آیا اقدامات رئیسی تعطیلی «تولید» را هدف گرفته است؟!

گروه سیاسی الف،   3980811195 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عزم خود را جزم کرده در قالب ریاست دستگاه قضا با فساد مبارزه کند اما برخی مقامات از تعطیل شدن واحدهای تولیدی به بهانه مبارزه با فساد سخن گفته و از آن انتقاد کرده اند.

  آیا اقدامات رئیسی تعطیلی «تولید» را هدف گرفته است؟!

به گزارش الف، رصد و بررسی سخنان سران قوا در چند هفته اخیر نشان دهنده این است که آنها مشغول پاسخگویی به یکدیگر درباره رویه قوه قضائیه در مبارزه با فساد اقتصادی هستند. در حالی که حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه از ضرورت مبارزه با فساد سخن می گوید و در عمل نیز همین راهبرد و برنامه را اجرایی کرده اما حسن روحانی، رئیس جمهور نسبت به رویه فعلی دستگاه قضا انتقاداتی را وارد کرده است. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به صورت ضمنی سخنان رئیس جمهور را تائید کرده است.

واکنش ها نسبت به اولویت مبارزه با فساد

پس از این که اواخر سال گذشته حجت الاسلام ابراهیم رئیسی سکان قوه قضائیه را در دست گرفت مشخص شد یکی از مهمترین اولویت های وی مبارزه با فساد در هر سطح و جناحی است. اگر چه قضاوت درباره این که رئیس دستگاه قضا بعد از هشت ماه تا چه میزان در این امر موفق بوده زود است اما رصد سخنان و اقدامات وی نشان می دهد حجت الاسلام رئیسی از راهبرد و برنامه خود کوتاه نیامده است.

 قوه قضائیه در چند ماه اخیر اقدامات مهمی از جمله بازداشت و دستگیری برخی مدیران به جرم فساد و برگزاری دادگاه اخلال گران اقتصادی را انجام داده است. بازداشت پوری حسینی(رئیس سابق سازمان خصوصی سازی)، بازداشت شش نفر از مدیران شرکت سایپا، بازداشت هاشم یکه زارع( مدیر عامل ایران خودرو)، بازداشت برخی مدیران جهاد کشاورزی، برگزاری دادگاه شبنم نعمت زاده و دیگر متهمان اقتصادی، حکم زندان حسین فریدون و ... برخی از اقدامات قوه قضائیه در ماه های اخیر است. اقداماتی که با واکنش های مثبتی از سوی جامعه نیز مواجه شده است. البته نوع عملکرد قوه قضائیه در مقوله فساد موجب عکس العمل هایی بین مقامات سیاسی شده است. اما تا کنون اعلام نشده منتقدان دقیقاً نسبت به کدام یک از اقدامات قوه قضائیه اعتراض دارند. 

حسن روحانی، رئیس جمهور 6 شهریور ماه در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی گفت: نباید اجازه دهیم شائبه سیاسی در محاکمه وارد شود که اگر اینطور شود، قضاوت می‌میرد... اگر شبهه و شائبه سیاسی در ذهن مردم ایجاد شود، که ان‌شاء الله اینگونه نیست و امیدوارم نباشد، کار دستگاه قضایی تمام است و مشروعیت قضاوت از بین می‌رود. 

بعد از مدتی، خبرگزاری فارس در  24 شهریور ماه اعلام کرد در جلسه 23/6/1398 در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی، برخی افراد از جمله رئیس جمهور نسبت به روند دادگاه‌های مفاسد اقتصادی به رئیسی انتقاد کردند که با واکنش رئیس قوه قضائیه و اژه ای معاون اول مواجه شدند.

فارس نوشته بود « رئیس جمهور معتقد است که با مفاسد اقتصادی برخورد جناحی شده است. در این جلسه آیت الله رییسی ضمن توضیحاتی در رد این ادعا از دولتمردان و آقای روحانی خواسته است که هر پرونده‌ای که دولت مدعی است با آن برخورد جناحی شده، اعلام نماید تا مورد رسیدگی قرار گرفته و در انتها نتیجه نیز به اطلاع مردم برسد».

بعد از این جلسه احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: « شنیده ام آقای رئیسی در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی اتمام حجت کرده هرکس در هر کجا هر فسادی سراغ داره مصداقی گزارش بده رسیدگی کرده و نتیجه را هم به مردم اعلام می‌کنیم؛ و دیگر از این پس ادعای جناحی و سیاسی برخورد کردن را هم نمی‌پذیریم».

اما علی ربیعی، سخنگوی دولت در تاریخ 25 شهریورماه روایت مطرح شده در رسانه‌ها را «مخدوش» دانست و اظهار داشت:‌ « هدف ریشه‌کنی فساد است و نه صرفا تبلیغات ظاهری. بحثی که مطرح شد آن است که ما تبلیغات نمی‌خواهیم بلکه ریشه‌کنی فساد را باید دنبال کنیم... دادگاه‌های مفاسد برای صید کسی نیست».

البته سخنگوی دولت مشخص نکرد کدام اقدام قوه قضائیه تبلیغات ظاهری بوده و دولت نسبت به کدام فعالیت حجت الاسلام رئیسی انتقاد دارد. حتی فرهاد دژپسند که یکی از منتقدان سازمان خصوصی سازی در بحث واگذاری های مسئله دار بوده در تاریخ 4 شهریورماه برخلاف موضع گیری های که داشته بود عنوان کرد: در واگذاری‌ها، آیین‌نامه تعیین قیمت پایه و مزایده رعایت شده است و من به عنوان یک مقام مسئول این واگذاری‌ها را درست ارزیابی می‌کنم. 

حسن روحانی، 1 آبان ماه در جلسه هیات دولت نیز درباره مبارزه با فساد گفت: «...خفه نکنیم شرکت‌ها را. هرچه شرکت بزرگ است، با یک دلیلی، با یک اتهامی، یکی را می‌بندیم، یکی را درش را قفل می‌کنیم. یکی را می‌گیریم. یکی را می‌بریم این دادگاه، یکی را می‌بریم آن دادگاه. من نمی‌خواهم بگویم بخش خصوصی ما فساد ندارد. ممکن است یکجایی هم فساد داشته باشد.‌اشکال ندارد. با آن برخورد کنیم. (ولی) تعطیل نکنیم کشور را. به دلیل اینکه ما در انتخابات یک شعاری می‌خواهیم داشته باشیم که رأی ما زیاد باشد کشور را تعطیل نکنیم...».

در روزهای اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به صف منتقدان رویه قوه قضائیه پیوست. علی لاریجانی، 6 آبان ماه در آئین افتتاح فاز دوم مجتمع فولاد کویر دامغان بابیان اینکه مبارزه با فساد امری درست و به‌جا بوده است اما باید نکاتی را در آن در نظر گرفت، ابراز داشت: بخش‌های قضایی و امنیتی کشور باید به‌گونه‌ای مبارزه با فساد را به انجام رسانند که کارخانه‌های ما دچار رکود نشوند.

در مقابل حجت الاسلام رئیسی در زمان های مختلف تلاش داشته از عزم دستگاه قضا در مبارزه با فساد بگوید؛ راهبردی که نه تنها در گفتار بلکه در اقدامات قوه قضائیه نیز انعکاس یافته است. 

رئیس قوه قضائیه اواخر هفته گذشته در سفر به آذربایجان شرقی گفت: 32 کارخانه که در استان آذربایجان شرقی با مشکل بوده را با همت و تلاش قوه قضائیه نجات دادیم که این تعداد در کل کشور بیش از 500 کارخانه و واحد تولیدی است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان این‌که مبارزه با فساد خواست همه ملت است، گفت: فساد چوبی در چرخ تولید است اگر این چوب برداشته شود، چرخ‌های تولید به حرکت درمی‌آید.

رئيسي با شرح کوتاهي از وضعيت چندي پيش کارخانه ماشين سازي تبريز بيان داشت: کسي بدون اينکه آورده‌اي داشته باشد از طريق وام‌های کلان دولتي يک دفعه صاحب کارخانه‌اي مي‌شود و بعد مي‌گويد که رونق توليد را دنبال مي‌کند و از سوي ديگر به جاي افزايش توليد، توقف توليد و بيکاري کارگران را رقم بزند، ولي بحمداله با برخورد دستگاه قضايي و پيگيري مسئولان و مديران، اين مشکل حل شد.

دو روز بعد حسام الدین آشنا، با آوردن خبر خبرگزاری قوه قضائیه درباره جلوگیری از تعطیلی حدود 500 کارگاه و مراکز تولیدی نوشت: لطفا؛ نام، مکان،علت در معرض تعطیل بودن، اقدامات مشخص دستگاه قضایی در هر مورد و وضعیت فعلی تولید هر مرکز را جهت تنویر افکار عمومی اعلان فرمایید.

بعد از چند ساعت دوباره حسام الدین آشنا در توییتر نوشت: « دوستان یادداشت گذار هم درست می گویند. چه بهتر که هر نهادی که ادعا می کند شغل یا فرصت شغلی ایجاد کرده یا  می تواند ایجاد کند یا جلوی از دست رفتن فرصت های شغلی را گرفته است با شفافیت تمام اعلام کند کجا؟ در چه بخشی؟ چه مقدار شغل؟ با چه هزینه ای؟ با چه مقدار پایداری؟».

در نهایت باید گفت مبارزه با فساد در شرایط کنونی تاثیر زیادی بر افزایش اعتماد مردم به نظام سیاسی خواهد داشت. ناگفته پیداست فساد موجب نابودی تولید و اقتصاد کشور و از بین برنده مشروعیت و مقبولیت سیستم است. همچنین به نظر نمی رسد کسی تا کنون این تلقی را داشته که قوه قضائیه در برخورد با فساد، سیاسی عمل کرده است. به خصوص این که رئیسی اهمیت زیادی به برخورد با فساد در درون ساختار قوه قضائیه داشته است. همچنین در سال های اخیر برخی اقدامات مدیران مثلا در سازمان خصوصی سازی نه تنها مشکلات اقتصادی برای کارگران ایجاد کرد بلکه موجب تاراج و حیف و میل بیت المال و ایجاد مشکلات امنیتی نیز شده بود.

البته وجود جلساتی مانند سران قوا و شورای هماهنگی اقتصادی نیز برای این هست که مسائل در آن جا حل شوند و اختلافات به سطح رسانه ها کشیده نشود. نکته مهم این است حل مسائل به معنای پاک کردن صورت مسئله، انفعال و بی تحرکی و ... نیست؛ چرا که اتخاذ چنین رویه ای به منزله سرپوش گذاشتن بر اشتباه و نارکارآمدی است که در آینده می تواند امواج سهمگین تری به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر سخنان مقامات و روسای قوا نباید به گونه ای باشد که شائبه تداخل وظایف قوا در امور یکدیگر به اذهان خطور کند یا اینکه در واقع چنین امری رخ دهد. همچنین باید به دور از کلی گویی اگر نقد و ایرادی نسبت به برخی اقدامات قوه قضائیه وجود دارد با سند و مدرک چنین مواردی بیان شود و از سخنان کلی پرهیز کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۵۲۵۴۳۱۲:۳۵:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۲
یک قوه اگر کارش رو درست انجام بده 2 قوه دیگه احساس خطر میکنند در حالی که باید با هم همکاری کنند.
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۱۵۲۶۳۶۱۳:۱۶:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۲
اتفاقا بر عکس باید ثروت های کلان حرام را از دلالان و مفتخوران گرفت و در جهت تولید و اشتغال بکار گرفت بدهکاران کلان بانکی فراموش شده اند قوق قضاییه باید ورد کنند بانک ها چون در حین دادن وام زد و بند و فساد داشته اند برای وصول معوقات به قوه قضاییه مراجعه نمی کنند
مشیری۱۱۵۲۷۹۷۱۴:۳۱:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۲
روحانی ناخواسته به تعطیل بودن کشور در دولتش اعتراف کرد اما همه میدانند که ناشایست گزینی مثل سیف و نوبخت و نهاوندیان و... باعث تعطیلی کشور بود و هست
ناشناس۱۱۵۲۹۶۸۱۶:۲۵:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۱۲
ترس و وحشت در دل مفسدین افتاده است مردم باید با حمایت های همه جانبه خود باید از قاضی القضات حمایت کنند تا راهی را که. ر پیش گرفته اند متوقف نشود الان مفسدین از هر سو و بادهر حیله و نیرنگ میخکاهند اقدامات ایشان را مخدوش کنند
ناشناس۱۱۵۳۰۱۷۱۷:۰۳:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۱۲
3 نون اقتصادی کشور نوبخت نیلی نهاوندیان باید ممنوع الخروج دستگیر و محاکمه شوند اینان کشور را تا لبه پرتگاه برده اند
ناشناس۱۱۵۴۰۹۳۱۰:۰۲:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
همه از کجا میدانند. همه فقط میتوانند حدس بزنند
ناشناس۱۱۵۲۵۶۱۱۲:۴۴:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱۲
چون آقای رئیسی به 90درصدی قدرت و60 درصدی اقتصاد کشور اجازه ورود ندارد پس کارش به جائی نخواهد رسید
ناشناس۱۱۵۲۶۲۰۱۳:۰۹:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۱۲
جان؟ واضح بگو تا واضح جواب بشنوی در ضمن ادبیات ادم های سیاسی وابسته به دولت هم تکرار نکن که مشخص است دنبال چی هستند!!!
ناشناس۱۱۵۲۶۴۳۱۳:۱۹:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۲
چرا بعد از 5 سال تلاش نمایتدگان برای تصویب طرح تحقبق و تفحص از بانک مرکزی که با زحمات زیاد در اردیبهشت ماه 98 ایت طرح تصویب شد ولی باز هم عوامل فشار نمی گذارند این تحقیق و تفحص از بانک مرکزی صورت گیرد
ناشناس۱۱۵۳۶۹۵۰۳:۱۴:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۳
قوه قضائیه باید از کسی که این عدد ۶۰ درصد را عنوان کرد سند اثبات حرفش را بخواهد و اگر سند داشت با صاحبان ۶۰ درصدی ادعای ایشان برخورد کند و اگر سندی نداشت با او .
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۱۵۲۵۶۲۱۲:۴۴:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۲
باید انقلاب سوم که انقلاب اقتصادی است با اجرای قانون از کجا اورده ای به این ثروت کلان و افسانه ای رسیدی را برای ایجاددتعادل و توازن اقتصادی از دست رفته اجرایی کرد و در این میان نباید گوش به حرف های زیاده خوران و حرام خواران که ترس و وحشت در دلشان افتاده داد
ناشناس۱۱۵۲۵۶۴۱۲:۴۶:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۱۲
وقتی کارنامه بچه خراب است می رود یک دعوایی راه می اندازد سرش را بچه همسایه می شکند می آید پیش پدر و مادرش و نتیجه این می شود که کارنامه فراموش می شود و حواس به سر شکسته بچه جلب می شود ....
ناشناس۱۱۵۲۵۶۵۱۲:۴۶:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۱۲
الله اعلم
ناشناس۱۱۵۲۵۷۱۱۲:۴۹:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۱۲
دولتی ها نگران هستند که کسی به واگذاری های بی حساب و کتابشان به خودی ها ورود کند..
ناشناس۱۱۵۲۵۹۷۱۲:۵۸:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۱۲
روحانی همون روزهایی این حرفها را علیه ق.ق گفت که برادرش را روانه زندان کردند....
ناشناس۱۱۵۲۷۱۴۱۳:۵۲:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۲
فریدون بی گناه است پرونده او را منتشر کنید
ناشناس۱۱۵۲۹۴۴۱۶:۰۸:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۱۲
اصولا برای شما هر کسی که در خط سیاسی شما باشد بی گناه است از دید شما اصل گناه هم خط نبودن با شماهاست والا چطور می شود هم فریدون بی گناه باشد هم کرباسچی هم نجفی و هم هر کسی که با شماها هم خط باشد؟؟
ناشناس۱۱۵۳۲۷۴۱۹:۱۶:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۱۲
بخشش لازم نیس اعدامش کنید این یک جمله دو جمله است منظور شما هم همینطوره
ناشناس۱۱۵۳۵۳۰۲۲:۱۲:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۱۲
خیلی !!!!
ناشناس۱۱۵۳۵۳۷۲۲:۲۴:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۱۲
عمه من از رانت استفاده کرد رفت دکتری بهشتی خوند؟!!!
ناشناس۱۱۵۲۶۱۸۱۳:۰۸:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۲
رییس مجلس که همراه دولت است همیشه ، تکلیف دولت هم مشخص است پس رییسی با قدرت برو جلو ما پشت شماییم
ناشناس۱۱۵۲۶۲۲۱۳:۱۰:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۲
به نظر میرسد این اقدامات دولت است که باعث تعطیلی تولید و فرار سرمایه ها شده است . اقداماتی مانند اخذ مالیات از سکه های ثبت نامی. مالیات از گردش مالی حسابها. مالیات سود سپرده ها. و وو
ناشناس۱۱۵۳۰۳۹۱۷:۱۷:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۱۲
از گردش مالی حساب ها مالیات گرفته می شود؟
ناشناس۱۱۵۲۶۴۵۱۳:۲۰:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱۲
اقدامات قوه قضاییه 500 واحد تولیدی رو در سطح کشور از تعطیلی نجات داده است.
مهران۱۱۵۲۶۸۶۱۳:۳۷:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۲
هرکسی که الان از اقدامات ضد فساد قوه قضاییه و شخص رئیسی حمایت نکنه و برعکس علیهش اقدام کنه شک نکنید ریگی به کفش داره چون اگر رئیسی میخواست به خاطر بحث های جناحی و سیاسی رفتار کند در مناظرات انتخاباتی که اون همه دروغ علیهش گفتن و تهمت بهش زدن پرونده های اقایون رو تو مناظرات میگفت اما چون قانون بهش چنین اجازه ای نمیداد برای رای گرفتن این کار رو نکرد
ناشناس۱۱۵۲۷۳۴۱۴:۰۱:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۲
نخیر جناب آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه ریشه فسادرا در تمام ارگانها به لرزه در آورده . اینکه اقدامات رئیسی تعطیلی «تولید» را هدف گرفته است .حرفهای پوچ مفسدان وویژه خواران اقتصادی هست که با کمک بیگانگان ونفوذی ها فرار به جلو میباشد آقای رییسی باید با تمام توان دست مفسدان اقتصادی را قطع کند وبه حرفهای کذایی ومغلطه گونه آنها توجه نکند
ناشناس۱۱۵۲۷۶۱۱۴:۱۲:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۱۲
روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان دست به کار شدند تا رییسی را خراب کنند
hamila۱۱۵۲۷۹۹۱۴:۳۲:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۱۲
چرا به تخلفات دانه درشتهایی مثل مهدی جهانگیری رسیگی نمیشود ؟
گشتاسب۱۱۵۲۸۶۲۱۵:۰۵:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۱۲
فساد توی کشور ریشه دوانده است عده ای هم شدن بلند کوی دفاع از مفسدین و عدم برخورد قانونی با فساد.تدوین قانون جامعی در مبارزه با فساد لازم است فساد ناشی از قدرت است موقعیت و مسولیت فرد. ثروت و سرمایه شخص از عوامل ارتکاب فساد است تو ایران هم همین موقعیت افراد مرتکب باعث فرار از مجازات و نوعی مصونیت اینها گرديده است. همه اشکال فساد در کشور است
امید۱۱۵۲۸۷۴۱۵:۱۵:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱۲
بسم الله الرحمن الرحیم چرا روحانی و جهانگیری و بیشتر قوه مجریه ای که ۶ سال است در کشور هر کاری خواسته اند انجام داده اند از مبارزه با فساد تا این اندازه هراس دارند و می ترسند؟ مگر قرار است در مبارزه با فساد چه چیزهایی رو شود که این همه ترس دارند؟
ناشناس۱۱۵۲۹۱۴۱۵:۴۹:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۱۲
اقدامات جناب رئيسي كه تاريخي است !!!!!!!!!!
علی۱۱۵۳۰۴۶۱۷:۲۲:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۱۲
«به دلیل اینکه ما در انتخابات یک شعاری می‌خواهیم داشته باشیم که رأی ما زیاد باشد کشور را تعطیل نکنیم...» خدایا این روحانی توی سال‌های آخر ریاست‌جمهوریش هنوز باورش نشده رئیس جمهور شده. هنوز هم حرف‌های انتخاباتی می‌زنه!
مسگریان۱۱۵۳۰۹۴۱۷:۵۴:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۱۲
آقای ریسی قطعن دارد درست عمل می کند ،و نباید تحت این فشارها کوتاه بیاید،از کجا آوردی شعار انقلاب بود و باید باشد چون یکی از راه نجات و سعادت کشور سقف کنترل سرمایه است
ناشناس۱۱۵۳۱۱۷۱۸:۰۶:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۲
والا همه از جمع شدن بساط لفت و لیسشان ناراحت می شوند و کاملا هم طبیعی است
ناشناس۱۱۵۳۲۰۸۱۸:۴۴:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۲
رییس جمهور محترم قبل از اینکه یقه قوه قضاییه رو بگیره یک سری به پیش بینی های متخصصین اقتصادی از ۱۵ سال پیش تا به امروز بزنه بعد با سیاستها و تصمیمات دولت مقایسه کنه تا دلایل اتفاقات امروز را بهتر بشناسه. حمایت از تولید، حمایت از تخلف نیست.
ناشناس۱۱۵۳۲۲۸۱۸:۵۶:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۲
از هرگونه مبارزه با فساد خصوصا" عملکرد رییس جدید حمایت می کنیم اما ادعای راه اندازی مجدد 500 کارخانه با این اقدامات بنظر تبلیغاتی می آید بهتر است رییس و دستگاه محترم قضا بدور از اقدامات شعاری ، تبلیغاتی و جناحی و البته با احکام مبتنی بر عدالت حقیقی عمل نمایند.
نیما۱۱۵۳۳۹۲۲۰:۱۷:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱۲
برخی اعتراض کردن به رییسی! این برخیها کیان؟؟ مهدی جهانگیری، فریدون و... اینا منظورتونه؟
M.m۱۱۵۳۴۴۳۲۰:۵۱:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۲
حاج ابراهیم خدا نگهدارت باشه مردم خیلی خوبی داریم که توی دنیا تک هستن مسعولین قدر این ملت رو بدونن
ناشناس۱۱۵۳۴۶۸۲۱:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۲
مشکل بزرگ ملت ساختن بت است
ناشناس۱۱۵۳۵۸۲۲۳:۳۲:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۱۲
وقتی خونه رو سوسک بر می داره شما مجبوری خونتون یه سمپاشی اساسی بکنی و حتی مجبوری یه مدت ازش استفاده نکنی تا اثرات سم محو بشه...! اقدامات آقای رئیسی حتی اگر باعث تعطیلی موقت کارخانجات بشه برای پاکسازی مملکت از سوسک های کثیف لازمه!
ناشناس۱۱۵۳۶۴۵۰۱:۰۸:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۳
بنام خالق هستی۰ کاری به سوابق اقای رییسی نداریم قضاوت ماباید حال باشد درحال حاضر دنبال قطع کردن دست مفسدان هست اصلا جناحی نیس انتقاد از ترس برملا شدن پرونده خودشون هست
ناشناس۱۱۵۳۷۰۳۰۳:۲۳:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱۳
بله، تولید اختلاس گر را هدف گرفته.
ناشناس۱۱۵۳۷۱۶۰۴:۱۳:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
مبارزه با فساد لازم است و مطالعه عمومی مردم است ، حتی اگر دولتی ها و عده ایی که احساس خطر می کنند سر و صدا کنند. راه حل توسعه و پیشرفت و عدالت مبارزه با رانت و فساد است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین