گزارش اختصاصی الف / آخرین تحولات میدانی استان صلاح الدین عراق؛ افزایش تحرکات هسته های خاموش داعش + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3980822091 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

 همزمان با ادامه ناآرامی ها در مناطق مرکزی و جنوبی عراق، از استان صلاح الدین خبر می رسد، درگیری میان نیروهای بسیج مردمی و هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در محورهای مختلف جریان دارد.

گزارش اختصاصی الف / آخرین تحولات میدانی استان صلاح الدین عراق؛ افزایش تحرکات هسته های خاموش داعش + نقشه میدانی و عکس

به گزارش الف براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از عناصر مخفی داعش از محور رشته کوه های « مکحول» در شمال استان صلاح الدین حملاتی را علیه رزمندگان بسیج مردمی برای نفوذ به حومه رشته کوه های حمرین انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای تیپ 88 بسیج مردمی مستقر در منطقه متوجه تحرکات تروریست های داعش شدند و تحرکات آنان را در محور منطقه « الفتحه» در حدفاصل کوه های « مکحول و حمرین» رصد کردند.

رزمندگان بسیج مردمی در جریان درگیری ها در این محور موفق شدند یکی از عناصر انتحاری گروهک تروریستی داعش را به هلاکت برسانند و شماری دیگر را در این محور زخمی کردند؛ 5 تن از رزمندگان عراقی هم در این محور شهید و زخمی شدند.

 رشته کوه های مکحول در شمال استان صلاح الدین از محور شرقی با استان کرکوک، از شمال با جنوب استان نینوا و از محور جنوب غرب با شهر و پالایشگاه بیجی در ارتباط است.

رشته کوه های مکحول همچنان به هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش آلوده هستند و تروریست ها چندین مرتبه از این محور به شهر بیجی و جاده راهبردی « بغداد - دهوک» حمله و منطقه را ناامن کرده اند.

رشته کوه های حمرین نیز که از استان دیاله تا استان های کرکوک و صلاح الدین امتداد دارند به دلیل صعب العبور بودن و داشتن غارهای متعدد به محلی مناسبی برای رشد و آموزش عناصر مخفی داعش تبدیل شده اند.

حضور هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در رشته کوه های حمرین یک تهدید جدی برای جاده راهبردی « بغداد - صلاح الدین - نینوا- دهوک - ترکیه» و شهرهای مهمی از جمله « تکریت، سامراء و...» و میدان های نفتی « عجیل و علاس» به شمار می آید.

منطقه « الفتحه»، رشته کوه های حمرین و مکحول را به یکدیگر متصل می کند و نیروهای عراقی با حضور در این منطقه مهم موفق شده اند ارتباط تروریست های داعش را در این محور قطع و حملات آنان را دفع کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تحرکات عناصر مخفی داعش در هفته های گذشته در مناطق آلوده شمال استان صلاح الدین با ادامه ناآرامی ها در مناطق مرکزی و جنوبی افزایش یافته  و این مسئله در جنوب غرب منطقه « الشرقاط» مشهود تر بوده است.

به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش در روزهای اخیر حومه روستای « الامسیحلی» را در جنوب غرب منطقه «الشرقاط» به تله های انفجاری آلوده کردند؛ 3 تن از شهروندان عراقی  در این تله های انفجاری گرفتار و کشته و زخمی شده اند.

منطقه « الشرقاط» دروازه ورود به شمال استان صلاح الدین محسوب می شود و جاده راهبردی « بغداد - دهوک» نیز از حومه این منطقه مهم می گذرد؛ پایگاه نظامی آمریکایی ها در منطقه المخور در جنوب اربیل نیز در محور شمال شرق منطقه الشرقاط واقع شده است. مناطق بیابانی در محور غربی و جنوبی غربی « الشرقاط» نیز به هسته های خاموش داعش آلوده هستند.

به گزارش الف، از مرکز استان صلاح الدین نیز خبر می رسد، گروهی مشترک از رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای پلیس فدرال عملیاتی را در حومه شرقی شهر سامراء انجام دادند و در جریان جست و جوی منطقه به منطقه در جزیره های «جلوب و ام الفحم»موفق شدند یک مقر عناصر مخفی داعش را شناسایی کنند؛ جزایر و بیابان های شرقی  شهر سامراء همچنان آلوده هستند؛ شماری از تروریسته ای داعش از مرزهای استان دیاله و محور مطیبیجه به حومه شرقی شهر سامراء نفوذ می کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۶۶۹۳۸۱۷:۴۵:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۲
عجب !!
ناشناس۱۱۶۷۰۴۹۱۹:۳۸:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۲
..، میگفتند داعش تمام شده!؟!؟!؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین