آموزش و پرورش: تعطیلی مدارس تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد

گروه اجتماعی الف،   3980821146

در جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوای استان تهران، تصمیماتی در راستای کاهش آلودگی هوا با حضور دستگاه‌های اجرایی اتخاذ شد.

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران که با حضور دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، اظهار داشت: از 23 ایستگاه سنجش آلودگی هوا 10 ایستگاه واقع در تربیت مدرس، پیروزی، شادآباد، دانشگاه شریف، شهرری، شهرداری‌های منطقه 10 و 11، پارک شکوفه، پاسداران و علم و صنعت بالای 150 ذرات کمتر از 2.5 میکرون آن گزارش شده است و وضعیت آلودگی هوای شهر تهران برای کودکان، سالمندان و  افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی در شرایط ناسالم قرار دارند.

وی بیان داشت: نهایتاً برای روز چهارشنبه تصمیم گرفته شد که مدارس تهران، شهرری، پیشوا، پاکدشت، ورامین، قرچک در نوبت صبح و عصر و در مقطع مهدکودک، پیش‌دبستانی و دبستان تعطیل باشد. 

محسنی بندپی بیان داشت: هر ساله با پدیده اینورژن یا آلودگی هوا در استان تهران مواجه هستیم و امسال کمی زودتر افزایش آلودگی در استان تهران اتفاق افتاد و ما تصور می‌کردیم که با بارانی شدنی کشور در آغاز پاییز شرایط بهتری را از نظر پایداری هوا خواهیم داشت. 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی موجود با پدیده وارونگی هوا مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما یکی از کشورهایی هستیم که مصرف انرژی‌مان بسیار بالا است از سوخت‌های طبیعی و فسیلی زیاد استفاده می‌کنیم و این بارانی که در هفته گذشته نیز بارید ناشی از همین تغییرات اقلیم است و از سویی می‌توانیم شرایط فعلی را نیز داشته باشیم.

محسنی بندپی تأکید کرد: ما متولی سلامت جامعه هستیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: درباره تعطیلی مدارس در شهرستان‌های ملارد و غرب استان تهران نیز مجدداً تصمیم‌گیری می‌کنیم. 

در ادامه محمد تقی‌زاده معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری تهران نیز گفت: فضاهای ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به درستی در استان تهران توزیع نشده است و بارها درخواست کرده‌ایم که در این خصوص بررسی‌های لازم صورت بگیرد و ایستگاه‌ها در فضاهای مناسبی نصب شوند و اگر هم کمبودی است از شهرداری‌ها کمک بگیرند. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تاب‌آوری تهران نسبت به گذشته افزایش یافته است و اقدامات خوبی نیز با توجه به افزایش حجم آلایندگی‌ها صورت گرفته و پلیس راهور نیز در 48 ساعت گذشته عملکرد خوبی داشته چرا که از تردد کامیو‌ن‌ها، خودروهای دودزا و موتورسیکلت‌ها جلوگیری کرده است و علی‌رغم شرایط فعلی توانسته‌ایم میزان آلایندگی هوا را بر روی 150 نگه داریم.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: تعطیلی مدارس تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد و هنگامی که مدارس را تعطیل می‌کنیم دانش‌آموزان مجبورند با والدین به سر کار بروند و در این مسافت در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند.

در ادامه انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این خصوص گفت: تصمیم ضرب‌الاجلیگرفته نشده است چرا که در 10 منطقه تهران بالای 150 شاخص آلایندگی هوا را مشخص کرده است و پدر یا مادر می‌توانند فردا را مرخصی بگیرند حتی بعضی‌‌ها نیز در همین چند روز بچه‌هایشان را به شهرهای اطراف بردند و این پذیرفته نیست که ما تصمیم ضرب‌الاجلیگرفتیم به هر حال سلامت کودکان و دانش‌آموزان برای ما بسیار حائز اهمیت است و از روز گذشته درباره این تصمیم‌گیری بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و این ذرات کمتر از 2.5 میکرون نیز مستقیم وارد ریه می‌شود و مشکلاتی را برای تنفس ایجاد می‌کند البته ناگفته نماند که سال گذشته اصلاً تعطیلی نداشتیم.

نماینده سازمان هواشناسی نیز در این جلسه گفت: از پنج‌شنبه هفته جاری سامانه‌ای وارد استان می‌شود که آلایندگی‌ها را خارج می‌کند و وضعیت مناسبی تا روز دوشنبه هفته آینده خواهیم داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین