حکم پرونده موسسه حافظ و شرکت مهر ماندگار صادر شد

گروه اجتماعی الف،   3980819089

شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی حکم متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت مهر ماندگار را صادر کرد.

حکم پرونده موسسه حافظ و شرکت مهر ماندگار صادر شد

به گزارش الف به نقل از صدا و سیما؛، صبح امروز آرای محکومیت متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت مهر ماندگار ایلام از سوی شعبه چهارم به آن‌ها ابلاغ شد و محکومان جهت اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادسرای امور اقتصادی اعزام شدند.

احکام محکومیت متهمان این پرونده به این شرح است:

سید احسان الله میرزاباقری برزی فرزند سیداکبر به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور؛ به تحمل سه سال حبس و رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.

بهروز پورانی فرزند سیف اله به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل سه سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شد و در مورد اتهام مشارکت در کلاهبرداری با توجه به اصل رضایت محضری شاکی و اینکه این عمل فاقد ارکان متشکله بزه کلاهبرداری بوده است، تبرئه شد.

هوتن یوسفیان فرزند احمدعلی به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شده است.

محسن خوشبخت به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شده است.

غلامرضا ارجمندی فرزند جعفر به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل سه سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.

عدنان ملائی به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.

محمدحسین کریم زاده فرزند سیدعباس به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.

عباس شکربیگی فرزند سید کاظم به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل یک سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.

علی عزیزیان فرزند سید علی به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل شش ماه حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شده است.

شهاب حسنی فرزند احمد به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو و نیم سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شده است.

در حکم سمیه بختیاری فرزند محمدرضا و تیمور ناصری فرزند علی اکبر برای هر دو بر اساس اصل ۳۷ قانون اساسی رای بر برائت صادر شد.

بر اساس این گزارش، طبق نظریه اداره دعاوی حقوقی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نظر به مانده مبلغ سپرده مشتریان و مجموع سپرده‌های تودیعی نزد سیستم بانکی، وجوه مربوطه به عنوان کلان محسوب نشده و مشمول تبصره یک ماده دو قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور محاسبه شده است.

این افراد علاوه بر محکومیت‌های اعلام شده، از هرگونه خدمات دولتی به استناد تبصره چهار ماده دو قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور ممنوع شدند.

با توجه به جرایم متعدد از طرف هیئت مدیره و ارکان شرکت مهر ماندگار ایلام که موجب ضرر و زیان عدیده‌ای به شرکت و اعضای آن شده است، به نحوی که امکان ادامه فعالیت شرکت را غیرممکن نموده و با توجه به تقاضای مورخ ۹۸.۷.۳ مدیر حقوقی سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایلام به استناد بند الف ماده ۲۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، حکم به انحلال شرکت و رد مال و پرداخت سپرده‌های سپرده گذاران وفق آخرین ترازنامه شرکت صادر و اعلام می‌شود.

با توجه به اینکه حکم صادره قطعی است، محکومان، تحت الحفظ جهت اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادسرای امور اقتصادی اعزام شدند.

محکومان این پرونده، در ۶ جلسه دادگاه علنی در شعبه چهارم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شدند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین