چگونه با MBA در دنیای تجارت متفاوت باشید

گزارش بازرگانی،   3980818108

اگر تنها یک ساعت از زمان خود را برای گشتن در خیابان ها بگذارید، قطعا با تبلیغات بسیاری درباره MBA  و دوره های آن مواجه می شوید. از این تبلیغات تنها یک چیز را می توان برداشت کرد، آن هم اهمیت کسب مهارت ها و تکنیک های تخصصی در بازار کسب و کار است. موفق بودن در دنیای تجارت، با وجود تغییراتی که این روزها در اقتصاد داخلی و خارجی به وجود آمده، فقط و فقط با تخصص و توانایی صاحبان کسب و کار امکان پذیر است.

تحصیلات آکادمیک، تمام آن چیزی نیست که برای موفقیت به آن نیاز دارید. آن چه شما را از دیگر افراد متمایز می کند ایده های خلاقانه شما در موقعیت های چالش برانگیز است. در حوزه مدیریت هم دانشجویان این رشته می توانند به خوبی برای تجربه موقعیت های مدیریتی و رهبری آماده شوند. اما در دنیای رو به پیشرفت امروز که تغییرات و به روز رسانی های زیادی را، هم در اقتصاد و هم صنایع شاهد آن هستیم، نیاز به مهارت های تخصصی تر بیشتر به چشم می خورد. یکی از اقداماتی که می تواند به شما برای دستیابی به اهداف مدیریتی تان کمک کند، اخذ گواهینامه MBA می باشد. این روزها تقریبا همه بر این باورند که داشتن مدرک MBA برای هر فردی که می خواهد در حوزه مدیریت کسب و کار موفق باشد، ضروری است.

اگرچه انتخاب و حضور در دوره MBA یک امر شخصی است اما همیشه کسب مهارت های تازه و جدید، می تواند شما را به موقعیت های بهتری برساند. پس اگر می خواهید به یک مدیر و کارآفرین موفق تبدیل شوید حتما به این گواهینامه نیاز دارید. در نظر داشته باشید که گواهینامه ای که از آموزش MBA دریافت می کنید، تنها یک برگ کاغذ نیست! فردی که توانسته است این گواهینامه را دریافت کند، مهارت ها و توانایی های بسیار ویژه را فرا گرفته است به گونه ای که این مهارت ها به او در مسیر پیشرفت و موفقیت کمک بی نظیری می کنند.

دوره MBA به منظور تقویت مهارت های مربوط به حوزه های کسب و کاری دانش پذیران طراحی شده است. انتظار می رود دانش پذیران در این دوره درباره مباحث مالی، حقوقی و منابع انسانی که همگی در مدیریت کسب و کار ها مورد نیاز هستند، اطلاعاتی کسب کنند. این گواهینامه که طی یک دوره کوتاه مدت به دانش پذیران ارائه می شود، معادل مدرک فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد می باشد که تمامی اصول اولیه و لازم مدیریت مانند حسابداری، حقوق و منابع انسانی را شامل می شود. در نتیجه با این کسب این گواهینامه به خوبی برای ورود به موقعیت های تجربی آماده می شوید.

اخذ گواهینامه MBA چه مزایایی برای شما به همراه خواهد داشت؟

اگر می خواهید دریچه هایی نو در کسب و کارتان به روی خود باز کنید و با اعتماد به نفس دو چندان در میدان رقابت جهانی قدم بگذارید، تنها یک راه دارید؛ گذراندن دوره MBA و اخذ گواهینامه آن. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان می تواند شما را در این راه همراهی کند. دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار این موسسه به شما کمک می کند تا به اهداف تجاری تان برسید. شما در پایان این دوره مدرکی را دریافت می کنید که مورد تایید سازمان WES کاناداست؛ این یعنی مسیر مهاجرت به کشورهای دیگر جهت کار نیز برای تان هموار است. دیگر مزایای اخذ به شرح زیر است:

  1. اعتماد به نفس تان افزایش پیدا می کند

تحقیقات نشان داده است که فارغ التحصیلان دوره های MBA به دلیل دانش و اطلاعاتی که درباره حوزه های تخصصی مربوط به رشته خود دارند، از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند. داشتن اعتماد به نفس بالا می تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد. احساسی که شما در زمان تکمیل موفقیت آمیز کار های تان دارید عامل انگیزشی شما برای پیشرفت ها و موفقیت های بعدی تان خواهد بود. ضمن اینکه با اعتماد به نفس بیشتر می توانید میان امور مربوط به کار، خانواده، زندگی اجتماعی و امور شخصی تان تعادل بر قرار کنید.

  1. از اعتبار بیشتری برخوردار خواهید شد

روش های زیادی برای افزایش اعتبار شرکت و کسب و کارتان وجود دارد. یکی از این موارد هم داشتن گواهینامه MBA می باشد. مدیر هر کسب و کار نوپایی که به مهارت های MBA مجهز باشد، از اعتبار بیشتری در میان کارمندان، رقبا و البته مشتری ها برخوردار می باشد.

  1. با مهارت هایی آشنا می شوید که در هر موقعیتی می توانید از آن ها استفاده کنید

بیشتر اطلاعاتی که در دوره MBA می آموزید را می توانید در هر موقعیت و شرایط کاری به کار بگیرید. فرقی نمی کند تخصص و رشته شما چه باشد، به هر حال با گذراندن دوره MBA مهارت هایی را می آموزید که حتی در زندگی شخصی و خانوادگی تان نیز می توانید از آن ها به نفع خود استفاده کنید. از جمله این مهارت ها می توان به روش های مدیریت و رهبری، تفکر انتقادی، تفکر استدلالی، خلاقیت و ارتباطات اشاره کرد.

  1. کنجکاوی تان ترغیب می شود

فارغ التحصیلان دوره MBA یاد می گیرند نسبت به بسیاری از موضوعات کنجکاو باشند. این افراد بیشتر تلاش می کنند تحلیل های رقابتی انجام دهند و درباره صنایع نوظهور بیش از بقیه مطالعه می کنند. همین حس کنجکاوی در نهایت باعث می شود، همیشه در صدر به روز رسانی ها و فناوری های جدید باشند و در نتیجه همیشه در میدان رغابتی حاضر هستند.

  1. رویا رویی با موقعیت های شغلی جدید

داشتن این گواهینامه به دلیل این که شما را مجهز به مهارت هایی خاص و حرفه ای می کند و البته باعث ارزش و اعتبار بیشتر شما و کسب و کارتان می شود، می تواند فرصت های شغلی سطح بالاتر و پر درآمدتر هم برای شما مهیا کند.

از دیگر مواردی که می توان به آن ها اشاره کرد: توانایی برقراری ارتباط با دیگران، مدیریت بهتر زمان، دیدگاه جامع تری به نسبت به جهان اطراف خود خواهید داشت، با متخصصین و حرفه ای های زیادی در ارتباط خواهید بود که از طریق آن ها می توانید همواره مطالب جدیدی بیاموزید، در موقعیت های استخدامی خود را یک سر و گردن از دیگر رقبا بالا تر ببرید، درآمد تان را افزایش دهید، امور مالی خود را بهتر مدیریت کنید و خلاقیت را در خود افزایش دهید.

موقعیت های شغلی پیش روی دانش آموختگان دوره MBA

بسته به رشته تحصیلی دانش پذیران، بعد از فارغ التحصیلی در این دوره در های زیادی رو به آن ها باز خواهد شد. تمامی دانش آموختگان این دوره می توانند در یکی از موقعیت های زیر مشغول به کار شوند، فراموش نکنید که این موارد تنها نمونه ای از مشاغل پیش روی شما می باشند:

  • مدیریت رستوران
  • مدیر دفاتر
  • مدیر منابع انسانی
  • مدیر بازاریابی
  • صاحبان کسب و کار های کوچک
  • تحلیلگر و مشاور
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین