معاون سازمان امور مالیاتی: ۶۰درصد پزشکان از مالیات فراری‌‎اند/ ۳۵هزار تا ۴۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

گروه اقتصادی الف،   3980820055 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه براساس براورد‌ها ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار میلیارد تومان به طور متوسط فرار مالیاتی داریم گفت: مالیات تابع نظام مالیاتی است که اگر هر جزئی از آن به درستی عمل نکند به هدف عالیه که وصول مالیات به معنای واقعی است نخواهیم رسید.

معاون سازمان امور مالیاتی: ۶۰درصد پزشکان از مالیات فراری‌‎اند/ ۳۵هزار تا ۴۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

به گزارش صداوسیما؛ فرید موسوی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: از سازمان مالیاتی انتظار می‌رود با توجه به اعلام آمادگی سه قوه برای ساماندهی فرار مالیاتی، این گونه اطلاعات را در اختیار مجلس قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در کشور ما نسبت فرار مالیاتی، انگیزه فعالیت سالم اقتصادی را از بین برده است. از هر بعدی نگاه کنیم مالیات بسیار مهم است، اما در طی زمان با توجه به درامد‌های نفتی فرار مالیاتی زیاد مورد توجه نبوده است و در بخش‌های مختلف آنچنان نتوانسته است توسعه لازم را ایجاد کند.

آقای موسوی افزود: لایحه مالیات بر ارزش افزوده با توجه به گستردگی معافیت‌های مالیاتی که داشت از سوی مجلس برگشت داده شد.

وی گفت: اقدام جدیدی که می‌توان برای افزایش درامد‌های مالیاتی و عدالت محور کردن فضای مالیاتی کرد ساماندهی فرار‌های مالیاتی است که سازمان مالیاتی می‌بایست لایحه ساماندهی معافیت‌های مالیاتی را سریعتر به مجلس ارائه دهد و این موضوع باید هرچه سریعتر از طرف دولت و سازمان مالیاتی پی گیری شود.

آقای موسوی افزود: ۳ هزار نفر از وکلا شناسایی شده اند که پرونده مالیاتی ندارند که باید در زمان صدور پروانه کسب و کار از سازمان امور مالیاتی استعلام شود و هرکس امتناع کند شریک جرم خواهد بود و با توجه به اعلام آمادگی سه قوه، سازمان مالیاتی نیز باید اسامی آن‌ها را اعلام کند.

معاون سازمان امور مالیاتی نیز گفت: مالیات تابع نظام مالیاتی است که اگر هر جزئی از آن به درستی عمل نکند به هدف عالیه که وصول مالیات به معنای واقعی است نخواهیم رسید.

آقای محمد مسیحی بااشاره به اینکه اجتناب از پرداخت مالیات در کنار فرار مالیاتی در تمامی کشور‌ها نظام‌های مالیاتی را تهدید می‌کند افزود: اقتصاد نفتی از یک طرف و سطح معافیت‌های مالیاتی از طرف دیگر، بخش‌های نظام مالیاتی را از تیررس مالیات خارج کرده و این‌ها موجب شده است در کشور ما فرار مالیاتی نسبت به کشور‌های دیگر بالاتر باشد.

وی گفت: براساس براورد‌ها ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار میلیارد تومان به طور متوسط فرار مالیاتی داریم.

آقای مسیحی افزود: ۴۰ درصد معافیت مالیاتی، عددی معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند همچنین فرار مالیاتی ۴۰ هزار میلیارد تومانی نیز نشان می‌دهد ۸۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و معافیت مالیاتی داریم.

وی گفت: معافیت مالیاتی فرار مالیاتی را تحت تاثیر زیادی قرار می‌دهد که مصداق بی عدالتی است که جامعه به سمت فرار مالیاتی می‌رود.

معاون سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: هم مجلس و هم دولت در فراخوان پزشکان و وکلا در سامانه مالیاتی پیگیربوده اند، اما تاکنون فقط ۴۰ درصد پزشکان ثبت نام کرده اند.

آقای مسیحی گفت: جامعه پزشکی با الزام قانونی، به عنوان گروه پیشرو در اجرای قانون است و کانون وکلا نیز برای اعلام اسامی اعلام آمادگی کرده است که بعد از هدفمندکردن قانون، به ریزداده‌های مالیاتی خواهیم رسید.

معاون سازمان امور مالیات درباره ضعف در زیرساخت‌های مالیاتی گفت: ابتدایی‌ترین زیر ساخت، اطلاعات است بنابراین پاسخ‌ها بر اساس براورد‌های غیر رقیق است که از زبان مسئولان شنیده می‌شود به طوری که برخی می‌گویند به اندازه ۴۰ درصد اقتصاد کشور، فرار مالیاتی داریم و هم معافیت مالیاتی که عدد آن همان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود.

سیدمحمدهادی سبحانیان کارشناس مسائل اقتصادی نیز گفت: وقتی نهادی نداریم که به طور دقیق بیان کند در کشور به طور تقریبی این مقدار فرار مالیاتی داریم نشان دهنده این است که ابتدایی‌ترین اطلاعات در باره فرار مالیاتی در اختیار نیست.

وی افزود: نکته دیگر این که نقش دولت و مجلس در این فرار مالیاتی نسبت به فعالان اقتصادی، پررنگ‌تر می‌باشد بنابراین وقتی بستر فرار مالیاتی فراهم باشد پرداخت مالیات حقه امکان پذیرنیست.

آقای سبحانیان تصریح کرد: در اقتصاد کشور نه اطلاعات خوبی از فعالیت اقتصادی مودیان جمع آوری کرده ایم نه اینکه ضمانت اجرایی و جریمه بازدارنده برای جلوگیری از فرار مالیاتی داریم.

وی گفت: وجود حدود ۵۰۰ میلیون حساب بانکی نسبت به ۸۰ میلیون جمعیت کشور نشان میدهد حساب‌های بانکی در کشور ما ساماندهی نشده است که این همه فرار مالیاتی دیده می‌شود.

آقای سبحانیان افزود: حاکمیت و اجرا در فرار مالیاتی بسیار موثر هستند. در مناطق آزاد و ویژه به دلیل معافیت‌های مالیاتی فرار مالیاتی بیشتر انجام می‌شود بنابراین حداقل‌های شفافیت‌های مالیاتی و ساماندهی فعالان اقتصادی، همکاری دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۶۲۸۵۴۱۰:۵۳:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۰
کفگیر اقایان از فروش نفت به ته دیگ خورده حالا دنبال گرفتن مالیات بیشتر از مردم و کسب و کارها هستن
ناشناس۱۱۶۳۵۸۶۱۶:۲۴:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۰
این ربطی به ته دیگ وسر دیگ نداره چرا باید پزشکان وطلافروشان ووکلا و.. اصناف وغیره هیچ چیزشان شفاف نباشد ومالیات دهند وفقط کارمندان همه چیز شفاف قبل از گرفتن پول مالیات برمیدارند.به نظرم ندادن مالیات حرام خوری است. من که راضی نیستم.
ناشناس۱۱۶۲۹۵۰۱۱:۳۷:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۰
وجود حدود ۵۰۰ میلیون حساب بانکی نسبت به ۸۰ میلیون جمعیت کشور نشان میدهد حساب‌های بانکی در کشور ما ساماندهی نشده است که این همه فرار مالیاتی دیده می‌شود تعداد حساب بانکی چه ربطی به درآمد داره ؟ من 10 تا حساب بانکی دارم چون در بورس فعالیت میکردم هر شرکتی هم سود رو داخل یک حساب میریخت . ولی درآمد زیادی نداشتم
حمید۱۱۶۲۹۵۴۱۱:۳۹:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۰
مملکت رو با ریش سفیدی نمیشه اداره کرد هر پزشکی که مالیات نمیده دست بند بزنید تو همو مطبش یه هفته بازداشتش کنید تا حساب کار دست بقیه بیاد.
ناشناس۱۱۶۲۹۸۴۱۱:۵۰:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۰
اگر در دستگاه مالیات فساد نبود فرار مالیاتی هم وجود نداشت اول برید پنچری اداره مالیات رو بگیرید بعد هم برید سر وقت پزشکان و طلا فروشان و صراف ها و بنکدار ها و ..
آریابان۱۱۶۲۹۹۲۱۱:۵۴:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۰
در این دوران انفجار اطلاعات در دهکده جهانی واقعا جای تعجب شدید داره که "۶۰ درصد پزشکان از مالیات فراری‌‎اند" !!!!!!!! البته در عوض ، از 100 درصد حقوق بگیران ثابت ، مالیات گرفته میشه و حتی در هر افزایش حقوق ، رقم ماه اولش بحساب مالیاتی واریز میشه و تازه از ماه دومه که بحساب کارمند و کارگر واریز میشه !!!!!
فش۱۱۶۳۱۶۸۱۳:۰۹:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۰
مالیات تا زمانی که از حساب اشخاص که با کد ملی شخص در هر بانگ یا موسسه است دریافت نشود وضع بدین گونه است چطور می شود اگر شخصی بخواهد 5 یا 10 تومن وام دریافت کند می گویند شما در فلان بانگ چک برگشتی داری در فلان موسسه مالی اقساط دیر کرد داری که با کد ملی شخص مشخص می شود ولی دولت با کد ملی نمی تواند مالیات کشور را از حساب اشخاص بردارد چون ..
ناشناس۱۱۶۳۱۷۴۱۳:۱۲:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۰
مالیات علی الراس بگیرید نمی شود که کارگر ضعیف مالیات بدهد پزشک نه.
ناشناس۱۱۶۳۲۲۷۱۳:۴۱:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۰
اول اینکه مالیات باید به زور گرفته شود. در تمام دنیا مالیات گرفته می شود منتظر نمی مانند تا افراد مالیات بدهند. مجموعه حاکمیت هم امکان و هم توان گرفتن مالیات را دارد اما ارده‌اش را خیر. دوم اینکه معافیت مالیاتی کلا بی معناست. هیچ بنگاه اقتصادی نباید از پرداخت مالیات معاف باشد.
ناشناس۱۱۶۳۳۶۷۱۴:۴۲:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۰
اینهمه حرف زده و بعد گفته 40 درصد کارتخوان وصل دارند آیا به معنای فرار است..
ناشناس۱۱۶۳۴۰۲۱۵:۱۰:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۰
این فرار از مالیات نیست دزدی از بیت المال است.
ناشناس۱۱۶۳۵۴۰۱۶:۰۹:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۰
درآمد و دارایی همه افراد جامعه رادر یک بانک اطلاعاتی تجمیع کنید تا توسط سازمان امور مالیاتی قانون از کجا آورده ای و چقدر مالیات داده ای اجرا شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  25. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

آخرین عناوین