قتل دختر ۷ ساله عشایری توسط راه‌زنان+ عکس

گروه حوادث الف،   3980815120 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

خانواده‌ خدری آخرین روز‌های شهریور مثل همه عشایر بختیاری راهی مناطق جنوبی بودند که درگیر حادثه ای خونین شدند.

«ولی» و همسرش به اندازه یک عمر در این چند هفته پیر شدند. آن‌ها هنوز رفتن دخترشان را باور ندارند.

چهل روز است که خانواده خدری سوگوار است؛ سردی خاک هم نتوانسته این داغ را کمتر کند. مادر این خانواده عشایری هر روز کیف و کتاب دخترش را مرتب می‌کند و با اشک و بغض با عکس شهین صحبت می‌کند. شهین دختر کوچولوی هفت ساله قرار بود امسال به کلاس اول برود. والدین این دختر با این‌که خودشان درس نخوانده‌اند، اما آرزو‌های بزرگی برای تنها دخترشان داشتند. آن‌ها برای درس و مشق شهین و برادرش رنج سفر را به خوزستان به جان خریدند، ولی همه خواسته‌های این پدر و مادر برای شهین و آینده او با حمله چند سارق مسلح بر باد رفت.

خانواده خدری آخرین روز‌های شهریور مثل همه عشایر بختیاری راهی مناطق جنوبی شدند، مقصد آن‌ها امیدیه بود؛ شهری که پدر شهین به‌سختی توانسته بود خانه‌ای در آن اجاره کند تا بچه‌هایش راحت بتوانند به مدرسه بروند.

ماجرای جنایت دو خانواده عشایی توسط راهزنان / قربانی طمع ٣ راهزن برای ربودن گوسفندان شدآن‌ها بار و بنه‌شان را بستند و به رسم عشایر راهی قشلاق شدند، اما حمله راهزنان مسلح این قشلاق را برای خانواده خدری تلخ کرد. در تیراندازی دزدان، شهین به‌شدت زخمی شد؛ تا این دختربچه روز اول مهر به جای مدرسه روانه تخت بیمارستان شود. اما تلاش کادر پزشکی بی‌نتیجه ماند، درواقع بدن نحیف شهین تاب تحمل گلوله و خونریزی را نداشت. شهین چند روز بعد در اهواز جان سپرد تا پرونده قتل دختربچه هفت ساله به جریان بیفتد. حالا آن‌طور که عموی این دختربچه  می‌گوید، دو نفر از سارقان با تلاش پلیس آگاهی دستگیر شده‌اند و تلاش برای دستگیری نفر سوم که ظاهرا ضارب اصلی هم او است، ادامه دارد:

چطور این اتفاق افتاد؟
هنوز خودمان هم باورمان نمی‌شود؛ چطور دختر طفل معصوم با یک گلوله کشته شد آن هم برای دزدیدن چند گوسفند. آن‌ها که گوسفند‌ها را بردند، چرا تیراندازی کردند تا این دختربچه بی‌گناه کشته شود.

یعنی به خاطر سرقت چند گوسفند این اتفاق افتاد؟
بله، اصل قضیه سرقت بود، اما تیراندازی هم شده است. درواقع سارقان با هدف‌گیری به طرف ماشینی که شهین و مادرش در آن بودند، شلیک کردند.

این اتفاق کجا افتاد؟
جاده مسجدسلیمان به هفتکل؛ جاده خلوت و ناامنی است. اتفاقات زیادی در این جاده افتاده است. خیلی‌ها در این مسیر قربانی حمله راهزنان شده‌اند؛ به‌خصوص عشایری که از این مسیر کوچ می‌کنند.

شما هم از عشایر هستید؟
بله، خانواده ما از عشایر بختیاری است. حوالی بازفت زندگی می‌کنیم، اما «ولی» برای این‌که بچه‌هایش بتوانند شرایط بهتری داشته باشند و راحت‌تر درس بخوانند، خانه‌ای در امیدیه اجاره کرد. البته جورکردن این پول هم برایش راحت نبود، به همین دلیل هم با برادر کوچکترش آن خانه را اجاره کرد تا پول اجاره‌خانه نصف شود. آن روز هم «ولی» با برادر کوچکش از بازفت به طرف خوزستان حرکت کرد.

چه روزی این اتفاق افتاد؟
بیست‌و‌هفتم شهریور بود که از بازفت به طرف مسجد سلیمان رفتند. «ولی» همراه محمد پسرش سوار پیکان‌وانت بودند. گوسفند‌ها هم بار همین ماشین بود. نورالدین برادر «ولی» هم زن‌ها و بچه‌ها را سوار ماشینش کرد و با هم به طرف مسجد سلیمان حرکت کردند. ماشین نورالدین پراید است. «ولی» وقتی به مسجد سلیمان رسید، می‌خواست گوسفندهایش را بفروشد، اما ظاهرا با خریدار به توافق نرسیدند. او هم تصمیم گرفت تا گوسفندهایش را به امیدیه ببرد تا آنجا به قیمت بالاتری بفروشد. بعد هم از آنجا به طرف هفتکل حرکت کردند. «ولی» با وانت گوسفند‌ها چند دقیقه‌ای جلوتر بود. در همان جاده راهزن‌ها به خودروی آن‌ها حمله کردند.

پس چطور شهین که در خودروی عمویش بود، کشته شد؟
راهزن‌ها پژوی نوک‌مدادی داشتند. در جاده «ولی» را با اسلحه تهدید کردند. راهزن‌ها گوسفند‌ها را می‌خواستند. «ولی» هم که می‌بیند آن‌ها اسلحه دارند، سوییچ ماشین را به آن‌ها می‌دهد، اما راهزن‌ها از او می‌خواهند گوسفند‌ها را از عقب وانت پیاده کند. دزد‌ها اسلحه را به طرف محمد گرفته بودند و «ولی» را تهدید می‌کردند که پسرت را می‌کشیم. در همین هنگام «نورالدین» هم می‌رسد و چند متری جلوتر توقف می‌کند. مادر محمد وقتی اسلحه را می‌بیند داد و فریاد راه می‌اندازد. راهزن‌ها هم برای این‌که نورالدین با ماشین فرار نکند و به پلیس اطلاع ندهد به طرف پراید او از سمت شاگرد شلیک می‌کنند. بعد هم گوسفند‌ها را با خودشان می‌برند. شهین پشت سر عمویش نشسته بود که یکی از گلوله‌ها به او خورد. بعد از فرار راهزن‌ها پلیس می‌رسد. از شهین خون زیادی رفته بود. آن‌ها منتظر آمبولانس نشدند، چون آن منطقه خیلی پرت و بی‌امکانات است. آن‌ها خودشان شهین را به رامهرمز بردند. آن‌جا جراحی اورژانسی انجام شد، اما نتوانستند گلوله را خارج کنند. کمبود امکانات درمانی رامهرمز آن‌ها را مجبور کرد شهین را به اهواز ببرند، اما عفونت کل بدن این دختربچه را گرفته بود. بعد از چند روز هم شهین در همان بیمارستان اهواز فوت کرد.

ماجرای جنایت دو خانواده عشایی توسط راهزنان / قربانی طمع ٣ راهزن برای ربودن گوسفندان شد

شهین امسال به کلاس اول می‌رفت؟
بله، قرار بود اول مهر به مدرسه برود. بچه‌های «ولی» درس و مدرسه را خیلی دوست دارند. همه فامیل این را می‌دانند. این دختر معصوم هم خیلی ذوق و شوق مدرسه‌رفتن داشت. «ولی» و همسرش به درس بچه‌ها خیلی اهمیت می‌دهند. با این‌که خودشان درس نخوانده‌اند، برای تحصیل بچه‌هایشان همه کار می‌کنند. اصلا رفتن به امیدیه برای این بود که دختر و پسرش بهتر درس بخوانند. وقتی به «ولی» می‌گفتم تو که پول نداری چرا این کار‌ها را می‌کنی؟ در جواب می‌گفت: «می‌خواهم محمد و شهین برای خودشان کسی بشوند.» همسر «ولی» هم دوست داشت بچه‌هایش درس بخوانند. از چند هفته قبل خریدهایش را انجام داده بود؛ کیف و کتاب و دفتر. همه این‌ها را برای شهین خریده بود. حالا زن بیچاره روز‌ها با کیف و کتاب دخترش حرف می‌زند، وسایلش را در دست می‌گیرد و گریه می‌کند. برادرم و همسرش بعد از این اتفاق حال روحی خیلی بدی پیدا کرده‌اند.

سارق‌ها چطور شناسایی شدند؟
«ولی» و پسرش «محمد» چهره آن‌ها را شناسایی کردند. پلیس آگاهی چند تصویر به آن‌ها نشان داد. یکی از راهزنان به همین طریق شناسایی شد. راهزنان سه نفر بودند. نفر اولی که شناسایی و دستگیر شد، اهل مسجدسلیمان است. درواقع همان موقع که «ولی» برای فروش گوسفندهایش در مسجدسلیمان توقف کرده بود، راهزنان رد او را زدند. بعد از اعتراف نخستین نفر، نفر بعدی هم شناسایی شد. او و همدست سوم‌شان ساکن روستا‌های اطراف خرم‌آباد هستند. یکی از این دو نفر را هم پلیس دستگیر کرد، اما نفر اصلی که اسلحه متعلق به اوست همچنان فراری است. آن‌ها سابقه‌دارند. آن‌طور که پلیس آگاهی به ما گفته چندبار به جرم‌های مختلف زندانی شده‌اند. در کرمانشاه و لرستان هم چند سرقت مسلحانه انجام داده‌اند.

یعنی هر دو متهم دستگیرشده اعتراف کرده‌اند؟
بله، حتی بازسازی صحنه جرم هم انجام شد، اما نفر سوم هنوز دستگیر نشده است. البته اداره آگاهی همه‌چیز را به ما نمی‌گوید، برای این‌که سرنخ‌ها لو نرود. تا جایی که خبر دارم، نفر سوم از اشرار مسلح است و پلیس چندبار هم تله گذاشته تا دستگیرش کند، اما او فرار کرده است. پلیس آگاهی و بازپرس پرونده پیگیر ماجرا هستند. مطمئنم نفر سوم هم دستگیر و مجازات می‌شود.

منبع: روزنامه شهروند

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۵۷۹۹۰۰۸:۴۰:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱۶
چقدر وحشتناک
ناشناس۱۱۵۸۰۱۷۰۹:۰۱:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۱۶
خیلی دردناک. راستی گناه این کودکان معصوم و چند کودکی که چند روز گذشته با وانت به مدرسه می رفتند و با چپ کردن آن مردند، چیست ؟
ناشناس۱۱۵۸۰۲۷۰۹:۱۴:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۱۶
متاسفانه گویا هنوز در قرن 21 راهزنی ادامه دارد!!! علیرغم اینکه نباید خشونت را ترویج کرد ولیکن این افراد را باید روی 3 دکل در مسیر انجام جنایت دار زد و علت آن را نیز به همراه عکس دختر بچه مظلوم روی سینه این ناجوران زد تا شاید درس عبرتی برای دیگران باشد.
سجاد۱۱۵۸۰۳۸۰۹:۳۲:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱۶
دزد بیشرم نامرد حتما طناب دار گلوی شما را خواهد فشرد تا خشک شدن گلوی طفل هفت ساله رو تجربه کنی
ناشناس۱۱۵۸۰۵۳۰۹:۵۷:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۶
و چیزی که اصلا اهمیت ندارد کمبود امکانات پزشکی و درمانی است!!
کاظم۱۱۵۸۱۴۷۱۱:۳۸:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱۶
پس چند سرقت مسلحانه هم قبلا داشته اند.
آریابان۱۱۵۸۱۸۰۱۱:۵۳:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۱۶
اگر دو مجرم دیگر کماکان بر قاتل بودن نفر سوم اصرار داشته باشند و ارتکاب قتل را به گردن نگیرند در آنصورت آن انسان-نمای وحشی با حکم بالاتری روبرو خواهد شد. البته در این پرونده هر چند صحبت از قتل یک دختر !!!!! در بین است ولی طبیعتا صدور حکم اعدام برای این قاتل فراری اندکی از رنج و بدبختی این خانواده داغدار خون را خواهد کاست.
ناشناس۱۱۵۸۱۹۶۱۲:۰۱:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱۶
اعدام و گذاشتن واسه این کارا در ملاء عام دارشون بزنین تا کسی جرائت نکنه دیگه
ناشناس۱۱۵۸۲۰۶۱۲:۰۵:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۶
اینها همه سابقه سرقت (مسلحانه) دارند پس چگونه آزاد می شوند؟
ناشناس۱۱۵۸۲۷۷۱۳:۰۸:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۶
سارقان مسلح چرا در جامعه ولو هستند؟
ناشناس۱۱۵۸۳۱۲۱۳:۳۲:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۱۶
نا امنی به راهزنی رسیده چیزی که در ..گذشته وجود نداشته منبعد باید مسلح مسافرت کرد؟
ناشناس۱۱۵۸۳۲۱۱۳:۴۲:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۶
ببخشید مگه سرقت مسلحانه محاربه نیست و حکمش اعدام نیست؟ چرا کسی که سابقه سرقت مسلحانه داره باید آزاد بشه تا دوباره دست به جنایت دیگه ای بزنه؟
ناشناس۱۱۵۸۳۲۹۱۳:۵۰:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۱۶
سابقه دار و باز آزاد و باز هم سرقت مسلحانه ؟!!
ناشناس۱۱۵۸۳۳۰۱۳:۵۲:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۱۶
برای خانوادش آرزوی صبرو آرامش می کنم.
ناشناس۱۱۵۸۳۶۸۱۴:۴۷:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۶
ای خدا لعنت کنه این نوه و نتیجه های شیطان را
ناشناس۱۱۵۸۳۶۹۱۴:۵۲:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۱۶
آدم یاد راهزنی های زمان قدیم .. میفته
ناشناس۱۱۵۸۴۰۶۱۵:۴۰:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۱۶
چند بار سابقه سرقت مسلحانه داشتن ولی آزاد هستند و همچنان مشغول به شغل کثیف دزدی و آدمکشی
ناشناس۱۱۵۸۴۲۸۱۶:۱۵:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۶
باید قاتلان این فرشته معصوم تیکه تیکه شوند.
ناشناس۱۱۵۸۴۳۷۱۶:۳۵:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۱۶
راهزنی در جاده اصلی!!؟؟؟؟؟؟ خداوند به پدر و مادر داغدار صبر دهد
امید۱۱۵۸۴۵۸۱۶:۵۵:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۶
کی گفته مجازات اعدام غیر انسانیه؟
ناشناس۱۱۵۸۵۳۰۱۹:۳۳:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۶
فرشته معصوم
ناشناس۱۱۵۸۵۵۹۲۰:۲۴:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۱۶
ای خدااااا
ناشناس۱۱۵۸۵۷۰۲۰:۴۳:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۶
لعنت خدا بر این وحشیهای ازخدا بیخبر
ناشناس۱۱۵۸۵۸۴۲۱:۰۳:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۶
چه دردناک قلبم شکست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین