رئیس قوه قضاییه: فساد چوبی لای چرخ تولید است

گروه اجتماعی الف،   3980809091 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس قوه قضاییه طی بازدیدی از پیش اعلام نشده در کارخانه ماشین سازی تبریز حاضر شد و از نزدیک در جریان آخرین روند تولید این کارخانه قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه: فساد چوبی لای چرخ تولید است

به گزارش ایسنا، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه، بلافاصله بعد از ورود به استان آذربایجان شرقی به همراه نماینده، ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی طی بازدیدی از پیش اعلام نشده در کارخانه ماشین سازی تبریز حاضر شد و از نزدیک در جریان آخرین روند تولید ماشین سازی تبریز قرار گرفت.

در این دیدار آیت الله رئیسی ضمن گفت‌وگوی رو در رو با کارگران این مجموعه و حضور در خط تولید در جریان آخرین روند اصلاحات کارخانه ماشین سازی تبریز پس از تعیین سرپرست جدید قرار گرفت.

همچنین رئیس قوه قضاییه در پایان بازدید خود لحظاتی را در میان جمع کارگران صحبت کرد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اعتقاد و باورمان این است که فساد چوبی لای چرخ تولید است، گفت: اگر هرجا فساد وجود داشته باشد تولید کم رونق و یا تعطیل خواهد شد و هر جا که مبارزه با فساد صورت گرفت چرخ‌های تولید پر حرکت‌تر و پر رونق‌تر می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: نباید موانع تولید در هیچ کجا وجود داشته باشد و در سال رونق تولید نه فقط در سخن بلکه در عمل کاری کرد که تمامی کارگاه‌ها و کارخانجات و این مجموعه که نگین درخشانی در منطقه آذربایجان است بتوانند هرچه بیشتر درخشش داشته باشند و تولید روز به روز افزایش پیدا کند.

وی از کارگران و متخصصان کارخانه ماشین سازی تبریز خواست که تلاش مضاعف داشته باشند، و یادآور شد: مدیران و مسئولان و وزارتخانه‌هایی که در رفع موانع تولید نقش دارند باید مشکلاتی که امروز این کارخانه و کارخانه‌های مشابه با آن مواجه هستند، مرتفع سازند تا رفع موانع تولید موجب رونق هرچه بیشتر تولید شود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دستگاه قضایی انتظار دارد که کار به قدری دقیق، بدون اشکال و دور از هرگونه فساد و زد و بند انجام شود که کارگران، تولید کننده، مدیران و مردم عزیز که نظاره گر هستند ببینند که کار به نحو صحیح در حال انجام است و هر وقت اشکالی ایجاد می‌شود مثل آنچه در مورد ماشین سازی تبریز در زمینه نحوه واگذاری و دریافت وجوهی که در اینجا مصرف نشد و در بازار آزاد به دلیل تفاوت قیمت دلار به مبالغ دیگری تبدیل شد، اتفاق افتاد، پیگیری خواهد شد.

رئیسی با شرح کوتاهی از وضعیت چندی پیش کارخانه ماشین سازی تبریز بیان داشت: کسی بدون اینکه آورده‌ای داشته باشد از طریق وام‌های کلان دولتی یک دفعه صاحب کارخانه‌ای می‌شود و بعد می‌گوید که رونق تولید را دنبال می‌کند و از سوی دیگر به جای افزایش تولید، توقف تولید و بیکاری کارگران را رقم بزند، ولی بحمداله با برخورد دستگاه قضایی و پیگیری مسئولان و مدیران، این مشکل حل شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با رفع مشکل کارخانه ماشین سازی تبریز روز به روز شاهد افزایش تولید باشیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره تلویحی به انعقاد بزرگترین قرارداد تاریخ کارخانه ماشین سازی با یک کشور خارجی بعد از مبارزه با فساد در این مجموعه، انعقاد قراردادهایی بین کارخانه ماشین سازی تبریز و کشورهای دیگر را بیانگر توانایی این مجموعه دانست و گفت: این مجموعه از نظر مکانیکی این توانایی را دارد که صد در صد تولید را از خودش داشته باشد. البته در زمینه اقدامات الکترونیکی ممکن است یک درصدی به استفاده از فناوری‌های دیگر نیاز داشته باشد، اما این که کار مکانیکی صد در صد مربوط به دستان توانای کارگران و متخصصان این منطقه و این کارخانه است، از افتخارات کارخانه ماشین سازی تبریز محسوب می‌شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: امیدواریم این کارخانه درخششی که قبل از این واگذاری‌ها داشت، با اقدامات و پیگیری‌هایی صورت گرفته بیش از پیش داشته باشد.

وی تاکید کرد: وزراتخانه‌هایی که مسئول هستند به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به گفته استاندار باید اقداماتی را نسبت به برخی از مشکلات انجام دهند، موضوعات مورد نظر را دنبال کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۴۸۷۳۶۱۱:۴۱:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۹
جناب آقای رییسی ،حدود پنج ماه است ،ابلاغیه و بخشنامه دولت به وزارت نفت و شرکت های دولتی زیربط نظیر مهندسی و توسعه گاز و نفت ایران جهت الزام به ثبت نام و ارجاع مناقصات هزاران میلیاردی و ده ها میلیارد دلاری نفت و گاز به سامانه تدارک الکترونیکی دولت «ستاد»،بمنظور شفاف سازی و حذف فسادجاری تبانی ،تقلب ،پورسانت و کمیسیون در مناقصات پروژه های گازی و نفتی ابلاغ شده اما مدیریت این شرکت هابعضا از ارجاع مناقصات طفره میروند وسعی دارند آن را مشمول مرور زمان کرده و عملیاتی نکنند ،با توجه به حجم ده ها هزار میلیارد تومانی و ده ها میلیارد دلاری این پروژه لطفا جنابعالی در جهت بسیج و تاکید بر حساسیت موضوع مورد را از طرف قوه قضاییه به بازرسی کل کشور،دیوان محاسبات،وزارت اطلاعات و وزارت صنعت معدن و تجارت منعکس تا مدیران این شرکت ها را ملزم به ثبت نام سریع و ارجاع مناقصات به این سامانه شفاف سازی نمایند،این سامانه نقش مهمی در شفاف سازی و مبارزه با حجم بالای فساد در مناقصات دولتی دارد و در تمام کشورها ی موفق در مبارزه با فساد مستقر شده است .به مردم در حفظ اموالشان از دست این افراد کمک کنید ،مردم تحت فشارند
ناشناس۱۱۴۸۸۵۹۱۲:۳۶:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۹
احسنت چیزی که کار و تلاش در کشور را تعطیل می کند فساد است نه مبارزه با فساد.
omid۱۱۴۸۹۰۵۱۳:۰۱:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۹
وربای مرکب بانکی بزرگترین فساد است و بانکها قرار داد ها را بر خلاف همین قانون بانکداری بدون ربا و عقود اسلامی تنظیم میکنند و از همه مهمتر برخی قضات دستگاه قضا هم بصورت پیش فرض بدون بررسی اسنادو مدارک همیشه حق را ببانک میدهند و جایی هم برای تظلم خواهی نیست . من بیش از 3-4 مورد تخلف سراغ دارم آیا رسیدگی کننده ای هست؟
بیگی29۱۱۴۸۹۵۸۱۳:۲۹:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۹
شما رئیس قوه و تنها صاحب قدرت برای مبارزه با آن هستید.این گوی و این میدان.موفقیت شما،رضایت ملت را در بر خواهد داشت و تکیه گاه مستحکم به قول مسئولین،معاندان را برای انتقاد از اداره کشور سست خواهد کرد.
مصطفي۱۱۴۹۰۷۶۱۴:۱۹:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۹
جناب رئيسي بزرگوار مردم از شما انتظار خشكاندن فساد و علت العلل را دارند نه اينكه شما هم مثل بقيه و بعد از سالها ، دليل مشكلات را توضيح دهيد
ناشناس۱۱۴۹۱۶۲۱۵:۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۹
تو کشوری که سود بانکی چند برابر تولید هست تولید پا نمی گیرد.
ناشناس۱۱۴۹۳۱۱۱۷:۵۶:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۹
لطفا قانون از کجا آورده ای را در مورد مدیران بانکی اجرایی کنید از آنها بپرسید چند سال است کار می کنید سالی چقدر درامد داشته اید که به این اموال و ثروت ها که تازه خیلی از آنها بنام افراد دیگر و افراد در سایه هستند شده برای پایلوت از مدیر بانک ... اصفهان که قبلا مدیر بانک .. و... بوده است
ناشناس۱۱۴۹۴۴۷۲۰:۳۵:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۹
.. رییسی همه جاهست
ناشناس۱۱۴۹۶۱۶۰۰:۲۹:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۰
ریاست محترم قوه قضاییه چرا هیچ عزم جدی برای وصول معوقات کلان بانکی در کشور صورت نمی گیرد بانک هم مجددا خلاف دوم را مرتکب شده و به بدهکاران کلان بانکی وام جدیدی میدهند و معوقات قبلی را از آن تسویه میکنند و در این میان سود های صوری و موهومی می سازند و زیان و معوقات خود را مخفی می کنند چون در بسیار از معوقات کلان بانکی فساد وجود دارد مقامات بانکی حاضر به پیگیری از طریق قوه قضاییه نیستند برای این معضل قوه قضاییه باید به عنوان مدعی العموم برای برگشت سپرده ها مردم که نزد بدهکاران است اقدام کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین