بهترین خودروهای سیاسی و تشریفاتی

گروه اقتصادی الف،   3980821117

خودروهای تشریفاتی خاص برای مقابله با هر نوع حملات تروریستی و مسلحانه طراحی شده و امتیازات امنیتی بالایی دریافت می‌کنند.

زمانی که بحث امنیت در خودرو پیش می‌آید، معمولا به یاد قفل خودکار در‌ها، ایربگ‌ها و سیستم ضد سرقت میفتیم، اما سطح دیگری از امنیت در خودرو وجود دارد که مستقیما به شاسی و بدنه اتومبیل بر می‌گردد. استحکام بدنه خودرو نه از سرقت آن جلوگیری می‌کند و نه مانع تصادف می‌شود، این سیستم مانند ایربگ‌ها دقیقا در لحظه تصادف به‌درد خواهد خورد و جان مسافران خودرو را نجات خواهد داد. به طور طبیعی هرچه بدنه خودرو استحکام و کیفیت بهتری داشته باشد، جان مسافران در لحظه تصادف بیشتر حفظ می‌شود. اما به دلیل تولید انبوه خودروهای مختلف و تلاش برای پایین آوردن وزن و قیمت خودرو، یک شرکت نمی‌تواند تمامی خودروهای خود را با بالاترین سطح استحکام بدنه تولید کند. البته شرکت‌های خودروسازی همواره در تلاش هستند تا از ترکیبات سبک، ارزان و جدیدی برای بدنه تولیدات خود بهره ببرند اما به طور کلی همه خودروها در برابر تصادفات، آنچنان مقاوم نیستند.

اما داستان برای برخی مدل‌های خاص که برای اهداف خاصی ساخته شده متفاوت است، به نظر می‌رسد جان سیاستمداران بیشتر از جان دیگر انسان‌ها ارزش دارد، زیرا تمامی کشور‌ها از خودرو‌های زره‌دار، حفاظ‌دار و کاملا مستحکم برای انتقال این افراد به مکان‌های مختلف استفاده می‌کنند. همواره خودرو‌های افراد سیاسی با درجه امنیتی بالایی تولید شده و گا‌ها حتی در برابر انفجار بمب نیز مقاوم است. شرکت‌های محدودی در دنیا توانایی ساخت چنین خودرو‌هایی را دارند و البته درآمد خوبی از ساخت خودرو‌های ویژه سیاسی یا تشریفاتی کسب می‌کنند. به همین دلیل می‌خواهیم نگاهی به ۱۰ خودرو برتر امنیتی و تشریفاتی با بالاترین سطح مقاومت و استحکام بدنه بپردازیم، البته خودرو‌های نظامی و نیرو‌های پلیس ضدشورش نیز با بدنه ضد گلوله ساخته می‌شوند، اما نگاه ما در این گزارش صرفا خودرو‌های شهری تشریفاتی است که طراحی و ظاهری عادی دارند، اما از مواد بسیار مقاومی ساخته شده‌اند، با ما همراه باشید:

معرفی برترین خودروهای سیاسی و تشریفاتی با بالاترین امتیاز امنیتی

شرکت: آئودی

خودرو: A8L Security

اگر خودرو A8L Security به میزان کافی برای آنگلا مرکل ایمن نباشد، به طور قطع برای دیگر سیاستمدارن آلمانی مناسب است. این نسخه ویژه آئودی A8 با فاصله محور طولانی‌تر توانسته نمره امنیتی VR9 را دریافت کند، این امتیاز یعنی خودرو در برابر گلوله‌های ۷.۷۲ میلی‌متری کلاشینکف مقاوم است و موج انفجار نارنجک‌های دستی را نیز دفع می‌کند. شیشه‌های چندلایه، ضد خش و غیرقابل نفوذ هستند. همچنین سیستم تهویه نیز از ورود گازهای سمی جلوگیری می‌کند. آئودی A8L Security از پیشرانه ۶.۳ لیتری ۱۲ سیلندر بهره می‌برد، البته نسخه ۸ سیلندر آن نیز به فروش می‌رسد.

معرفی برترین خودروهای سیاسی و تشریفاتی با بالاترین امتیاز امنیتی

شرکت: بنتلی

خودرو: مولسان

بنتلی از آن شرکت‌هایی است که ید طولایی در ساخت خودروهای سفارشی و امنیتی دارد. بنتلی انتخاب اول خانواده‌های سلطنتی در جهان است و مدل مولسان این شرکت با برخی ویژگی‌های امنیتی بیشتر، برای بسیاری از خانواده‌های سلطنتی و سیاسی ساخته می‌شود. مولسان پیشرفته ضد گلوله و دارای تهویه مقاوم در برابر دود است. این خودرو از فولاد و کولار (الیافی مستحکم که در جلیقه ضدگلوله از آن استفاده می‌شود) ایمن شده و پنجره‌های آن با شیشه نشکن، ساخته شده است. نوعی لاستیک مسطح در چرخ‌های این خودرو به کار گرفته شده که قادر است در هر شرایطی به راه خود ادامه دهد، سیستم ارتباطی  A PA نیز حتی در وسط میدان جنگ قادر است با هر ایستگاهی ارتباط برقرار کند.

معرفی برترین خودروهای سیاسی و تشریفاتی با بالاترین امتیاز امنیتی

شرکت: بی‌ام‌و

خودرو: X5 Protection

خودرو محبوب X5 به واسطه ظاهر جذاب و بدنه مستحکم خود، یکی از گزینه‌های برتر برای تبدیل شدن به یک خودرو تشریفاتی است. نسخه ویژه این خودرو با نام X5 Protection توانسته امتیاز امنیتی VR6 را دریافت کند. این خودرو با لاستیک‌های مسطح قادر به ادامه حرکت در شرایط  تهاجم تروریستی است، شیشه‌های ۳۰ میلی‌متری در برابر هر ضربه‌ای مقاومت می‌کنند و بدنه با پنل‌های پلی‌کربنات حتی در برابر بمب‌های پرتابی و راکت‌ها نیز مقاوم است. اتصالات مخصوص و گزینه‌های ایمنی مخصوص کف و سقف خودرو، از دیگر ویژگی‌های X5 Protection هستند، این خودرو در نسخه‌هایی با سطح امنیتی مختلف تولید می‌شود.

معرفی برترین خودروهای سیاسی و تشریفاتی با بالاترین امتیاز امنیتی

شرکت: کادیلاک

خودرو: اسکالید

کادیلاک بزرگ‌ترین نام در حوزه طراحی و ساخت خودروهای تشریفاتی است، مدل‌های مختلف این شرکت در نسخه‌های ویژه برای سیاستمداران و شرکت‌های خدمات حفاظتی و تشریفاتی تولید می‌شود، به عنوان مثال خودرو اسکالید که یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کادیلاک به شمار می‌آید در نسخه‌ای ویژه با سطح حفاظتی B6 ساخته شده که مشخصات منحصر‌به‌فردی دارد، علاوه بر ایستادگی در برابر موج انفجار نارنجک‌های دستی، این خودرو در صورت عبور برروی یک مین زمینی ۵ کیلوگرمی نیز مقاوم است. بدنه این خودرو از مواد ترکیبی و کربن تولید شده که استحکام بالایی دارند و در عین حال وزن خودرو را پایین نگه می‌دارند. یکی دیگر از ویژگی‌ها خاص این خودرو در‌های الکتریکی هستند که در صورت تهاجم شورشیان، با شوک الکتریکی آن‌ها را دور نگه می‌دارد. این ویژگی با پرداخت هزینه ۳۵۰ هزار دلار به خودرو اضافه می‌شود.

معرفی برترین خودروهای سیاسی و تشریفاتی با بالاترین امتیاز امنیتی

شرکت: سیتروئن

خودرو: XM

اما بد نیست تا نگاهی به خودروهای تشریفاتی قدیمی بیندازیم، سیتروئن در زمان ریاست جمهوری فرانسوا میتران، خودرو اختصاصی وی را تولید کرده بود، مدل XM با پوشش خاص و امکانات ویژه چندین سال، خودرو اختصاصی رئیس جمهور فرانسه بود. شیشه ضد گلوله و بدنه زرهی از ویژگی‌های این خودرو بودند، سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک به همراه ترمز‌های ویژه که تحمل وزن اضافی خودرو به دلیل پوشش زرهی را داشت، توسط سیتروئن به این خودرو اضافه شد. نسخه معمولی این مدل نیز با نام ایکس ام به فروش می‌رفت اما نمونه مونتاژ شده آن با نام زانتیا به برخی کشورها از جمله ایران صادر می‌شد.

معرفی برترین خودروهای سیاسی و تشریفاتی با بالاترین امتیاز امنیتی

شرکت: جگوار

خودرو: XJ Sentinel

جگوار XJ Sentinel در نگاه اول یک خودرو لوکس انگلیسی بود، اما به واسطه ویژگی‌هایی که داشت به مدت یک دهه توسط وزیران انگلیس مورد استفاده قرار گرفت. در بدنه خودرو از فولاد، آلومینیوم و کولار استفاده شده که مقاومت بسیار بالایی دارد، این خودرو در مقابل شلیک گلوله، نارنجک‌های دستی و ۱۵ کیلوگرم TNT ایستادگی می‌کند که ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود. همچنین شیشه‌های ضد گلوله، لاستیک‌های مسطح، ترمز و تعلیق بهبود یافته و مناسب برای وزن اضافی خودرو نیز از دیگر مشخصات این خودرو هستند. تولید جگوار XJ Sentinel توقف یافته، اما از سال ۲۰۲۰ در مدل الکتریکی آغاز می‌شد، باید دید آیا باز هم مقامات انگلیس از این خودرو استفاده خواهند کرد یا خیر؟

معرفی برترین خودروهای سیاسی و تشریفاتی با بالاترین امتیاز امنیتی

شرکت: لندرور

خودرو: دیسکاوری ۴ ویژه

لندرور با نسخه ویژه دیسکاوری ۴ جلوه‌ای تازه به بخش ۴×۴ خود داد. این مدل با پیشرانه ۵ لیتری V8 و ۳۷۰ اسب‌بخار قدرت، علاه بر بدنه زرهی و ویژگی‌های ایمنی، یک شاسی بلند پر قدرت محسوب می‌شود. این خودرو در برابر انفجار از کناره‌ها، زیر خودرو و بالای سقف مقاوم است، سطح امنیتی BR6 نشان می‌هد که در آشوب‌های خیابانی یا حملات تروریستی خودرو آسیبی نمی‌بیند. رانندگان این خودرو باید آموزش ویژه استفاده از تجهیزات این مدل را دیده باشند.

معرفی برترین خودروهای سیاسی و تشریفاتی با بالاترین امتیاز امنیتی

شرکت: مرسدس مایباخ

خودرو: S650 Guard

مرسدس با همکاری برند زیر مجموعه خود یعنی مایباخ، یک خودرو لوکس ایمن را با بالاترین میزان امتیاز امنیتی تولید کرد. نمره VR10 به معنای مقامت در مقابل هر نوع حمله با سلاح گرم، انواع بمب‌های دستی و ساعتی، راکت‌ها و مین‌های زمینی است و به هر خودریی داده نمی‌شود. در داخل نیز در کنار صندلی‌های ویژه و امکانات ارتباطی پیشرفته، سیستم تهویه برای جلوگیری از ورود هوای سمی یا دودی بیرون خودرو تعبیه شده است. سیستم تعلیق ارتقاء یافته برای تحمل عبور از زمین‌های ناهموار نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود.

معرفی برترین خودروهای سیاسی و تشریفاتی با بالاترین امتیاز امنیتی

شرکت: تویوتا

خودرو: لندکروزر

تویوتا لندکروزر از آن خودرو‌هایی است که هم برای نیرو پلیس ضد شورش، نیرو‌های نظامی، هم خودرو امنیتی و هم تشریفات قابل استفاده است. تجهیرات امنیتی و حفاظتی به راحتی برروی لندکروزر نصب می‌شوند و برای داشتن سطح امنیتی پایه، لازم به ساخت یک خودرو اختصاصی به طور مستقیم از کارخانه نیست. قطعات اتصالی این مدل، ۷۰ درصد جوشکاری آن را کاهش می‌دهند و به راحتی قابل نصب هستند. البته مدل ویژه کارخانه‌ای لندکروزر با ویژگی‌های خاص مانند مقاومت در برابر ۱۵ کیلوگرم TNT توانسته امتیاز VR7 را به دست بیاورد. مخزن سوخت ۱۳۸ لیتری این مدل مقدار انرژی لازم برای طی کردن مسافت بیش از ۴۵۰ مایل را فراهم می‌آورد.

معرفی برترین خودروهای سیاسی و تشریفاتی با بالاترین امتیاز امنیتی

شرکت: مرسدس بنز

خودرو: اسپرینتر

معمولا به همراه هر گروه سیاسی که توسط خودروها و موتورسواران امنیتی همراهی می‌شود، یک ون مرسدس بنز اسپرینتر نیز وجود دارد. این ون به طور خاص برای موارد اورژانسی و ویژه طراحی شده و کاربردهای فراوانی دارد. می‌توان گروهی از همراهان را با این ون جابه‌جا کرد یا آن که تجهیرات نظامی یا ارتباطی را با آن به مناطق مختلف فرستاد. پوشش زرهی آن برای مقابله با حملات مختلف مقاوم است و قابلیت حمل بار سنگین را نیز دارد. این ون در ایران به عنوان خودرو آمبولانس مراکز اورژانس پزشکی استفاده می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین