خداحافظی خالق «ژن خوب» با ورزش/ آقازاده سیاسی از کمیته رفت

گروه ورزشی الف،   3980813006 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

حمیدرضا عارف که به عنوان یک آقازاده سیاسی حضورش در کمیته ملی المپیک با واکنش‌های زیادی مواجه شد، از ریاست کمیسیون صلح و ورزش این کمیته استعفا کرده است.

به گزارش مهر، مهر ماه سال گذشته انتشار خبری مبنی بر مسئولیت گرفتن حمیدرضا عارف پسر ارشد محمدرضا عارف - معاون اول سید محمد خاتمی در دوره دوم ریاست جمهوری وی - در کمیته ملی المپیک با واکنش های زیادی همراه شد به خصوص که دو سال پیش بحث «ژن خوب» توسط وی (حمیدرضا عارف) مطرح شده بود.

بر اساس این خبر که با عنوان «آقازاده سیاسی در کمیته ملی المپیک حکم گرفت» توسط گروه ورزش خبرگزاری مهر منتشر شد، حمیدرضا عارف حکم ریاست کمیسیون تازه تاسیس صلح و ورزش کمیته ملی المپیک را از ریاست این کمیته دریافت کرد و اینگونه خالق ژن خوب وارد مدیریت ورزش شد.

عمر مدیریتی ورزشی حمیدرصا عارف اما به یک سال نکشیده است. وی که برنامه های زیادی را برای کمیسیون صلح و ورزش پیش بینی کرده بود و حتی مدعی بین المللی شدن برخی از آنها در مرحله اجرا شده بود، از سمت خود استعفا کرده و جالب اینکه سیدرضا صالحی امیری هم با این استفعا موافقت کرده است. این در حالی است که ورود عارف به کمیته ملی المپیک ابتدا به عنوان مشاور رئیس بود و در ادامه وی حکم مسئولیت خود برای کمیسیون صلح و ورزش را دریافت کرد.

عارف: استعفا دادم بدون اینکه یک ریال از کمیته ملی المپیک گرفته باشم

حمیدرضا عارف در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید استعفای خود گفت: البته موضوع مربوط به سه ماه پیش می شود. نمی دانم چرا کمیته ملی المپیک طی این مدت هیچ گونه اطلاع رسانی در این زمینه نداشته است. بهتر است در این مورد پاسخگو باشند.

وی توضیح شفاف و قانع کننده ای در مورد دلیل پایان دادن به همکاری خود با کمیته ملی المپیک نداد و فقط این توضیحات را ارائه کرد: آمدنم باعث ناراحتی خیلی ها شد، رفتم تا دوستان گله و ناراحتی نداشته باشند. فقط دوست دارم از مسئولان کمیته ملی المپیک این پرسش مطرح شود و آنها صریح و درست پاسخ دهند که در این مدت کدام یک از مسئولان کمیسیون ها به غیر از منِ عارف بدون گرفتن یک ریال پول کار کرد؟ من نه تنها پولی نگرفتم بلکه ۲.۵ میلیارد تومان هم از طریق گلریزان برای سیل زدگان جمع کردم.

پاسخ عارف به «واکنش صالحی امیری نسبت به اعلام استعفایش» هم جالب بود. وی در این زمینه گفت: رئیس کمیته ملی المپیک بدون هیچ مشکل و تاملی و با رضایت استعفای من را پذیرفت!

طاهریان: دلیل استعفای عارف را نمی دانم/ به زودی جایگزین او مشخص می شود

طاهره طاهریان مسئول امور کمیسیون های کمیته ملی المپیک نیز از دلیل استعفای حمیدرضا عارف اظهار بی اطلاعی کرد. وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در جریان دلیل استعفای وی نیستم. فقط وقتی مطلع شدم با او تماس گرفتم و بابت چندماه حضورش در کمیسیون صلح و ورزش و فعالیت های انجام شده از او تشکر کردم.

وی در مورد انتخاب رئیس جدید برای کمیسیون صلح و ورزش تصریح کرد: در اولین نشست پیش روی هیات اجرایی که هفته آینده برگزار می شود، این موضوع را مطرح می کنم. طبق قوانین انتخاب رئیس کمیسیون ها باید در هیات اجرایی مطرح شده و تاییدیه بگیرید. این موضوع را مطرح خواهم کرد تا کمیسیون صلح و ورزش هر چه زودتر فعالیت های خود را از سر بگیرد.

«سه ماه از استعفای عارف می گذرد. طی این مدت نه در این زمینه اطلاع رسانی شده و نه جایگزین او انتخاب شده است. دلیل چیست؟»، طاهریان در پاسخ به این پرسش گفت: من در جریان استعفا بودم. در مورد تاخیر در انتخاب رئیس جدید کمیسیون هم باید بگویم باید در مورد یک گزینه به جمع بندی رسید که قابلیت های لازم برای ریاست در چنین کمیسیونی را داشته باشد. سعی می کنیم هرچه زودتر در این زمینه تصمیم گیری کنیم.

مسئول امور کمیسیون های کمیته ملی المپیک همچنین تاکید کرد که استعفای عارف از کمیسیون صلح و ورزش منجر به لغو همکاری دیگر اعضای این کمیسیون نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون صلح و ورزش یکی از ۱۵ کمیسیون کمیته ملی المپیک و جزو کمیسیون های تازه شکل گرفته در این کمیته است و در واقع حمیدرضا عارف اولین مسئول برای این کمیسیونِ نوپا به حساب می آمد.

دیدگاه کاربران

رضا۱۱۵۳۹۰۵۰۸:۴۷:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۱۳
آخه حیفه وقتشونو در کارهای حاشیه یی تلف کنند!
ناشناس۱۱۵۳۹۸۱۰۹:۱۷:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
آخه ژنش ورزشی نبود باید میرفت کمیته المپیاد یه کم اشتباه شد.
ناشناس۱۱۵۴۱۳۹۱۰:۳۲:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
البته چند وقت قبل از اینکه پسر عارف بگه ژن خوب داره وزیر خارجه روسیه گفته بود که ژنش خوبه.. البته این اگه واقعا ژن خوبی داشت و آدم باهوشی بود هرگز نمی گفت ژن خوبی داره.
ناشناس۱۱۵۴۷۴۱۱۴:۲۲:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
و اما ژن خوب زمين نمي ماند
رضا۱۱۵۴۸۲۹۱۵:۱۴:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
ژن خوب راه خودش رو پیدا می‌کنه .نگران نباشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین