باند برنجی‌ها منهدم شد

گروه حوادث الف،   3980823058

باند چهار نفره‌ای که با سوءاستفاده از سایت دیوار و فروشندگان برنج اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان برنج با چک مسروقه می کردند، منهدم شد.

 باند برنجی‌ها منهدم شد

به گزارش ایسنا، دوم آبان ماه سال جاری مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۱۸ تهران شکایتی را با موضوع کلاهبرداری مطرح کرد و پرونده برای رسیدگی تخصصی حسب دستور بازپرس شعبه نهم به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

 شاکی با مراجعه به پایگاه پنجم، به کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری گفت: من شغلم برنج فروشی هست و برای فروش اقدام به نشر آگهی در سایت دیوار کردم که شخصی با من تماس گرفت و خود را " سامان ۳۲ ساله " معرفی کرد و گفت که برای کارخانه‌اش واقع در جاده مخصوص نیاز به ۳ تن برنج دارد که من هم به قصد معامله یک مقدار برنج برای نمونه به نشانی اعلامی فرستادم و مورد تایید وی قرار گرفت.


فردای آن روز سه تن برنج با یک دستگاه نیسانی که خریدار فرستاده بود بار زده و به محل بردم که پس از تخلیه برنج‌ها سامان یک فقره چک مدت دار ( یکماهه) به مبلغ ۳۵ میلیون تومان به من داد و من هم  در موعد چک، برای وصول به بانک مراجعه کردم و متصدی بانک اعلام کرد "چک مسروقه هست" سریعاً با سامان تماس گرفتم ولی تلفن همراهش خاموش بود، به محل مراجعه کردم که دیدم هیچکس نیست و محل تخلیه شده است.

کارآگاهان به دنبال اظهارات مالباخته راهی محل وقوع جرم شدند که در تحقیقات میدانی متوجه شدند مالک کارخانه شخص دیگری است که وی اظهار داشت ملک را به مدت دوماه به فردی بنام "حشمت ۵۲ ساله" اجاره داده است.

در ادامه کارآگاهان متوجه دوربین‌های مداربسته کارخانه شدند که با بررسی تصاویر شماره پلاک خودروی نیسانی که با استفاده از آن اقدام به حمل برنجها کرده بودند بدست آمد.

با انجام اقدامات پلیسی مالک خودروی نیسان بنام سهراب ۲۵ ساله در محدوده جنوب تهران طی یک عملیات پلیسی در تاریخ ۱۵ آبان ماه شناسایی و دستگیر شد که در تحقیقات اولیه اظهار داشت برنجها را پس از انتقال به کارخانه حسب دستور فردی بنام رحمان ۳۵ ساله به مخفیگاهی واقع در محلاتی منتقل کرده است.

با بدست آمدن این اطلاعات، دستگیری افراد و کشف اموال  در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که با هماهنگی بازپرس پرونده کارآگاهان طی یک عملیات پلیسی در ۱۶ آبان ماه سرکرده باند به نام رحمان و حشمت را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک تن برنج کشف و به پایگاه منتقل کردند.

در تحقیقات بعمل آمده از متهمان همگی صراحتاً به بزه انتسابی خود معترف شده و اظهار کردند: با اجاره کردن ملک مورد نظر به عنوان "کارخانه " ، از طریق سایت دیوار سوژه‌هایی که اقدام به نشر آگهی فروش برنج و حبوبات می کردند را انتخاب و با کشاندن آنها به کارخانه ساختگی و جلب اعتماد آنان، اقدام به معامله می کردیم و در قبال برنج دریافتی یک فقره چک مسروقه مدت دار را به فروشنده تحویل می دادیم و بلافاصله اجناس را به مخفیگاه دیگر منتقل می کردیم و سپس با ۵۰ درصد زیر قیمت بازار به افراد ناشناس می فروختیم و پول حاصله را صرف زندگی و خوشگذرانی 
می کردیم.

مرکز پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند کلاهبرداری و اعتراف صریح به جرم خود، تاکنون ۱۲ نفر مالباخته شناسایی و ارزش اموال کلاهبرداری شده بیش از ۳ میلیارد تومان برآورد شده و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ۱۸ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار دارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین