گزارش ایندیپندنت از افزایش بی سابقه فقر در انگلیس

گروه جهان الف،   3980814163 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

 یک روزنامه انگلیسی می‌نویسد فقر و تغییرات در نظام رفاهی انگلیس هزاران خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد به گونه‌ای که میزان وابستگان به مراکز توزیع غذای رایگان برای زنده ماندن "به سطحی بی سابقه" رسیده است.

گزارش ایندیپندنت از افزایش بی سابقه فقر در انگلیس

به گزارش الف ایندیپندنت به نقل از تحقیقات موسسه "تراسل تراست" بزرگ ترین حامی مالی مراکز توزیع غذای رایگان در انگلیس وضعیت بی سابقه فقر را در این کشور تشریح کرده است. گزیده این گزارش را در زیر بخوانید:


 « در اواخر سال 2018، متوسط درآمد خانواده های وابسته به غذای رایگان در انگلیس بعد از احتساب هزینه های مسکن، هفته ای 50 پوند بود که این مبلغ به "میزانی چشمگیر پایین تر" از خط رسمی فقر، یعنی 262 پوند در هفته بوده است. 

براساس این یافته ها، مردم به سه دلیل عمده مجبورند درخواست غذای رایگان بکنند: مشکلات موجود در سیستم مزایای بیکاری و فقر در انگلیس، بیماری و خطرهای تهدید کننده سلامت، و نبودن حمایت.  

استفاده از غذاهای رایگان  "به سطحی بی سابقه" رسید: 1 میلیون و 583 هزار و 668 بسته کمک های فوریت غذایی سه روزه، در 12 ماه تا مارچ 2019 توزیع شد؛ که این رقم بیانگر 19 درصد افزایش نسبت به سال گذشته بوده و بیش از نیم میلیون بسته در اختیار کودکان نیازمند قرار گرفته است. 

اما در گزارش جدید آمده است دو سوم دریافت کنندگان کمک های غذایی از مشکلات در نظام رفاهی، از جمله کاهش هزینه های بیکاری و بیماری، محروم شدن از مزایای معلولیت و تاخیر در پرداخت ها گلایه کرده اند. 

اکثر مردمی که به مراکز توزیع غذا مراجعه می کنند با چالش های خطرناک از جمله ازهم پاشیدگی خانواده ها مواجه شده اند که این امر هزینه های زندگی را افزایش داده و شرایط حفظ مشاغل و یا دریافت مزایای بیکاری و فقر را سخت تر می کند.

تقریبا از هر چهار مصرف کننده غذای رایگان، سه نفر مشکل جسمانی داشته و یا با فردی با این شرایط زندگی می کنند، بیش از نیمی از این مشکلات به سلامت روانی مربوط می شود، و یک چهارم آنها مشکلات درازمدت روانی را تجربه کرده اند؛ مساله ای که علاوه بر افزایش هزینه های زندگی، سد راه پیدا کردن شغل است.

بخشی دیگر از این تحقیقات که مسئولان مرکز خیریه از آن به عنوان مساله "شوک آور" یاد می کنند حاکی است 22 درصد مصرف کنندگان از غذاهای رایگان والدین مجرد بوده اند، که بیشترشان مادران مجردند.  

یکی از مصرف کنندگان غذاهای رایگان به نام آماندا به محققان این گزارش گفت از 138 پوند مزایای بیکاری، 130 پوند صرف معوقات می شود. باید در دو هفته با هشت پوند باقی مانده هزینه های گاز، برق و آب را داد. "مساله ای که تقریبا غیرممکن است. هر شب که به خواب می روم، آرزو می کنم صبح بیدار نشوم." 

اکثر مصرف کنندگان نیز یا از حمایت بیشتر خانواده و دوستان محرومند و یا از نظر اجتماعی منزوی هستند؛ و یا اینکه دوستان و خانواده هایی دارند که در موقعیت مالی خوبی قرار ندارند. 

"اما ریوی" مدیر اجرایی تراسل تراست می گوید این یافته ها نشان می دهد باید در نظام مزایای بیکاری و فقر، تحولات اساسی ایجاد شود. فقر در انگلیس مربوط به غذا نمی شود، بلکه منظور مردمی است که پول کافی ندارند. مردم تلاش می کنند با هفته ای 50 پوند زندگی کنند و این رقم حتی برای تامین اقلام ضروری هم کافی نیست چه رسد به داشتن یک زندگی متوسط استاندارد....

"مارگارت گرین وود" وزیر امور کار و مستمری در دولت سایه انگلیس می گوید: "به جز افزایش روزافزون افراد متکی به مراکز توزیع غذا، سیاست های تنبیهی و سخت محافظه کاران در طول چندین سال، هیچ نتیجه آشکار دیگری نداشته است" ...  »

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۵۷۵۵۱۱۶:۳۷:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۵
فقر به شکل های مختلف در تمام جهان از جمله ایران وجود دارد.
ناشناس۱۱۵۷۷۱۱۲۰:۱۷:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۱۵
فقر در آنجا نه مثل فقر.. در ایران
ناشناس۱۱۵۷۵۶۲۱۶:۵۵:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۱۵
.. فقر و فلاکت ما با اونها فرق داره
ناشناس۱۱۵۷۵۶۵۱۷:۰۶:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۱۵
خیلی بدبختن. آدم دلش براشون میسوزه. نرخ بی کاریشون 3.8 درصد است!!! نرخ تورم سالانشون 1.7 % است!!!! حداقل دستمزد سالانه در بریتانیا در سال 2019 مبلغی حدود 16 هزار و 612 پوند است!!!!!
ناشناس۱۱۵۷۷۱۹۲۰:۲۶:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱۵
اگر دقت کرده باشید آمار بر اساس تعداد بسته که هر بسته برای سه روز کافیست ارائه شده است با احتساب تعداد روزهای سال میتوان گفت تعداد کسانیکه نیاز به حمایت دارند کمتر از سیزده هزار نفر بوده است. ..
ناشناس۱۱۵۸۴۱۱۱۵:۴۵:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۶
آخي ، ..جگرم كباب شد
ناشناس۱۱۵۷۵۷۵۱۷:۱۸:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۱۵
شماره حسابی چیزی اعلام کنند که ما بهشون کمک کنیم واقعا دلم سوخت براشون
ناشناس۱۱۵۷۵۷۶۱۷:۱۸:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۱۵
يعني تعداد گداهاشون از گداهاي ما بيشتره؟
بینام۱۱۵۷۵۸۸۱۷:۳۷:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱۵
.‌.ازاوضاع فقردرمملکت خودمان چه خبر!؟
ناشناس۱۱۵۷۶۰۱۱۷:۵۰:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۱۵
بدبختا
ناشناس۱۱۵۷۶۲۳۱۸:۱۵:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۱۵
عجب !!!! شماره حساب بدین کمک نقدی واریز کنیم ..
ناشناس۱۱۵۷۶۲۴۱۸:۱۹:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۱۵
این گزارش اصلا درست نیست. لطفا به بررسی وضعیت مردم در داخل کشور بپردازید ..
ناشناس۱۱۵۷۶۴۸۱۸:۴۱:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۵
الحمدلله ما که از اینها نداریم.
ناشناس۱۱۵۷۶۵۴۱۸:۵۲:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۱۵
آخ آخ چقدر ناراحت کننده ..
ناشناس۱۱۵۷۶۵۵۱۸:۵۵:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۵
واقعا دلم براشون میسوزه ..
ناشناس۱۱۵۷۶۶۰۱۸:۵۷:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱۵
فقر از فلاکت صدها بار بهتر است!!
ناشناس۱۱۵۷۶۸۱۱۹:۲۰:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۵
جای تحسین دارد که دولت انگلیس به فقرا غذای مجانی میدهد.
ناشناس۱۱۵۷۷۲۴۲۰:۴۶:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۵
من سالهاست در لندن زندگی میکنم. متاسفانه طی چند سال گذشته تعداد خیابان خوابها در این شهر چند برابر شده و بسیاری از آنها در اصلی ترین خیابانهای شهر مثل آکسفورد استریت یا ریجنت استریت در پیاده رو ها می‌خوابند. این گزارش صحیح است اما مطمئنا شرایط از ایران عزیز ما خیلی بهتر است
ناشناس۱۱۵۸۲۷۸۱۳:۰۹:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۱۶
ظاهرا اغلب اینها هم از جنس مهاجران که اخیرا به دنبال جنگ در خاورمیانه و یا سایر نقاط به انگلیس رفته اند یا از جاهایی مثل تایلند که شاهدش هفته پیش چند نفر در یک کامیونها متاسفانه مردند هستند
ناشناس۱۱۵۷۷۲۵۲۰:۴۹:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱۵
من انگلیس زندگی میکنم. نمیگم اینجا گل و بلبله ولی وضعیت بهتری است. در مورد پخش غذای رایگان هم اینجا برای من همیشه ایمیل میاد که شرکت کنم. این افزایش ۲۰ درصدی به معنی افزایش تعداد فقرا نیست بلکه به معنی افزایش کمک مردمی و دولتی است.
ناشناس۱۱۵۷۷۳۱۲۱:۰۳:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۱۵
همه بدند ما خوبیم
ناشناس۱۱۵۷۷۴۶۲۱:۲۶:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۱۵
بر فرض مطالبی که شما نوشتید درست باشه، شما به خانواده‌ای که هفته‌ای ۵۰ پوند یعنی ماهانه ۳ میلیون تومان درآمد داره و تازه غذای رایگان هم دریافت میکنه میگید فقیر و مفلوک؟! با این حساب کارگر ایرانی که از صبح تا شب برای ماهی ۲ میلیون کار میکنه و اجاره خونه هم باید بده، فقیر و بیچاره نیست؟!
ناشناس۱۱۵۷۸۶۴۰۰:۱۷:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۱۶
یعنی واقعا نفهمیدی مقایسه مع الفارق است!؟؟؟ بابا جون سیب دونه ای 15 هزار تومن میخری اونجا، اونوقت میگی سه ملیون تومن.. هزینه های اجاره در انگلیس ماهی برای خانه 50 متری در لندن، بیست ملیون است با پول ما
ناشناس۱۱۵۸۰۰۰۰۸:۴۶:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۶
مقایسه دقیقی نیست. هفته ای 50 پوند یعنی ماهی 200 پوند آن هم در کشوری که ویزیت یک پزشک متخصص 200 پوند است قطعاً رقم زیادی نیست. بله 2 میلیون تومان در کشور ما رقم خیلی کمی است اما قدرت خرید این رقم در ایران چند برابر قدرت خرید 200 پوند در انگلیس است. (در نظر داشته باشید که حداقل دستمزد در انگلیس حدود 1375 پوند است و 200 پوند ماهیانه یعنی یک هفتم حداقل دستمزد، ضمناً این رقم درآمد یک خانواده است نه یک فرد، مثل اینکه در ایران یک خانواده در ماه 230 هزار تومان درآمد داشته باشد)
ناشناس۱۱۵۸۴۷۰۱۷:۲۹:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۶
مطلب ایشون نیست ایندیپندنت گزارش داده مگه الان به شما تو آلبانی داره خوش میگذره
ناشناس۱۱۵۷۷۴۸۲۱:۲۷:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۵
خدا را صد هزار كرور مرتبه شكر كه بنده در لندن و انگليس زندگي نمي كنم وگرنه شايد من افقر الفقرا بودم !!
ناشناس۱۱۵۷۸۲۰۲۳:۰۸:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۵
پس چرا همه دارن مهاجرت میکنن اونجا ..
مهران۱۱۵۷۸۷۰۰۰:۲۸:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۱۶
خدا را شکر
ناشناس۱۱۵۷۹۶۱۰۷:۴۹:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۶
جالبه طرف اونجا فقیره با احتساب 130پوند میشه نزدیک 2میلیون تومن پول که دولت کمک میکنه با سه وعده غذا اینجا 30روز کار اگه گیرت بیاد 2میلیون هم بهت نمیدن که اونم فقط برای سیر کردن شکم دو نفر هم کافی نیست اونجا بیکار فقیره اینجا کارگر
محمودی۱۱۵۸۰۳۰۰۹:۲۲:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۱۶
شکر خدا ما که از بابت فقر مشکلی نداریم
ناشناس۱۱۵۸۰۵۰۰۹:۵۵:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۶
در انگلیس بهداشت و کمک های اجتماعی برای همه یکسان است و حداقلی وجود دارد البته افراد خاصی به لحاظ مشکلات اجتماعی مانند اعتیاد یا الکل یا قمار این کمک ها نمیتواند پاسخگوی نیازهای غیر متعارف آنها باشد مهم استاندارد های زندگی است که مطلقا غیر قابل مقایسه با جامعه ماست پس زیاد دل نگران فقرای انگلیس نباشید
ناشناس۱۱۵۸۳۲۸۱۳:۴۸:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۱۶
انگلیسیها با سایت هاشان ار فقر و درماندگی ایرانیها می گویند ایرانیها هم از فقر و درماندگی انگلیسیها لابد سیاستمداران ..
ناشناس۱۱۵۸۴۳۹۱۶:۳۶:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۶
اینا همش فوتوشاپه کاره ایرانه پول داده که اینا نقش فقیر را بازی کنند قسمت تاسف بارش هم اینجاست که یه عده میگن فقر ما با اونا فرق داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۱۵۸۴۵۹۱۶:۵۷:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۶
پس چرا قیمت پوند سقوط نکرده،
ناشناس۱۱۵۸۶۲۴۲۲:۰۰:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۱۶
خب بيايند به ايران و در اينجا زندگي كنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین