از بگم‌ بگم های احمدی نژاد تا روحانی بگویید و مردم را خلاص کنید !

گروه سیاسی الف،   3980814036 ۸۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
بگویید و مردم را خلاص کنید !

ادبیات حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری گاهی اوقات به سخنان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق بسیار نزدیک می شود اما شاید برای روحانی، اصلاح طلبان و اعتدالی ها سخت است که به لحاظ گفتاری با احمدی نژاد مقایسه شوند، به همین دلیل هم همواره سعی شده این تشابه انکار شود.

 روحانی در جلسه هیات دولت در تاریخ 1 آبان ماه به گونه ای سخن گفت که یادآور یکی از عبارات ماندنی و خاطره انگیز احمدی نژاد در عرصه سیاسی ایران است. شباهت ادبیات روحانی و احمدی نژاد حتی تا بدان حد بود که رئیس دفتر رئیس جمهور نیز نسبت به آن واکنش نشان داد. 

روحانی روز چهارشنبه حدود دو هفته قبل در جلسه هیات دولت گفت: « من نمی‌خواهم بگویم بخش خصوصی ما فساد ندارد. ممکن است یک جایی هم فساد داشته باشد. اشکال ندارد. با آن برخورد کنیم. (ولی) تعطیل نکنیم کشور را. به دلیل اینکه ما در انتخابات یک شعاری می‌خواهیم داشته باشیم که رای ما زیاد باشد کشور را تعطیل نکنیم. به ضرر شماست. فردا ما هستیم ان‌شاء‌الله اگر زنده بودیم به مردم می‌گوییم کی کشور را تعطیل کرده است. نکنید این کارها را. بگذارید شرکت‌های ما، خصولتی‌ها هم کار می‌کنند، دولتی‌ها هم کار می‌کنند، ولی شرکت‌های خصوصی را حمایت کنید. این‌ها اگر راه بیفتند، این‌ها دانشگاه را راه می‌اندازند».

این نوع سخن گفتن موجب شد عبارت مشهور «بگم بگم» محمود احمدی نژاد به ذهن ها خطور کند. این عبارت در زمان های مختلف از سوی احمدی نژاد بکار گرفته می شد که از آن جمله می توان به مناظره های سال 88 اشاره کرد. 

اما اوج این اتفاق مربوط به روز استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر کار در مجلس شورای اسلامی، بود که با عبارت« نمی‌دانم برخی چیزها را بگم یا نگم؟» با استقبال پخس فیلمی از فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی رفت. اما بعد از پخش فیلم، علی لاریجانی خطاب به رئیس جمهور وقت گفت:« خوب شد شما که مرتب در جامعه بگم بگم راه انداخته اید این فیلم را پخش کردید و حرفتان را زدید تا مردم شخصیت شما را بیشتر بشناسند».

البته احمدی‌نژاد یکبار دیگر نیز در 13 اسفند 91 و در مراسم افتتاح دو شبكه تلویزیونی خطاب به مدیر شبكه 4 از این عبارت استفاده کرد. 

حال بعد از گذشت هفت سال حسن روحانی نیز در دور دوم ریاست جمهوری مطابق با ادبیات احمدی نژاد سخن می گوید. 

اتفاقی که موجب واکنش محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور نیز شد. واعظی در توضیح ادبیات رئیس جمهور گفت: «بگم، بگم» آقای احمدی‌نژاد حرفی بود که ایشان همیشه می‌گفت؛ هر روز می‌گفت «می‌گویم» اما چیزی نمی‌گفت، اما آقای روحانی می‌گوید که کارهایی که در حال انجام است، باعث می‌شود همه ضرر کنیم؛ اگر یک روز لازم باشد، به مردم می‌گویم.

وی گفت: «آقای روحانی می‌گوید که روزی که ما فشار آمریکا و دشمنان را نداشته باشیم، تحریم‌ها برداشته شود و اوضاع کشور آرام باشد به مردم خواهم گفت».

اما تجربه تا کنون ثابت کرده استفاده روسای جمهور از این عبارت بیش از آن که نشان دهنده در اختیار داشتن اطلاعات خاص و ویژه باشد بیانگر نوعی ضعف در  دورهدوم ریاست جمهوری است. این ضعف نیز بدلیل شکست در سیاست ها و وعده های داده شده به مردم است. به همین دلیل وقتی زمان پاسخگویی فرا می رسد مقامات و مسئولان برای انحراف افکار عمومی، فرافکنی و فرار از مسئولیت، استفاده از ادبیاتی را در دستور کار قرار می دهند که بیشتر از آن که موجب بهبود شرایط کشور و در راستای منافه مردم باشد موجب تشویش اذهان عمومی می شود.

البته ممکن است این ادبیات نوعی ترفند و حربه برای گروکشی، فشار برای عقب نشینی قوای دیگر یا ساکت کردن مخالفان و منتقدان نیز باشد که بدون شک در این موقع بهترین تاکتیک همان رویه ای است که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در قبال احمدی نژاد برگزید و زمینه را برای بیان بگم بگم های وی فراهم کرد. نهایت واکنش احمدی نژاد نیز پخس فیلمی از فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی بود.

در حال حاضر نیز اگر رئیس جمهور حرف و سخن خاص و ویژه ای دارد بهتر است با مردم به صورت علنی در میان بگذارد اما این که به تاسی از احمدی نژاد و با گفتار و سخنانی تکراری چنین عباراتی بیان می کند قابل قبول و پذیرفته نیست. چرا که این نوع ادبیات برخلاف تصور به اعتبار و جایگاه دولت ضربه می زند و مردم را هم ناامید می کند. در واقع اگر احمدی نژاد از این نوع ادبیات آورده ای بدست آورد روحانی نیز بدست خواهد آورد!

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۵۸۷۱۷۰۰:۱۳:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
واقعا روحانی و احمدی نژاد لیا قت ریاست بر ملت بزرگ ایران را دارند تاریخ قضاوت خواهد کرد این دو نفر لیا قت مدیریت یک مدرسه کوچک روستایی را هم ندارند
دیده بان بی دوربین و بی توپچی۱۱۵۹۲۳۵۱۴:۳۸:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
جایزه نوبل شیمی را باید به اقای احمدی نژاد بدهند بابت تبدیل ریال به هیچی و لقب پدر علم شیمی را هم باید به اقای روحانی بدهند بابت تبدیل تومان به(هیچی) و نام این دو بزرگوار را بخاطر این کیمیا گری ها در گینس ثبت نمود
ناشناس۱۱۵۹۲۷۷۱۵:۱۹:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
اتفاقا یک مدرسه را اداره کردن سخت تر از اداره کشور است
ناشناس۱۱۵۹۲۹۷۱۵:۵۱:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۷
سلطان قلبها رو با سلطان وعده‌ها و تخریبها مقایسه میکنی؟ این بی انصافیه
ناشناس۱۱۵۹۲۹۹۱۵:۵۳:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
خدا شاهده از اسم احمدی‌نژاد هم وحشت دارن اینجماعت
ناشناس۱۱۵۹۵۳۹۲۱:۱۴:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱۷
احمدی نژاد یک مرد بزرگ بود بهترین ریس جمهور بود
ناشناس۱۱۵۹۶۴۳۰۰:۳۱:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۸
همه از بچه ای که چاقو دستش گرفته و میدود،می ترسند.
ناشناس۱۱۵۹۷۹۰۰۹:۳۶:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۱۸
درسته ممکنه خودزنی هم بکنه! خودزنی برجام یه نمونه از همین خودزنی‌هاس
خسرو۱۱۵۹۵۷۳۲۲:۱۰:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
سیستان وبلوچستان شمال شرق شمال غرب وجنوب و همه ایران چقدر مردم بدبخت هستند چشم براه همین یارانه اگر احمدی نژاد این سیاست پیاده نمی کرد این شش هفت سالی که رفته بریز و بپاش آقایون بیشتر بود هر روز نقشه می کشند برای این دوریال یارانه
هوشنگ۱۱۵۸۷۲۸۰۰:۲۲:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
طبق قانون بقای ماده و انژی، بگم بگم از بین نمی رود؛ بلکه تنها از احمدی نژاد به روحانی منتقل می شود!!
ناشناس۱۱۵۹۲۲۴۱۴:۲۶:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
روحانی ناخواسته به تعطیل شدن کشور اعتراف کرد و حالا خودش باید پاسخگوباشد که چرا 6 سال اقتصاد کشور رو معطل کدخدا و برجام کرد و باعث رکود و تعطیلی بسیاری از کارخانجات شد ؟!
ناشناس۱۱۵۸۷۳۲۰۰:۲۳:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱۷
حرفهای دوسال آخر روسای جمهور خریدار نداره، شماهم خیلی پیگیر نشید.
ناشناس۱۱۵۸۷۳۵۰۰:۲۹:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
بگم؟ خب بگو!
ناشناس۱۱۵۹۲۴۱۱۴:۴۱:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
حاج محمود لیست مفسدین را که می فرمودید اینبار موقع کاندید شدن خودتان و یا فرد کاندید مورد اعتماد خودتان برای همه اشکار کنید
امید۱۱۵۸۷۳۸۰۰:۳۲:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۱۷
بسم الله الرحمن الرحیم یک نفر از کسانی که به روحانی رای دادند سوال نکرد شما برای مبارزه با فساد ، اصلاح بودجه ، مهار نقدینگی وحشتناک که هر روز تورم را اضافه می کند ، گرفتن مالیات از کسانی که فرار مالیاتی دارند و هر روز ارقام عجیبی از فرارهای مالیاتی گفته می شود ، تولید و حذف یارانه های پنهان که نزدیک به ۷۰ درصد بودجه الان کشور است و شناسایی افراد نیازمند و دادن قسمتی از یارانه ها به افراد نیازمند چه برنامه ای دارید که تنها راه حل کشور این موضوعات اصلی و چند موضوع فرعی دیگر است و رئیس جمهوری می خواهد که جرات این کار را داشته باشد و ملت بعداً خواهند فهمید کسی که این کار را انجام داده است اجرای اقتصاد صحیح را پایه ریزی کرده است . عجیب تر اینکه مبارزه با فساد روحانی و جهانگیری را دچار وحشت کرده است و باید معلوم شود چرا ؟
ناشناس۱۱۵۹۸۷۱۱۰:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۸
... فساددرکشورمااپیدمی شده
ناشناس۱۱۵۹۹۲۸۱۱:۳۷:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۸
مگه از قبلی ملت پرسیدن؟ اصلا مگه می تونن از کسی بپرسن؟
ناشناس۱۱۵۸۷۳۹۰۰:۳۲:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
نیازی به گفتن نیست مردم خودشون می دانند
معلم۱۱۵۸۷۶۱۰۰:۵۵:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
روحانی باید به مردم بگوید که شرایط سخت امروز به خاطر اقتصاد وابسته به نفت و تحریم است. نباید مانند مخالفین خود اتش توپخانه را به سمت دوستان گرفت.
ناشناس۱۱۵۹۲۱۹۱۴:۲۳:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
به گفته خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات بدلیل تحریم هاست و 80 درصد مشکلات ناشی از سوء مدیریت دولت هاست.
ناشناس۱۱۵۸۷۶۴۰۱:۰۶:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
تمام گروه ها امتحان خود را پس داده اند و نزد مردم رد شده اند
ناشناس۱۱۵۹۳۶۷۱۷:۰۹:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۱۷
گروهی که در دفاع از کشور و پیشرفت تکنولوژی امتحان پس داده و بنظر میرسه موفق شده با نمره خوبی قبول بشه چی؟
ناشناس۱۱۵۸۷۶۸۰۱:۱۲:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۱۷
بگم‌بگمِ چه کسی رو باور میکنید؟ دکترمحمود احمدی‌نژاد که فقط یه دونه‌شو گفت و آتیش به کانون یه عده انداخت یا شیخ‌حسن‌روحانی ویران کرد اعتماد ملت رو؟ هیچ وجه تشابهی بین این دو نفر نیست فقط یه نگاه سطحی کافیست بدونیم کی راست میگه آیا اونیکه با موج‌سازی و کارناوال اومد و با توهّم و آفتاب پنداری برجام طی کرد و با جنجال فروشی میره یا اونیکه با مردم اومد و کار کرد و ساخت و آباد کرد؟ جواب روشنه
ناشناس۱۱۵۸۷۷۷۰۱:۳۷:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
این قیاس مع‌الفارقه صداقت و پاکدستی و کار و کار و کار احمدی نژاد زبانزد خاص و عام بود
ناشناس۱۱۵۸۷۸۱۰۱:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
بالاخره لاریجانی که فیلمش پخش شد رو چکار کردند؟
ناشناس۱۱۵۸۷۹۰۰۲:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
بیچاره احمدی نژاد در مجلس هم گفت و هم سیدی رو کرد منتها جناب لاریجانی و تیم حامی ایشون با قدرتی که داشتن ممانعت کردن
ناشناس۱۱۵۸۸۱۳۰۵:۰۹:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۷
پايان عمر همه دولتها از اول انقلاب شبيه هم بوده وروحاني قبل از پايان دولتش اين تشابه را براي همه اشكار كرده است وان تشابه سر نوشت رييس دولتهاي بعد از انقلاب است كه از بازرگان مرحوم شروع ميشود وبعد بني صدر وبعد شهيد رجائي ،دولت بعد ميرحسين موسوي،مرحوم هاشمي رفسنجاني،سيد محمد خاتمي،احمدي نژاد حالا روحاني وقتي به گذشته نگاه مي كنيم مي بينيم هيچيك از انها به جزشهيد رجائي كه البته دولتش عمر بسيار كوتاه داشت سرنوشت مابقي تقريبا مشابه بوده است
mostafa.kamali95@yahoo.con۱۱۵۸۸۴۰۰۷:۳۱:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
از جناب دکتر حاج محمود احمدی نژاد می خواهیم اون لیستی را که همیشه میگفتند اسامی مفسدین در جیب من است ...در بیارن و به ملت بگویند این اسامی را چرا...به ملت معرفی نکرده اند
خواس خلاس۱۱۵۸۸۴۲۰۷:۴۳:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
مردم که خیلی وقته خلاصند ترس از خواصه
ناشناس۱۱۵۸۸۴۵۰۷:۴۶:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
خب درسته از نظر منهم كه به روحانى راى دادم اين بكم بگم ها غلط اندر غلطه ! ولى رو سياهى به ذغال ميمونه و اونهائى كه بخاطر منافع جناحى و باندى هيچگاه حاضر نشدند از احمدى نژادشون انتقاد كنند ! ...
ابی۱۱۵۸۸۴۶۰۷:۴۷:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۱۷
چی بگن که ما خودمون نمی دونیم ؟
ناشناس۱۱۵۸۸۶۷۰۸:۲۰:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
محمود خدمت کرد و نگفت حسن خدمت نکرد و نگفت تفاوت بسیار است
ناشناس۱۱۵۸۸۸۶۰۸:۴۴:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
مقایسه حسن روحانی با احمدی نژاد دیگه برای روحانی افتخار هم محسوب میشه! بازم احمدی نژاد 6سال کارهای بسیار مفیدی انجام داد. در دوره روحانی فقط برجام بی فرجام بود وبس. اینکه اوایل تورم و نرخ ارز کم شد نه به دلیل سیاستهای اقتصادی بلکه صرفا بدلیل انتظار مردم از برجام بود که بزودی همه چیز ارزان میشود و دلار معادل هزار تومان می‌شود.یعنی فقط یک عامل روانی در کاهش تورم موثر بود نه عملکرد ایشان
صف۱۱۵۸۸۹۵۰۸:۵۶:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
... به هر حال آقای احمدی نژاد چیزی گفت و مردم هم فهمیدند.... اما آقای روحانی با شعار تغییر همان رفتارها و نشان دادن کلید معروفش وارد عرصه شد و توانست رای مردم را جمع کند حالا پس از 7 سال دیگر هیچ عذری از ایشان پذیرفته نیست و نمیتواند ناکارامدی دولتش را با جملات خواهم گفت و انشاءالله روزی میگویم سرپوش بگذارد.
ناشناس۱۱۵۸۸۹۶۰۸:۵۷:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
قطعاً اگر مى شد مى گفتند
ناشناس۱۱۵۸۹۱۰۰۹:۱۶:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
ازنظر کیفیت و کارایی احمدی نژاد رئیس جمهور 50 درصدی بود روحانی رئیس جمهور 5 درصدی هست امید داشتم از 50 درصد حداقل به 60 درصد برسیم ولی 45 درصد سقوط کردیم
محمد۱۱۵۸۹۲۳۰۹:۳۳:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
چرا مرتب ناکارآمدی دولت را تکرار میکنید؟ دولت یک سال و نیم است که تحت شدیدترین تحریم‌ها کشور را اداره و تورم را کنترل و نرخ ارز و طلا رو ثابت نگه داشته شوک اقتصادی ۹۶ که ناشی از خروج آمریکا از برجام و برخی بی تدبیریها و اشتباهات دولت بود کنترل شده قیمت بسیاری از اقلام رو به کاهش است و ...
ناشناس۱۱۵۹۲۵۳۱۴:۵۲:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
فشار حداکثری دشمن و تشدید تحریم ها نتیجه برجام است از وقتی وارد فاز مقاومت شدیم و گفتیم با امریکا مذاکره نمی کنیم نرخ دلار از 19 هزار تومان به 12 هزار تومان نزولی شد.
ناشناس۱۱۵۹۵۴۹۲۱:۳۷:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
قیمت دلار بصورت دستوری و صوری پایین نگه داشتن قیمت اجناس چک کن دستت میاد چکار دارن میکنن جهش بعدی دلار بصورت سونامی خواهد آمد
ناشناس۱۱۵۹۵۶۶۲۲:۰۳:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
تا وقتی افرادی چون شما هستن که بی عرضه گی دولت رو ماست مالی کنن روحانی خیالش راحته
ناشناس۱۱۵۸۹۳۷۰۹:۵۲:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۱۷
هرکس سرکار میاد وقتی ناکارامد ازآب درمیاد شروع میکنه بگم بگم یه روز میگم عروس نمیتونه برقصه میگه زمین کجه
ناشناس۱۱۵۸۹۳۸۰۹:۵۳:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
تو چه جور رئیس جمهوری هستی که دیگران امدند و مملکت را تعطیل کردند و تو نیز کاری نتوانستی بکنی . پس حتما قدرتی ندارید و فقط سمبلیک آنجا نشستی
ناشناس۱۱۵۸۹۶۵۱۰:۱۲:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
روحانی می گوید نباید قوه ی قضاییه برادرش را بازداشت کند چون وی منتسب به رئیس جمهور است ، سپاه نباید ضد انقلاب خارج نشین را دستگیر می کرد چون وی در لفافه ی اپوزیسیون در زمان انتخابات ریاست جمهوری تمام تبلیغاتش به نفع روحانی بود ودر زمان انتخابات نمایندگان مجلس نیز به نفع اصلاح طلبان و اعتدالیون تبلیغ می کرد وخوراک رسانه های بیگانه را به خورد مردم ایران می داد.شورای نگهبان نبایدافراد فتنه گر را رد صلاحیت کند چون فتنه گران مخالف روحانی نیستندورهبری نباید با مذاکر دولت با آمریکا مخالفت کند و......
ناشناس۱۱۵۸۹۶۷۱۰:۱۴:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
حتما یه چیزی هست که همه دارن میگن ولی مثل اینکه طرف خیلی قدرتش زیاده به این راحتی ها نمیشه افشاگیری کرد
ایرانی۱۱۵۸۹۷۹۱۰:۲۲:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
احمدی نژاد حداقل مردکاربود وواقعا دربرجی زمینه ها کارهای بزرگ وبیادماندنی کرد اقای روحانی چی جز بستن اقتصادکشور به دم برجام
ناشناس۱۱۵۸۹۸۶۱۰:۲۸:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
لپ کلام: «تجربه تا کنون ثابت کرده استفاده روسای جمهور از این عبارت [بگم بگم] بیش از آن که نشان دهنده در اختیار داشتن اطلاعات خاص و ویژه باشد بیانگر نوعی ضعف در دوره دوم ریاست جمهوری است.»
ناشناس۱۱۵۸۹۹۳۱۰:۳۵:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
الف دقیقا می خواد بگه جناب روحانی هم مثل جناب احمدی نژاد بگم‌بگم راه انداخته. که اصلااااااا قابل قیاس نیست.
ناشناس۱۱۵۹۰۰۷۱۰:۵۲:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
از قیاست خنده آمد خلق را... محمود اینقدر کارکن وفعال وجهادی بود ...او کجا و این اصلاح ها کجا... حیف که محمود در نقشه اصلاح طلب ها توسط مشایی گرفتار شد...
امیرحسین۱۱۵۹۰۱۲۱۰:۵۷:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
جوری می‌گویید نهایت واکنش احمدی نژاد پخش آن فیلم بود که انگار کم چیزی بود! عجب! چنین فیلمی از دختر ترامپ پخش می‌شد الان هست و نیست ترامپ را آتش زده بودند! کمی باید از استکبار یاد بگیریم انگار!
ناشناس۱۱۵۹۰۲۳۱۱:۱۱:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
از نظر شما که احمدی نژاد خیلی خوب چرا با روحانی مقایسه می کنید
حمید۱۱۵۹۰۳۰۱۱:۲۷:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
چه فایده همه سر کاریم آقایون هدف شخصی از ریس جمهور شدن داشتن که بهش رسیدند وشعارهاشون بخاطر دروغ گفتن به مردم فراموش شد چون همیشه گفتن دروغگو کم حافظه هست.
ناشناس۱۱۵۹۰۳۵۱۱:۳۴:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
افراد منحرف اینگونه حرف میزنند چون با ملت صادق نیستند همیشه فرار به جلو می کنند.
بازنشسته۱۱۵۹۰۴۰۱۱:۳۷:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
جناب روحانی ان روز فرمودی که ۴۰ در صد پول ملی بالا رشدکده اتفاقآ ۵۰ درصد هم تنزل کرد از اینجا معلومه که حرفی برای بگم بگم نداری معاونت هر روز یک در صد ۱۵ گذاشته جیبش ودر روزنامه خبر خوش اعلام میکنه این اتفاقآ خیلی هم خبر بد وزنند است ۸ ماه مانده که شما این پولو به مردم‌بدی خدا میداند تا ان زمان شماها بمانی یا نمانی وشاید یک زلزله بیاید تمام ادمهای دروغگو وکسانی که مردمو سر کار میزارن با خودش به یادگاری ببره من فقط افسوس میخورم‌که زندگیمو ور جبهه پایمال شد وحالا شرمنده خانواده ام‌هستم‌ با ۲۵۰۰م ان هم اب برق گاز وارزش افزوده بر میگردانم به صندوق خالی جنابعالی ۲۵ روزش بی پولیم حالا هی بگو نمیزارن ۲۵ میلیون رای جم کردی با ان کلید حد عقل یه روز برو کلید ساز بگو ادم حسابی این کلید تو قفلو باز نمیکنه به خدا من یک باز نشسته با جبهه ۳۰ سال در سختترین شغل زندگیم ۸ گرو ۹ فقط تمام وزیرانت دوره دروغگویی تمام کردن وسبد کالا یادت رفته درصد ۹۸ با شعبده بازی به اخر رساندی حالا برای ۱۴۰۰ نقشه میکشی وچوب خدا صدا نداره
ناشناس۱۱۵۹۰۷۳۱۲:۰۳:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
گروه محترم سیاسی شما ادعا میکنید مشکلات ایران علتش رئیس جمهور و نمایندگان مردم و انتخاب آنان توسط مردم یا جای دیگر که جلو انتخاب صحیح و آزاد مردم گرفته
ناشناس۱۱۵۹۶۸۶۰۳:۴۷:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۱۸
توی شورای شهر که انتخابات آزاده چرا اینقدر ناکارآمدیه انتخاب کج و کوله مردم ربطی به شورای نگهبان نداره
ناشناس۱۱۵۹۰۷۶۱۲:۰۴:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
من بگم بگم
ناشناس۱۱۵۹۲۵۵۱۴:۵۴:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
هنگامیکه با دار و دسته ات پیروز انتخابات شدی و شش سال خراب کردی مملکت ، آنوقت بگم بگم را شروع کن !
پیروز۱۱۵۹۰۸۶۱۲:۱۱:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
البته مقایسه احمدی نژاد با فریدون ، قیاس مع الفارق است ... این ها فرافکنی است، یکی هشت سال کار کرد و مشخص بود و مشخص شد که چه کرد ولی یکی هفت سال است فقط به انتظار اجازه و اخم آمریکایی ها و اروپاییها ست که پولی بیاید ، لطفا اگر میخواهید مقایسه کنید ، روی چیزهای دیگری هم میشود مقایسه کرد، احمدی نژاد مثل هر آدم دیگری دارای نقاط ضعفی است ولی کارهای مثبت زیادی هم داشته و دارد ولی روحانی باید بگردید ببینید چه نکات مثبتی در بین اینهمه نکات منفی دارد، طرف اصلا حال کارکردن ندارد که پاستور برود ، سفر استانی و کار میدانی پیشکش ، لطفا توهین نکنید
ناشناس۱۱۵۹۱۰۳۱۲:۲۶:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
اگه پنبه ها رو ازگوش مبارک دربیارین خواهید شنید که احمدی نژاد گفت اینقدر قشنگ گفت که بعضیها مثل من ازخواب بیدار شدندو فهمیدند چپ وراست و...همه باهمند
ناشناس۱۱۵۹۲۵۶۱۴:۵۴:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
احمدی نژاد در سال 84 برعلیه صاحبان ثروت و قدرت قیام کرد فتنه 88 فتنه باند ثروت و قدرت بود که دست شون از حقوق های نجومی و پست های مدیریتی کوتاه شده بود.
ناشناس۱۱۵۹۱۰۸۱۲:۲۹:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
از این دولت بی تدبیر کاری غیر این برنمیاد
ناشناس۱۱۵۹۱۳۴۱۲:۴۹:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
میخوان بگن ولی یادشون می‌افته هرچی بگن‌
ناشناس۱۱۵۹۱۳۶۱۲:۵۱:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
واقعیتش گفتن بعضی نگفته ها توان داره هم برای گوینده هم برای شنونده این داستان
ناشناس۱۱۵۹۱۳۷۱۲:۵۲:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
احمدی نژادروبااین مقایسه نکن
ناشناس۱۱۵۹۱۴۱۱۲:۵۳:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
واقعیت اینه که پشت پرده چیزای زیادی هست
Sajjad۱۱۵۹۱۷۲۱۳:۲۸:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۷
ای کاش ایشان بجای بگم بگم ها بیاید وراست وحسینی بگه ... والله هیچ راز مگویی وجودندارد که فی الحال مردم ازآن باخبرنباشند
محمد۱۱۵۹۱۷۴۱۳:۳۱:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۱۷
اگه مجلسی داشتیم که ابستن دولت نبودند این اقا که بیش از 6 سال کشور را به خاطر برجام تعطیل کرده می اوردند مجلس به می گفتند هر چه دارد بگوید بیش از این مردم رو بیچاره نکند
ایرج۱۱۵۹۱۹۳۱۳:۴۶:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
باز خدا پدر احمدی نژاد رابیامرزد که شجاعت داشت الان هم ازش میترسند
ناشناس۱۱۵۹۲۹۸۱۵:۵۳:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱۷
ضمنا احمدی نژاد دکتری اش را از خارج نخریده و بچه هاش هم تابعیت یا سکونت خارج از کشور برای روز مبادا ندارند ویلا انچنانی هم نداره.
ناشناس۱۱۵۹۳۳۱۱۶:۲۶:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
بدبختی مملکت شروعش با محمود بود از تحریم دان گرفته و چهار برابر شدن ارز و مسکن مهر و حرف ها و کارهای پوپولیستی فراموش نکردید هاله نور را هنوز ما ملت کم حافظه هستیم
ناشناس۱۱۵۹۵۹۷۲۲:۴۱:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
همه بدبختی ها زیر اصلاح طلبان و کارگزارانی هاست که 32 سال بعد از انقلاب زمام امور اداره کشور را بعهده داشتن و نتیجه عملکردشون افزایش فاصله طبقاتی و فقر و فساد و تبعیض و بیکاری است.
شاکی۱۱۵۹۳۵۸۱۶:۵۳:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۱۷
چرا به جایی رسدیم که میگویند مبارزه با فساد موجب تعطیلی کشور میشود
ح پ۱۱۵۹۴۳۱۱۸:۵۲:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱۷
والا به لا احمدی نژاد خیلی خیلی خوب بود من اون موقع دکتر رفتم بیمارستان والان بورو ببین چه خبره از هر نظر خوب بود
ناشناس۱۱۵۹۴۶۷۱۹:۲۵:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
همه می دانند که پشت پرده چه خبره ولی خود دوستان تظاهر می کنند که کسی خبر نداره
بهار۱۱۵۹۵۱۳۲۰:۲۸:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
من دوران احمدی‌نژاد احساس تلاش و تکاپو رو همه جا حس میگردم ولی جز رخوت و نا امیدی چیزی نبینم احمدی نژاد به انسانهایی خود شیفته و انسانهایی که تلاش مردم رو به خودشان نسبت میدهند بها نداد مورد آماج تهمت ها و بدگویی ها قرار گرفت و هنوز هم هست
امیر۱۱۵۹۵۲۶۲۰:۵۸:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
عزیزان متن یه کم زیاده اماباید به دوستانی که میگویند احمدی نژاد بدبود ،ارز سه برابرشد ونمیدونم چه وچه،یادٱوری کنم که عزیزان ٱن زمان هم تحریم بودیم ولی احمد ی نژادبودکه باقدرت غنی سازی رابه بیست درصدرساندتااین ٱقایان بابرجام به بادبدهندکه اگراندکی صبر میکردن خیلی چیزهاحل میشد ولی ازحول حلیم تودیگ افتادن وحالا این هم شده نتیجه اش که میدونیدتورم چقدره،دلارچندبرابرشده ومسکن که درزمان دولت قبل سیرنزولی داشت وبابیست تومن مسکن مهرمیتونست بگیری حالاچندبرابرشده ودرهمان زمان هم علاوه برتحریم هاکارشکنی وخیانت همین گروه اصلاحات بود که باکمک دشمن چوب لای چرخ دولت میکردن وهمه سرمایه دارها وکارخانه هارو ازهمکاری بادولت منع میکردن تاتورم بالا بره وباکمبودبعضی ازاجناس دربازارروبرو شودباکمک هاشمی وخداهم بلایی بدتربه سرشون ٱوردهرچندکه اینها براشون مهم نیست واقعااحمدی کارمیکرد وپاکدست بود وبرای قشرپایین خیلی خوب بودواین به مذاق سرمایه دارهاخوش نمیٱمدوکارشکنی کردندامیدوارم ایندفعه ملت باتفکربیشتردرانتخابات شرکت کنند
ناشناس۱۱۵۹۵۶۸۲۲:۰۷:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۱۷
نه چپ ونه راست هردو ثابت کردند که با مردم رو راست نیستند فقط مردم را برای رایشان میخواهند وبس
یزدان۱۱۵۹۶۱۹۲۳:۲۵:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
واقعا کاری ندارم به این دو نفر ولی خداگواه مردم ایران خودتون قضاوت کنید ایا احمدی نزاد از روحانی بهتر نبود این همه کار کرد مسکن مهر یارانه ایا دوره احمدی نزاد این همه گرانی لحضه ای وساعتی بود ایا کارخانها وشرکتها متل الان تعطیل بود ایا این دوره ریاست روخحانی ... مگه دوره احمدی نزاد مردم ایران تحریم نبودند چرا این همه گرانی تورم نبود چرا به طور متال پراید 16ملیونی الان شده 60ملیون خانه ای که 150ملیون بوده الان شده 800ملیون انسان باید با شرافت ومنصفانه قضاوت کنه روحانی ناکارامدی وبی تدبیری خودشو ووزرایش رو به امریکا نسبت داده
یزدان۱۱۵۹۶۲۱۲۳:۳۰:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۱۷
این دولت روحانی به قول دکتر قالیباف دولت 4درصدیهاست ولی حیف مردم ما باورنکردند نکردند الان داریم چوبشو میخوریم در این دولت تروتمندان پولدارها تروتشان 100برابر و مرفع تر شدند اقازادها اقازاده تر شدند ولی مردم عادی متل بنده روز به روز کمرمون زیر بار گرانی تورم داره خورد میشه امیدی به زندگی نداریم فقط امیدمان بخداست خدا لعنت کنه مسببین این گرانیها وتورمها که برای پرکردن جیبشون فشار برمردم عزیز کشورم میارند همش بخاطر بی لیاقتی وبی تدبیریهاست
حسن بسکابادی۱۱۵۹۶۴۰۰۰:۰۹:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۸
سلام ... احمدی نژادشرف داره به این مدعیان... ،مملکت رو100سال به عقب بردن ،اینقدر باج دادن به اروپایها که براشون آبروبخرن ولی آخرش هرچی روبافته بودن پنبه کردن.احمدی نژادحداقل 500هزارخانوارروصاحب خونه کردهرچندقوطی کبریت بقول وزیر پرروی مسکن آقای روحانی ..شماهم ازاین قوطی کبریتهابسازیدبدیدبه مستاجرین بدبخت که کمرشون زیرباراجاره به عده بی انصاف صاحب چندین مسکن خم شده .بخدادیگه نمیشه بااین درآمدهاحتی قبضهای آب وبرق وگازو.....روپرداخت کرد... عده ای پول نون ندارن وپیش زن وبچشون سرافکندان .خداعاقبت همه مارو ختم بخیرکنه مخصوصاجونای باغیرت این مملکتو..آمین یارب العالمین
سیما حسینی۱۱۵۹۷۱۸۰۷:۵۱:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱۸
دروغهای احمدی نزاد رو یادتون رفته؟ قرار بود به هر بچه ای که بدنیا میاد یک میلیون بده. به هر ایرانی هزار متر زمین بده. الانم میگه یارانه ها باید یک‌میلیون بشه. احمدی نزاد فقط عوامفریب بود
ناشناس۱۱۵۹۹۹۵۱۲:۱۵:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۸
روحانی هم به دروغ میگفت آنچنان رونقی ایجاد می کنم که مردم نیازمند 45 هزار تومان یارانه نباشند ! (الف جان منتشرکن لطفا")
ناشناس۱۱۵۹۷۲۳۰۷:۵۷:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۸
احمدی نژاد در آن یک شنبه به اصلاح سیاه بگم بگم خود را گفت و خاندان ......... را به ملت معرفی کرد که بعد از هفت .هشت سال مشخص شد ؟!
ناشناس۱۱۵۹۷۹۲۰۹:۳۸:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۱۸
سلام احمدی نژاد ابر مرد بود ایشان را با اینها که خون مردم شیشه کردند مقایسه نکنید حداقل به فکر کشور ملت ضعیف بود محمود جان کجای یکبار دگر بیای گره کشوربگشای
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین