سازمان مالیاتی: وکلا دو ماه دیگر برای نصب کارتخوان فرصت دارند

گروه اقتصادی الف،   3980822097 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر کل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: همه فعالان اقتصادی از جمله وکلا فارغ از اینکه چقدر درآمد دارند، باید در موعدهای مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل دهند. همچنین وکلا تا پایان دی ماه فرصت دارند در صندوق مکانیزه فروش ثبت‌نام کنند.

سازمان مالیاتی: وکلا دو ماه دیگر برای نصب کارتخوان فرصت دارند

علی رستم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاسیس صندوق مکانیزه فروش برای شفاف شدن درآمد گروه‌های مختلف از فعالان اقتصادی، اظهار کرد: قانون‌گذار به سازمان امور مالیاتی تکلیف کرد که صندوق مکانیزه فروش را راه‌اندازی کند. این موضوع آیین‌نامه و مصوبه هیات وزیران را هم داشت. این آیین نامه سال ۱۳۹۶ ابلاغ و اقداماتی برای آن شروع شد. در این چارچوب فراخوان در برنامه پنجم توسعه داده بودیم ولی چون زیر ساخت‌ها نبود، صندوقی نداشتیم.

وی درباره مالیات بر درآمد وکلا گفت: این شرایط تا زمانی که بحث پزشکان پیش آمد و زیرساخت راه‌اندازی صندوق مکانیزه فروش برای این صنف آماده شد پیش رفت تا اینکه در شهریور ماه امسال حدود ۱۵ گروه از فعالان اقتصادی که حدود ۵۰ شغل می‌شوند را دسته بندی کردیم که وکلا هم جزو این گروه بودند. برای ثبت‌نام دستگاه‌های کارتخوان فراخوان دادیم و از اول مهر ماه ثبت نام شروع شد و تا آخر دی ماه نیز ادامه دارد.

رستم پور تاکید کرد: بعد از پایان دی ماه برای تنظیمات زیرساخت‌ها مقداری فرصت داریم. بعد از آن افرادی که به قانون تمکین کنند از اول سال ۱۳۹۹ ملزم به نصب و استفاده از پایانه های فروشگاهی در قالب دستگاه شبکه های بانکی خواهند بود.

وی در پاسخ به اینکه اعلام شده که درصد بالایی از دفترداران درآمد کمتر از ۱.۵ میلیون تومان دارند، آیا این افراد باید مالیات پرداخت کنند؟ گفت: فقط اظهارنامه مالیاتی تعیین کننده این است که به درآمد شخص، مالیات تعلق می‌گیرد یا خیر. افراد به عنوان یک فعال اقتصادی چه ماهی یک میلیون تومان درآمد داشته باشند چه ماهی ده‌ها میلیون تومان درآمد داشته باشند باید تا پایان خرداد ماه هر سال اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند. اگر با توجه به آن اظهارنامه سودی برده باشند که باید مالیات پرداخت کنند و اگر سودی نبرده باشند که مالیاتی پرداخت نمی‌کنند. شرط برخورداری از معافیت معیشتی، ارائه اظهارنامه مالیاتی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۶۶۸۷۸۱۷:۰۵:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۲
زدن جیب مردم ، باید این آقایان که با بی تدبیری این وضعیت اقتصادی را پیش آوردند پاسخگو باشند
ناشناس۱۱۶۷۳۸۸۰۸:۰۵:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۳
و بهترین راه برای وصول مالیات ملاک قرار گرفتن مجموع درآمد هر فرد است. نگاه بخشی و تفکیکی به بخش های درآمدی حرفه های مختلف قطعا راهگشا نخواهد بود در حال حاضر مالیات ستانی بر اساس درآمد تفکیکی افراد از فعالیت های مختلف است که این امر کاملاً اشتباه است چرا که افرادی که از طرق مختلف کسب درآمد می نمایند می توانند از معافیت های هر بخش استفاده نمایند در حالی که مجموع درآمد آنها قطعا شامل مالیات است. بنابراین نگاه بخشی به فعالیت افراد اولین انحراف در زمینه وصول مالیات عادلانه در جامعه است. فلسفه ساده در خصوص مالیات این است که مجموع هزینه های سالیانه هر فرد از مجموع درآمدهای وی کسر و به مانده آن بصورت پلکانی مالیات تعلق گیرد و در این بین نیز یک کف برای معافیت از مالیات از سوی دولت بصورت سالیانه تعریف می گردد اینکه درآمد فرد از چه طریق بدست آمده باشد موضوع این بحث نیست چرا که پیش فرض اولیه آن است که افراد درآمد خود را از طریق فعالیت های شرعی و قانونی کسب نموده اند.
ناشناس۱۱۶۷۴۳۶۰۹:۱۸:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۳
پرداخت مالیات وظیفه همه است. البته باید به زور گرفته شود. به نظر من مجوز مطب و طبابت پزشکانی که کارتخوان ندارند را باطل کنید تا حساب کار دست بقیه هم بیاد. با مماشاتی که با پزشکان میشه بقیه اصناف هم همکاری نخواهند کرد.
ناشناس۱۱۶۷۰۲۵۱۹:۱۳:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۲
حریف وکلا نمی شوید!!! چی فکر کردید
ناشناس۱۱۶۷۱۱۴۲۰:۴۲:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۲
خواهشمند است براي كارهاي وكلا يك نرخ مصوب و قطعي اعلام شود بعضي از اين وكلا بدتر از قوم مغول مردم را غارت ميكنند .
محمود۱۱۶۷۲۰۱۲۲:۳۰:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۲
خداوکیلی خودتون رو .. مگه زورتون به پزشکان رسید که حالا رفتین سراغ وکلا؟
ناشناس۱۱۶۷۲۷۱۲۳:۵۳:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۲
هر چی حریف پزشکان شدین حریف وکلا هم میشین. فقط 30 درصد پزشکان کارتخواننصب کردن.
ناشناس۱۱۶۷۲۸۵۰۰:۱۲:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۳
کفگیر آقایان از فروش نفت به ته دیگ خورده دنبال گرفتن مالیات از مردم افتادن خدا به خیر کنه
ناشناس۱۱۶۷۶۶۲۱۲:۱۳:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۳
مردم دردمند مریض که بواسطه کلاه برداری و کسالت جسمی ، نزد وکیل و پزشک میروند ، باید هستی و نیستی خود را به جیب ایشان بریزند و جالب اینجاست که این دو قشر پردرآمد جامعه ( که بواسطه فقر و مریضی مردم ثروتمند شده اند ) از دادن مالیات سر باز میزنند !!!
ناشناس۱۱۶۷۷۲۳۱۳:۱۰:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۳
کارت خوان یک طرف بابا به فکر دستمزد وکلا باشید به خدا ظلم به این مردم میشه برای یک کارشناسی کوچیک اون هم توسط دادگستری حداقل دومیلیون تومان مگر دستمزد یک کارشناس حقوق در ماه چقدره
ناشناس۱۱۶۷۷۵۸۱۳:۴۸:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۳
برخی وکلا تو کار نقدی هستن حتی ارز هم میگیرند برای رد گم کردن منبع پولی
م.م۱۱۶۷۸۳۴۱۵:۱۶:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۳
اتفاقا اولین وکیلی هستم که ثبت نام میکنم اونوقت مطالبه گر میشوم از قوه قضاییه که چرا با وجود عدم درآمد یارانمو قطع کردند و بایستی کمک خرجی هم بدهند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین