سومین مربی خارجی استقلال در تبریز چه می‌کند؟

گروه ورزشی الف،   3980809064

حساس‌ترین دیدار هفته نهم بین تیم‌های استقلال تهران و تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد. تراکتور بعد از مدت‌ها رنگ آسایش را به خود دیده و از همان ابتدا عزمش را جزم کرده تا با مربی کاربلدی چون مصطفی دنیزلی برای اولین‌بار در لیگ برتر به مقام قهرمانی برسد.

همچنین استقلال بعد از فراز و نشیب‌های فراوان حالا با آندره‌آ استراماچونی روزهای فوق‌العاده‌ای را می‌گذراند. استقلال با استراماچونی بعد از اینکه در پنج هفته ابتدایی در پیروزی ناکام بود و نتیجه دربی را هم واگذار کرد، حالا سه برد پیاپی در لیگ و دو برد در جام حذفی به دست آورده و به‌دنبال کسب ششمین برد پیاپی این‌بار در تبریز است. این مسابقه از این حیث جذاب است که بار دیگر دو مربی خارجی و البته این‌بار صاحب‌نام روی نیمکت دو تیم قرار دارند و برای اثبات توانایی‌های خود، سخت به‌دنبال کسب این سه امتیاز هستند.

تراکتور با دنیزلی به‌دنبال صدرنشینی با استفاده از لغزش سپاهان است و استقلال نیز نمی‌خواهد فرصت صعود به جمع چهار تیم برتر را با توقف در این مسابقه از دست بدهد. دنیزلی 68ساله در مقابل استراماچونی 43ساله تقابلی را عصر جمعه تجربه خواهند کرد که پیش از این در تاریخ این دو باشگاه کمتر رخ داده است؛ حضور هم‌زمان دو مربی خارجی روی نیمکت دو تیم؛ به این دلیل که استقلال در 19 دوره لیگ برتر تنها با سه مربی خارجی کار کرده است و سرمربی ایتالیایی می‌تواند رکورد شفر را در تقابل با تراکتور بهبود ببخشد.

رولند کوخ؛ باتجربه‎‌ای که با عصبانیت رفت
سرمربی باتجربه و آلمانی استقلال در لیگ برتر فصل دوم، مربیگری در این تیم را آغاز کرد؛ اما با توجه به کسب نتایج ضعیف در این تیم و البته نارضایتی هواداران در هفته بیستم با شکست مقابل برق شیراز از سمت خود برکنار شد تا یکی از معدود مربیان تاریخ باشگاه استقلال باشد که پیش از پایان فصل در همان تجربه اول از کار برکنار می‌شود.

کوخ البته با استقلال در تبریز با تراکتور روبه‌رو نشد، بلکه در این شهر به مصاف پرسپولیس رفت تا دربی ایران را برگزار کند. از جنجالی‌ترین مصاحبه‌های رولند کوخ می‌توان به صحبت‌های او در نشست خبری بعد از تساوی یک بر یک مقابل پرسپولیس تهران در ورزشگاه یادگار امام تبریز اشاره کرد که او عقیده داشت نتیجه این مسابقه از قبل تعیین شده بود که باید با تساوی به پایان برسد و دست‌های پشت پرده اجازه ندادند تیمش پیروز از زمین تبریز بیرون برود.

در این مسابقه علی سامره در دقیقه یک دروازه پرسپولیس را باز کرد، اما علی انصاریان در نیمه دوم از روی نقطه پنالتی توانست گل تساوی سرخ‌پوشان تهران را وارد دروازه استقلال کند.

وینفرد شفر، تا حدودی موفق مقابل تی‌تی‌ها
سرمربی آلمانی به این معروف بود که نمی‌تواند نتایج قابل قبولی مقابل تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر بگیرد و هواداران استقلال در آن دو سال بی‌بروبرگرد شکست یا تساوی تیمشان را مقابل تیم‌های قدرتمند کنار گذاشته بودند، اما شفر مقابل تراکتور چندان هم بد نتیجه نگرفت. سرمربی آلمانی که 16 مهر 1396 و از هفته هشتم جای علیرضا منصوریان را در استقلال گرفت، در نیم‌فصل دوم تیمش از تراکتور پذیرایی کرد که تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی حاصل تلاش دو تیم بود؛ اما در لیگ هفدهم روند نتیجه‌گیری تیم شفر بهتر از دوران منصوریان بود، به‌طوری که این تیم مدعی عنوان قهرمانی در کنار پرسپولیس بود.

شاگردان شفر در هفته سوم و در ورزشگاه آزادی با شوت سنگین و تماشایی سرور چپاروف توانستند با یک گل از سد تراکتور عبور کنند. در دیدار برگشت هم با کسب تساوی بدون گل مقابل این تیم رضایت هواداران از این دو مسابقه سخت جلب شد.

در لیگ برتر هجدهم استقلال باز هم در هفته سوم مقابل تراکتور در ورزشگاه آزادی صف‌آرایی کرد و در پایان پیروزی سه بر صفر استقلال مقابل تراکتور، چیزی بود که باعث شد شفر ندای قهرمانی سر دهد؛ اما دیدار برگشت تراکتور سرانجام توانست اولین پیروزی را مقابل شفر به دست بیاورد.

اشکان دژاگه تک‌گل سه امتیازی تیمش را وارد دروازه مهدی رحمتی کرد تا این بازی در پایان با برتری تی‌تی‌های تبریز به پایان برسد؛ هرچند شفر عقیده داشت دژاگه قبل از زدن گل باید توسط داور از زمین مسابقه اخراج می‌شد؛ اما این صحبت‌ها نتوانست پیروزی تراکتور را تحت‌الشعاع قرار دهد. حالا تقابل دو تیم در حالی انجام می‌شود که استقلال سومین سرمربی خارجی تاریخ خود را روی نیمکت خود می‌بیند و استراماچونی چندان هم بدش نمی‌آید که در ابتدا راه شفر را در کسب نتیجه‌گیری مقابل تراکتور برود و بعد رکورد او را بهبود ببخشد؛ البته اگر بتواند مقابل اندیشه‌های فوتبالی دنیزلی دوام بیاورد! 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین