساله کشور مطابقت دارد؟

۲- آیا این اقدام در قانون بودجه ۱۳۹۸ ؛دربخش درآمدها و هزینه های دولت محاسبه و تعیین گردیده است؟

۳- در آمد حاصل از آن برمبنای ۱۰۰میلیون لیتردرروز ۱۰۹.۵ هزار میلیارد تومان است که ۱/۳ (یک سوم) آن یعنی ۳۶.۵ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۳۹۸ پیش بینی  ومحاسبه شده است، اما سئوال این است، محل هزینه ۷۳ هزار میلیارد تومان مابقی در کجا پیش بینی شده است، یارانه اعلام شده برمبنای ۶۰میلیون نفر ومیانگین ۴۵ هزار تومان برای هرنفر حدود۳۲ هزار میلیارد تومان می شود.آن ۴۱ هزار میلیارد تومان باقی مانده قرار است در کجا هزینه گردد؟، آیا قرار است حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و کارگری ترمیم شود؟ یا قرار است صرف ارتقای وضعیت حقوق،اساتید دانشگاه ها،معلمان، کارکنان بویژه شرکتی و قراردادی دولت و...شود؟ یا قرار است وضعیت زندگی اقشار کم درآمد که با سختی ها ومشکلات اقتصادی دست وپنجه نرم می کنند ،شود؟

۴- آیا جنابعالی از این اقدام خبر داشتید یا خیر؟ اگر از این اقدام مطلع بودید چرا نمایندگان مجلس را در جریان این اقدام مهم قرار نداده اید؟ واگر اطلاع نداشتید، نقش وجایگاه مجلس در این کار مهم چه می شود؟

۵- آقای دکتر لاریجانی دقیقا  جایگاه مجلس کجاست؟ و شما در چه جایگاهی ریاست می کنید؟ آیا در اتخاذ این تصمیم مجلس موثر است یا دولت؟ یا هردو؟

۶- سالهاست که گفته می شود یارانه گداپروری است. در حال حاضر پرداخت  یارانه چه شانی دارد.؟البته  مااعتقاد داریم برای جلوگیری از خفه شدن تعدادی از مردم وکارگاه های تولیدی در سیل گرانی ها ، باید سنگ زیر پای آنها قرار داد، یعنی یارانه را پرداخت کرد،   تا قد اقتصادی ومعیشتی مردم  وگارگاه های تولیدی از سیلاب بلندتر شود.

۷- درحال حاضر آیا مردم  وگارگاه های تولیدی توانایی این گرانی وآثار مترتب بر آن را دارند.

۸- ممکن است گفته شود در جلسه سران تصمیم گیری شده است. رئیس جمهور حتما با وزرا مشورت کرده و در دولت جمع بندی شده است، اما شما بعنوان رئیس مجلس با چه کسی مشورت کرده اید؟ مگر می‌توانید بدون مشورت مجلس تصمیمی بگیرید؟ شان جلسه قوا با پشتیبانی نظام محفوظ و قابل احترام است، اما با بررسی در مجلس واطلاع رسانی به نمایندگان هیچ منافاتی ندارد که مسئولیت این قسمت با شماست.

۹- ما این کار را در حال حاضر به نفع نظام و مردم نمی‌دانیم و با اجرای آن مخالفیم. حتما نمایندگان لااقل در این یک جا شفاف سازی خواهند کرد و به مردم اعلام خواهند کرد چه کسی موافق و چه کسی مخالف است، که درصورت مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس، شما مخالف مجلس نظرداده اید و در صورت موافقت اکثر نمایندگان، مجلس پاسخگو و شما نظر مجلس را اعلام نموده‌اید.

امید است جنابعالی با حضور در صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران اگر در جریان اتخاذ این تصمیم بوده‌اید دفاع کنید، و اگر این تصمیم بدون اطلاع شما اتخاذ گردیده است، از شان وجایگاه مجلس دفاع نمایید!

حمیدرضا حاجی بابایی

عضو کمیسیون بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۷۰۳۹۱۱۸:۵۷:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۴
بودجه میلیاردی صدا و سیما رو قطع میکردید جای افزایش قیمت بنزین
یا امام زمان (عج) ادرکنا۱۱۷۰۸۶۹۲۳:۰۲:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۴
لاریجانی عامل دولت و شیخ‌حسن عامل بدبختی ملت است ____ محاکمه ، ابتدایی‌ترین درخواست ملت است
ناشناس۱۱۷۱۲۰۶۰۷:۳۳:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
درد جامعه این است که سبد معیشت 4 برابر درآمد خانوار است و با آزاد سازی انرژی میشود درآمد 20 میلیون خانوار را به سبد معیشت رساند.
ناشناس۱۱۷۱۳۵۴۰۸:۴۵:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
چه ربطی داره فعلا جواب اختلاف رقم رو بگید چه میخوان بکنن
ناشناس۱۱۷۱۵۱۹۰۹:۴۰:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اموال مفسدان بستگان مفسد و رانت خور خودی و غیر خودی مدیران کشوری را مصادره کنید نظیر کشور عر.....ن مه اموال مفت خورها را گرفت و صد میلیارد دلار جمع شد
ناشناس۱۱۷۱۵۳۱۰۹:۴۲:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
این مجلس ما دکوره ..چرا از حق مردم دفاع نکرد ..‌‌‌‌م نماینده می‌خواهیم نه مترسک
ناشناس۱۱۷۱۵۶۲۰۹:۵۴:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
کاش قمیت 1000 تومان سهمیه ای را حفظ می کرد تا بهانه تورم ناشی از قیمت بنزین 50% پیش نیاید مردم زیر بار تورم له شدند
ناشناس۱۱۷۰۳۹۹۱۸:۵۹:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۴
.. خداوکیلی اگه 5 ماه نمونده بود به انتخابات ، بازم چنین نامه ای مینوشتی ؟
ناشناس۱۱۷۰۹۵۲۰۰:۰۶:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
حاجی بابایی همیشه حرف حق رومیزده
ناشناس۱۱۷۱۸۸۱۱۱:۳۳:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
کلا فیلم بازی میکنه
ناشناس۱۱۷۱۳۵۶۰۸:۴۷:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
فعلا که رئیس جمهور منتخب شما همه جور بلا داره سر کشور داره میاره بازم دست از بحث های جناحی برنمیدارید؟ بس کنید مردم له شدن
ناشناس۱۱۷۱۶۵۸۱۰:۲۱:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
یک نفر هم که اعتراض میکنه با این قبیل صحبتا ساکتش می کنید.اصلا به خاطر انتخابات باشه. حرفش درسته
ناشناس۱۱۷۱۸۹۴۱۱:۳۸:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۵
به هیچکدام از نمایندگان این دوره رای نمی دهیم
ناشناس۱۱۷۲۴۲۷۱۴:۲۲:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۵
آره بازم مینوشت لیست امیدی ها که همونم ننوشتن واقعا متاسفم واسه نوع نگاهتون
ناشناس۱۱۷۰۴۰۰۱۹:۰۱:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۴
من نظرم اینه بنزین بریزین کل مردم رو آتیش بزنین، اینجوری کلا مشکلات اقتصادی و فرهنگی همه چی با هم حل میشه بعد با خیال راحت ..
ناشناس۱۱۷۰۴۰۱۱۹:۰۲:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۴
..رای نمیاری
ناشناس۱۱۷۰۸۹۵۲۳:۱۳:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۴
بوی مشمئزکننده‌ی بزن و برقص میاد اما بزودی با رایحه‌ی عقل و تقوا زدوده خواهد شد انشاءالله
علی۱۱۷۰۴۰۳۱۹:۰۲:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۴
برادر محترم در این تصمیم به این مهمی همه ارکان حاکمیتی از جهت ابعاد اقتصادی . اجتماعی و امنیتی مورد مشورت قرار میگیرند . مثل برجام که بیست دقیقه‌ای تصویب شد حتی اگر به صحن مجلس هم بنزین می آمد حتما بایستی شما تصویب می‌کردید . مملکت اکنون بودجه ای بدون نفت را به شما داده تا تصویب کنید . به زبان ساده پول ندارند که خرج کشور کنند باید از بنزین و مالیات خرج دولت در بیاد اما اینجا ما حقوق ثابت بگیر ها خرد میشیم . کاسب و بازاری که روی جنسش میکشه .
ناشناس۱۱۷۰۴۰۹۱۹:۰۴:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۴
خدایی دلم برای ملتی می سوزد که جز.. بیچاره گی چیزی از مسئوولین این کشور هدیه نگرفتند.
شهروند۱۱۷۰۴۲۹۱۹:۱۵:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۴
اى بابا آقاى حاجى بابايى مگر به اعتراض شما به نحوه افزايش حقوق ها اهميتى دادند كه اين دوميش باشه همه خدمتگزار مردم اند!!!!!!!!!!بيچاره ما مردم كه ديگه داريم از خوشى و رفاه مى ميريم.!!!!!!!
رضا۱۱۷۰۴۳۸۱۹:۲۰:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۴
حاجی جان دوران پوپولیسم گذشته تازه این گام اول است و قیمت واقعی گازوئیل و ایضا بنزین لیتری ۸ تا ۱۰ هزار تومان است دیگر دلار نفتی در کار نیست..
معلم۱۱۷۰۴۴۳۱۹:۲۲:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۴
این یک جراحی برای اقتصاد بیمار است که دردناک است ولی انجام شد. بهتر از آن است که به سرنوشت ونزوئلا دچار شویم. لطفا چاوزگونه شعار ندهیم.
علی۱۱۷۰۴۵۷۱۹:۲۴:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۴
انتظارتان بی مورد است. آیا شخص آقای اردشیر در مورد موارد مهمتری چون برجام، از کسی نظری خواستند. ایشان حتی اجازه اظهار نظر به کسی نمی دهند. جای شکر دارد که شبکه های اجتماعی وجود دارد تا نظرات مختلف به گوش همگان برسد.
ناشناس۱۱۷۰۴۶۲۱۹:۲۸:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۴
انشاا.. در انتخابات نتیجه بنزین 3000 هزار تومانی نمایان می شود
معلم۱۱۷۰۹۴۰۲۳:۵۴:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۴
با کمک تحریم و ترامپ معلوم است اصول گرایان پیروز خواهند شد
ناشناس۱۱۷۱۷۷۹۱۰:۵۷:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
با کمک بی تدبیری دولتیان
ناشناس۱۱۷۰۴۶۴۱۹:۲۹:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۴
گویا این ماجرا از اساس برای موجه و قهرمان نشان دادن مجلس و کشاندن مردم به پای صندوق های رای است. البته اگر بنزین به قیمت قبلی برگردد خوب است
ناشناس۱۱۷۰۴۶۷۱۹:۲۹:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۴
کی به داد این ملت میرسه غیر خدا
ناشناس۱۱۷۰۴۶۹۱۹:۳۰:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۴
چه عجب از مجلس یه نموره صدا در اومد. دولت بگوید با 73 هزار میلیارد حاصل از افزایش قیمت بنزین چه می کند؟
ناشناس۱۱۷۰۴۹۷۱۹:۴۴:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۴
آقای حاجی بابایی مبنای شمااز افزایش درآمد دولت از محل گرانی بنزین چیست همه 100میلیون لیتر را 3000 تومان فرض کرده اید آیا اساسا باگرانی بنزین مصرف همان 100میلیون لیتر می ماند
محمد ج۱۱۷۰۸۸۰۲۳:۰۹:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۴
مدیرعامل شرکت پخش تو رسانه ملی اعلام کرد انتظار ما کاهش 8 تا 10 درصدی مصرف فعلی هس یعنی 105 یا 120 میلیون لیتر روزانه میشود 95 تا 110 میلیون لیتر
ناشناس۱۱۷۱۵۶۷۰۹:۵۶:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
حدود 20 میلیارد لیتری 1500 تومان که میشه 30 هزار میلیارد و 20 میلیارد هم آزاد یا صادرات که میشه 70 هزار میلیارد تومان با این فرض که اگر صادر شود لیتری 4500 تومان.
ناشناس۱۱۷۱۶۳۲۱۰:۱۴:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
از 24 آبان تا پایان سال اگر مبلغ را 3000 تومان بابت هر لیتر حساب کنند با احتساب 100 میلیون لیتر در روز می شود حدود 38 هزار میلیارد تومان. که البته میدانیم بخشی از آن به صورت نیمه یارانه ای و سهمیه ای با قیمت 1500 تومان عرضه می شود و با توجه به کاهش مصرف حتماً این مبلغ کمتر خواهد بود.
ناشناس۱۱۷۰۵۰۴۱۹:۴۵:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۴
درآمد حاصل از آن احتمالا قرار است به عنوان کارانه به پزشکان مالیات نده پرداخت بشه. ۷۰۰ میلیون کارانه رو نمیشه به راحتی داد. جالبه که قراره کارانه شون معاف از مالیات هم بشه با لابی پر نفوذ پزشکان در کمیسیون پزسکی که اکثریت پزشک هستند.
ایرانی۱۱۷۲۰۱۶۱۲:۱۷:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
کاربرمحترم! پزشکان شاغل دربخش دولتی حدود یک سال است که کارانه نگرفته اندومعلوم هم نیست کی حقوقشان پرداخت خواهدشد؟اگردین نداری لااقل آزاده باش !
mostafa.kamaki95@yahoo.com۱۱۷۰۵۰۶۱۹:۴۸:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۴
جناب اقای حاجی مصرانه پیگیر باشید مکر محلس در راس امور نیست لطفا امضا از نمایندگات برای شکایت از دولت جمع اوری کتید شاید همین پیگیری شما باعث استیضاح دولت شود
عصبانی۱۱۷۰۵۱۰۱۹:۵۰:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۴
.. نجابت مردم را به حساب موافقت نباید گذاشت
ناشناس۱۱۷۰۵۱۶۱۹:۵۳:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۴
مگر با یارانه ۲۰۰ هزار تومان میشود یک خانواده پنج نفری را اداره کرد .. چون دیدند قوه قضاییه برای بریدن سر اژدهای فساد آماده شده. میخواهند با بحران آفرینی فرایند مبارزه با فساد را متوقف کنند و ایران را مجبور به امضای هر توافقی بکنند.
ناشناس۱۱۷۰۵۲۳۱۹:۵۸:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۴
بوی انتخابات میاد همه دنبال موج سواری هستند ، دلشون به حال هیچکس نسوخته !! من کارشناس نیستم ولی انصافا آب معدنی نیم لیتر ۱۵۰۰، بنزین یک لیتر ۱۰۰۰ تومان ضایع کردن سرمایه هستش . امثال این بابا فقط دنبال ...
ناشناس۱۱۷۰۷۸۱۲۲:۱۳:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۴
آب گرون نشد پتروشیمی ها پت و گرون کردن در نتیجه بطری آب گرون شد. نه آب
ناشناس۱۱۷۰۵۳۲۲۰:۰۰:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۴
مجلس اگه کفایت داشته باشه هم مانع گرونی قیمت بنزین میشه و هم کاری میکنه که بعضی از دولتی ها استعفا بدن
پیراسته فر۱۱۷۰۵۶۸۲۰:۲۱:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۴
آقای حاجی بابایی! دارید موج سواری می کنید! آیت امامی کاشانی در نماز جمعه این هفته تهران (۲۴ آبان ۱۳۹۸) اشاره به گران شدن بنزین گفت:‌ این موضوع تصمیمی است که دولت و مجلس و فرهیختگان اقتصادی گرفته‌اند.
ناشناس۱۱۷۰۹۴۸۲۳:۵۸:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۴
آی‌کیو منظور از دولت ، شیخ‌حسن و منظور از مجلس ، علی لاریحانی و منظور از فرهیختگان ، اسحاق و بیژن و نوبخت و نهاوندیان و ترکان و .... هستند
ناشناس۱۱۷۰۶۲۳۲۰:۴۸:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۴
یه طوری نامه میدن که انگار اولین باره که گرانی و شوک وارد میشه مردم هم به این اعتراضات صوری امیدی ندارند که میخواهید از قبل آن تنور رای را گرم کنید
محمد ج۱۱۷۰۶۴۰۲۰:۵۶:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۴
با سلام؛ تمامی موارد اعلامی به حق و مستند بود لیکن بنظر اینجانب بند سه در ارتباط با هزینه و درامد تفاضلی نیاز به تشریح بیشتر بود که منظور به مخاطب منتقل بشه، لازم دانستم ی حساب سرانگشتی از درامدها و هزینه های تفاضلی این تصمیم با برخی مفروضات، محاسباتی را مطالب بالا اضافه کنم تا قبل از تصمیم دیشب دولت عایدی دولت از مصرف بنزین 38.325.000.000.000 تومان در سال بوده (بر اساس گفته ها که 105 میلیون لیتر در روز مصرف داشتیم). از امروز با دوتا فرض که مصرف کاهش پیدا کنه و برسه به 80 میلیون و متوسط نرخ 2500 تومان باشه عایدی دولت تو یک سال میشه 73.000.000.000.000 تومان اگر مصرف کاهش پیدا نکنه و همون 105 میلیون لیتر در روز باشه و متوسط قیمت 2500 تومان میشه 95.812.500.000.000 تومان در سال حالا فهمیدم منظور روحانی از کشف میدان جدید نفتی چی بود *جیب* *مردم* با دلار یازده هزار تومن تو حالت اول دولت 3.484.090.000 دلار، تو حالت دوم 6.636.363.000 دلار و تو حالت اخر 8.710.227.000 دلار در سال درامد از جیب مردم خواهد بود ... البته با افزایش یارانه نقدی 60.000.000 نفر به صورت ماهانه 10.000 تومان، مبلغ 7.200.000.000.000 تومان از افزایش عایدی ها هم هزینه می شود یعنی چیزی بین 13 تا 20 درصد عایدی حاصل از افزایش نرخ به مردم بازگردانده میشه ...
ناشناس۱۱۷۰۶۸۹۲۱:۲۶:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۴
ديگه كار كار گذشته ونامه هاي اعتراضي نمايندگان نمي تواند كوتاهي مجلس را در گراني هاي اخير بي اثر كند
ناشناس۱۱۷۰۷۰۳۲۱:۳۳:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۴
خدا پدرت را بیامرزد واقعن مردی که حرف دل مارو زدی ما میترسیم اعتراض کنیم بگویند دشمن شادکن و نوکر صهیونیست و ایادی امریکا و عوامل اسرائیل و ضد نظام هستیم
ناشناس۱۱۷۰۷۴۸۲۱:۵۸:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۴
عضو کمیسیون بودجه مجلس از این اتفاق خبر نداره چطور ادعا میشه مجلس هم در این تصمیم دخیل بوده!!!
ناشناس۱۱۷۰۷۵۵۲۲:۰۱:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۴
دولتی که شما وزیرش بودی هم که همین کار رو با مردم کرد
سید۱۱۷۰۷۶۵۲۲:۰۵:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۴
خطیب جمعه تهران: گران شدن بنزین تصمیمی است که دولت و مجلس گرفته‌اند
سعیدروشن کرمانشاهی۱۱۷۰۷۷۱۲۲:۰۸:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۴
اگر تصمیم سران سه قوه هم باشد جالب نیست تصمیم به این‌مهمی را به سه نفر واگذارکردن جفای به مجلس ومردم است .
رضا۱۱۷۰۸۲۴۲۲:۲۹:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۴
مجلسی که نمایندگانش این جماعت هستند برای گردش امور یک روستا هم نباید طرف مشورت باشد
ناشناس۱۱۷۱۷۱۲۱۰:۳۷:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
آقای رئیسی مخالف بوده ولی رئیس جمهور و رئیس مجلس موافق بودند
ناشناس۱۱۷۰۷۸۹۲۲:۱۴:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۴
رحمت بر شیری که تو خوردی. لااقل یه نفر حرف زد
ناشناس۱۱۷۰۸۳۳۲۲:۳۸:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۴
علی برکت الله.
ناشناس۱۱۷۰۹۰۳۲۳:۱۸:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۴
آقای حاج بابایی هم در این اوضاع و احوال بدنبال نمدی برای کلاه خود است. شما اگر مخالف افزایش قیمتها بودی در دولت قبلی وزیر هم که بودی لااقل به احمدی نژاد اعتراض می کردی
ناشناس۱۱۷۱۰۲۲۰۰:۴۸:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
شب تولد رسول اکرم ص بهترین عیدی رو دادین به مردم
ناشناس۱۱۷۱۱۲۹۰۶:۱۳:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
هنوز قشر متوسط گرمند نمی فهمند چه بلایی سرشون آوردن
ناشناس۱۱۷۱۲۷۳۰۸:۰۸:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
روحانی مجلس اصلا به حساب نمیاره
ناشناس۱۱۷۱۳۳۳۰۸:۳۶:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
بنزین 1000 تومنی هم گران بود
بردیا۱۱۷۱۴۳۷۰۹:۱۴:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
در یک کلام بیچاره به ملت.
اعتمادیان۱۱۷۱۴۵۶۰۹:۲۰:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
آقای روحانی برای افزایش قیمت بنزین که یک اقدام مهم ملی است باید رفراندوم برگزار می کردید.
ناشناس۱۱۷۱۵۲۸۰۹:۴۲:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
الان هم دیر نشده اگه قدرتی دارید اعمال کنید
ناشناس۱۱۷۱۶۱۳۱۰:۰۹:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
به خدا بنزین سه هزار تومانی سونامی افزایش قیمت ایجاد می کند، واقعا مسئولان اصلا مشکلات مردم را درک نمی کنند، و چرا یکباره افزایش سه برابری بنزین، آیا حقوق ها هم سه برابر شده ؟؟؟؟ ظلم به مردم تاکی؟؟
ناشناس۱۱۷۱۶۷۳۱۰:۲۸:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
یه نفر هم که اعتراض کنه طرفدارای دولت بهش فحش میدن اگه هم کسی اعتراض نکنه که میگن کسی اعتراض نکرد تکلیف چیه اخرش!!
ناشناس۱۱۷۱۷۰۵۱۰:۳۷:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
هرچند افزایش قیمت بنزین برامون سخته ولی بنظر من واجب بود افزایش پیدا کنه مصرف بنزین تو کشور ما واقعا سرسام آور شده و متاسفانه مردم رعایت نمی کنن
ناشناس۱۱۷۱۷۰۶۱۰:۳۷:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اين تصميم اتمام حجت روحاني هست
ناشناس۱۱۷۱۷۴۰۱۰:۴۵:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۵
موج جدیدی ایجاد شده . موج سواران از فرصت استفاده کنند.
ناشناس۱۱۷۱۷۷۶۱۰:۵۶:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵
اصلاح طلبان و دولت مورد حمایت آنها که اخیرا به دفعات از رفراندم دم می زنند چرا در مورد افزایش نرخ بنزین رفراندم برگزار نکردند؟ چرا رای و نظر مردم در این موارد هیچ اهمیتی ندارد؟
ناشناس۱۱۷۱۷۸۴۱۰:۵۹:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
هر روز سفره مردم کوچکتر میشه هر روز یکی از ارزوهاشون تو دلشون میمیره بخور بخور .
ناشناس۱۱۷۱۸۰۰۱۱:۰۴:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۵
محاسبات آقای حاجی بابایی ایراد داره از جمله اینکه کل 100 میلیون لیتر مصرف بنزین رو به قیمت 3000 تومان محاسبه کردن در صورتیکه بنزین سهمیه‌ای 1500 تومانه و اینکه باید افزایش عایدی دولت با اعمال سیاست افزایش نرخ رو باید محاسبه می‌کردن. که این کار رو هم انجام ندادن.
ناشناس۱۱۷۲۶۳۰۱۵:۳۰:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۵
یعنی یه آب خوش از گلومون نباید بره پایین همش ای کاش و واويلا گرفتیم
معلم۱۱۷۲۶۶۱۱۵:۴۱:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۵
به دادمردم برسید اقای حاجی بابایی ماشماروخیلی قبول داریم به مردم رحم کنید
ناشناس۱۱۷۲۸۵۴۱۷:۰۲:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۵
شاید همه أین کارها یعنی افزایش قیمت و ... به خاطر منحرف کردن ذهن مردم از فریدون است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین