ماجرای مرگ همسایه به خاطر پنچر کردن آمبولانس

گروه حوادث الف،   3980813039 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرد جوان وقتی آمبولانس اورژانس را مقابل در پارکینگ خانه‌اش دید از روی عصبانیت چهار چرخ آمبولانس را پنچر کرد اما همین کار باعث مرگ پیرمرد بیمار همسایه شد.

ماجرای مرگ همسایه به خاطر پنچر کردن آمبولانس

روزنامه ایران نوشت: ساعت 22 و 34 دقیقه یکی از ساکنان خیابان گلبرگ شرقی در تماس با اورژانس 115 از ایست قلبی پدر 75 ساله‌اش خبر داد و درخواست کمک کرد. با این گزارش دو تکنسین اورژانس در فاصله 10 دقیقه خود را به محل رساندند. همراه بیمار که جلوی ساختمان در انتظار آنها بود وقتی متوجه شد در کوچه جای پارک نیست از راننده خواست مقابل ساختمان روبه‌رویی توقف کند.

15 دقیقه از حضور امدادگران در خانه بیمار و احیای مرد 75 ساله می‌گذشت که ناگهان صدای فریادهای مرد همسایه همه را شوکه کرد. همزمان تلفن خانه مرد بیمار به صدا درآمد و اپراتور اعلام کرد که آمبولانس برای همسایه مزاحمت ایجاد کرده است. اما در آن لحظه امدادگران نمی‌توانستند بیمار را رها کرده و برای جابه‌جایی آمبولانس به خیابان بروند. بنابراین سوییچ را به پسر خانواده داده و او با سرعت از پله‌های طبقه چهارم به پایین رفت.

مرد همسایه مدام فریاد می‌زد و می‌گفت برای خروج خودرواش از پارکینگ عجله دارد او قبل از رسیدن پسر جوان با قمه‌ای که داخل خودرویش داشت، چهار چرخ آمبولانس را پاره کرده بود اما به محض مشاهده پسر جوان با او نیز درگیر شد و به خاطر پارک کردن آمبولانس جلوی پارکینگ خانه‌اش شروع به فحاشی کرد.

امدادگران که از اتفاقی که برای آمبولانس افتاده بود خبر نداشتند، برای رساندن هر چه سریعتر بیمار به مرکز درمانی او را روی برانکارد به بیرون از ساختمان انتقال دادند اما ناگهان دریافتند که هر چهار چرخ خودرو پنچر شده است. از آنجا که هوا سرد بود به ناچار بیمار را دوباره به طبقه چهارم منتقل و درخواست آمبولانس دیگری کردند اما این جابه‌جایی‌ها و اتلاف وقت جان پیرمرد را گرفت و او پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

دکتر سید رضا معتمدی، معاون فنی و عملیات اورژانس تهران گفت: «این حادثه در حالی اتفاق افتاد که فضای جلو در پارکینگ خانه همسایه برای خروج خودرو کافی بود اما مرد 35 ساله بدون توجه به شرایط اضطراری خانواده بیمار، فحاشی کرده و چرخ‌های آمبولانس را پنچر کرده بود. پس از این اتفاق و مرگ بیمار 75 ساله، پسر خانواده با کلانتری تماس گرفت و با شکایت از مرد همسایه وی بازداشت شد. با شکایت خانواده پیرمرد و سازمان اورژانس از مرد 35 ساله وی تا صبح در بازداشت ماند اما صبح روز بعد با قید وثیقه آزاد شد. این مرد مدعی است که آمبولانس برای او ایجاد مزاحمت کرده اما سؤال من این است که اگر این شرایط برای خانواده خودش هم رخ داده بود آیا این حق را به همسایه می‌داد که چنین کاری انجام دهد؟»

وی افزود: «این مسائل نیاز به فرهنگسازی دارد. مردم باید بدانند توقف خودروهای امدادی در هر منطقه‌ای نشانه یک اتفاق و مرگ و زندگی انسان‌ها است و نباید عجولانه برخورد کنند.»‌‌

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۵۴۰۶۱۰۹:۴۶:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
خودخواهی بی انتهای بشر. حداقل کاش عدالت در موردش اجرا بشه. کسی که 5 دقیقه عمر خودش را به زندگی یک نفر دیگه،اونم همسایه خودش ترجیح میده.
ناشناس۱۱۵۴۰۶۶۰۹:۴۷:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
از ماست که بر ماست
ناشناس۱۱۵۴۰۷۴۰۹:۵۱:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
طبق قانون حتی اگه خودرو آمبولانس نباشه و کاملا هم جلو درب یا پل گرفته باشه کسی حق نداره خودرو پنچر کنه یا به اون خسارت وارد کنه باید اشد مجازات برای ایشون در نظر گرفته بشه و به عموم مردم اطلاع داده بشه
ناشناس۱۱۵۵۵۱۹۰۰:۴۱:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۴
فقط جهت یادآوری که اشدّ مجازات یعنی اعدام.
ناشناس۱۱۵۴۰۷۷۰۹:۵۲:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
دیروز صبح در محل ما دو نفر برای جای پارک به شدت کتک کاری کردند ! چرا که یک نفر به محض اینکه متوجه شد جای پارک مورد نظرش توسط فرد دیگری اشغال شده شروع به فحش های رکیک ناموسی کرد ! فحش ناموسی با صدای بلند جلوی چشم همه به خاطر جای پارک ؟! چه کسی و کجا باید به مردم ما آموزش دهد که فحش ناموسی دادن به افراد و نسبت دادن حرکات شنیع به افرادی که اصلا نمی شناسیم و در جایگاه مادری هستند کار بسیار زشتی است نیاز است در این شرایط که این رفتار زننده در حال رایج شدن است قانون وارد شود و برای فحاشی مجازات تعیین کند کنترل خشم موضوعی است که در خصوص آن آموزش درست ندیده ایم و بعضی وقتها باعث فاجعه می شود
ناشناس۱۱۵۴۰۹۴۱۰:۰۲:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
با قید وثیقه آزاد شد؟؟؟!!!!!حمل سلاح سرد قتل غیر عمد اینا نادیده گرفته شده اگر فرار کنه که قطعا هم فرار میکنه چی؟؟؟؟
ناشناس۱۱۵۴۷۶۶۱۴:۳۷:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۳
قتل غیر عمد چیه دیگه؟
ناشناس۱۱۵۵۱۷۹۱۹:۴۴:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۱۳
غیرمستقیم باعث مرگ همسایه شده
صمد۱۱۵۵۱۱۷۱۹:۰۸:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
قتل غیر عمد کجا بود آقا؟ این حداقلش قتل شبه عمده
ناشناس۱۱۵۵۲۶۴۲۰:۵۰:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۳
با چاقو چرخ را پنچر کرده، شما میگی قتل غیرعمد؟ شاید حرف شما از نظر قانونی و حقوقی درست باشه ولی فراموش نکنید در کشوری زندگی میکنیم که طرف اعتراف میکنه با سلاح گرم مقتول را به گلوله بسته و کشته ولی میگن غیرعمد بوده و پولش را میده و..
ناشناس۱۱۵۴۰۹۸۱۰:۰۵:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
کسی که آمبولانس را پنچر می کند اصلا آدم نیست حالا به جای بردن ماشین یک اسنپ یا آژانس می گرفت چه اتفاقی می افتاد!!!
ناشناس۱۱۵۴۱۰۱۱۰:۰۹:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱۳
مگه حمل قمه داخل ماشين جرم نيست
بیگی29۱۱۵۴۱۰۲۱۰:۱۰:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
ایرانیها پرخاشگر ترین در دنیا شده اند.چرا به یکدیگر رحم نمیکنیم؟ ما را چه شده که تحمل یکدیگر را نداریم؟؟؟
اكبر۱۱۵۵۰۸۴۱۸:۴۸:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۱۳
جواب: علت؛لقمه حرام و دروغگويي.
ناشناس۱۱۵۵۵۲۹۰۱:۰۵:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۴
چه عجب که در این فقره اصلاح طلب ها مقصر نشدن
ناشناس۱۱۵۵۳۶۶۲۲:۰۱:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
آمار گرفتی ؟
ناشناس۱۱۵۴۱۳۷۱۰:۳۱:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۳
مزاحمت ايجاد كرد ، بايد با قمه چهار لاستيك پنچر كرد ؟ و دوما چرا قمه در ماشين داشت اگر لات و از اوباش نبود
ناشناس۱۱۵۴۲۴۹۱۱:۱۰:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
ایشان بهتر یک چند ماه بروند زندان تا دیگر کسی به خود اجازه ندهد با جان مردم بازی کند.
ناشناس۱۱۵۴۷۰۴۱۴:۰۴:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
زندان نه فقط اعدام تا بفهمه لات بازی و عربده کشی و باعث مرگ دیگران شدن تاوان سختی داره احتمالا از اون دسته آدمهاست که میندازن پشت آمبولانس تا ترافیک رو دور بزنند
رضا۱۱۵۴۲۶۳۱۱:۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۱۳
این آدم حداقل باید پانزده سال زندان حکم بگیره تا برای همیشه عبرت بگیره و نه یک شب بازداشت و فردا آزاد بشه !! امیدوارم این جنایتکار به سزای عملش برسه و کار با پول و رضایت فیصله پیدا نکنه !
ناشناس۱۱۵۴۲۸۶۱۱:۲۴:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
به هر حال این مرد35ساله قاتل هست
ناشناس۱۱۵۴۲۸۸۱۱:۲۵:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
سلاحی مانند قمه تو ماشین کاملا عادیه! نه؟
ناشناس۱۱۵۴۲۸۹۱۱:۲۵:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۱۳
باید اعدام بشه تا درسی برای همه باشه این قتل حتی شبهه عمد نبوده
ناشناس۱۱۵۴۶۰۹۱۳:۲۷:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۳
پنج سال زندان هم کاملا کفایت می‌کنه احتمالا باید بخشی از دیه و خسارت آمبولانس را پرداخت کند
ناشناس۱۱۵۵۱۶۱۱۹:۳۴:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
از خون هم تشنه ایم
ناشناس۱۱۵۴۳۱۵۱۱:۳۸:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۳
فرهنگسازی چیه, مگه نجات جان انسانها هم احتیاج به فرهنگسازی دارد ؟؟؟؟ عقب مانده ترین انسانها هم میدانند زمانی که آمبولانس در حال انتقال بیمار است, باید مراعات کنند, شخصی که این جنایت را انجام داده حکم قتل عمد دارد و باید اعدام یا حبس ابد شود بعد جالب اینجاست که با وثیقه آمده بیرون, قوه قضائیه باید با فردی که دستور آزادی با وثیقه را داده به شدت برخورد کند.
ناشناس۱۱۵۴۴۰۷۱۲:۰۸:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۱۳
جناب رئیسی لطفا مستقیما دخالت کنید اگر واقعا عدالت باید رعایت شود و رسانه ای شود که درس عبرت دیگران شود
ناشناس۱۱۵۴۴۷۳۱۲:۳۶:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۱۳
فرهنگ برباد رفته
ناشناس۱۱۵۴۵۴۴۱۲:۵۸:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
این قتل عمده ! این ..ا رو همینجوری رها میکنید تو جامعه که اینقدر پررو شدن. وقتی طرف میدونه هیچ اتفاقی براش نمیفته، هر غلطی دلش میخواد میکنه. کل دیه به اضافه چند سال زندان حال اینا رو جا میاره
ناشناس۱۱۵۴۵۶۷۱۳:۰۷:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
باید اشد مجازات برایش اجرا شود .این فرد اصلا از انسانیت بویی نبرده که چهار چرخ آمبولانسی که برای نجات جان همسایه بیمارش آمده پنچر و باعث مرگ همسایه اش میشود
ناشناس۱۱۵۴۶۱۷۱۳:۳۲:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
این فرد از نظر روانی مشکل دارد اولا باید بستری و درمان در اولویت باشد چنین فردی در حال رانندگی هم دقیقا همین رفتار را تکرار می کند همین قمه برای درگیری در خودرو قرار داده شده لذا گواهینامه ایشان باید ابطال گردد.ثانیا باید یک مجازات بازدارنده در مورد ایشان اعمال شود تا درس عبرت بشود.
بیات۱۱۵۴۶۲۸۱۳:۳۶:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
به جای شعار مرگ بر آمریکا کمی از آمریکا یاد بگیریم که چطور فرهنگ سازی می کنه چطور معضلات و مشکلات فرهنگی رو با مردمش مطرح می کنه چطور آموزش میده
ناشناس۱۱۵۴۷۰۰۱۴:۰۲:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
این آدم بی.. حتما باید اعدام شود تا جامعه از شر وجود بی درک و منطقش یک نفس راحت بکشد
ناشناس۱۱۵۴۷۵۰۱۴:۲۶:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
با اینگونه اتفاقات آیا دیگر ما می توانیم عناوین با فرهنگ، با تمدن، ووو را یدک بکشیم؟
ناشناس۱۱۵۴۷۸۶۱۴:۴۷:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
اینکه خودروی امدادی بود، شما تجسم کن بخواهی مفهومی مثل حق تقدم عابر پیاده رو به همچین موجودی بفهمونی
ناشناس۱۱۵۴۸۳۴۱۵:۱۹:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
فقط و فقط و فقط اعدام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این ..ها را باید به داخل زباله دان تاریخ پرتاب کرد. ..!!!!!!!!!
ناشناس۱۱۵۴۸۵۰۱۵:۲۸:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۱۳
کار این جوان 35ساله اصلا توجیه ندارد ولی یک موضوع هم هست و قوانین بد و ضعیف کشور که نیاز به بازنگری دارد و ضمن اینکه شهرداریها باید هنگام دادن مجوز چه مسکونی ، اداری ، تجاری حتما تامین پارکینگ را مد نظر قرار دهند و موضوع ماده 100 در مورد املاکی که پارکینگ ندارند باید منتفی شود ، بنده خودم با این نوع مزاحمت در مقابل درب پارکینگ هر روز مواجهه هستم و تا حدودی حال آن جوام 35 ساله را هم درک می کنم به راهنمایی رانندگی هم تماس می گیرم از هر 10تماس یکی بررسی و ترتیب عمل می دهند لذا مجلس محترم باید در این زمینه تا وضعیت بغرنج تر نشده یک فکری و یک مصوبه ای انجام دهد چون در آینده شاهد نزاعات بیشتر این نوع خواهیم بود .
ناشناس۱۱۵۴۹۹۶۱۷:۵۵:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۳
جوان 35 ساله اي که بويی از انسانيت نبرده ای حالا شبها آسوده بخواب البته اگر ميتوانی.
ناشناس۱۱۵۵۰۲۰۱۸:۱۵:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
مردم دنیا واقعا از مردم فهیم و با فرهنگ مردم ایران با قدمت کهن متشکرند.
ناشناس۱۱۵۵۰۹۸۱۸:۵۸:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۱۳
این فرد برای جامعه بسیار خطرناکه چطور آزادش کردند
ناشناس۱۱۵۵۱۰۶۱۹:۰۴:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
تلویزیون به تنها چیزی که فکر نمیکند فرهنگ است شبانه روز تبلیغات دوغ و دلستر را میکند .
ناشناس۱۱۵۵۱۷۷۱۹:۴۴:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۱۳
اول اینکه، کسی که ماشین آمبولانس را پنچر کند، اصلا آدم نیست، به جای زندان باید به باغ وحش تحویل داده بشه. ولی واقعیت این است که در این فرهنگ خشن فقط مردم مقصر نیستند ، شما یک نفر جلوی پارکینگ خونت پارک کنه، زنگ بزن به پلیس، آیا میان و اون را جریمه و حمل با جرثقیل میکنند ؟ خیر، من تجربه ش را دارم، حتی جریمه هم نمیکنند ، گاها موتور پلیس میاد، نگاه میکنه و میره، طلبکار هم میشه که اصلا چرا زنگ زدی. وقتی قانون و مجری قانون از فرد حمایت نمیکنه معلومه فرهنگ جامعه میره به سمت خشونت و پنجر کردن و دعوا برای احقاق حق و قانون جنگل.
محمد۱۱۵۵۴۵۴۲۳:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۳
کاملا با نظرشما موافقم وقتی قانون از من نوعی که یک خودرو جلویی درب منزل پارک کرد حمایت نمی کند ایجاد درگیری و کنش امری اجتناب ناپذیر است چون قوانین موجود مربوط به حداقل 40سال پیش است که کل خودروهای کشور به اندازه شهریار تنها نبوده است لذا لازم است قوانین مناسب تدوین و تصویب و از همه مهمتر اجرا گردد.
حسن۱۱۵۵۱۸۰۱۹:۴۵:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۳
چرا با قید وثیقه آزاد شده
ناشناس۱۱۵۵۲۵۳۲۰:۳۹:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
عجب .. بوده ! قطعاً بايد يك گوشمالى حسابى بشه چون همين كه تو ماشينش قمه داشته معلومه كه از چه قماشيه
رضا۱۱۵۵۲۶۳۲۰:۴۷:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
همگان را به خواندن کتاب بیشعری توصیه میکنم
ناشناس۱۱۵۵۲۸۹۲۱:۰۲:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
متاسفانه رویه برخورد برخی قضات با جرائم مشهود بسیار ضعیف است طرف با قمه دردست خودرو دولت تخریب میکنه فحاشی و عربده کشی میکنه باعث مرگ یک فرد بیگناه میشه و با قرار وثیقه هم روز بعد آزاد میشه ؟!
ناشناس۱۱۵۵۲۹۹۲۱:۱۰:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
در زشتی کار ایشان هیچ شکی نیست، اما متاسفانه این حق ابتدایی شهروندان جهت رعایت عدم پارک خودرو در مقابل پل پارکینگ نادیده گرفته می شود . شهروندان با مشاهده این مورد تنها کاری که می توانند انجام دهند، تماس با 110 و اعلام مورد به راهور و تلفن به راننده متخلف می باشد . این مراحل گاهی تا 1ساعت نیز ممکن است بدون حصول نتیجه و جابجایی خودرو طول بکشد. اگر فرد بیماری داشته و یا کلاً به دلیل این سلب حقوق ابتدایی خود، هیچ راهکاری ندارد. همین مورد باعث شده است که شاهد پارک مقابل درب خانه ها و نیز توقف دوبله وبدون حضور راننده در خیابان ها باشیم . این فرهنگ سازی با اعمال قانون باید باشد تا دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم . بازهم تاکید میکنم که ماشین های امدادی فارغ از این مسایل می باشد، اما متاسفانه اینگونه مسایل نیز زیاد رخ می دهد و حتی موجب درگیری افراد نیز می گردد. پس قانون باید ضامن حقوق از دست رفته شهروندان باشد و دیگر اینگونه توقف های اضطراری نیز دستخوش این رفتار نمی گردد.
ناشناس۱۱۵۵۵۳۹۰۱:۲۶:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۱۴
این .. باید به عنوان قتل عمد محاکمه واعدام گردد.عین عدالت میباشد.چقدر بی شرم چقدر بی ادب اینها مرد نمی باشند. اینها .. این قبیل افراد اصلا ..،.. نمی باشند که بوی از انسانیت برده باشد. فقط باید گفت وای عالم به آن ..
ناشناس۱۱۵۵۵۴۴۰۱:۴۰:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۴
این آقا به این فکر نکرده که اگر ماشین را پنچر کند بیشتر معطل میشود؟ چرا که باید منتظر بماند تا ماشین را پنچرگیری کنند. احتمالا عقلش را هم از دست داده که نتونسته کمی فکر کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین