روایت احمد توکلی از ۵۳ میلیارد دلاری که بر باد رفت/ عراقچی یک زیر دست بود و سیف باید محاکمه شود/ اسلام اصرار دارد که همه مردم را چشم حکومت کند

گروه سیاسی الف،   3980822066 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

همایش سراسری دیده‌بان شفافیت و عدالت با محوریت شفافیت و مبارزه با فساد با حضور جمعی از اساتید حوزه اقتصاد و دین در شهر مقدس قم برگزار شد. در روز نخست این همایش آیت الله استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دکتر احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت به سخنرانی پرداختند. 

روایت احمد توکلی از ۵۳ میلیارد دلاری که بر باد رفت/ عراقچی یک زیر دست بود و سیف باید محاکمه شود/ اسلام اصرار دارد که همه مردم را چشم حکومت کند

به گزارش الف، در این همایش ضمن طرح دیدگاه های نمایندگان استانی و مدیران دیده بان، محورهای ذیل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد:

- بررسی راهکارهای تقویت ، توسعه ،تعاملات وهماهنگی مطلوب فیمابین کارگروه های 19 گانه با استان ها 
- بررسی راهکارهای تقویت وتوسعه آموزش و پژوهش در دیده بان 
- بررسی راهکارهای تقویت وتوسعه دفاتر استانی 
- بررسی راهکارهای تقویت و توسعه تعاملات رسانه ای دیده بان 
- بررسی راهکارهای تقویت و توسعه تامین منابع انسانی و مالی پایدار دیده بان 

 احمد توکلی رییس دیده بان شفافیت و عدالت در این همایش که ظهر امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و تأکید بر لزوم مبارزه با فساد و مفسدان‌ اظهار داشت:  ما می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم یا مفسد؟ فرق اینها چیست؟ فساد معمولا متوجه ساختارها، قوانین، مقررات و رفتارهایی است که فساد از آن زاییده می‌شود و مفسد کسی است که از این فسادها عامدا منتفع می شود یا به دیگری نفع میرساند، اگر عامدانه نباشد، فاسدِ فعلی است اما فاسد ِ فاعلی نیست. یعنی چنین کسی متوجه نیست که دارد فساد را تقویت می کند اما فساد را موجب می شود . 

وی تصریح کرد: برخی از فسادها هم مثل رشوه و تبانی در امور دولتی، جرم است. اما برخی فسادهایی که ناشی از روش هاست و طرف علم به آن ندارد، جرم نیست، مثلا یک سیاست غلطی اتخاذ می‌کنند و ثروت از یک جیب‌های کوچکی به جیب‌های بزرگ‌ می‌رود، این از لحاظ عرفی جرم نیست، ولی این جرم یقه سفیدهاست. این جرمی است که کسانی مرتکب می شوند که افراد محترمی هستند، بسیار تر و تمیز و اتو کشیده هستند. این اصطلاح را اولین بار یک جامعه‌شناس آمریکایی در انجمن جامعه شناسان آمریکا در دهه 1939 میلادی گفت که کسانی هستند ظاهرا آبرو دارند و با قلم جرمی را مرتکب می‌شوند، به عنوان مثال، موتور سواری که کیف خانمی را زمانیکه از بانک خارج میشود، می دزد  به آن مجرم یقه آبی می گویند که قربانیان آنها دم دستشان هستند، ولی مدیر بانک که با یک وام یک هزار میلیاردی موافقت می‌کند و با هزار وام یک میلیونی مخالفت می‌کند هم جرم انجام داده است، او مجرم یقه سفید است چرا که با این کار، زمینه‌های بیکاری، افسردگی جوانان، فقر و کودکان و زنان خیابانی ایجاد کرده و جامعه را به افول برده است. اینا با قربانیانشان فاصله دارند اما چشم های تیزبین این فساد را تشخیص می دهند.

توکلی تاکید کرد:‌ پس در حکومتداری، کسی که امانتی را ضایع می‌کند، در واقع خیانت می کند. لذا فساد در جاهایی بیشتر می‌شود که این ساختارها وجود داشته باشد. فساد در جایی که ساختارهای غلط و عدم شفافیت وجود داشته باشد افزایش پیدا می‌کند. هر جا که چشم باشد افرادی که زیر چشم هستند حواسشان جمع می شود. چرا اسلام اصرار دارد که همه را چشم حکومت کند؟ چرا همه را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت می کند؟ امیرالمومنین فرمود اگر همه واجبات را در یک کفه ترازو بگذارند و امر به معروف را در کفه دیگر وزن امر به معروف بیشتر است. امر به معروف و نهی از منکر  از اوجب واجبات در عرصه شفافیت و عدالت است. شفافیت است که این امکان را میدهد بزرگترین دستور الهی را اجرا کنیم.

رییس سازمان شفافیت و عدالت با تأکید بر اینکه حیف‌ومیل بیت‌المال بد بوده و نوعی فساد تلقی می‌شود، ادامه داد: تعارض منافع نیز نوعی فساد به شمار می‌آید،  کسی که در موقعیتی قرار دارد باید به نفع جامعه حرکت کند و اگر به نفع خودش عمل کند فساد صورت گرفته و باید با او مبارزه شود. لذا به این تعارض منافع می گویند و برخی معتقدند فساد کشور به دلیل همین تعارض منافع است. حالا شما مقایسه کنید با این شرایط که گفتم، فساد بیشترین ضربه را می زند یا مفسد؟ یقه سفید یا یقه آبی‌ها؟ افراد معتقد به خدا به فساد بیشتر مرتکب میشوند یا بی پروایان؟

وی افزود: رئیس‌ جمهور گفت که ما به شفافیت اعتقاد داریم و چند لایحه شفافیت و مبارزه با فساد هم تقدیم مجلس کرده‌ایم، آیا دولت در عمل نیز به شفافیت عمل کرده است؟ آیا دولت قانون 29 برنامه ششم توسعه که تأکید بر شفافیت اموال و دارایی مسئولان دارد اجرا کرده است؟ چرا این قانون اجرا نمی‌شود تا همه از رئیس‌ جمهور تا رئیس یک اداره در فلان نقطه دور افتاده کشور زیر ذره بین بروند؟ اگر لایحه تقدیم کردند کار مثبتی کردند ولی در عمل چه؟ ما مصوبات زیادی داریم که باید تمام اطلاعات دولتی را زیرنظر داشته باشد و همه چیز آشکار شود ولی چرا این اقدام را انجام نمی دهند.

رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت ادامه داد: اینکه رئیس‌ جمهور می‌گویند فساد بدتر از مفسد بوده درست است، ولی می گویم که سیاست‌های غلط هم می‌تواند فسادزا باشد، به‌عنوان‌مثال مسئله ارز که کشور را تا الان به بحران کشانده است.‌ در سیاست‌های ارزی دو راه‌حل به کار می‌رود یا ارز تزریق می‌کنند و یا متقاضی ارز را کم می‌کنند. استبدادهای رای هم می تواند فسادزا باشد. زمانی که ما ارز نداریم و در فشار هستیم و دولت 35 میلیارد دلار ارز مداخله ای انجام میدهد و مجموع ارز صادرات ما در این سال ها همیشه بیشتر از وارادت ما بوده است، این مازادها کجا رفته است و چقدر از آن در بانک مرکزی است آیا آقای رییس جمهور اینها را می گوید؟

وی به بحران‌های ارزی دی‌ ماه 96 اشاره و خاطرنشان کرد: در آبان 96 به معاون اول رئیس‌جمهور  تلفن زدم و گفتم که از مرداد ارز گران شده و ایشان گفتند که یک جلسه با هم داشته باشیم، در آن جلسه به‌علاوه بنده چند اقتصاددان لیبرال نیز حضور داشتند و بحث کنترل بازار ارز و متعادل کردن تقاضا مطرح شد، اما در دی‌ماه گفتند که هر چقدر ارز بخواهید با قیمت 4200 تومان وجود دارد، اگر هر مقدار ارز وجود داشت پس چرا بحران ارزی و دلاری در کشور به وجود آمد؟

توکلی گفت: ‌35 میلیارد دلار ارز مداخله‌ای و 18 میلیارد دلار زمانی که به شرکت‌ها و افراد مختلف به شکل غیراصولی دلار تخصیص داده شد به باد رفت. فساد یعنی با یک تصمیم غلط، ملاکین، صاحبان طلا و جنس یکباره در یک شب اموالشان 3 برابر می‌شود و کسانی که ثروت ریالی دارند اموالشان یک‌سوم می‌شود که موجب بیکاری و تعطیلی کارخانه ها شده است.

توکلی با انتقاد از رئیس سابق بانک مرکزی، گفت: عراقچی یک نامه به سیف می‌نویسد که ارز ما بیهوده به باد می‌رود و پس از آن سیف همان نامه را به‌علاوه نامه خودش به رئیس‌جمهور ابلاغ می‌کند اما رئیس‌ جمهور می‌گوید بحران ارز نداریم، عراقچی گفته این کار غلط است اما رئیسش به آن فرمان داده است که کار غلط را انجام بدهد، عراقچی یک زیر دست بوده و اما سیف که رئیس بانک مرکزی بوده باید محاکمه شود.

وی ادامه داد: رشد نقدینگی در کشور در حال حاضر چهار برابر شده است و ما قبل از بحران ارز 11 میلیون حاشیه‌نشین داشتیم اما حالا شاید این مقدار به 15 میلیون رسیده باشد.

توکلی تاکید کرد: برخی سیاست‌های دولت فسادزاست، چراکه استبداد رأی وجود داشته و دولت می‌خواهد با دو لایحه ضد‌فساد خود را ضد‌فساد نشان دهد اما این‌طور نمی‌شود، در سال‌های 85 و 86 زمانی که احمدی‌نژاد را مجاب کردیم که کارت سوخت را اجرایی کرد ماهی 10 میلیون لیتر بنزین و تقریباً سالی 12 میلیارد دلار سود به همراه داشت.

وی با بیان اینکه بعد از برداشت کارت سوخت این 12 میلیارد از جیب ملت رفت، افزود: البته این پول‌ها گم نمی‌شود و در جیب‌های خاص می‌رود، مفسدین اژدهای هفت سر هستند و نمی‌گذارند این قوانین ضد فساد اجرا شود، چه کسانی نمی‌گذارند که قانون شفافیت اجرا شود؟

توکلی در پایان گفت: آقای روحانی حرف درستی زد، اما باید با شفافیت جلوگیری از فسادهای خود دولت شود و اگر جلوگیری از مفسد نشود راه فساد باز می‌ماند، ما در حال مجاهدت هستیم، هیچ‌ چیز مانند فساد نمی‌تواند کشور را ساقط کند، کسانی که حاضر نیستند اسلام را گوشه‌نشین ببینند باید با فساد و مفسدین مبارزه کند.

 

*** آیت الله استادی: کار بسیار عظیم خطرش هم عظیم است و اگر کسی آن را درست انجام ندهد، نباید در آن شرکت کند

 استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: افزایش اعتماد مردم درجریان برخورد با فساد و ایجاد عدالت بدست می‌آید.

آیت الله رضا استادی روز چهارشنبه درهمایش دیده‌بان شفافیت و عدالت درپژوهشکده علامه طباطبایی شهر قم،‌ بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)‌که توانستند بیشترین اعتماد مردمی را جلب کنند، موفق‌ترین عملکرد را نیز داشتند و این نشان دهنده آن است که مردم می‌خواهند همه جا عدالت باشد و با فساد برخورد شود.

وی افزود: مبارزه با فساد و گسترش عدالت، امر به معروف و نهی از منکر عملی است و درجلب اعتماد مردمی که درنظام اسلامی امری بسیار مهم است،‌ تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: درطول این سالها تلاش‌های بسیاری در راه مبارزه با فساد صورت گرفته و این جریان که اکنون موجب کاهش فساد نیز شده‌است،باید روز به روز تقویت شود.

آیت الله استادی با اشاره به این که مبارزه با فساد بر اساس اصول شرعی قواعد مشخصی دارد،‌ گفت:‌ در راه مبارزه با فساد باید به شاخص‌ها توجه داشت و اجازه نداد عده‌ای در این عرصه به دنبال سوءاستفاده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با وجود گروه‌ها و دیدگاه‌های متفاوت اداره کرد، اما به دلیل پایبندی به اصولی که برای خود ترسیم کرده بود، بیان نمود که هیچ‌کس برگردن من حقی ندارد.

وی با بیان این که هیچ جامعه‌ای بدون قاضی و قوه قضاییه نمی‌تواند کار خود را پیش برد،‌ گفت: قوه قضاییه باید عدالت را اجرا کند و همه باید به آن در رسیدن به این هدف کمک کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: هر کس خلافی انجام می‌دهد باید مطابق آن مجازات شود،‌ چرا که اگر بیش از حد آبرویش برده شود زمینه برای ظالم شدن وی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به لزوم روشنگری در راه مبارزه با فساد افزود: نباید در اثر اشتباه ما افراد مخلص در عرصه های مختلف از کار خود کناره‌گیری کنند و در این راه نیاز است تا همه برای خدا به وظیفه خود عمل کنند و از تهمت بی‌جا بپرهیزند.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۶۶۸۷۰۱۶:۵۹:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۲
با دستگیری۱۰۰۰ تا مثل سیف هم فساد ریشه کن نمیشود باید سیستم تولید کننده مفسد اصلاح شود تا افراد کار بلد در راس امور باشند نه افراد مجیز گو و آقازاده.
ناشناس۱۱۶۶۸۷۷۱۷:۰۳:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۲
درود بر آقای دکتر توکلی روحانی و جهانگیری باید در مورد این 53 میلیارد دلار که برباد رفته پاسخگو باشند.
ناشناس۱۱۶۶۸۸۱۱۷:۰۵:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۲
جناب دکتر احمد توکلی درست می فرمایند درود بر ایشان.
ناشناس۱۱۶۶۸۸۵۱۷:۰۸:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۲
زنگنه با حذف کارت سوخت در 5 سال گذشته باعث افزایش قاچاق سوخت و مصرف آن شد و از این بابت کشور حداقل 100 میلیارد دلار متضرر شد.
ناشناس۱۱۶۶۸۹۱۱۷:۱۱:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۲
اسحاق جهانگیری و سیف در قضیه حراج ارز 4200 تومانی مقصر اصلی بودند و باید محاکمه و مجازات بشوند.
ناشناس۱۱۶۶۸۹۴۱۷:۱۲:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۲
اظهارات صریح و صادقانه دکتر توکلی اثبات می کند که متاسفانه روحانی نه درست می گوید و نه درست عمل می کند.
ناشناس۱۱۶۶۸۹۸۱۷:۱۵:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۲
قوه قضاییه باید در اسرع وقت به موضوع 53 میلیارد دلار برباد رفته مذکور رسیدگی نماید و نتیجه را به اطلاع مردم برساند.
ناشناس۱۱۶۶۹۰۲۱۷:۲۰:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۲
اگر طبق دستور قرآن دست دزدان و مفسدان را قطع می کردیم چیزی به اسم فساد نداشتیم. باور کنید که بازیگر هستیم.
ناشناس۱۱۶۶۹۰۷۱۷:۲۳:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۲
53 میلیارد دلار اینجا 53 میلیارد دلار خسارت کرسنت 30 میلیارد دلار هسته ای و 100 میلیارد دلار خسارت حذف کارت سوخت و 2 میلیارد دلار هم که اوباما بعد از برجام غارت کرد مجموعا"238 میلیارد دلار متضرر شدیم که رقم بزرگی محسوب می شود.
ناشناس۱۱۶۶۹۱۱۱۷:۲۴:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۲
تدبیر و امیدی که میگفتن این بود ؟!!! متاسفم.
ناشناس۱۱۶۶۹۱۴۱۷:۲۷:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۲
با این حساب به جرئت میتوان گفت بزرگترین و بیشترین مفاسد اقتصادی در دولت روحانی صورت گرفته است.
ناشناس۱۱۶۶۹۲۲۱۷:۳۳:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۲
یا خدا چه فساد هایی که دولتی ها نکردند.
ناشناس۱۱۶۶۹۴۳۱۷:۵۱:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۲
طلا و سکه ها و دلارها به باد نرفته بلکه بین مردم پخش شده جو ندهید . از نظر شما هر چی تو جیب شما نره به باد رفته ...
ناشناس۱۱۶۷۱۴۷۲۱:۲۴:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۲
بین شما پخش شد به ما دلار 18 تومن رسید.
ناشناس۱۱۶۷۴۶۰۰۹:۳۶:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۳
دلارهای 4200 تومانی رو توی جیب دلالان و واردکنندگان (آقازاده ها) ریختن یعنی برباد رفته است.
ناشناس۱۱۶۶۹۴۵۱۷:۵۲:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۲
شما که اقتصاد خوندی بگو اگر اون حجم از طلا و دلار توزیع نمیشد الان قیمت دلار چند بود ؟؟
ناشناس۱۱۶۶۹۴۸۱۷:۵۳:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۲
هر وقت قیمت دلار و سکه بالا میره بانک مرکزی در تمام دنیا وظیفه داره با حراج قیمت ها رو کاهش بده
ناشناس۱۱۶۶۹۶۷۱۸:۱۲:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۲
از حسن و اسحاق بشدت ملولیم دکتر جان چه کنیم
ناشناس۱۱۶۶۹۷۴۱۸:۱۹:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۲
علاوه بر سیف معاون نظارتی وقت بانک مرکزی هم باید محاکمه شود این معاونت با وظیفه مهمی که داشته چرا نظهرت نکرده است
الف ر۱۱۶۶۹۷۶۱۸:۱۹:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۲
53میلیارد دلار !؟ پس این آیه چه میگوید فمن یعمل مثقال ذرتا شرا یره کی باید جواب بده ؟
رضا۱۱۶۶۹۸۰۱۸:۲۳:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۲
نزدیک انتخابات شد وهر روز از دیروز بهتر
ناشناس۱۱۶۷۰۳۰۱۹:۱۸:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۲
با تلاش قوه قضاییه رسول دانیال زاده جعبه سیاه مفاسد حسین فریدون دستگیر و به کشور بازگردانده شد.
ناشناس۱۱۶۷۰۶۲۱۹:۵۷:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۲
روحانی بابت زدن جیب 80 میلیون ایرانی و تبدیل دلار 3 تومنی به 18 تومن تحت پیگرد قرار گیرد.
ناشناس۱۱۶۷۰۶۹۲۰:۰۱:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۲
سیف که رئیس بانک مرکزی بوده باید محاکمه شود. محاکمه میشود؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۶۷۰۹۵۲۰:۲۳:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۲
اعلی برکت الله ! چه میکنه این روحانی !
ناشناس۱۱۶۷۱۰۱۲۰:۲۸:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۲
آقا شما هم بیکاری ها، نه؟ پولی که رفت رفت! بی خود خودت رو خسته می کنی که چی؟ برو استخر، باغبانی کن، برو مسافرت تا حوصله ات سر نره اعصابت رو هم بی خودی خراب نکنی!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین