نظر رهبری درباره چندهمسری/ قالیباف می‌تواند در تهران رای بیاورد؟/ زیباکلام: خاتمی، مثل گذشته اقبال عمومی ندارد/ رئیس هلال احمر بازداشت شد؟

گروه سیاسی الف،   3980812148 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

نظر رهبری درباره چندهمسری/ قالیباف می‌تواند در تهران رای بیاورد؟/ زیباکلام: خاتمی، مثل گذشته اقبال عمومی ندارد/ رئیس هلال احمر بازداشت شد؟

۷ تماشاگر بازی تراکتور – استقلال دستگیر شدند

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از دستگیری ۷ تماشاگر بازی تراکتور استقلال خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه ستاد اربعین در جمع خبرنگاران درباره‌ی رسیدگی به شعارهای غیر فوتبالی برخی تماشاگران بازی استقلال – تراکتور اظهار کرد: ۷ نفر تاکنون بازداشت شده‌اند که آنها حرکت خارج از عرف فوتبال انجام دادند که البته تعدادشان هم خیلی کم بود.

وی ادامه داد: دستگاه اطلاعاتی انتظامی و قضایی هم پیگیر  ۳-۴ نفری هستند که آنجا مطلبی نوشته بودند.

بیشتر بخوانید:

تماشاگران آذری از فتوت اجداد خود، سردار و سالار ملی خبر دارند؟

***

 جرایم سیاسی در دادگاه مطبوعات رسیدگی می‌شود

رسیدگی به جرم سیاسی با حضور هیئت منصفه از اصول مغفول قانون اساسی است. در اصل ۱۶۸ قانون اساسی آمده است: «رسیدگی‏ به‏ جرایم‏ سیاسی‏ و مطبوعاتی‏ علنی‏ است‏ و با حضور هیأت‏ منصفه‏ در محاکم‏ دادگستری‏ صورت‏ می‏ گیرد.»

تاکنون بنا بر این بوده است که مجرمان سیاسی را با جرایم امنیتی تفهیم اتهام و محاکمه می‌کردند اما ظاهرا رئیسی بنا دارد به این اصل قانون اساسی جامه عمل بپوشاند. مدتی پیش ناصر سراج، نماینده رئیس قوه قضائیه از عزم رئیسی برای رسیدگی به جرم سیاسی با حضور هیئت منصفه خبر داده بود. اتفاق مبارکی که ظاهرا در حال وقوع است.

ناصر سراج نماینده رییس قوه قضاییه در هیات منصفه مطبوعات روز یکشنبه در مراسم معارفه و تحلیف اعضای هیات منصفه مطبوعات گفت: با تاکید رئیس قوه قضاییه در این هیات منصفه به جرایم سیاسی هم رسیدگی خواهد شد که وقت بیشتری از هیات منصفه را  خواهد گرفت که با پشتکار اعضا می توانیم این کار را انجام دهیم.

***

رئیس هلال احمر بازداشت شد؟

صبح امروز خبرگزاری فارس در خبری مدعی شد علی اصغر پیوندی، رئیس هلال احمر بازداشت و با وثیقه سه میلیاردی آزاد شده است. فارس نوشت: «روز گذشته پس از اتمام جلسه اخذ دفاع متهم علی اصغر پیوندی در خصوص اتهام ۱٫۵ میلیارد اختلاس، توسط سازمان بازرسی کل کشور قرار بازداشت صادر و پس از چند ساعت با تبدیل قرار به وثیقه ۳ میلیاردی آزاد شد. با پیگیری های خبرنگار ما مشخص شد، این پرونده مربوط به زمانی بوده که پیوندی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به فعالیت بوده است.»

اما ساعتی بعد باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «اساسا سازمان بازرسی نمی‌تواند اقدام به بازداشت افراد کند و تنها می‌تواند گزارشی از تخلفات تهیه و در اختیار مقامات قضایی قرار دهد.»

واضح است که منبع آگاه این خبرگزاری، بازداشت پیوندی را تکذیب نکرده است و صرفا مدعی شده است سازمان بازرسی نمی‌تواند کسی را بازداشت کند. در این زمینه باید منتظر بمانیم و واکنش قوه قضائیه نسبت به این خبر را ببینیم.

***

انتشار یک روایت از تصمیم‌گیری درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی

فروش ارز به قیمت ۴۲۰۰ تومان برای همه مصارف از تصمیمات بسیار مهم دولت در فروردین ۹۷ بود که از زبان اسحاق جهانگیری مطرح شد. پس از اینکه شکست این سیاست مشخص شد، جنگ و جدالی میان افراد مختلف برای یافتن مقصر این سیاست آغاز شد. حسام‌الدین آشنا و مسعود نیلی از افرادی بودند که در فضای رسانه‌ای در این زمینه صحبت کردند.

خبرگزاری فارس  در گفت‌وگوی غیر رسمی با بعضی از حاضران در نشست تصمیم‌گیری تلاش کرده است روایتی از آن جلسه ارائه دهد:

در ابتدای جلسه روحانی با صدای بلند و حالتی نزدیک به فریاد انتقادات زیادی به بانک مرکزی و شخص رئیس کل کرد و بعد از آن گفت: «ما خودمان (یعنی دولت) باید کاری بکنیم.»

بعد از صحبت روحانی، اسحاق جهانگیری گزارشی از جلسات خود با مسئولان اقتصادی و بانک مرکزی را ارائه کرده و می‌گوید نظر بانک مرکزی این است که دو راه بیشتر وجود ندارد: یا باید واقعیت نرخ‌های جدید ارز را بپذیریم و سیاست‌گذاری براساس نرخ‌های بازار باشد یا اینکه سیاست کنترل نرخ ارز را اجرا کنیم و نرخ ارز کنترلی را در نظر بگیریم.

بعد از ارائه این گزارش، روحانی گفت: نرخ ارز کنترلی بازگشت به دهه ۷۰ است. اما حالا که همه موافق هستید، باشد، سیستم کنترلی را اجرا می‌کنیم.

نکته جالب این است که علیرغم آنکه پس از گفته‌های جهانگیری کسی با تصمیم ارز کنترلی ابراز موافقت نکرده است، روحانی این تصمیم را به موافقت همه حاضران نسبت داده است. چنانکه بعد از این صحبت روحانی، یکی از مشاوران اصلی اقتصادی رئیس جمهور با این نظر مخالفت کرده و در بین بحث‌ها، دو، سه بار وقت گرفته و در نقد سیستم کنترلی برای نرخ ارز صحبت کرد. 

روحانی در واکنش به این مخالفت چند باره به شوخی یا جدی گفت: «حالا نمی‌خواهد بیش از این به کُفرت اذعان کنی.»

در این نشست به غیر از مشاور اقتصادی، ولی‌الله سیف رئیس کل وقت بانک مرکزی و نماینده وزارت اطلاعات نیز با این نظر و تصمیم اعلام مخالفت کردند اما سایر اعضای حاضر در جلسه هیچ نظری را در مخالفت یا موافقت مطرح نکردند. به عبارت دقیق‌تر رئیس دولت دوازدهم سکوت بقیه اعضای جلسه را به معنای موافقت آنها تعبیر کرده است...

بعد از تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومان برای ارز و با توجه به اینکه قرار بود همه نیازهای ارزی کشور براساس نرخ 4200 تومان تعیین شود، روحانی به رئیس کل بانک مرکزی گفت:« از فردا باید پیش فروش سکه بر مبنای نرخ 4200 تومان باشد و با ابزار پیش فروش سکه قیمت ارز را بشکنید. بدون هیچ محدودیتی به هر کس که می‌خواهد سکه بفروشید.»

سیف با پیشنهاد روحانی مخالفت می‌کند اما با توجه به اینکه این پیشنهادات به تصویب هیات دولت می‌رسد، بانک مرکزی هم آن را اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

روایتی از ماجرای ایجاد دلار ۴۲۰۰ تومانی در دولت

***

نظر رهبری درباره چندهمسری

معصومه ابتکار، معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایلنا درباره چندهمسری گفت: نظر صریح مقام معظم رهبری درباره چندهمسری کاملا مشخص است ایشان فرمودند که حتی شوخی آن نباید انجام شود و مردی که یک همسر رسمی و قانونی دارد و با آن زندگی می‌کند نباید چنین موضوعی را مطرح کند زیرا خانم را نسبت به ادامه زندگی دلسرد می‌کند.

وی ادامه داد: چنین مسئله‌ای آسیب‌ها و لطمات زیادی را به خانواده‌ها وارد کرده است؛ زیرا به منزله شکستن تمامی عهد و پیمان‌هایی است که یک زوج به هنگام ازدواج بر پایه اعتماد با یکدیگر می‌بندند، حال بماند که به شکل غیر رسمی تحت عنوان خیانت مطرح می‌شود. 

ابتکار خاطر نشان کرد: شرایط ازدواج مجدد در جامعه ما بسیار خاص است و عنوان می‌کند که همسر اول باید با آن موافقت کند. 

***

زیباکلام: خاتمی، مثل گذشته اقبال عمومی ندارد

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با ایرنا درباره مشکلات کنونی اصلاح‌طلبان گفت: به گمان من موضوعی که اصلاح‌طلبان نتوانستند آن را حل کنند، اعتماد ازدست‌رفته‌شان است. مقصر این اتفاق هم نه فراکسیون امید، نه آقای روحانی و نه اصولگرایان تندرو مانند پایداری‌ها هستند. مقصر اصلی این اتفاق رهبران جریان اصلاحات‌اند.

زیباکلام می‌افزاید: رهبران جریان اصلاحات بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر، هیچ‌گاه مسئولیت عمل سیاسی و اجتماعی خود را بر عهده نگرفتند. عملکرد آن‌ها به گونه‌ای است که گویا مردم را به رأی دادن تشویق نکرده‌اند و رفتارشان باعث شده است که دلخوری مردم از آنها افزایش یابد. 

وی با تأکید بر این که تا رهبران جریان اصلاحات به ریشه‌های این بحران ورود نکنند، سخنان آنها در زمینه شرکت در انتخابات اثر نخواهد داشت، تشریح می‌کند: به خاطر داریم که اوایل سال جاری، آقای خاتمی در دیدار اعضای فراکسیون امید گفتند «تکرار کردن من هم دیگر اثری نخواهد داشت». مدتی بعد، ایشان  اعلام کردند مصالح ملی، وضعیت کشور و تهدیدات آمریکا می‌طلبد که ما در انتخابات حضورداشته باشیم. اخیراً هم اعلام کردند کاندیداهای اصلاح‌طلبان تنها در مناطقی که شورای نگهبان، آن‌ها را رد صلاحیت نکند، در انتخابات حضور می‌یابند که هر سه اظهارنظر با سکوت و بی‌توجهی همراه بود. اما آقای خاتمی باید بپذیرند رهبری اصلاحات  اقبال عمومی پیشین را ندارد.

این استاد علوم سیاسی در ادامه تأکید می‌کند: اصلاح طبان باید مسئولیت عمل سیاسی خود را می‌پذیرفتند اما نکردند؛ باید به مردم می‌گفتند حمایت ما از آقای روحانی و حضور ما در انتخابات۹۴ صحیح بود اما به این دلایل، مشکلاتی به وجود آمده و دولت آن‌گونه که باید و شاید نتوانسته به مطالبات پاسخ دهد. ما اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه نپذیرفتیم در قبال عملکرد دولت و فراکسیون امید مسئولیم. تا زمانی که این مسئولیت را بر عهده نگیریم، هیچ موضع‌گیری از هیچ فرد و چهره‌ای از این جریان اثرگذار نخواهد بود.

***

واکنش وزارت اطلاعات به آزادی حسن عباسی

مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت اطلاعات در واکنش به حواشی مطرح شده درباره آزادی حسن عباسی اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: چند روزی است عده‌ای، نمایشی را به راه انداخته‌اند تا یکی از محکومین دستگاه قضایی را که به تازگی و به صورت مشروط از زندان آزاد شده است، از دروغ پراکنی‌ها و اتهامات و جرائم مرتکب شده تبرئه کنند.

این اطلاعیه یادآور شد: این افراد قضاستیز، وزارت اطلاعات را عامل زندانی شدن فرد مورد نظر معرفی می‌کنند؛ درحالی که وزارت اطلاعات صرفاً از دروغ پراکنی‌های وی علیه دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکی بوده و تشخیص جرم و محکوم کردن این فرد به عهده مرجع قضایی بوده است.

وزارت اطلاعات در این اطلاعیه خاطرنشان کرد: اقدامات این عده می‌تواند باعث وهن جایگاه دستگاه قضا شود که در دوره جدید مسئولیت در آن، امیدهای فراوانی را در دل مردم برای مبارزه با فساد بوجود آورده است و امیدواریم قوه قضائیه با روشنگری مانع آن شود.

***

قالیباف می‌تواند در تهران رای بیاورد؟

ابراهیم فیاض درباره قرار گرفتن نام قالیباف بر صدر فهرست تهران اصولگرایان به نامه نیوز گفت: قالیباف نمی تواند توفیقی به دست آورد و شکست می خورد. اگر سابقه او در شهرداری می توانست کمکش کند در انتخابات ریاست جمهوری این اتفاق می افتاد اما مردم تهران به او رأی ندادند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: آقایان قالیباف، احمدی نژاد، روحانی و ظریف نسل تمام شده های سیاسی هستند و باید بروند. اگر بخواهیم همچنان براساس این نسل ادامه دهیم اوضاع کشور خیلی خراب می شود چون این افراد بیشتر مقابل حرکت جامعه ایستگاه می زنند و مانع تحرک می شوند.

وی افزود: الان اصولگرا و اصلاح طلب در نگاه مردم تبدیل به تام و جری شدند. دائم یکی دنبال دیگری می دود در حالیکه باید این رویکرد را رها کنند و به فکر راه حل های عملی برای حل مشکلات کشور باشند. نسل فعلی اصلاح طلبان و اصولگرایان اگر خیلی راست می گویند اندیشه پردازی کنند و خاطرات شان را برای نسل آینده بنویسند.

گفتنی است نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد قالیباف در میان چهره‌های سیاسی محبوب کشور است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۵۳۴۲۲۲۰:۳۵:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱۲
تا سلبریتیها و رسانه های اجاره ای هستند فریب هم هست
ناشناس۱۱۵۴۱۴۶۱۰:۳۶:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۳
بهتره بگی برخی سلبریتیها و رسانه های اجاره ای
بهروز۱۱۵۳۴۳۰۲۰:۳۸:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۱۲
هلال احمر را از دست باند پیوندی نجات دهید
ناشناس۱۱۵۳۹۶۵۰۹:۱۰:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
سلام داش افکارت رو پریشان نکن اینجا به خلافکارها ارزش میدن و رتبشونو بالا میبرن به زودی وزیر یا معاون وزیر میشه
ناشناس۱۱۵۳۴۳۱۲۰:۳۹:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۱۲
در بازی تراکتورسازی - استقلال، چند نفری در میان تماشاچیان پرچم یک کشور بیگانه را به جای پرچم تراکتورسازی در دست داشتند و شعارهایی بر ضد کشورمان می‌دادند، چرا وزارت اطلاعات ریشه این توطئه‌ را قطع نمی‌کند؟
ناشناس۱۱۵۳۴۳۲۲۰:۳۹:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۲
پیوندی چرا زنشو برده کانادا بچه بزاد؟ دل اینها اونجاست
بوشناس۱۱۵۴۴۱۰۱۲:۰۸:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
آقای پیوندی آیا پیوند و نسبتی با آقای حسن روحانی دارد؟
ناشناس۱۱۵۳۴۳۴۲۰:۴۰:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۲
احیای 500 کارخانه توسط قوه قضائیه در این مدت کوتاه ریاست آیت‌ا... رئیسی بر قوه قضائیه، ثابت کرد که انقلابی عمل کردن چه برکات عظیمی دارد. خداوند سایه ایشان را بر سر کشور مستدام بدارد.
ناشناس۱۱۵۳۴۳۵۲۰:۴۱:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۱۲
قوه قضائیه یک تنه به جنگ فساد رفته است، ولی مهم این است که فوج فوج حمایت مردمی را در پشت خود دارد.
ناشناس۱۱۵۳۴۳۶۲۰:۴۴:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۲
ما تهرانیها تو انتخابات۹۲ به قالیباف جفا کردیم اون خیلی بهتر از روحانی بی حال و بی عمل بود
ناشناس۱۱۵۴۸۵۳۱۵:۳۱:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
در استادیوم ها وقتی بازی رو میبازیم، به مربی حمله میکنیم، اما یادمون میره اون مربی برنده داربی، جام و .. بود، در سیاست هم کم حافظه هستیم، حق با شماست دوست عزیز.
دروغ ممنوع/آقا خلاف قرآن و سنت نظر نمیدهد۱۱۵۳۴۵۱۲۰:۵۷:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۱۲
سوال: ازدواج مجدد مرد بدون رضايت همسر اول چه حکمي دارد؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي: فى‌نفسه اشکال ندارد، ولى اگر قانونى ‌در اين رابطه وجود دارد مراعات آن لازم است.
ناشناس۱۱۵۳۴۷۶۲۱:۲۱:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۱۲
خانم محترم شما چی کاره هستی وقتی اجازه وجود دارد
مصطفی۱۱۵۳۵۰۵۲۱:۴۷:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۱۲
آقایان الفی ها ودیدبان شفافیت درود. شما که دنبال مبارزه با فساد هستید طبق خبر های رسیده برخی از مدیران قبل از ثبت اموالشان در سایت قوه قضاییه برخی املاک ودارایی های قابل انتقال را به اسم دیگران زده اند.اگر ممکن ست راهی برای شناسایی این قبیل معاملات ونقل وانتقالات بیابید واقعا اگر صحت داشته باشد همان مدیر را باید به همین خاطر یعنی فرار از اعلام صادقانه دارایی که خود موید فساد ست وگرنه اگر از راه مشروع بوده چرا باید پنهانش کند؟!! بازداشت وعزل نمود.
ناشناس۱۱۵۳۵۶۱۲۳:۰۵:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱۲
الان به لطف اوضاع اقتصادی دختر وپسر چنان فشارهای اجتماعی را تحمل می کنند که جنسیت را از یاد برده اند
ناشناس۱۱۵۳۵۷۲۲۳:۲۱:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۲
خب اگه رهبری صریحا با چند همسری مخالفت فرموده اند پس چرا صدا و سیما دهها برنامه مستقیم و غیرمستقیم در اشاعه این رسم عقب مانده و ارتجاعی میسازه که زن رو تنها ماشین تولید نسل میدونه و لاغیر.
Ft۱۱۵۳۶۹۱۰۲:۴۹:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
احمدى نژاد بدون هزينه بيست ميليون راى مياره
ناشناس۱۱۵۳۷۴۵۰۶:۱۷:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
قرار نیست سیاسیون به قالیباف رای بدهند مهم رای مردم است که هرگز به امثال قالیباف رای نخواهند داد البته بدون شک اگه احمدی نژاد تایید صلاحیت شود من اصلاح طلب حتما به او رای خواهم داد چون عرضه اش از روحانی و عارف خیلی بیشتر است
نهاندست۱۱۵۳۷۷۸۰۷:۲۲:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱۳
نظر خدا راجع به چند همسری چیه خانم ابتکار؟؟؟؟؟؟
میثم۱۱۵۴۱۳۳۱۰:۳۰:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۳
نظر خدا ساده است: <<به شرط عدالت و در ادامه میگه که نمیتونید عدالت و برقرار کنید پس بهتر است یک همسر داشته باشید>> این یعنی موافق چند همسری نیست!
ناشناس۱۱۵۵۴۴۳۲۳:۰۷:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
شرط عدالت رو در ازدواج دائم از مرد خواسته به دیگران دخلی نداره که نظر بدن. در مورد ازدواج موقت این شرط رو هم نداریم.
ناشناس۱۱۵۳۹۱۴۰۸:۴۹:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
کم سوادی برخی مسئولان در قضیه توزیع ارز 4200 تومانی مشخص شد.
ناشناس۱۱۵۳۹۱۸۰۸:۵۰:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
با زیباکلام موافقم خاتمی مثل گذشته اقبال عمومی ندارد.
ناشناس۱۱۵۳۹۲۳۰۸:۵۱:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
دلار 19 هزار تومانی و تورم 400 درصدی نتیجه تکرار می کنم رئیس دولت اصلاحات است ما حلالش نمی کنیم.
ناشناس۱۱۵۳۹۲۷۰۸:۵۴:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
دکتر قالیباف بعنوان هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب شد محبوبیت ایشان درمیان شهروندان تهران بسیار زیاد است.
د۱۱۵۳۹۷۶۰۹:۱۴:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
قالیباف تمام شده است
ناشناس۱۱۵۳۹۸۴۰۹:۱۸:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
نقل قولی که ابتکار از رهبری میکنند چه نسبتی با شریعت اسلام دارد؟
ناشناس۱۱۵۴۲۱۰۱۰:۵۵:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱۳
هیچی مانند دیگر کارهایی که کردن می خواهند قوانین دیگر ضد اسلامی را به قانون تبدیل کنند
حسین۱۱۵۵۹۸۴۱۱:۰۹:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱۴
این حرف ابتکار است و معلوم نیست که حقیقت داشته باشد
نوشین۱۱۵۴۰۴۲۰۹:۴۰:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۱۳
فساد و اختلاس و ... کما بیش در همه دولت ها بوده اما دولت فعلی روی همه آنها را برده و سفید کرده تا کی باید تاوان رای اشتباهمان را بدهیم ...
ناشناس۱۱۵۴۱۸۵۱۰:۴۸:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۳
نظر پخته رهبری حاکی از شناخت صحیح از فضای جامعه کنونی ست و از طرفی حکم چند همسری به کل تعطیل نشده بلکه شرایط بسیار خاص دارد
ناشناس۱۱۵۵۴۴۷۲۳:۰۹:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۳
ازدواج موقت هیچ شرط خاصی نداره. ضمنا ایشون چند همسری رو رد نکردن چون حکم صریح قرآن و سنت پیامبر اکرم و ائمه هست.
ناشناس۱۱۵۴۲۵۳۱۱:۱۲:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱۳
جناب فیاض این تحلیل های آبکی شما جامعه شناسان دیگر مورد پذیرش جامعه نیست لطفا بعد از سالها ایراد گرفتن راه حل ارائه کنید
علی۱۱۵۴۲۸۴۱۱:۲۴:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۱۳
خیانت یکی از مهمترین دلیل و بیشترین برای جدایی خانواده ها است. شما را به هر چه می پرستید برای مطامع یک عده هوسران بنیان خانواده ها را سست نکنید
ناشناس۱۱۵۵۴۵۰۲۳:۱۰:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱۳
ازدواج مجدد مرد خیانت نیست و قرآن هم اجازه داده!
منتظر۱۱۵۴۶۶۱۱۳:۴۴:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۱۳
درود بر خاتمي عزيز ..... مثل گذشته
ناشناس۱۱۵۴۹۸۴۱۷:۴۶:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
واقعا ما مردان ایرانی تهوع آور شده ایم کل فکر و ذکرومان مسایل جنسیه . خجالت آوره... این در حالیه که خیلی از جوانان بعلت مشکلات مالی قادر به ازدواج نیستند
ناشناس۱۱۵۵۸۳۶۰۹:۵۳:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱۴
خب اگه چند همسری که نص صریح قرانه کار درستی نیست چطور حجاب و خیلی چیزهای دیگه که نص صریح نیستن اینقدر مهم هستند؟ اگه امکان تغییر احکام هست چرا فقط منحصر به همین مورد هست؟ چرا ارث زن و مرد برابر نمیشه مگه اون توهین به زن نیست؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین