طرح معیشت ملی در آستانه اجرا/ افزایش قیمت بنزین در ازای بسته حمایتی

گروه اقتصادی الف،   3980823091 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

دولت به‌احتمال زیاد یک بسته حمایتی به ارزش ۱۶۰تا ۲۰۰هزار تومان را درنظر خواهد گرفت و ۲۴میلیون نفر مرفه جامعه بسته حمایتی‌ای دریافت نخواهند کرد.

طرح معیشت ملی در آستانه اجرا/ افزایش قیمت بنزین در ازای بسته حمایتی

روزنامه همشهری نوشت: «ایجاد سپر حفاظتی دربرابر فشار تحریم‌ها، بر سبد معیشت خانوارها، در دستور کار دولت قرار گرفته؛ قرار است در ماه‌های نخست اجرای این طرح مبلغی بین ۱۶۰تا ۲۰۰هزار تومان به‌حساب سرپرستان ۱۸میلیون خانوار مشمول واریز شود. این طرح ۶۰میلیون ایرانی را تحت پوشش خود می‌برد تا جلوی شوک احتمالی ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر سبد معیشت خانوارها گرفته شود، با این تفاوت که مثل زمان دولت پیشین قرار نیست این پول همانند یارانه نقدی به حساب‌ها ریخته شود بلکه احتمالا در سال آینده مبلغ واریز شده به‌حساب کارت هر شهروند یا سرپرست خانوار واریز خواهد شد تا از طریق آن امکان خرید کالاهای اساسی و ضروری فراهم شود. تفاوت دیگر این است که قرار نیست همه ایرانیان از این حمایت برخوردار شوند بلکه ۱۸میلیون از ۲۴میلیون خانوار ایرانی زیر پوشش چتر حمایتی دولت قرار می‌گیرند.

پشت پرده تصمیم دولت

دولت با کاهش محسوس درآمدهای نفتی در اثر تحریم‌ها با کمبود شدید منابع مالی مواجه شده، یکی از راه‌های جبران این کمبود، تغییر مکانیسم پرداخت یارانه‌های انرژی در گام نخست است، از این‌رو اجرای طرح معیشت ملی بدون اصلاح قیمت‌ حامل‌های انرژی ممکن نخواهد بود. به گفته علی ربیعی، سخنگوی دولت دیروز اعضای دولت در یک نشست ۳ساعته درباره چگونگی حمایت اجتماعی و معیشتی از ۷دهک جامعه به بحث نشستند و در نهایت قرار شد ۱۸ میلیون خانوار از طریق درگاهی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی خواهد کرد، مشمول دریافت حمایت‌های اجتماعی معیشتی شوند. او تعداد افراد مشمول بسته معیشت ملی را ۶۰میلیون نفر اعلام و تأکید کرد: ترکیبی از درآمد، شاخص‌های برخورداری و گروه‌های هدف مشخص تعیین‌کننده هستند و مددجویان، زنان سرپرست خانوار، افراد دارای درآمد ثابت مانند کارگران و بازنشستگان شامل این حمایت هستند. او با بیان اینکه این شمولیت نه‌تنها دهک‌های پایین، بلکه طبقات متوسط به پایین را هم در بر خواهد گرفت، تأکید کرد: براساس مطالعات ما، دهک‌هایی که درآمد بسیار بالا دارند، از این طرح خارج می‌شوند.

کارت خرید به جای یارانه نقدی

سخنگوی دولت با بیان اینکه راه برای اعتراض افراد غیرمشمول باز خواهد بود، افزود: هر زمان اعتراض پذیرفته شود، این پول برای افراد معترض ذخیره می‌شود و هیچ جای نگرانی نیست و با دقت فرمانداران، بخشداران، ستاد اجرایی وزارت رفاه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با هماهنگی یکدیگر به سرعت این رسیدگی‌ها را انجام خواهند داد. سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه بحث اصلی دولت افزایش قدرت خرید این طبقات است، گفت: قدرت خرید این طبقات برای خرید کالاهای مورد نیاز و اساسی افزایش می‌یابد، شکل این حمایت هم در همان کارت‌ها خواهد بود یا آنکه بانک مرکزی برای صدور کارت‌های جایگزین اقدام می‌کند و پول به این کارت‌ها ریخته شده و امکان مصرف این پول فراهم می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه بانک مرکزی آثار تورمی سناریوهای مختلف را بررسی کرده اعلام کرد: ملاحظاتی را خواهیم داشت که آثار تورمی با توجه به شیوه پرداخت و نحوه هزینه‌کرد، به حداقل برسد و این روش با کمترین آثار تورمی اجرا خواهد شد و دستگاه‌های مجری در رادیو و تلویزیون حاضر می‌شوند و ابعاد مختلف موضوع را باز خواهند کرد.

حداکثر ۲۰۰هزار تومان

دولت به‌احتمال زیاد یک بسته حمایتی به ارزش ۱۶۰تا ۲۰۰هزار تومان را درنظر خواهد گرفت و ۲۴میلیون نفر مرفه جامعه بسته حمایتی‌ای دریافت نخواهند کرد. البته روند پرداخت یارانه‌های نقدی با روند گذشته و حذف تدریجی یارانه نقدی اقشار پردرآمد هم ادامه می‌یابد و در آینده با یکسان شدن تعداد افراد تحت پوشش طرح معیشت ملی و یارانه نقدی‌بگیران، مجموع یارانه نقدی و حمایت ملی دولت به‌حساب کارت ویژه یارانه هر شهروند به جای سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

اصلاح قیمت بنزین در گام نخست

اجرای طرح معیشت ملی برای در امان نگه‌داشتن معیشت ۱۸میلیون خانوار ایرانی بدون پول و منابع مالی ممکن نیست؛ از این‌رو دولت روی افزایش قیمت حامل‌های انرژی و در گام نخست اصلاح قیمت بنزین حساب باز کرده است. یکی از جدی‌ترین سناریوهای روی میز دولت، اختصاص بنزین سهمیه‌ای به ازای هر کارت سوخت ۶۰لیتر در هر‌ماه با نرخی احتمالی  بین ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰تومان و عرضه بنزین با نرخ آزاد ۲۵۰۰تا ۳۰۰۰هزار تومان است. سخنگوی دولت قول داده تا هفته آینده جزئیات تصمیم خود برای سهمیه‌بندی بنزین را اعلام کند. مسئولان دولتی می‌گویند سناریوهای دیگری هم مطرح است. محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی دیروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید فهرست این ۱۸ میلیون خانوار را مشخص کند و همچنین سازمان برنامه و بودجه نیز جدا از اینکه این بسته‌ها را در بودجه لحاظ می‌کند باید از منابع انرژی و یا بخش‌های دیگر با یک تغییراتی، بودجه‌ای برای این موضوع کنار بگذارد. او افزود: گروهی که روی بسته حمایتی کار می‌کنند یکی از راه‌های تامین منابع آن را بحث انرژی مانند گاز، گازوئیل، نفت خام و پتروشیمی درنظر گرفته‌اند. بیژن زنگنه، وزیر نفت هم در آخرین اظهارنظرش به مردم اطمینان داده نگران سهمیه‌بندی بنزین نباشند زیرا هر تصمیمی اجرایی شود، خیرش بیشتر به طبقات ضعیف جامعه برسد.

هفته سرنوشت

هفته آینده، هم برای مردم و هم برای دولت، هفته سرنوشت‌سازی‌ خواهد بود. دولت چاره‌ای جز اصلاح قیمت حامل‌های انرژی سراغ ندارد. اما هنوز مشخص نیست واکنش احتمالی نمایندگان مجلس که این روزها دغدغه اصلی‌شان انتخابات دوره آینده مجلس در اسفندماه سال آینده است، چه خواهد بود، ولی تصمیم اصلی را باید مردم بگیرند تا کشور به گفته حسن روحانی از شرایط سخت و پیچیده عبور کند. اصلی‌ترین چالش دولت این است که مردم قانع شوند پولی که از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به خزانه واریز می‌شود به‌خود آنها بازمی‌گردد و دوباره دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بودجه‌خوار راهی برای دست بردن در خزانه پیدا نکنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۶۸۱۶۱۲۱:۳۱:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۳
200 هزار تومان برای هر نفر یا برای هر سر پرست؟
ناشناس۱۱۶۸۸۵۵۰۷:۳۸:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۴
طرح های مختلف بیدرد ها برای چپاول مردم
ناشناس۱۱۶۸۸۶۰۰۷:۴۰:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۴
اون طرح معیشتی بخورد تو سرتان
ناشناس۱۱۶۸۹۹۲۰۸:۵۰:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۴
پول برای ارسال برای ..‌‌‌‌‌‌‌زاده های خارج نشین کم آوردند این اعمال رو انجام میدن
مصی۱۱۶۸۱۶۴۲۱:۳۳:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۳
خدا حکم تون کنه . لیاقت ما این نیست
ناشناس۱۱۶۸۶۱۹۰۱:۵۳:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۴
دقیقا لیاقتمون همین و بدتره، ما آدمهای واقعا بدی هستیم
ناشناس۱۱۶۹۵۷۹۱۲:۳۶:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۴
اتفاقا دقیقا لیاقتتون همینه
ناشناس۱۱۶۹۶۷۵۱۳:۲۷:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۴
اتفاق لیاقت ما دقیقا همینه و بدتر از اینه.
ناشناس۱۱۶۸۱۶۸۲۱:۴۳:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۳
مثل بقیه طرح های حمایتی یک تومن میدن 100 تومن ور میدارن.
ناشناس۱۱۶۸۱۷۱۲۱:۴۵:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۳
افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش تورم، افزایش تورم منجر به افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت دلار منجر به افزایش قیمت بنزین و برو تا بی نهایت بعد هم می فرمایند اقتصاد به ثبات رسیده
ناشناس۱۱۶۸۸۸۰۰۷:۵۱:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۴
دولت میخواهد با این مورد پیگیری فساد را متوقف کند
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۱۶۸۱۷۲۲۱:۴۵:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۳
اگر سران و دلسوزان کشور جلوی اینکار را نگیرند چنان تورمی کشور را خواهد گرفت و اینکار به مراتب افتضاح تر از یارانه ها خواهد شد ظاهرا این دولت مامور.. ریشه .. اعتقاد مردم ..
ناشناس۱۱۶۸۱۷۳۲۱:۴۶:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۳
شما توانایی اداره کشور رو ندارید با تحریم یا بی تحریم
ققنوس۱۱۶۸۱۸۳۲۱:۵۸:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۳
طرح معيشت ملي ، هدف مندي يارانه ها ، مسكن مهر ، پول نفت در سر سفره ها ،و.. شنيدن اين كلمات از صدتا فحش برام سنگين تره !!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۱۶۸۲۲۵۲۲:۴۸:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۳
ولی باید تحویل بگیری چاره دیگه هم مگه هست
علی۱۱۶۸۱۹۴۲۲:۱۳:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۳
پناه بر خدا!! خدایا خودت رحم کن...تزریق نقدینگی یعنی نابودی دسته جمعی.
ناشناس۱۱۶۸۱۹۵۲۲:۱۵:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۳
اون موقع که جناب جهانگیری دلارهای کشور رو به مبلغ ۴۲۰۰ تومن خیرات میکرد به شرکتهای دوست و آشنا و همه اش حیف و میل شد الان میخوان از جیب مردم کسری رو جبران کنند
ناشناس۱۱۶۸۲۱۳۲۲:۳۶:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۳
داریم به نقطه صفر نزدیک می شیم.
ناشناس۱۱۶۸۶۲۳۰۱:۵۵:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۴
بانمک بود! تازه داریم به صفر می رسیم؟؟؟ ما صفر رو رد کردیم داریم رکورد جدید ثبت می کنیم
ناشناس۱۱۶۸۲۱۴۲۲:۳۶:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۳
دولت بجای این طرح های صد تا یه غاز، استعفا دهد.
ناشناس۱۱۶۸۲۲۴۲۲:۴۶:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۳
خب پس دلار بالای 20 تومن، تورم هم بالای 100 درصد، خونه هم دوباره 2 برابر، ماشین هم که توی همین مایه ها شروع کرده جلو جلو. این هم از برنامه ریزی مدیریت عالیه!
ناشناس۱۱۶۸۲۹۶۲۳:۵۸:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۳
حقوق مدیران فاسد را نصف کنند همه چیز اتوماتیک درست میشه، نمونه اش یکی از مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت راه و مسکن که نزدیک به سی چهل مدیر دارد و هر کدام بالای ده پانزده میلیون حقوق میگیرند.
رسول۱۱۶۸۳۳۲۰۰:۲۴:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۴
فقط دولت باید استعفای دست جمعی بده
ناشناس۱۱۶۸۴۶۴۰۱:۰۷:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۴
بنزین 3000 تومانی نرخ حمل و نقل 3 برابر شد و گرانی که یک دولت فشل بی.. سر ملت میاره
نا امید۱۱۶۸۶۴۳۰۲:۱۵:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۴
اگر طبق گفته مسئولین دولتی پولی که از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به خزانه واریز می‌شود به‌خود مردم بازمی‌گردد خب این چه کاری است جز .. بازی افزایش ندهند که بعد به خود مردم برگردانند.
ناشناس۱۱۶۸۸۰۹۰۷:۰۹:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۴
بسته هاي حمايتي هيچگاه نتوانسته باري از دوش مردم بردارد هميشه موقتي وبي اثر بوده است
ناشناس۱۱۶۸۸۳۱۰۷:۲۵:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۴
يك زماني ما مي خواستيم قدرت اول اقتصادي وعلمي در منطقه شويم الان داريم به سمت اول شدن از آخر به سرعت جلو ميرويم
ناشناس۱۱۶۸۸۶۸۰۷:۴۴:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۴
همه با هم پیش به سوی ونزوئلا شدن
مردم۱۱۶۸۹۲۲۰۸:۱۳:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۴
با این مدیریت فقط میشه جهنم رو مدیریت کرد
ناشناس۱۱۶۸۹۶۵۰۸:۳۶:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۴
بله بازهم وعده ها شروع شد شما هم زیاد نگران نباشید ما هم میدانیم پول توجیبی بچه هایتان تمام شد بالاخره باید از یک جایی باید تهیه شود.
ناشناس۱۱۶۸۹۹۱۰۸:۴۹:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۴
بهانه ترافیک و قاچاق بنزین ...چطور به قول خودشان یک داعشی نمی‌تواند از مرز عبور کند ، آنوقت نمی‌توانند جلوی هزاران خودرو قاچاق سوخت را به کشورهای همسایه بگیرن.یا ترافیک و تردد خودرو تک سرنشین را بگیرند این چه تحلیل آبکی است ..مردم مخارجشان با مسافرکشی تامین میشود ..شما که با رانت خواری و فساد ابوی و اخوی و ..زاده و پدر داماد مفسد و فاسد و رانت خوار تولید و کارخانه ها را به رکود رساندید و مردم را بیکار کردید حالا همین یک لقمه نان را هم که با مسافر کشی در می‌آورند میخواهید از آنها بگیرید
دلسوخته۱۱۶۹۰۰۸۰۹:۰۳:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۴
در این همه سال حتی یک مسئول کار بلد توی این مملکت پیدا نشد. روز به روز وضع کشور بدتر میشه.
علی۱۱۶۹۰۲۲۰۹:۰۹:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۴
خدایا در این مملکت کسی نیست که فریاد مردم را بشنود،..
ناشناس۱۱۶۹۰۳۶۰۹:۱۴:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۴
همیشه با ترفندی جدید. حق مردم و ملت را غارت میکنند
ناشناس۱۱۶۹۰۹۷۰۹:۴۵:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۴
گرانی هر کدام از خدمات و کالای اساسی به هر دلیل(تحریم و..) یعنی دست کردن در جیب مردمی که به هزار سختی درآمد کسب می کنند و بدون اینکه برای روزهای درد و بیماری و پیری بتوانند پس اندازی داشته باشند، همه درآمدشان را دودستی تقدیم دولت می کنند. در یک کلام یعنی د..
محمدرضا۱۱۶۹۱۲۰۰۹:۵۴:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۴
هر کسی که از این طرح حمایت می کند برود بمیرد...از روی زمین محو کند که آبروی ایران و ایرانی از هر قشری و قومی را برد.
ناشناس۱۱۶۹۱۴۰۱۰:۰۱:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۴
وای به احمدی نژاد که این حیله هدفمندی یارانه ها رو رو کرد تا همیشه بهانه افزایش نرخ دست مسئولین بی انصاف باشد ولی از قدیم گفته اند هر چیزی از باریکی پاره میشود ولی ظلم..
ناشناس۱۱۷۱۹۵۵۱۱:۵۶:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۵
چه ربطی به احمدی نژاد داره،وقتی نمیدونید طرح دقیق احمدي چی بود بیخود حرف نزنید،احمدی نژاد شرف داشت به این ح.. گرای بی تدبیر،خدا حکمشون کنه این دولت رو.
ناشناس۱۱۶۹۱۶۱۱۰:۰۶:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۴
طرح ضد معیشت ملی.
ناشناس۱۱۶۹۱۷۲۱۰:۰۸:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۴
چرا وقتی طرح هایی به این بزرگی اجرا میشه خواست ملت به رفراندوم گذاشته نمیشه؟؟؟؟؟؟ ملت کجای کارند تو این مملکت؟؟؟
ناشناس۱۱۶۹۱۹۲۱۰:۱۳:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۴
طرح فروش گران فراورده های نفتی به مردم در قبال کاهش فروش نفت
ناشناس۱۱۶۹۲۰۴۱۰:۱۶:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۴
وقتی میگن سیاست از دیانت جداست بخاطر این میگن دیانت شفاف و راستگوست اماسیاست حقه بازی و‌عدم شفافیت و این دو‌هر گز با هم جمع نمی شوند مگر آنکه کسی باشه مثل معصومین سیاستشون عین دیانتشون باشه
ناشناس۱۱۶۹۲۴۸۱۰:۳۰:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۴
ازکجاباید گرفت.
ناشناس۱۱۶۹۳۴۲۱۱:۰۴:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۴
شمارش معکوس برای به نتیجه نشستن تحریم ها
ناشناس۱۱۶۹۴۶۲۱۱:۵۳:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۴
یک ملت بالقوه ثروتمند وبالفعل فقیر ودرمانده
ناشناس۱۱۶۹۵۱۲۱۲:۱۲:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۴
اگر واقعا آن 6 میلیون خانوار ثروتمند را پیدا کردین از شون مالیات بگیرین نوشتی احتمالا سال آینده به خانواده ها جبران تورم با کارت خرید داده میش این احتمالا را بزار کنار اینکه تا دیروز میگفتین قطعا بنزین گران نمیشه و فقط برای جلوگیری از قاچاق کارت سوخت میدیم هیچ اعتمادی به مسئولان نیست
ناشناس۱۱۶۹۶۶۴۱۳:۲۲:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۴
خود کرده را تدبیر نیست .
ناشناس۱۱۶۹۶۹۶۱۳:۳۵:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۴
موقع انتخابات، شور انقلابی برو بابا
ناشناش۱۱۷۱۰۰۷۰۰:۳۵:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۵
واقعادوباره چه خوابی برای این مردم بدبخت دیدین کل لذتهاروازمردم گرفتین مردم هیچ دلخوشی ندارن بجای اینکه یه باری رو از روی دوش مردم برداریدبار رو بیشترمیکنید انصافتون کجاست بابا.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین