جزئیات طرح حذف زندان از مهریه/ دیگر کسی به زندان نمی‌رود، حتی اگر مهریه یک سکه باشد

گروه اجتماعی الف،   3980813024 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که طرحی در کارگروه این کمیسیون تصویب شده است که به موجب آن مردانی که توانایی پرداخت مهریه را ندارند حتی برای مهریه یک سکه هم به زندان نمی‌روند.

جزئیات طرح حذف زندان از مهریه/ دیگر کسی به زندان نمی‌رود، حتی اگر مهریه یک سکه باشد

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح طرح مربوط به حذف زندان از مهریه گفت: کارگروهی در کمیسیون حقوقی طرحی درباره تعدیل مهریه را بررسی و تصویب کرده است که به موجب آن اگر مردی توانایی و ملائت برای پرداخت مهریه نداشته باشد به زندان نمی‌رود. حتی اگر مهریه آن خانم یک سکه باشد.

وی توضیح داد: اگر آن مرد ملائت داشته باشد و مهریه را پرداخت نکند و علی رغم توان مالی لجبازی کند حکومت می‌تواند ورود کند و از او مهریه را بگیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم کاری کنیم که مهریه به سمت نقدی شدن رود نه اینکه شاهد مهریه‌های ۵۰۰ و یا ۱۰۰۰ سکه باشیم، لذا اگر پشتوانه کیفری پرداخت مهریه برداشته شود مردم خود به خود به سمت نقدی شدن مهریه می‌روند. باید قانونگذاری طوری باشد که این اتفاق رخ دهد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: تعداد زندانیان به خاطر پرداخت مهریه ۴۵۰۰ نفر بود که اکنون تبدیل به ۱۳۰۰ نفر شد، حرف ما این است که وقتی دو نفر خانم و آقا برای زندگی‌شان با یکدیگر صحبت می‌کنند و مهریه را در نظر می‌گیرند در واقع قراردادی بین دو نفر بسته شده است پس لزومی ندارد که حکومت به این موضوع ورود کرده و آن آقا را به خاطر عدم پرداخت مهریه زندانی کند. این کار بدون معنا و غیر شرعی است. البته مجددا تصویب می‌کنند که اگر ملائت داشته باشد و مهریه را پرداخت نکند باید حکومت وارد شود اما اگر ملائت نداشته باشد دیگر دلیلی برای زندانی شدن آن مرد وجود ندارد که به دنبال آن زندگی از هم پاشیده شده و فرزندانش سرگردان شوند. این موضوع درباره بدهی‌های خصوصی هم قابل تسری است که جنبه کیفری معنایی ندارد مگر آنکه ثابت شود فرد ملائت و توان مالی دارد و در پرداخت لجبازی می‌کند.

نوروزی در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر اینکه با این مصوبه احتمال افزایش آمار طلاق وجود دارد، گفت: اگر این موضوع تبدیل به قانون شود زندگی‌ها منطقی‌تر شده و دیگر بحث پول در میان نیست که با اندک دعوا مهریه به اجرا گذاشته شده و طرف به زندان رود. در این صورت زندگی درست و منطقی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان با یادآوری اینکه «این طرح در کارگروه این کمیسیون تصویب شده است» گفت:‌ این طرح باید در کمیسیون حقوقی مورد بررسی قرار گیرد که در صورت تصویب، گزارش آن به صحن مجلس برای بررسی ارجاع خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۵۳۹۵۱۰۹:۰۶:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۳
خوب شد مهریه غیرشرعی شد. زنی که زندگیش نصف مرد ارزش دارد چرا باید مهریه داشته باشد؟
ناشناس۱۱۵۴۴۵۷۱۲:۲۹:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
شاید دختر و خواهر و مادر .. را داری مثال می زنی وگرنه زنها هیچ نقص وکمبودی در مقایسه با مردان ندارند نر بودن باعث بی نزاکتی و بی ..
ناشناس۱۱۵۴۵۰۱۱۲:۴۳:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
آخه این چه حرفیه شما میزنی؟ بالفرض دیه مرد دوبرابر یک زن باشه، خوب وقتی که مرد بمیره دیگه دیه به چه دردش میخوره؟! پول دیه اش را میدهند به همون زن و بچه اش.
ناشناس۱۱۵۴۶۶۰۱۳:۴۴:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
قرن ٢١ است و دنياي جديد علماي اعلام و فقهاي معظم و اساتيد الهيات و فقه فكري بحال امروز و آينده بكنند ، بنظر ميرسد ميتوان راهي يافت تا ١- ديه زن و مرد مساوي باشد ٢- ارث دختر و پسر برابر باشد و ارث زن و شوهر از بكديگر برابر باشد ٣- بجاي مهريه در صورت طلاق تقسيم مساوي آنچه كه بدست امده و يا رضايت طرفين باشد ٤- جهيزيه و مسكن با تلاش زوجين و يا خانواده هاي آنها بصورت مساوي تهيه گردد حقوق زن و مرد مساوي و برابر باشد . راهي نيست و علما و فقها بجاي تكرار مكررات به فكر امروز و آينده باشند .
حسن۱۱۵۴۸۸۶۱۶:۴۲:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
به نظرم دیه زن و مرد هم برابر بشه خوبه. ولی مهریه دیگه امروز که خانم ها با آقایون حقوق برابر دارند توجیهی نداره.
ناشناس۱۱۵۵۳۰۳۲۱:۱۳:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
الان خانمها و آقایون حقوق برابر دارند؟ زن هم مثل مرد حق طلاق و حق خروج از کشور بدون اذن شوهر و حق حضانت داره؟
ناشناس۱۱۵۵۰۲۷۱۸:۱۸:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۳
در صورت درخواست مهریه توسط زن و عدم پرداخت اون توسط مرد به هر دلیل باید حق طلاق به زن داده بشه
ناشناس۱۱۵۵۲۲۳۲۰:۱۱:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
.. شما زندگیتون 100 برابر هم ارزش داشته باشه دیگه ما مردها حتی 1 سکه هم مهریه نمیدیم.
ناشناس۱۱۵۵۲۲۴۲۰:۱۲:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
مظلوم نمایی نکن. دستتون رو شده دیگه
ناشناس۱۱۵۳۹۶۷۰۹:۱۰:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
اصلا داماد با کارت بانکی بیاد و تو محضر کارت به کارت کنه و وقتی پیامک واریز برای عروس خانم اومد وقت بله بگه. البته اومدیم پول واریز شد و عروس دبه درآورد. حالا تنها راهش اینه که عروس و داماد برن ال سی باز کنند!
ناشناس۱۱۵۴۰۱۷۰۹:۳۰:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱۳
فردا صبح زود میرم دادگاه زنم رو طلاق میدم
ناشناس۱۱۵۵۰۲۱۱۸:۱۶:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱۳
مطمئنم این کامنت رو یه خانم نوشته.
ناشناس۱۱۵۵۱۶۳۱۹:۳۵:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
زن نه، همسر، از طرز حرف زدنتون معلومه سطح فکریتون چقدر هست.
ناشناس۱۱۵۴۰۲۷۰۹:۳۳:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
مرحبا بازار فساد وکلایی که در این اختلافات زنا شویی به دنبال کاسبی بودند و بسیاری از زندگی ها را به لجاجت کشانده بوده اند برچیده شد . بعضا این وکلا مدعی وکیل پایه یک کانون وکلای مرکز بوده اند که فرار مالیاتی تا اخذ مبالغ بالای وکالتشان کاملا مشهود است .
ناشناس۱۱۵۴۰۳۷۰۹:۳۷:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۱۳
کار بسیار سنجیده ای است
ناشناس۱۱۵۴۰۵۴۰۹:۴۳:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
با این شرایط زنها چطور از یک زندگی نامطلوب نجات پیدا کنند ؟؟؟
ناشناس۱۱۵۴۳۶۳۱۱:۵۴:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱۳
همه چی شده گرو کشی. شما به جای این حرف ها حق طلاق بگیرید
ناشناس۱۱۵۴۵۱۰۱۲:۴۵:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۱۳
همانطوری که مردها تا کنون از زندگی نامطلوب با مهریه های چند صد و چند هزار سکه ای و سپری کردن ایام جوانی در گوشه زندان روزگار میگذراندند
ناشناس۱۱۵۴۰۷۰۰۹:۴۹:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۳
به این میگن کار غلط برای اصلاح یک کار غلط دیگه !
ناشناس۱۱۵۴۱۱۷۱۰:۲۱:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۳
بسیار طرح عالی است و به ازدواج آسان کمک می کند
ناشناس۱۱۵۴۱۳۸۱۰:۳۲:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۱۳
در خصوص ازدواج های انجام شده بهتر هست در صورت تقاضای مهریه از سوی زن و عدم پرداخت توسط مرد به هر دلیلی ظرف مدت یک ماه باید به زن اجازه طلاق داده بشه و در خصوص ازدواج های جدید هم بهتر هست دفاتر ثبت ازدواج از ثبت مهریه های بیشتر از 14 سکه در سند ازدواج بدون ارائه مدارک مربوط به اعتبار سنجی مالی و بررسی مستندات مالی کافی دال بر توانائی مرد در پرداخت مهریه منع گردند این کار به هیچ وجه دخالت در توافقات خصوصی افراد نیست چرا که این توافق خصوصی اولا در یک سند رسمی کشور درج می شود و ثانیا در صورت مطالبه مهریه توسط زن هزینه ای را به جامعه تحمیل می کند و وقت هزینه و انرژی دادگاه را بی جهت برای یک کار بی حاصل که با یک بررسی ابتدائی قبلی، نتیجه آن مشخص می شده است به خود اختصاص می دهدو حجم پرونده های قضائی نیز بی جهت بالا نمی رود قطعا هر گونه ادعای بدون پشتوانه مصداق واقعی فریبکاری است ولی درج آن ادعا در سند ازدواج به عنوان یکی از اسناد رسمی کشور نیز عذر بدتر از گناه هست .
ناشناس۱۱۵۴۲۲۳۱۱:۰۰:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
خانواده ای چهار نفره دارای یک پسر و یک دختر در .. می شناسم متاسفانه وحشتناک پول پرست و خسیس هستند. پسر خانواده همه اموال( ماشین و مغازه) را به نام مادرش زده و همه پول هایش را قبل از طلاق همسرش به حساب مادرش داده است و ادعا می کند که پول و هیچ دارایی دیگری ندارد. در صورتی که حداقل .. هکتار زمین آبی در بهترین نقطه شهر دارند( با در آمد سالیانه 200 میلیون تومان)؛ یک ساختمان دو طبقه مجلل دارند؛ یک قطعه زمین 000 متری با حداقل قیمت 3 میلیارد تومان به نام مادرش دارند؛ در حساب بانکی مادرش در بانک .. حداقل 00 میلیارد پول با سود 00% وجود دارد. در دادگاه قسم می خورد که هیچ مال و دارایی برای پرداخت مهریه همسرش ندارد. آیا واقعا چنین کسی مال و دارایی ندارد؟ آیا مهریه خانم بیچاره نباید از این خانواده گرفته شود؟ جالب است مهریه خانم 1000 سکه بوده و آنقدر به این خانم بیچاره سختی داده اند که حاضر است فقط در ازای 30 میلیون تومان طلاق بگیرد.
ناشناس۱۱۵۴۲۲۹۱۱:۰۳:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
حذف مهریه + ترویج چند همسری + حق طلاق مرد + حق حضانت مرد + عدم اجازه کار و سفر زن بدون رضایت مرد نتیجه اش چی میشه خدا میدونه.
ناشناس۱۱۵۴۳۶۶۱۱:۵۴:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
عربستان قبل بن سلمان !!!!!
ناشناس۱۱۵۵۴۰۷۲۲:۳۶:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
عربستان بعد از بن سلمان رو کی دیده؟ مرحوم قاشقچی؟!
ناشناس۱۱۵۴۳۶۹۱۱:۵۵:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۱۳
حتما باید با سکه طلا و زندان گرو کشی بشه. خیلی نا احت هستید موقع ازدواج حق طلاق بگیرید
حسن۱۱۵۴۲۴۲۱۱:۰۷:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
احسنت.کار خوب و پسندیده ای دارند انجام میدن.البته آقایون باید حواسشون جمع باشه تا در دوران خواستگاری و نامزدی زیر بار هر مبلغ و خواسته ای نروند.چون وقتی زن و شوهر میرن زیر یه سقف خیلی از شرایط تغییر میکنه و متاسفانه برخی خانمها از مهریه جهت فشار بر آقایون سوءاستفاده میکنند !
ناشناس۱۱۵۴۲۴۷۱۱:۰۹:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
علت مهریه های سنگین یکطرفه بودن قوانین خانواده به نفع مرده. مطابق قوانین فعلی مرد بعد از ازدواج براحتی میتونه همسرشو طلاق بده و هیچ منع قانونی در این مسیر نیست الا مهریه. بعلاوه حضانت بچه ها جز در موارد خیلی خاص به مرد تعلق میگیره. بعلاوه مرد براحتی امکان ازدواج موقت داره و اگر زن هم خبردار بشه هیچ ابزاری برای مخالفت نداره. از طرف دیگه اگر زنی به هر دلیلی راضی به ادامه زندگی با شوهرش نباشه اصلا حق طلاق نداره و تنها با ابزار مهریه میتونه به این حقش برسه. اگرم قهر کنه مرد باز با حکم عدم تمکین میتونه زن دوم بگیره. یعنی بار همه کاستی های قانون در حق زنان رفته روی مهریه و به همین دلیل اینقدر مهریه ها سنگین شده که البته شرعا هم اشکالی نداره. قطعا اگر این ابزار از خانمها گرفته بشه در کوتاه مدت ظلم زیادی بهشون خواهد شد اما در بلندمدت دخترای جوون ابزارهای دیگه ای مثل شرایط ضمن عقد و حق طلاق و حضانت و عدم اجازه ازدواج دایم و موقت مرد در اون رو هنگام ازدواج درخواست میکنند.
ناشناس۱۱۵۵۶۵۴۰۷:۵۰:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۴
راه اصلاح یک چیز اشتباه یک کار اشتباه دیگه که نیست مهریه الان شده مانع ازدواج اگر یک خانم حق برابر میخواد همون بدو ازدواج صادقانه بگه اگر هم دنبال پول هست همون رو هم صادقانه بگه شتر سواری که دولا دولا نمیشه. هم مواردی که شما گفتید رو میشه با توافق ضمن عقد عنوان کرد حق طلاق متقابل، حضانت فرزند ، ازدواج دوم و ..
مسعود۱۱۵۴۲۶۹۱۱:۱۸:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۱۳
با منطقی تر شدن زندگی و پایدارشدن ازدواج ها با اجرایی شدن این قانون موافقم - چه بسا دخترانی هستند به طمع مال اندوزی و سرکیسه کردن پسرا پا در زندگیشان می گذارند
ناشناس۱۱۵۴۴۴۱۱۲:۲۴:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
و دختران بسیاری بودند که با همین مهریه از شر مرد بیکار و ولگرد و معتاد نجات پیدا کردند الان زنان بی پناه تر از قبل شدند تنها وسیله ی دفاعی زنان از آنها گرفته شد
ناشناس۱۱۵۴۵۸۳۱۳:۱۴:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۳
شما خواهر دارید؟دختر دارید؟تا حالا فکر کردین اونا گرفتار مرد بد بشن باید چکار کنن؟مرد پول نداره پس مهریه مهم نیست،نده.حق حضانت فرزند با مرده.زن حتی حق انتخاب مسکن،خروج از کشور و.. بدون اجازه همسر نداره.حق طلاق نداره.مرد هم رهاش کنه و بره چند تا همسر دیگه اختیار کنه و اون زن رو هم طلاق نده.این قوانین از نظر شما منطقی هستن؟!!!!!!!!!!!!زن از نظرتون یک انسانه یا کنیز؟
ناشناس۱۱۵۴۲۹۲۱۱:۲۶:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۳
چه عجب ظاهرا عقلانیت دارد به قانون گذاری وارد می شود
ناشناس۱۱۵۴۳۵۳۱۱:۵۲:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱۳
طرح بسیار خوبی است و خانواده ها دیگه بیخود به مهریه تکیه نمی کنند و قبل از ازدواج برای دخترشون حق طلاق و حضانت فرزند و مسافرت و کار ، غیره رو میگیرند و قبح فعلی این درخواستها قبل از ازدواج میشکنه
ناشناس۱۱۵۴۳۶۰۱۱:۵۳:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
تبعات این تصمیم غلط به زودی مشخص خواهد شد
ناشناس۱۱۵۴۳۶۱۱۱:۵۳:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
زندان برای مهریه رو بردارید حق طلاق و سفر رو به زن ها بدید
ناشناس۱۱۵۵۲۲۸۲۰:۱۴:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۳
زندان نه. کلا مهریه باید حذف بشه
مهدی۱۱۵۴۳۹۹۱۲:۰۴:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
با تیشه به جان مذهب و سنت ها افتاده اند. نسل های آینده چه نسبتی با سنت ها خواهند داشت؟
حسن۱۱۵۴۴۰۸۱۲:۰۸:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۳
خیلی خوب هست. مهریه حذف بشه در ازاش خانم ها هم مثل آقایون حق داشته باشند درخواست طلاق بدهند.
رضا۱۱۵۴۴۳۴۱۲:۱۹:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
کار منطقی و درستی هست ، فقط قانون باید شرایط طلاق رو برای زن هم کمی تعدیل کنه ، که زن هم در زندگی بن بست قرار نگیرد
ناشناس۱۱۵۴۴۵۵۱۲:۲۹:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱۳
ولی من یه وکیل میشناسم به همه خانوما میگه سر یه هفته شوهرت تو زندانه بعضی مردا حقشونه ولی این قانون جدید هم حق بعضی از زنهاست که به ناحق اذیت میکردن و از مهریه به عنوان یک اهرم فشار استفاده میکردن.خداوند انسان رو آزاد آفرید.
ناشناس۱۱۵۴۴۷۵۱۲:۳۷:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۳
مهریه هم شده بود دکانی پر رونق برای خانم ها. تدبیر آیت الله رئیسی این دکان را تخته نمود خدا از کسانی که فیض حضور ایشان را برای ریاست جمهوری از مردم گرفتند نگذرد
ناشناس۱۱۵۴۵۷۴۱۳:۰۹:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
حق وکالت طلاق، مسکن، تحصیل ، کار، خروج از کشور، نصف شدن اموال بدست اومده بعد از ازدواج در صورت طلاق و حق حضانت برابر رو به خانمها بدین، بعد این طرح رو هم تصویب کنید. خیلی هم خوب و عقلانی!
ناشناس۱۱۵۴۶۰۲۱۳:۲۳:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
باید در مقابلش حق طلاق هم به زن داده میشد. الان زنی که مشکل داره چیکار کنه؟ نه حق طلاق داره نه مهریه
ناشناس۱۱۵۴۶۵۱۱۳:۴۳:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۳
موافقم مثل دیگر کشورهای اسلامی به قانون اسلام عمل بشود مهریه در همان ابتدای ازدواج پرداخت بشود مرد هم متناسب با توان مالی خودش مهریه را می پذیرد نه اینکه برای پز دادن مالی (که حتی 30 سال دیگه هم نمی توانند) داشته باشند را مهریه تعیین می کنند به امید اینکه هیچوقت این مهریه پرداخت نخواهد شد و فرمالیته است
ناشناس۱۱۵۴۸۰۹۱۵:۰۲:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
اگر قرار است مهریه ضمانت اجرایی نداشته باشد پس چه جایگاهی دارد؟ ما از دادن طرحهای یک شبه بدون مطالعه خسته نمیشویم؟ آیا در رشته های حقوق و قضا و جامعه شناسی و سایر رشته های وابسته یک تز تحصیلی در این زمینه کار شده؟ یک مقاله نوشته شده؟ بعضی از خبرها آدم را تشویق میکند که مثل میلیونها ایرانی دیگر به هر قیمتی شده یک جایی اون طرف آب برای خودش دست و پا کند
ناشناس۱۱۵۴۸۲۵۱۵:۱۲:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱۳
از اینکه به خاطر مهریه به زندان می افتادن همیشه متاثر میشدم و موافق نبودم ضمن تشکر از تصویب این قانون و به اجرا گذاشتن آن تقاضای پشتیبانی ازخانه و خانواده وحمایت قانونی از تک تک افراد جامعه را دارا هستم به امید روزی که قانون حرف اول را بزند البته قانونی جامع
ناشناس۱۱۵۴۹۷۷۱۷:۴۳:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
بسیار عالی اقدامی صحیح در جهت بی اثر کردن زنان طماع.
ناشناس۱۱۵۵۱۳۴۱۹:۱۶:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
فقط خدا رو شکر زن‌ها حداقل رای شان نیم رای نیست الباقی خاک پای مردان
ناشناس۱۱۵۵۱۵۴۱۹:۳۱:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
نظرات برام خیلی جالبه. قشنگ صفر و یکه. به هر دو طرف دعوا توصیه می‌کنم دلیل وجود مهریه بخونند و بعداً نظر بدن.
ناشناس۱۱۵۵۲۲۰۲۰:۰۷:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
ملائت دیگه چیه ؟ فارسی بنویسید .
ناشناس۱۱۵۵۲۳۱۲۰:۱۶:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
باید 5% مالیات بر مهریه گرفته بشه به این صورت که همان ابتدا که مهریه مشخص میشه سریع داماد بره 5% از مهریه رو مالیات بده ببینیم بازم کسی جرات میکنه مهریه های بالا بزاره.
علی۱۱۵۵۲۶۰۲۰:۴۵:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
خوبه ک سکه رو از مهریه حدف کنند وتبدیل بشه ب پول و آنم یک مبلغ معقول اتفاقا با این طرح زندگیها مستحکمتر میشه درود بر رئیسی
ناشناس۱۱۵۵۲۹۰۲۱:۰۳:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
تیترتان اشتباه میباشد (حتی اگر 1000 سکه باشد ) نه یک سکه .
سبا۱۱۵۵۳۰۹۲۱:۲۰:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۱۳
حاج آقا 4500 نفر مردی رو که توی زندان بود دید، ولی هزاران زنی رو که تو دادگاهها آواره اند و دستشون به هیچ جا بند نیست .. مردهای توی زندان رو دید، ولی میلیون ها زنی رو که گرفتار شوهر ناجور هستند و دستشون به جایی بند نیست..مهریه بده؟ باشه تمام حقوق (حق کار، تحصیل، طلاق، حصانت فرزندان) رو مساوی کنید بعد مهریه رو حذف کنید.
محمد۱۱۵۵۴۶۲۲۳:۲۹:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
چرا احساس می کنم نمایندگان مجلس سواد ندارند؟
محسن۱۱۵۵۴۹۷۰۰:۱۱:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۴
فقط مهریه نقد و همان لحظه عقد پرداخت شود ، چک ، سفته و .. در مهریه نداریم ، این منطقی است ، بعدا اگر داماد ثروتمند شد نصف اموالش متعلق به همسرش باشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین