محاکمه جوانی که دوست پدرش را کشت

گروه حوادث الف،   3980809063

پسر جوانی که در اعتراض به موادکشیدن پدر و دوست پدرش با آنها درگیر شده و دوست پدرش را به قتل رسانده است، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

این قتل یک سال قبل اتفاق افتاد. متهم بلافاصله بعد از اینکه ضربه را بر بدن مقتول وارد کرد، او را به بیمارستان رساند، اما فایده‌ای نداشت و آن مرد جانش را از دست داد.

متهم جوان با توجه به اعتراف خودش بازداشت شد. او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: پدرم اعتیاد شدید دارد. او جوانی را به خانه آورده بود و با هم مواد مصرف می‌کردند. آنها در حال تعمیر یک موتور هم بودند. من از اینکه پدرم خانه را پاتوق کرده بود خوشم نمی‌آمد. به پدرم اعتراض کردم.  با هم جروبحث کردیم و بعد من سوار موتور خودم شدم و از خانه بیرون رفتم. البته قبل از خروج از منزل به پدرم هم گفتم هرچه زودتر بساط را جمع کند، چون همسایه‌ها شکایت می‌کنند.

متهم ادامه داد: چند ساعت بعد برگشتم و دیدم همچنان پسر جوان آنجا نشسته و همراه پدرم مواد می‌کشند و موتور هم تعمیر می‌کنند. صدای زیادی ایجاد شده‌ بود، گفتم همسایه‌ها شکایت می‌کنند، این کارها را نکنید. پسر جوان به من معترض شد. گفتم از خانه ما بیرون برو، توجهی نکرد و بیشتر فحاشی کرد، من هم عصبانی شدم و با او درگیر شدم. 

پسر جوان با چاقو به من حمله کرد و یک ضربه هم به من زد. من هم یک ضربه به او زدم. ضربه‌ای که او زده‌ بود صدمه شدیدی ایجاد نکرد، اما ضربه من کشنده بود. با اینکه بلافاصله به بیمارستان رفتیم، اما او جانش را از دست داد. پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. روز گذشته متهم پای میز محاکمه رفت. در ابتدای جلسه رسیدگی، اولیای‌دم برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص  کردند. در ادامه، متهم در جایگاه قرار گرفت. 

او گفت: از اتفاقی که افتاده ‌است پشیمان هستم، اما واقعیت این است که من قصد کشتن نداشتم و مقتول چون با چاقو به‌ سمتم حمله کرد و مرا زد، من هم یک ضربه به او زدم که باعث مرگش شد. ممکن بود ضربه‌ای که او زده بود باعث مرگ من شود.

متهم درباره اینکه چاقو را از کجا آورده ‌بود، گفت: دفعه قبل که داشتم از خانه خارج می‌شدم میان وسایل پدرم یک چاقو دیدم و از آن خوشم آمد و برداشتم. آن را برای درگیری برنداشته ‌بودم و اگر مقتول به ‌سمتم حمله نمی‌کرد، او را نمی‌زدم. این جوان در ادامه گفت: من خودم هم اعتیاد داشتم، اما معتاد آبروداری بودم و نمی‌خواستم اتفاقی بیفتد و همسایه‌ها از ما شکایت کنند.

بعد از گفته‌های متهم و وکیل‌مدافع او، قضات یک‌بار دیگر از اولیای‌دم سؤال کردند آیا بر درخواست خود درباره قصاص پافشاری دارند؟ اولیای‌دم از دادگاه یک ماه فرصت خواستند تا درباره درخواستشان فکر و بعد تصمیم خود را به دادگاه اعلام کنند. به‌این‌ترتیب ادامه رسیدگی به پرونده به یک ماه آینده و پس از بیان درخواست از سوی اولیای‌دم موکول شد.

منبع: شرق

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین