اینترنت ۴۵ درصد شکایات را گرفت!

گروه اجتماعی الف،   3980809096 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

طبق گزارش‌های ماهانه در سامانه سپاس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، بیش‌ترین شکایات ثبت‌ شده در مهر امسال مربوط به اینترنت بوده است.

اینترنت ۴۵ درصد شکایات را گرفت!

به گزارش ایسنا، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان مهر ماه سال جاری را منتشر کرده است.

گزارش‌های ارائه‌ شده بر اساس تعداد تیکت‌های ثبت‌ شده در سامانه سپاس و هفت حوزه کاری است که مشترکان می‌توانند از طریق مرکز تماس یا سایت، به شکایت در سامانه اقدام کنند. حوزه‌های کاری شامل اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده می‌شود.

اما مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از آن است که بیش‌ترین شکایت مشترکین در مهرماه ۱۳۹۸ در حوزه اینترنت بوده که ۴۴.۹ درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است.

تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در شهریورماه معادل ۹۷۰۹ مورد است که نسبت به شهریورماه سال جاری ۹.۴ درصد افزایش داشته است. ۵۸.۳ درصد کل شکایات در ماه مذکور از درگاه سامانه سپاس ثبت شده است.

شکایات ثبت‌شده در حوزه اینترنت بیش‌ترین تعداد شکایات و سرویس ارزش افزوده، کم‌ترین شکایات را در طول دو ماه شهریور و مهر ماه سال جاری داشته است.

شکایات مربوط به اینترنت، تلفن همراه، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده در ماه مهر نسبت به شهریور ماه افزایش و شکایات مربوط به تلفن ثابت و خدمات پستی در ماه مهر نسبت به ماه‌ شهریور کاهش  داشته است.

پیش از این مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره مصداق‌ شکایات ثبت‌شده گفته بود پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی؛ به ترتیب از مصداق‌های پرتکرار شکایات ثبت‌شده است.

همچنین سیدمحمد امامی - مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره زمان پاسخگویی به شکایات گفته بود بعضی از گزارش‌ها زمان‌بر است و بعضی در فاصله زمانی کوتاهی به نتیجه می‌رسند. برای مثال شکایت‌هایی که درباره تعرفه و ارزش افزوده هستند و بعد مالی به همراه دارند، رسیدگی به آن‌ها به زمان کوتاهی نیاز دارد، اما بعضی از شکایت‌ها زیرساختی می‌خواهند که در پروانه هم به سازمان تنظیم مقررات اجازه داده شده که به اپراتور زمان دهد تا مشکل را حل کند.

عناوین مرتبط

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۴۹۲۵۳۱۶:۳۶:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۹
بعدش جهرمی میخواد رئیس جمهور بشه
ناشناس۱۱۴۹۲۷۶۱۷:۰۲:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۹
یغماي علني از جيب مردم
ناشناس۱۱۴۹۴۰۴۱۹:۴۷:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۹
قابل توجه آقای وزیر جوان آقای جهرمی به جای عوام فریبی به مشکلات حوزه اختیاراتتون برسید

پربحث‌های دیروز

  1. انتقاد حسین شریعتمداری از ظریف؛ وزیر خارجهِ کدام ایران؟!

  2. واکنش ترامپ به سخنان ظریف درباره مذاکره با آمریکا: نه مرسی!

  3. واکنش رسمی سپاه به سخنان حسن عباسی/ دفاع کدخدایی از ردصلاحیت‌ها/ سلیمی‌نمین: اصلاح‌طلبان مظلوم‌نمایی می‌کنند

  4. پاسخ بانک کشاورزی به احمد توکلی

  5. «تبریزیان» کیست و چرا «هاریسون» را آتش زد؟

  6. ظریف: مذاکره دوجانبه با ایران خیال باطل ترامپ است

  7. تردید نشریه هیل در انتخاب مجدد ترامپ

  8. توصیه ظریف به ترامپ در پاسخ به «نه مرسی!»

  9. ترور؛ دکترین جدید سیاست‌ خارجی آمریکا

  10. مقصر ماییم!     

  11. خودداری جعفرزاده از مصاحبه درباره رد صلاحیتش بر خلاف اظهارات واعظی

  12. یکی از مهمترین پروژه‌های موشکی ایران را بشناسید + تصاویر

  13. توکلی: شفاف کردن منابع مالی داوطلبان انتخابات قدم مثبت بزرگی است/ اینکه نفوذ مفسدان به مجلس کنترل شود، قابل استقبال است

  14. عکس یادگاری حاج قاسم و ابومهدی در کربلا

  15. رئیس سازمان بازرسی: فساد سیستمی در ایران نداریم

  16. رئیس قوه قضائیه: هرجا مشکل داشته‌ایم روحیه لیبرال مسلکی حاکم بوده/ دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اهداف انقلاب است

  17. واکنش روحانی به اقدام رئیسی در صدور بخشنامه در حوزه فضای مجازی

  18. میزان پاداش پایان سال کارکنان دولت تعیین شد

  19. مذاکره با ‌قاتل حاج‌قاسم؟!

  20. پراید همچنان رو به افزایش است

  21. با مصوبه تلفیق ۷۸ میلیون ایرانی از سال ۹۹ یارانه معیشتی دریافت می‌کنند

  22. امکان کاهش ۱۰ میلیون تومانی قیمت خودرو

  23. دژپسند: FATF فقط برای ایران نیست/ با چرتکه نمی‌توان درباره مالیات تصمیم گرفت/ ارز و طلا را باید با مالیات سامان داد

پربحث‌های هفته

  1. مذاکره مجدد با آمریکا به‌ چه بهانه و بهایی؟

  2. تجربه‌ای برای آیندگان تا دیگر ماشه‌ای را علیه ما نچکانند!...

  3. آیا جهان، ایران را در نقطه اتخاذ «تصمیم بزرگ» قرار خواهد داد؟

  4. از مذاکره به بهانه «سایه جنگ» تا مذاکره به دلیل «شرایط جنگی»...

  5. انتقاد حسین شریعتمداری از ظریف؛ وزیر خارجهِ کدام ایران؟!

  6. واکنش ترامپ به سخنان ظریف درباره مذاکره با آمریکا: نه مرسی!

  7. آقای روحانی! از این حرفها چه باید بفهمیم؟ 

  8. ایران و «توافق ترامپ» که قاسم سلیمانی به آن اشاره کرده بود

  9. علت عجیب ردصلاحیت علی مطهری/ جلسه خاتمی و ناطق با روحانی؛ از تکذیب تا تایید/کرباسچی: مردم و تاریخ درباره زندگی بدون تشریفات مرحوم هاشمی قضاوت خواهند کرد

  10. احمد توکلی خواستار پاسخگویی مدیرعامل بانک کشاورزی به مردم و مسئولان شد

  11. واکنش رسمی سپاه به سخنان حسن عباسی/ دفاع کدخدایی از ردصلاحیت‌ها/ سلیمی‌نمین: اصلاح‌طلبان مظلوم‌نمایی می‌کنند

  12. پاسخ بانک کشاورزی به احمد توکلی

  13. هواپیما تهران - بندرماهشهر از باند فرودگاه خارج شد + عکس و فیلم

  14. «تبریزیان» کیست و چرا «هاریسون» را آتش زد؟

  15. حسابرسی نهادهای تحت پوشش دفتر رهبری و زیرمجموعه های آنها / نظر محمد قوچانی درباره برنامه‌های شبکه افق/ تعیین جایزه برای قتل ترامپ از تریبون مجلس

  16. معاون فرمانده کل سپاه: در حمله به عین الاسد ۱۳۴ نفر کشته و ۲۴۵ نفر زخمی شده‌اند

  17. ظریف: مذاکره دوجانبه با ایران خیال باطل ترامپ است

  18. تردید نشریه هیل در انتخاب مجدد ترامپ

  19. زمستان سخت دروغ و روسیاهی دشمنان مردم ایران

  20. اوضاع را شیر تو شیر نکنیم!..

  21. روایت شاهدان عینی سقوط هواپیمای اوکراینی + عکس

  22. نامه خصوصی محسن هاشمی به فتاح درباره آیت‌الله هاشمی و ماجرای کاخ مرمر

  23. توصیه ظریف به ترامپ در پاسخ به «نه مرسی!»

  24. بلایی که ویروس کرونا بر سر اقتصاد چین می‌آورد

  25. اعتراف آمریکا: شمار تلفات انتقام موشکی ایران افزایش پیدا کرده است

پربحث‌های اخیر

    آخرین عناوین