ریاست جمهوری توئیتری ترامپ

گروه جهان الف،   3980815121

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی با اشاره به عادت رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص توئیت کردن نوشت توئیتر به سلاح ترامپ برای حمله به مخالفانش تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران نقل از روزنامه نیویورک تایمز، هیچ رئیس جمهور دیگری در آمریکا به اندازه دونالد ترامپ معتاد رسانه‌های اجتماعی نبوده است. ترامپ از رسانه‌های اجتماعی و به طور ویژه توئیتر به عنوان چماقی بر سر منتقدانش و ابزاری برای تائید خود بهره می‌گیرد.

«کالین کانوی» مشاور کاخ سفید می‌گوید: «نیاز ترامپ به توئیت کردن مثل نیاز ما به غذا خوردن است». ترامپ همچنین عادت به بازتوئیت کردن پست‌هایی دارد که توجه او را جلب می‌کند بدون آنکه به کسانی که در پس این توئیت‌ها هستند و به انگیزه‌های آن‌ها توجهی داشته باشد.

نیویورک تایمز در مقاله‌ای پست‌های توئیتری ترامپ و حساب‌هایی که او دنبال می‌کند را بررسی کرد و با شماری از مقامات دولتی، قانونگذاران و مدیران اجرایی توئیتر و مردم آمریکا در این خصوص به مصاحبه پرداخت. در ادامه بخشی از نتایج بررسی نیویورک تایمز آورده می‌شود.

دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید تاکنون ۱۱هزار و ۳۹۰ توئیت منتشر کرده که پنج هزار و ۸۸۹ توئیت او علیه ۶۳۰ فرد یا حزب یا کشور بوده است. رویکرد ترامپ در پیام‌های توئیتری‌اش تهاجمی بوده و همین باعث دردسرساز شدن بسیاری از توئیت‌های او شده است.

بیش از نیمی از ۱۱ هزار توئیت رئیس جمهور آمریکا با هدف حمله به افراد و نهاد‌های مختلف از تحقیقات وزارت دادگستری این کشور در خصوص مداخله روسیه در انتخابات گرفته تا بازیکنان سیاه پوست فوتبال و جف بزوس، مدیر عامل آمازون است. ترامپ در بیش از ۲ هزار توئیت با متوسل شدن به نقل قول‌های دیگران به تعریف و تمجید از خودش پرداخته است.

رئیس جمهور آمریکا دستکم از ۱۴۵ حساب توئیتری تائید نشده که دارای محتوی افراط گرایانه هستند، پیام‌هایی را بازتوئیت کرده است. بیش از نیمی از این حساب‌ها تاکنون از سوی شبکه توئیتر به حالت تعلیق درآمده‌اند. در این میان می‌توان به حساب‌های مربوط به ناسیونالیست‌های سفید پوست، گروه‌های افراطی ضد مسلمانان و نیز حامیان کیوانان اشاره کرد. کیوانان یک تئوری توطئه راست تندرو است که حامیان آن معتقد به وجود یک توطئه پنهان علیه دونالد ترامپ هستند.

در حال حاضر ترامپ تنها ۴۷ نفر را در توئیتر خود دنبال کرده است که اکثر آن‌ها از اعضای خانواده، افراد مشهور، مجریان شبکه محبوب او فاکس نیوز و یا سیاستمداران جمهوری خواه هستند. برخی از این افراد نیز حساب‌های توئیتری را دنبال می‌کنند که عقاید کیوانان را تبلیغ کرده یا نگرش‌های ضد اسلامی و حمایت از دیدگاه‌های ناسیونالیست سفید پوستان را ترویج می‌کنند.

ریاست جمهوری توئیتری ترامپ /ترامپ رئیس جمهوری که با توئیتر حکومت می‌کند

شاید ترامپ هیچوقت در انظار عمومی در حال توئیت کردن دیده نشده باشد. علت این است که او دوست ندارد برای دیدن صفحه تلفن همراه خود از عینک مطالعه استفاده کند. بلکه او توئیت‌های خود را به «دان اسکاوینو» مدیر شبکه‌های اجتماعی کاخ سفید دیکته می‌کند. اسکاوینو نیز در مواردی این توئیت‌ها را با فونت درشت برای ترامپ آماده می‌کند تا برای ارسال تائید شوند.

رئیس جمهور آمریکا ۱۸۳ بار در توئیترش درباره جمعیت حاضر در سخنرانی خود و نیز نحوه تشویق شدن از سوی حضار لاف زده است. در ۵۷۰ مورد مهاجران را هدف حمله لفظی قرار داده، ۱۳۲ بار به تعریف و تمجید از سران دیکتاتور و مستبد جهان پرداخته و ۳۶ بار رسانه‌های آمریکا را دشمن مردم خوانده است. در ۱۶ مورد نیز ترامپ از خود به عنوان «رئیس جمهور مورد علاقه» همگان یاد کرده است.

صبح‌های ترامپ مخصوص توئیت زدن است. عادت توئیتری ترامپ در ابتدای صبح بیشتر نمود پیدا می‌کند، زمانیکه او در اقامتگاه خود در کاخ سفید و در حال تماشای شبکه تلویزیونی محبوبش فاکس نیوز است، در توئیتر وقت می‌گذراند و به دنبال موضوعی برای هدف قرار دادن است.

تقریبا نیمی از توئیت‌های انتقادی ترامپ در فاصله ساعت ۶ تا ۱۰ صبح منتشر می‌شود، زمانیکه مشاوران او در کنارش حضور ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین