تلاش لابی پزشکان برای دریافت معافیت مالیاتی بر کارانه‌ها

  3980822057 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک منبع آگاه گفت: سازمان نظام پزشکی در تلاش است تا بحث مالیات بر کارانه پزشکان را از ذیل قانون بودجه سال آینده خارج کند و این موضوع در جلسه شورای عالی اقتصادی سران قوا بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

تلاش لابی پزشکان برای دریافت معافیت مالیاتی بر کارانه‌ها

فارس نوشت: «یکی از راهکارهای جبران کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی دولت، جلوگیری از فرارمالیاتی اقشار پردرآمد است که یکی از این مشاغل، گروه پزشکان است. طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، رقم فرار مالیاتی پزشکان 6700 میلیارد تومان محاسبه شده است.

در این راستا طبق قانون بودجه 98 پزشکان موظف به استفاده از دستگاه کارتخوان شده‌اند تا درآمدشان شفاف شده و از فرارمالیاتی این قشر جلوگیری شود. اما علیرغم تلاش‌های سازمان امور مالیاتی تاکنون بیش از  60 درصد پزشکان کارتخوان نصب نکرده‌اند.

نکته جالب اینکه تلاش جامعه پزشکی برای فرارمالیاتی به اینجا ختم نمی‌شود و پس از فشار افکار عمومی برای اخذ مالیات از پزشکان، حال این قشر در حال چانه‌زنی برای اخذ معافیت مالیاتی هستند. در این راستا، یک منبع آگاه به فارس خبر داد: برای بودجه سال آینده پزشکان به دنبال این هستند که کارانه خود را از مالیات معاف کنند. سازمان نظام پزشکی در تلاش است تا بحث مالیات بر کارانه پزشکان را از ذیل قانون بودجه سال آینده خارج کند و این موضوع در جلسه شورای عالی اقتصادی سران قوا بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

این منبع آگاه افزود: به احتمال زیاد موضوع مالیات بر کارانه پزشکان شنبه هفته آینده در دستور کار شورای عالی اقتصادی سران قوا قرار می‌گیرد و احتمال معاف شدن کارانه پزشکان در این جلسه بسیار بالاست.

گفتنی است پزشکان دانشگاه‌های علوم پزشکی علاوه بر دریافت حقوق خود که ماهانه به حساب آنها واریز می‌شود، مبلغی را نیز تحت عنوان کارانه دریافت می‌کنند. محاسبات نشان میدهد که درآمد اصلی پزشکان همان کارانه‌هایی است که دریافت می کنند و معمولا مبلغ کارانه چند برابر میزان حقوقی است که می‌گیرند. لذا این امکان وجود دارد که بخش اصلی درآمد پزشکان از مالیات معاف شود.

به طور کلی سازوکار اخذ مالیات در کشور تبعیض‌‌آمیز است به گونه‌ای که دهک‌های پایین جامعه مانند معلمان و کارمندان دولت به تمام و کمال مالیات می‌پردازند در حالی که مشاغل پردرآمدی همچون پزشکان که درآمدهای میلیاردی دارند به راحتی فرارمالیاتی می‌کنند. به گفته‌ی امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی تا کنون 300 هزار میلیاردِر شناسایی شدند که نیمی از آنها اصلا پرونده مالیاتی ندارند و نیمی دیگر نیز فرارمالیاتی دارند.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۶۶۵۷۳۱۳:۳۳:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۲
احساس میکنم اداره مالیات با پزشکان تسامح و تساهل میکنه و حقوق حقه بیت المال رو ازشون اخذ نمیکنه. نمونش تفاهم نامه تعیین ۷۰ درصد درآمد پزشکان به عنوان هزینه است که از مالیات معاف میشه. نمونش تعیین فقط ۲ درصد جریمه برای پزشکانی که کارتخوان نصب نکردن. نمونش تعیین فقط ۱۰ درصد مالیات بر پزشکان در شرایطی که در دنیا تا ۷۰ درصد مالیات از پزشکان اخذ میشه. استراتژی مافیای پزشکی هم در آموزش پزشکی شده تزریق قطره چکانی پزشک به جامعه تاخدای نکرده انحصار بی بدیل پزشکان وکمبود پزشک خدشه ای برندارد !!!کلا هدفشون اینه که با کم نگه داشتن تعداد پزشکان کمبود مصنوعی ایجاد کنند تابتونند شرایط مالی خودشان رابه مردم ودولت تحمیل کنند.
ناشناس۱۱۶۶۶۳۰۱۴:۰۳:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۲
300 میلیارد یا 300 هزار؟ لطفا بررسی کنید چون به نظرم 300 بود
ناشناس۱۱۶۶۶۴۱۱۴:۱۱:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۲
ترجمه بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین