کرباسچی: اصلاح‌طلبان بپذیرند که پیروزی‌هایشان حاصل ضعف رقبا بوده است

گروه سیاسی الف،   3980809136

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: اصلاح‌طلبان باید بپذیرند که پیروزی‌هایشان حاصل ضعف رقبا بوده است، نه این که آنها خیلی بهتر بودند؛ اصلاً اصلاح‌طلبان برای حل مشکلات مردم چه کار کرده‌اند؟

به گزارش فارس، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در حاشیه نخستین کنگره حزب جمهوریت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه حزب کارگزاران در قالب شورای عالی اصلاح طلبان فعالیت می کند یا حزب کارگزاران در انتخابات شرکت می‌کند؟ گفت: حزب ما در شورای عالی عضویت دارد اما منتقد آن است. ما فکر می‌کنیم که هم در روش‌ها و هم در نحوه انتخاب‌ها و گزینش‌ها و هم در نحوه برخوردهای سیاسی انتقاداتی وجود دارد.

دبیرکل حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: آقایان باید یکبار بنشینند و بگویند اگر راهبرد شورای عالی برای انتخابات ۹۲ و ۹۴ بوده است و نیز در انتخابات ۹۶ موجب پیروزی شده است، آیا این پیروزی مشکل مردم را حل و بهتر برطرف کرده است؟

وی افزود: نقدهای وارده به کارنامه خودمان باید صریحا برای مردم مطرح کنیم؛ مردم صداقت ما را ببینند و آن وقت آنجایی که نتوانسته‌این کاری کنیم درکمان خواهند کرد. اینکار برای مردم پذیرفتنی تر است تا اینکه مدام رجزخوانی کنیم و نه اینکه بگوییم این انتخابات را برده یا آن انتخابات را برده‌ایم.

کرباسچی گفت: خیلی از پیروزی‌های ما نتیجه عملکرد بد رقبای ما بوده است نه اینکه ما خیلی خوب عمل کرده باشیم. ما خیلی جاها نقش داشتیم و اصلاح طلبان باید این موضوع را صریحا اعلام و با مردم در میان بگذارند. و حتی همانطور که آقای خاتمی مطرح کردند باید از مردم عذرخواهی هم کنیم و درست ارزیابی کنیم تا مشکلاتمان برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: رو دررویی غیر سیاسی را فکر نمی کنم که مدنظر هیچ کدام از جناح های سیاسی داخل کشور باشد اما مشروط کردن از نظر سیاسی خوب است که چنین حرف‌هایی گفته شود و عده ای فکر می کنند اینکار کمک می کند که نقطه نظراتی را که درباره تایید صلاحیت ها دارند عملی شود اما تجربه نشان داده که حداقل در رویارویی با جناح‌هایی که این افراد احیانا با آنها رودر رویی دارند مشکلی را حل کند.

وی افزود: ما کی با فشارهای سیاسی توانستیم تغییر رویه ای در شورای نگهبان یا قوه قضاییه ایجاد کنیم؟ اگر امکان تغییر رویه ای باشد فقط از راه گفت و گو و طرح مسائل و خطراتی که برای آینده کشور متصور است، ممکن می‌شود.

کرباسچی تاکید کرد: گمان نمی‌کنم که از راه مقابله به نتیجه برسیم. ما یا در انتخابات شرکت می‌کنیم یا نمی‌کنیم. اینکه بگوییم اگر ما رد صلاحیت کنید مشارکت نمی‌کنیم بارها تجربه شده و راه به جایی نبرده است. ما نیز دلمان می خواهد مشارکت بالا باشد و رد صلاحیتی نباشد چرا که به لحاظ سیاسی این موضوعات مطلوب نیست و باید از راه گفت و گو چنین مسائلی را رفع کنیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در مورد طرح رسا نیز گفت: این طرح کلیت خوبی دارد اما به نظر من قابل اجرا نیست و اشکالات قانونی دارد و نمی تواند موفق باشد چرا که تبلیغ زودهنگام است و باعث برخورد می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین