توضیح رئیس دانشگاه آزاد درباره تغییر رشته فرزندان هیأت علمی از دامپزشکی به پزشکی

گروه اجتماعی الف،   3980809032 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

در پی مطرح شدن اخبار و اظهار نظرهایی در محافل مختلف مبنی بر تغییر رشته فرزندان هیأت علمی از دامپزشکی به پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس این دانشگاه توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، در یک ماه اخیر بحث امتیاز «فرزندان هیات علمی» در دانشگاه‌ها در قالب اخباری مبنی بر تغییر رشته فرزندان هیأت علمی از دامپزشکی به پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی و در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح شد. دراین زمینه دکتر کریم همتی معاون حقوقی وزارت بهداشت چندی پیش در خبری از توقف تغییر رشته فرزندان هیات علمی دانشگاه آزاد از دامپزشکی به پزشکی خبرداد و اعلام کرد: با تصمیم شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری، نامه شماره ۵۲۰/۵۰۵ مورخ ۱۳۹۸/۶/۱۱ معاونت آموزشی وزارت بهداشت کماکان لازم الاجرا است و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از دامپزشکی به دیگر رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متوقف شده است.

پس از اعلام این خبر، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز در جمع خبرنگاران به بیان توضیحاتی درباره تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی پرداخت و گفت: آیین‌نامه‌ای داریم که دانشجویانی که در رشته دامپزشکی هستند و پدرشان هیئت‌علمی است با امتیاز۹۲.۵ می‌توانند به پزشکی تغییر رشته دهند. این آیین‌نامه امضای وزیر علوم، رئیس دانشگاه آزاد و وزیر بهداشت را دارد و براساس آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده است.

لاریجانی ادامه داد: بعد از مدتی متوجه شدیم که حدود ۲۰۰ مورد در دانشگاه آزاد در حال استفاده از این آیین‌نامه‌اند در حالی که شرایطش را ندارند. از ما خواستند امضا بگیرند که این کار را انجام دهند ولی ما قبول نکردیم اما متوجه شدیم در گذشته این تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی انجام گرفته است. می‌بایست برای این کار امضای دو وزیر و رئیس دانشگاه را می‌داشتند که لااقل وزیر بهداشت این را امضا نکردند.

پس از طرح این مسایل در فضای رسانه‌ها دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص تغییر رشته فرزندان اعضای هیأت علمی از دامپزشکی به پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در سال ۹۵ دو نفر از مدیران وقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که فرزندان آنها در رشته دامپزشکی قبول شده بودند، تمایل به تغییر رشته از دامپزشکی به داروسازی داشتند که با توجه به عدم کسب نمره لازم این کار انجام نشد.

وی ادامه داد: با توجه به فشارهایی که از مجاری مختلف برای حل این مشکل به دانشگاه آزاد اسلامی وارد می‌شد، رئیس وقت این دانشگاه در شهریور ۹۶ پس از استعلام از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و اعلام موافقت آن وزارتخانه با انتقال فرزندان این افراد، با تعمیم این موضوع به کلیه فرزندان هیات علمی برای جلوگیری از رفتار تبعیض آمیز با توجه به اختیار مصوبه ۷۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تفویض اختیار وضعیت فرزندان اعضای هیأت علمی به وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استفاده می‌نماید و لذا تصمیم می‌گیرد جابجایی رشته دامپزشکی به پزشکی شامل حال همه فرزندان اعضای هیأت علمی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بنابراین این تصمیم که فرزندان هیأت علمی بتوانند از تسهیلات تغییر رشته دامپزشکی به پزشکی استفاده کنند، مهرماه ۱۳۹۶ در هیأت رئیسه به تصویب می‌رسد و دانشگاه آزاد اسلامی افراد متقاضی را به صورت مشروط قبل از دوره تصدی ریاست دانشگاه از سوی اینجانب ثبت نام می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در واقع منشاء این مصوبه درخواست برخی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و  آموزشی پزشکی بودند که حتی پیگیر اجرای خواسته خود به شکل دیگری در سال ۹۷ نیز بودند که موضوع در دوره اینجانب ادامه پیدا نکرد و مصوبه هیات رئیسه نیز در اسفند ماه سال قبل لغو گردید و با دستور دکتر نمکی وزیر بهداشت مبنی بر لغو مصوبه کمیسیون موارد خاص وزارت بهداشت در سال ۹۷، موضوع کاملاً منتفی گردید.

دیدگاه کاربران

روستایی۱۱۴۸۴۵۳۰۹:۰۶:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۹
خدایی ببینید عمده دلیل رئیس دانشگاه آزاد برای این کار درخواست والدین دانشجویان (برخی مدیران وزارت بهداشت) بوده !!!!؟؟؟ شورای انقلاب فرهنگی چه دفاعی برای این ظلم داره؟!!!
ناشناس۱۱۴۸۹۶۱۱۳:۲۹:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۹
خدای من 200 نفر !!!!
ناشناس۱۱۴۹۰۱۹۱۳:۵۴:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۹
اینم که تبعیضه اینم که فاجعه هست برخی مدیران ازهیچ کاری برای کسب ثروت و قدرت دریغ نمیکنن وای خدا به شما ها و صد برابر..
ناشناس۱۱۴۹۱۰۱۱۴:۴۴:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۹
فقط بايد فرار كرد از اين..
ناشناس۱۱۴۹۲۱۵۱۵:۵۰:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۹
.. !!!! بیچاره بچه های کارگر و کشاورز ؛ بازاری و دامدار ؛ معلم و کارمند ؛ و از همه بی چاره تر ، بچه های یتیم و بی سرپرست !!!!
ناشناس۱۱۴۹۲۲۷۱۶:۰۵:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۹
مشکل کشور عدم رعایت قانون از مشروطه تا بحال هست!
ناشناس۱۱۴۹۳۰۴۱۷:۴۴:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۹
سهمیه را جمع کنید از هر نوع بساط بی سوادی و بی تخصصی را پهن کرده اید
ناشناس۱۱۴۹۳۴۱۱۸:۲۹:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۹
چرا؟ مگر ملاک نمره نیست؟ مگر فرزندان اساتید.. خوب تار می زنند؟
ناشناس۱۱۴۹۳۶۵۱۹:۰۵:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۹
کسی که تونسته 92 و دو نیم کسب کنه مطمئن باشید لیاقت پزشکی را دارد. باشد که پدر و فرزند هر دو به خارج از کشور مهاجرت کنند.
علیرضا۱۱۴۹۴۶۵۲۱:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۹
هرجا رو نگاه کنی رانت و فساد
ناشناس۱۱۴۹۵۱۸۲۲:۱۵:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۹
کار از کار گذشت بعدش لغو شد.
ناشناس۱۱۴۹۵۷۳۲۳:۳۷:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۹
گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصصصصل!!! عجب حاصلی فرزند ژن خوب بودن برای عده ای دارد.تحصیل ،شغل با پرستیژ و نون و آبدار و .. در سنین پایین به پست های بالا دست پیدا می کنند و خود بخوان حدیث مفصل واقعا بدا به حال ما که نه فرزند ژن خوب بودیم، نه بابای مایه دار داریم و نه از رانت های دیگه بهره ای می بریم. تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
خواننده۱۱۴۹۵۷۴۲۳:۳۹:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۹
لطفآ اسامی مدیران وزارت بهداشت که اصرار به این قضیه داشتند را منتشر کنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین