افزایش شکایات کاربران از اپراتورها + نمودار

گروه اقتصادی الف،   3980811034

شکایت‌های ثبت‌شده از هر یک از اپراتورها در حوزه تلفن همراه حاکی از افزایش شکایات و در حوزه تلفن ثابت حاکی از کاهش شکایات در مهر ماه نسبت به شهریور امسال است.

افزایش شکایات کاربران از اپراتورها + نمودار

به گزارش ایسنا، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان مهر ماه سال جاری را منتشر کرده است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از ‌آن است که تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت همراه اول در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری ۳۵.۶ درصد افزایش داشته است. بیش‌ترین شکایت مشترکان از شرکت همراه اول مربوط به عدم آنتن‌دهی (عدم دسترسی به شبکه پرسرعت ۳G‌ و ۴G) و رومینگ ملی بوده است.

از طرفی تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت ایرانسل در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری ۱۱.۵ درصد افزایش داشته است. بیش‌ترین شکایت مشترکان از شرکت ایرانسل مربوط به پیامک متنی و عدم آنتن‌دهی (عدم دسترسی به شبکه پرسرعت ۳G‌ و ۴G) است.

همچنین تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت رایتل در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری، افزایش ۱۵.۱ درصدی داشته است. بیش‌ترین شکایت مشترکان از شرکت رایتل مربوط به خدمات مالکیت و سیم‌کارت بوده است.

تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت مخابرات ایران هم در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری، ۱۴.۴ درصد کاهش داشته است. بیشترین شکایت مشترکان از شرکت مخابرات ایران مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات است که عامل عدم پاسخگویی مطلوب به مشترکان نقش مهمی ایفا می‌کند.

سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.

مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه ۱۹۵ و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شکایات حوزه ICT، گفته بود راه‌اندازی سامانه ثبت «درخواست» با هدف تفکیک موضوعات مربوط به شکایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یک از مراحل ثبت شکایات در سامانه به منظور اطلاع‌رسانی صحیح به مشترکین در زمان ثبت شکایت و طراحی و پیاده‌سازی فرایند رسیدگی به شکایت با موضوع «جمع‌آوری سرویس»، از برنامه‌هایی است که قصد داریم در سال جاری عملیاتی کنیم.

عناوین مرتبط

پربحث‌های هفته

  1. چرا زن امروزی با فاطمه (س) بیگانه است؟

  2. نیروگاه هسته‌ای امارات

  3. توکلی: شورای نگهبان چرا درباره تاجگردون سکوت کرده است؟

  4. آزمایش مثبت دو مورد کرونا ویروس در ایران

  5. آغاز یک حرکت بزرگ/ به پویش مجلس شفاف و ضدفساد بپیوندید

  6. جنجال افتتاح پرحاشیه ستاد انتخاباتی تاجگردون/درخواست مطهری از آیت الله جنتی/ روایت ابطحی از لیست‌های اصلاح‌طلبان

  7. مساله نه چندان دشوار پرتقال‌های سیاسی !

  8. فوت دو نفر به دلیل ابتلا به کرونا در قم

  9. نظر شما درباره این عکس چیست؟!

  10. همتی: تورم سال۹۹ کمتر از ۲۰درصد خواهد بود/ ایران به لیست سیاه FATF باز نمی‌گردد

  11. تایید ابتلای سه مورد جدید به کروناویروس در کشور

  12. داعشی‌ها از سراسر دنیا در زندان سوریه

  13. زخم‌های پهلوی بر آبروی ایران

  14. سناتور «کریس مورفی» دیدار با ظریف را تایید کرد+توضیحات وزارت امور خارجه

  15. زهره الهیان: مهم‌ترین اقدام مجلس بعدی باید حل مشکلات اقتصادی مردم باشد/ نقطه ضعف مجلس فعلی عدم نظارت بر دولت است

  16. پویش انصراف به نفع «لیست وحدت» کلید خورد

  17. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به «فهرست وحدت» رسید + اسامی

  18. بازدید ایوانکا ترامپ از مسجد شیخ زاید ابوظبی

  19. وحدت اصولگرایان و اعتراض یامین‌پور به جبهه پایداری/ احتمال دومرحله‌ای شدن انتخابات/ خاتمی از لیست‌ اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند؟

  20. مالک شریعتی: مجلس دهم ضعیف‌ترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی بود

  21. وقتی نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا به همجنس‌بازی خود افتخار می‌کند/ پیت بوته‌جج: عاشق همسرم هستم!

  22. نسخه اصلاح‌طلبانه بهزاد نبوی برای انتخابات/ نامزدهای ریاست مجلس به روایت مرعشی/ درخواست عاجزانه عارف از مردم

  23. وزیر اقتصاد: افزایش قیمت ارز ارتباطی با FATF ندارد/ دولت به دنبال افزایش نرخ ارز نیست

  24. درخواست رئیس مجلس از وزیران بهداشت و آموزش و پرورش درباره کرونا

  25. نظارت و رفع مشکلات معیشتی مهمترین اولویت های مجلس یازدهم/ مجلس دهم زبان و تریبون ملت نبود

آخرین عناوین