امروز ۷۵ درصد مواد مخدر دنیا توسط ناجا کشف و ضبط می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3980822170 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: امروز ۷۵ درصد مواد مخدر دنیا توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط می‌شود.

به گزارش فارس از ورامین، سردار کیومرث عزیزی امروز در دیدار مردمی که با مردم منطقه خیرآباد شهرستان ورامین در مسجد جامع حضرت ولیعصر (عج) داشت، اظهار داشت: خیلی از مردم دغدغه اول امروزشان بحث اعتیاد، مواد مخدر و خرید و فروش آن در جامعه است که متأسفانه در محلات شاهد این مسئله هستیم.

وی افزود: نیروی انتظامی بحث جلوگیری از خرید و فروش مواد مخدر، نگهداری و مصرف آن توسط افرادی که مصرف می‌کند برابر قانون وظیفه دارد نسبت به دستگیری این‌گونه افراد اقدام و برخورد کند.

عزیزی گفت: مبارزه با مواد مخدر صرفاً با کار عملیاتی و پلیسی به سرانجام نخواهد رسید و کمک همگان را می‌طلبد.

وی بیان کرد: تا زمانی که تقاضای وسعت به مواد مخدر است مطمئناً کسانی هستند که سودجو بوده و سعی در تجارت مواد مخدر دارند و مرگ را به کانون خانواده‌های ما سوق می‌دهند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران خاطرنشان کرد: ما تا زمانی می‌توانیم مقابله با مواد مخدر را داشته کنیم که تقاضای مواد مخدر نداشته باشیم یا حداقل کاهش تقاضا در جامعه را داشته باشیم.

وی افزود: ما در کنار کشورهایی قرار داریم که ۹۰ درصد تریاک در آنجا تولید می‌شود و ۸۵ درصد تمام تولید مواد مخدر صنعتی در کنار مرزهای ایران اسلامی است.

عزیزی بابیان اینکه تجارت مواد مخدر سومین تجارت پرسود در دنیا است، اظهار کرد: درآمد خالص مواد مخدر در دنیا سالانه به ارزش ۸۰۰ میلیارد دلار است یعنی به‌اندازه ۱۰ برابر بودجه کشور ما سود می‌برند و حدود ۲۵۰۰ میلیارد گردش مالی‌اش است، قطعاً این‌گونه افراد از تجارت پرسودی مثل مواد مخدر نمی‌گذرند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران بیان کرد: اما با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، بخش اعظم این مواد مخدر به کشور ما ترانزیت می‌شود و علاوه بر این به کشورهای اروپایی نیز ترانزیت می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز 75 درصد مواد مخدر دنیا توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط می‌شود.

عزیزی ادامه داد: قبل از اینکه آمریکایی‌ها به افغانستان بیایند، این کشور حدود ۴۰۰ تن مواد مخدر تولید می‌کرد درحالی‌که امروز حدود ۲۶۰۰ تن مواد مخدر تولید می‌کنند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران عنوان کرد: آمریکایی‌ها قول داده بودند که کمک کنند دوستان افغانستانی ما کشت مواد مخدر را کنار بگذارند و کشت دیگری را جایگزین آن کنند اما نه‌تنها این کار را نکردند بلکه وقتی خودشان آمدند و آلوده شدند به درآمد سرشار مواد مخدر، در کنار آن خشخاش را راه انداختند و برداشت و بهره‌وری از آن را بالا بردند و حدود ۹ برابر تولید مواد مخدر از زمانی که نیروهای ناتو در افغانستان حضور پیدا کردند، افزایش یافت.

عزیزی بیان کرد: معمولاً در تمام دنیا به‌طور متحرک و محرکی در یک کشور، افراد معتاد بین سنین ۱۶ تا ۶۰ سال است و با توجه به جوان بودن کشور ایران این عدد زیادی است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: افرادی که برای ترک اعتیاد بستری می‌شوند و ترک می‌کنند ۸۵ درصد این افراد دوباره به اعتیاد گرفتار و معتاد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید خودمان مراقب جوانانمان باشیم و امروز نرخ رشد افزایش مواد مخدر در برخی سنین کاهش پیداکرده است.

عزیزی اظهار داشت: یکی از علل گرایش جوانان به مواد مخدر ارتباط ناسالم ما در درون خانواده است و یکی از این موارد این است که ما فرزندمان را با دیگران مقایسه می‌کنیم و آن‌ها را تهدید می‌کنیم و برای تقویت بنیه آن‌ها با می‌دهیم یعنی هر چیزی که می‌خواهند در اختیارشان قرار می‌دهیم و همه این‌ها باعث می‌شود فرزندان از والدینشان فاصله بگیرند.

وی ابراز داشت: متأسفانه این یکی از مؤلفه‌های بسیار بزرگی است که فرزندان بافاصله گرفتن از والدینشان و بالعکس به مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنند چون ارتباط انسانی و شرعی با اعضای خانواده خودشان ندارند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: بحث عفاف و حجاب راهکار فرهنگی و تربیتی آموزشی دارد و هم راهکار مقابله دارد و پلیس در این مسئله مرحله‌ای برخورد می‌کند.

وی در پایان افزود: در مرحله اول تذکر لسانی می‌دهیم در مرحله دوم احضار و توجیه می‌کنیم و در مرحله سوم اگر والدین داشته باشند آن‌ها را احضار و توجیه می‌کنیم که او را متوجه حجاب اسلامی و دینی کند تا هنجارشکنی نکند و در مرحله چهارم برای آن شخص پرونده تشکیل می‌شود و به قوه قضائیه ارجاع می‌دهیم تا برخورد قانونی و قضایی با آن شخص شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین