حسین شریعتمداری: مگر چند نفر مُرده‌اند؟!

گروه سیاسی الف،   3980819016 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

یکی از هشدارهای حضرت امیر علیه‌السلام به والیان و کارگزاران حکومت خود این توصیه اکید بود که مسئولیت را «امانت الهی» بدانند و آن را «طعمه» تلقی نکنند.

حسین شریعتمداری: مگر چند نفر مُرده‌اند؟!

به گزارش الف «حسین شریعتمداری» مدیرمسئول کیهان در شماره امروز این روزنامه در یادداشتی نوشت:

  ۱- با عجله وارد اداره شد و داشت از پله‌ها بالا می‌رفت که نگهبان پرسید؛ آقا کجا تشریف می‌برید؟ ارباب رجوع با پوزش از اینکه تشریفات و روال جاری را رعایت نکرده است گفت؛ با جناب آقای شیرازی، رئیس ‌اداره، کار واجب و مهمی دارم. نگهبان گفت؛ متاسفانه پدر آقای شیرازی به رحمت خدا رفته و ایشان امروز تشریف نمی‌آورند. ارباب رجوع، چهره غمزده‌ای گرفت و گفت خدا رحمتشان کند. آقای اکبری معاون اداری ایشان هم می‌تواند کارم را انجام بدهد. نگهبان گفت، ایشان هم عمویشان فوت کرده است. ارباب رجوع حمد و سوره‌ای هم نثار روح عموی معاون اداری کرد و پرسید؛ آقای بهرامی که تشریف دارند، قائم‌مقام آقای رئیس ‌را می‌گویم‌، خدمت ایشان می‌رسم. نگهبان سری به تاسف تکان داد و گفت دایی آقای بهرامی هم دارفانی را وداع گفته و ایشان برای تشییع جنازه آن مرحوم رفته‌اند. ارباب رجوع که نمی‌دانست برای بدشانسی خودش متاسف باشد یا برای بلای ناگهانی که بر اهل آن اداره نازل شده است گفت؛ خُب چاره‌ای نیست، مدارکم را به خانم یاوری مسئول دبیرخانه می‌دهم که ثبت کنند و معلوم باشد در مهلت مقرر مراجعه کرده‌ام و خودم فردا خدمت می‌رسم. نگهبان گفت برادر خانم یاوری هم دارفانی را وداع گفته است و ایشان هم حضور ندارند! ارباب رجوع در حالی که راه افتاده بود از اداره خارج شود چشمش به یک آگهی تسلیت افتاد که با روبان سیاه به دیوار نصب شده بود. آگهی فوت پدر آقای شیرازی، رئیس ‌اداره بود. با تعجب از نگهبان پرسید؛ چرا برای بقیه درگذشتگان آگهی تسلیت نزده‌اید؟! آنها هم از بستگان نزدیک مدیران همین اداره بوده‌اند و نباید تبعیض قائل می‌شدید! و نگهبان در حالی که لبخند معنی‌داری به گوشه لبش چسبیده بود گفت؛ یک نفر بیشتر فوت نکرده، فقط همان پدر آقای شیرازی رئیس ‌اداره به رحمت خدا رفته است ولی چون همه مدیران از اقوام نزدیک ایشان هستند، آن مرحوم، عمو و دایی و برادر و... بقیه مدیران هم بوده است!
۲-  یکی از هشدارهای حضرت امیر علیه‌السلام به والیان و کارگزاران حکومت خود این توصیه اکید بود که مسئولیت را «امانت الهی» بدانند و آن را «طعمه» تلقی نکنند. حضرتش‌(ع) در نامه‌ای به والی آذربایجان می‌نویسند: ان عملک لیس لک بطعمة و لکنه فی عنقک امانه...« کاری که در دست توست‌، طعمه نیست‌، بلکه امانتی بر گردن توست» و در نامه دیگری خطاب به رفاعه، یکی دیگر از کارگزاران خود تاکید می‌فرمایند که: و اعلم یا رفاعه ان هذه الامارة امانة فمن خانه فعلیه لعنة الله الی یوم القیامه... «ای رفاعه! بدان که این امارت و مدیریت، امانتی است که هر کس به آن خیانت کند، لعنت خدا تا روز قیامت بر او خواهد بود».
۳- حالا نگاهی به برخی مسئولیت‌ها در برخی - فقط برخی- از وزارتخانه‌ها و مراکز و سازمان‌ها بیندازید! برادر فلان مسئول در فلان سازمان به مسئولیت گمارده شده است! تخصصش چیست؟ تقریباً هیچ! فقط برادر آن مسئول محترم است! خواهر‌زاده آن مسئول دیگر، برادر‌زاده و عمو و پسر عمو و داماد و همسایه دیوار به دیوار و...!
فلان نماینده مجلس که می‌داند شانس انتخاب دوباره را ندارد، از هم‌اکنون درپی آن است که اگر انتخاب نشد و یا صلاحیتش رد شد و... بعد از پایان دوران نمایندگی به عنوان سفیر در فلان کشور به کار گرفته شود و یا در یکی از مدیریت‌های وزارت نفت و یا وزارتخانه نان و آب‌دار دیگر مشغول به کار شود! و...
 آیا افرادی با این ویژگی (بخوانید ویژه‌خواری) منافع و مصالح مردم و نظام را به منافع فامیلی و حزب و گروه و قبیله‌ای خود ترجیح می‌دهند؟!...
۴- سخن درباره وابستگی‌های فامیلی و روابط حزبی و گروهی نیست بلکه پای شایستگی در میان است مثلاً اگر برادر یا یکی دیگر از اقوام نزدیک فلان مسئول و یا وابسته به فلان حزب و گروه سیاسی از شایستگی لازم برای تصدی یک مسئولیت برخوردار بود نباید و بایسته نیست که از به کار‌گیری او صرفنظر شود چرا که خودداری از واگذاری مسئولیت به وی نیز بی‌توجهی به شایسته‌سالاری تلقی می‌شود. سخن درباره واگذاری مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها به افرادی است که غیر از روابط فامیلی و یا وابستگی‌های حزبی و گروهی به این یا آن مسئول صاحب مقام، ویژگی دیگری ندارند... این آقا برای تصدی فلان پست حساس چه شایستگی و سابقه‌ای دارد؟ ایشان مسئول ستاد انتخاباتی آقای فلان بوده است! آن دیگری چه؟! بماند!
این قصه سر دراز دارد و در آینده‌ای نه چندان دور با شرح و تفصیل و تا آنجا که ممکن باشد با ذکر برخی از جزئیات در گزارش‌های کیهان خواهد آمد. اما این پدیده زشت و پلشت روی دیگری هم دارد. بخوانید!
۵- روی دیگر این پدیده پلشت را در پیشگیری برخی مسئولان و مراکز از واگذاری مسئولیت به افراد شایسته‌ای می‌توان دید که با سامانه فکری و سیاسی آنها همخوانی ندارند. یکی از بارزترین نمونه‌های این دست‌درازی به حق دیگران را می‌توان در ماجرای معروف بورسیه‌ها مشاهده کرد. وزارت علوم دولت آقای روحانی در اقدامی غیر‌قانونی و حیرت‌آور، هزاران دانشجوی بورسیه را که مراحل قانونی و علمی را برای بورسیه شدن طی کرده بودند، از ادامه تحصیل باز داشت و معلوم نیست گزارش این اقدام غیرقانونی خود را چگونه به استحضار رئیس‌جمهور محترم رسانده بود که ایشان روز ۱۵ مهرماه ۹۳ در آئین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها ضمن تائید اقدام زشت و قبیله‌گرایانه وزارت علوم دولت خود، به تمسخر گفت«... بورسیه و ما ادراک البورسیه»! البته بعدها مراجع قانونی با ارائه اسناد مستحکم نشان دادند که وزارت علوم دست به یک اقدام غیر‌قانونی زده است ولی علی‌رغم تمامی اسناد یاد شده هنوز دولت حاضر نیست به گناه بزرگ خود اعتراف کند و حق پایمال شده بورسیه‌ها را به آنان بازگرداند که به‌زودی در این خصوص گزارش مستندی خواهیم داشت.
گفتنی است کیهان به اسنادی دست یافته است که به وضوح نشان می‌دهند لغو بورسیه هزاران دانشجوی مورد اشاره صرفاً یک اقدام حزبی از سوی مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی۸۸ بوده است تا از ورود نیروهای  نخبه و متدین انقلابی به هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جلوگیری کنند.
 یکی از این اسناد نامه‌ای است که آقای... خطاب به آقای «پ»، یکی از معاونان وقت وزارت علوم نوشته است و با ارائه اسامی تعداد قابل توجهی از دانشجویان بورسیه دکترا، خواستار جلوگیری از ادامه تحصیل آنان شده است. نگاهی به نام و مشخصات این دانشجویان به وضوح نشان می‌دهد که آنها از فرزندان و یا افراد نزدیک به نیروهای انقلابی هستند و جالب آنکه در مقابل نام هر یک از دانشجویانی که دستور لغو بورسیه آنان را صادر کرده‌اند، به نام و مشخصات آن شخصیت انقلابی که دانشجویان یاد شده به آنان وابستگی دارند نیز اشاره شده است.
نامه این‌گونه آغاز می‌شود؛
«برادر گرامی جناب آقای مهندس «پ»
معاونت محترم پشتیبانی سازمان امور دانشجویان
 با سلام و احترام، حسب دستور شفاهی ۲۵/۱۰/۹۲ بدینوسیله لیست اسامی مورد نظر تقدیم حضور می‌گردد و...»
در ادامه این نامه، نام دانشجویان بورسیه‌ای که پدر و مادر و یا یکی از اقوام حتی درجه چندمشان حزب‌اللهی و انقلابی و در تقابل با فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ بوده‌اند ذکر شده و به آقای «پ» دستور لغو بورسیه آنها داده شده است.
این نکته نیز قابل اشاره است که هم‌اکنون بخش یاد شده در وزارت علوم در اقدامی غیر‌قانونی که به آن خواهیم پرداخت در پی زمینه‌سازی برای بورسیه کردن تعدادی از هم‌حزبی‌های خود است که البته داد عده‌ای از مدیران این وزارتخانه را هم درآورده است.
در گزارش‌های مستند کیهان که انشاءالله در آینده نزدیک منتشر می‌شود به این‌گونه فامیل‌بازی‌ها و حزب و قبیله‌گرایی‌ها اشاره‌های مستندی خواهیم داشت و امید است دستگاه محترم قضایی در ادامه برخوردهای قاطع و امیدآفرین خود با مفسدان و سودجویان، ماجرای یاد شده را نیز در فهرست پیگیری‌های قضایی قرار دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۶۰۷۸۹۰۱:۴۹:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۱۹
من در دوره جوانی به اجبار دست و پا گیر قانونی و با هجمه خانواده تازه برای گرفتن حق مسلم خودم پارتی بازی کردم و تا چند وقت افسرده و و توبه کار شدم ولی الان به سادگی آن زمان خودم می خندم
ناشناس۱۱۶۰۷۹۴۰۲:۰۲:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۱۹
جالب بود يه نفر مرده بود جناب شريعتمداري كپي اين اداره در كل مملكت وجود دارد در اين بخش هم شجره فاميلي نسبي وسببي را منتشر كنيد تا خداي نكرده شائبه اي در نيت خيرتان نباشد
ناشناس۱۱۶۰۸۰۱۰۲:۴۲:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱۹
باید اسامی را بدون روتوش و بدون لکنت زبان اعلام کرد حروف پ.م.ن.و.س.ش.د توهین به شعور ملت است همین ملاحظه‌کاریها و مصلحت‌اندیشی‌ها پدر مملکت را درآورده
ناشناس۱۱۶۰۸۰۶۰۳:۰۱:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۱۹
عجب، یعنی صرف انقلابی گری و وصل بودن به حزب الهی ها ملاک صحیح و غلط بودن نحوه اخذ بورسیه هست؟؟ این چه استدلالی هست؟
ناشناس۱۱۶۰۸۱۶۰۳:۴۵:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۹
خیلی جالبه وزارت علوم داره جلوی فامیل بازی رو میگیره. اونوقت ایشون با انتقاد از فامیل بازی به این اقدام وزارت علوم می تازه. واقعا که دست مریزاد آقای شریعتمداری!
ناشناس۱۱۶۰۸۱۷۰۳:۵۱:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱۹
باور نکردنی است، امیدوارم مجلس ورود کند و ضمن مجازات مسببان در جریان بورسیه ها، این روند غیرقانونی را اصلاح کند
کریم۱۱۶۰۸۵۵۰۷:۲۸:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱۹
این یک بار با سخن کیهان موافقم. ویژه خواری موجب می شود که مدیران به فکر تنها چیزی که نباشند، ایران و ملت ایران است.
ناشناس۱۱۶۰۸۵۶۰۷:۳۱:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۹
خواهشا کیهان دیگه از امیرالمومنین به نفع خود خرج نکند...
کریم 2۱۱۶۱۰۹۹۱۰:۵۳:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۹
مشخصه کلا با کیهان مشکل داری ، نخونده نظر دادی.
ناشناس۱۱۶۰۸۵۸۰۷:۳۱:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۹
لطفا يك نگاهي هم به جبهه خود بيندازيد. از اين موارد زياد مي بينيد
ناشناس۱۱۶۰۸۶۶۰۷:۵۲:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱۹
کاری به شریعت مداری ندارم ولی انصافا این موضوع صحت داره ...........اون وقت می گیم چرا بعد از 40سال عقب گرد کردیم
مهران۱۱۶۰۸۸۱۰۸:۰۳:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۹
از نظر تفکر حزبی اصلاحاتی ها بورسیه ها فقط باید برسد به امثال اقای حسین فریدون و هیچ کس دیگری حق ندارد بورسیه بگیرد
ناشناس۱۱۶۰۸۸۴۰۸:۰۸:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۹
نتیجه گیری جالبی بود بورسیه با استخدام بر اساس رابطه دقیقا رابطه مستقیمی داره آن هم با معدل و شرایط علمی ضعیف جناب آقای شریعتمداری به اسم انقلابی چه غلط ها که در این مملکت نشده
محمد قاسمی۱۱۶۰۸۹۹۰۸:۲۴:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۹
آقای شریعتمداری یک نمونه دانشگاه امام صادق ع رو ببینید بعد در مورد سایر ادارات صحبت میکنیم
اكبر۱۱۶۰۹۲۲۰۸:۴۶:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱۹
حيف شد ، تمسك به سيره اميرالمومنين براي كوبيدن رقيب و انكار رانت بورسيه ها، انهم با تشبث به امريكايي بودن انها. فاين تذهبون!!!
ناشناس۱۱۶۰۹۳۶۰۸:۵۶:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۱۹
قسمت اول خوب بود اما در ادامه زد به جاده خاكي يعني با طرح يك موضوع برخورد با متخلفين چون آنان متدين بودند بايد دولت ماله مي كشيد
علی۱۱۶۰۹۴۴۰۹:۰۱:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۹
اول اموال این نجومی بگیر را باید مصادره کرد.
ناشناس۱۱۶۰۹۹۰۰۹:۳۱:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۹
خیلی مبهم بود. اگر این افراد بورسیه از نزدیکان آن افراد انقلابی بودن که میشه مصداق رانت و پارتی.... پس باید بورسیه شون لغو میشده.
ناشناس۱۱۶۱۰۰۷۰۹:۳۹:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۱۹
داستان اول خيلي علمي تخيلي بود!
ناشناس۱۱۶۱۰۱۵۰۹:۴۳:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۹
اقا چرا الکی حرف میزنی یکی از اقوام ما جزو همین بورسیه ها هست . اصلا امتحان نداده و معدلش هم ۱۶ بوده و فقط بخاطر رییس جامعه اسلامی یکی از دانشگاعها بودن انتخابش کردن. اصلا ملاکشون علمی نبوده و الان بعد از ۶ سال نتونسته دکتراش را تموم کنه
ناشناس۱۱۶۱۰۲۳۰۹:۴۶:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱۹
کلی آسمان ریسمون بافته آخرش هم دنبال کار رفقا بوده
11111۱۱۶۱۰۳۴۰۹:۵۳:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۱۹
آقاي شريعتمداري كو گوش شنوا ؟
ناشناس۱۱۶۱۰۵۳۱۰:۰۳:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۹
این دولت و اصلاحطلب ها می خواهند دانشگاه فقط مال خودشان باشد ..... به همین دلیل بورسیه ها را لغو کردند اما سهمیه فرزندان هیئت علمی ها را تایید کردند و می کنند ..... تا فقط دست خودشان باشد ...
ایرانی۱۱۶۱۰۹۴۱۰:۴۴:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۹
مگر چه کسانی این کشور را اداره می کردند و می کنند مگر همین افرادی که روزنامه دار و تریبون دار هستند خودشان اداره کنندگان این کشور نیستند این وضعیت کشور نتیجه تمام کارهاای که تمامی این دست اندرکاران انجام داده اند بنابراین به کسی ایراد نگیرد هر کسی که مسئول بوده و متاسفانه هنوز هم هست در برابر این نابسامانی باید پاسخگو باشد. این افرادطوری انتقاد می کنند که انگار کسانی از بیرون این کشور برای اداره مملکت تصمیم گیری کرده اند.
ناشناس۱۱۶۱۱۰۵۱۰:۵۷:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۱۹
شریعتمداری همیشه با دادن نشانی غلط افکار عمومی را از اصل فساد دور می کند
ناشناس۱۱۶۱۲۱۸۱۱:۵۶:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۹
من نمیدانم آیا این بحث آقای شریعتمداری شامل شبکه سه هم میشود یا خیر
ناشناس۱۱۶۱۱۱۳۱۰:۵۹:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۱۹
دیروز یکی از مدیران دولتی که اتفاقا فامیل هم هستند به من گفت که توی این کشور نباید حرص و جوش خورد فقط به فکر خودت باش! متاسفانه این گفتمان رایجی در بین مدیران شده است.
ناشناس۱۱۶۱۱۴۸۱۱:۲۰:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۱۹
آقای شریعتمداری این همه گفتی تا آخر بفرمایین که چرا بورسیه آقازاده ها رو قطع کردین؟؟ وای بر شما که سخنان امیر المومنین خطاب به شما هم هست. وای بر شما.
ناشناس۱۱۶۱۳۴۴۱۲:۴۲:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۱۹
فأین تذهبون جناب شریعتمداری، این جناح و آن جناح ماهیت رانت و بورسیه خارج از صلاحیت علمی یکیست.
ناشناس۱۱۶۱۶۷۸۱۵:۰۲:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۹
جناب شريعتمداري بفرماييد پارتي بازي ورانت ازچه زماني در كشوررايج شد؟
ناشناس۱۱۶۱۷۶۶۱۵:۴۸:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۹
وای بر شما جناب شریعتمداری! مغلطه هم حدی دارد!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین