اگر به ما رای ندهید آینده وحشتناکی در انتظارتان است !

گروه سیاسی الف،   3980808122 ۱۵۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
اگر به ما رای ندهید آینده وحشتناکی در انتظارتان است !

ترسیم صحنه سیاست بر مبنای خیر و شر، سیاه و سفید و خوب و بد در فضای رقابت های انتخاباتی به تاکتیکی کارآمد برای رای آوری و پیروزی در انتخابات تبدیل شده است. فرایند انتخابات سال 92 و 96 ریاست جمهوری و 94 مجلس شورای اسلامی نیز بر مبنای همین اصل پیش رفت.

در این حالت یک جناح یا جریان سیاسی از رقیب خود تصوری غیرواقعی و هیولاگونه برای جامعه ترسیم می کند که اگر مثلاً فلان گروه پیروز شود اوضاع و شرایط به طرز هولناکی وخیم خواهد شد. به عبارتی دیگر در تقابل میان خود و دیگری، دیگری به مثابه شر چنان تصویرسازی می شود که مردم برای فرار از یک واقعیت موهوم و ساختگی علیرغم نارضایتی ناچاراً برای اینکه رقیب رای نیاورد به آن جناح که سوار بر ماشین پروپاگاندای دروغین شده رای می دهند. در صورتی که مبنای انتخابات این گونه پیش برود مسائل اصلی و واقعی مردم که دغدغه اکثریت جامعه است به مسائل فرعی تقلیل می یابند و مسائل غیرواقعی یا به عبارت بهتر درجه چندم  که دغدغه و خواسته تعداد کمتری از مردم هستند به مشکلات حیاتی و مهم اکثریت جامعه تبدیل می شوند.

تجربه ثابت کرده این حربه آن چنان می تواند قوی و کارآمد باشد که حتی گروه و جریانی فشل، ناکارآمد، بدون گفتمان و برنامه را در انتخابات پیروز کند. البته این سخن هرگز به معنای این نیست که طرف یا طرف های دیگر عرصه سیاسی با برنامه و گفتمان یا کارآمد هستند، اتفاقاً ممکن است آنها نیز برنامه ای نداشته باشند یا اینکه قبلاً ناکارآمدی خود را به اثبات رسانده باشند بلکه بحث تحریف عامدانه مطالبات و خواسته های مردم است که شاید به پیروزی در انتخابات منجر شود اما اکثریت بعد از مدتی متوجه می شوند که فریب خورده اند و آوار واقعیت ها بر سر همه خراب و ویران می شود.

استفاده از این حربه ممکن است چند بار طی یک مقطع زمانی کوتاه نیز اتفاق بیفتد اما در بلندمدت موجبات از بین رفتن مشروعیت و مقبولیت آن جناح و جریان سیاسی می شود. همچنین ممکن است فریب مردم موجب وارد ساختن خدشه به اعتبار سیستم سیاسی نیز بشود.

قطبی سازی کاذب بخصوص در غیاب احزاب و تشکل های شناسنامه دار با مواضع و دیدگاه های روشن و مشخص ممکن است در انتخابات یا حتی در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و .... بسیار رخ دهد.

 بر این اساس به احتمال فراوان هر چقدر به زمان انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی نزدیک تر بشویم عده ای دوباره تلاش خواهند کرد بر اساس فضاسازی خیر و شر صحنه انتخابات را برای افکار عمومی از پیش آماده کنند. به خصوص این که دولت و مجلس فعلی کارنامه ای برای ارائه به مردم ندارند بنابراین تنها گزینه سیاه نمایی بر اساس کارشکنی های خیالی رقیب، ترسیم آینده ای وحشتناک در صورت پیروزی مخالفان و ترغیب مردم به حضور در انتخابات است.

نگاهی به فضای سیاسی هفته ها و ماه های اخیر نیز نشان دهنده این است برخی مقامات و مسئولان به شدت تلاش می کنند بر مبنای دوگانه های ساختگی فضا را به سمت خیر و شر و خوب و بد سوق بدهند. البته بسیاری از موضوعات نیز بالقوه این قابلیت را در اختیار اهل سیاست قرار می دهند تا برپایه دو قطبی سازی صحنه سیاسی را ایجاد کنند. موضوعاتی مانند رفتن زنان به ورزشگاه، لوایح اف ای تی اف، نحوه رفتار قوه قضائیه با فساد، توقیف فیلم خانه پدری، نوع برخورد با دونالد ترامپ و آمریکا و ...

نگاهی به برخی از این صحنه سازی خالی از فایده نیست:

رئیس جمهور، دو هفته قبل در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال تحصیلی از دوگانه تقابل و تعامل سخن گفت. اینکه عده ای از ابتدای انقلاب بدنبال درگیری و جنگ با دنیا بوده اند اما در مقابل عده ای خلاف این گفتمان عمل می کردند. رئیس جمهور بدون اینکه مشخص کند دقیقا درباره چه جریان و گروهی صحبت می کند( لازم به گفتن است خط و خطوط اکثر سیاسیون از ابتدای انقلاب تا کنون دچار تغییرات اساسی و بنیادین شده است) به طور ضمنی تلاش کرد مخالفان سیاست خارجی دولت را افرادی غیرمعقول که دائما به فکر تنش آفرینی هستند معرفی کند.

یا اینکه اخیراً روسای قوه مقننه و مجریه از اقدامات قوه قضائیه در برخورد با فساد انتقاد کردند. این در حالی است که درباره اقدامات اخیر دستگاه قضا تقریبا اجماع وجود وجود دارد که فارغ از رنگ و بوی سیاست و سیاسی کار بوده است. ناگفته پیداست عملکرد دستگاه قضا نسبت به دوره گذشته حتماً بهتر و موفقیت آمیزتر بوده اما هیچ موقع انتقاداتی که اکنون مطرح می شود قبلاً مطرح نمی شد. 

 در این بین تندروی و حرکات اشتباه عده ای نیز موجب می شود که زمینه برای دوقطبی سازی فراهم شود؛ بخصوص این که فضای مجازی نیز به این گونه بحث ها دامن می زند و گاه مشاهده می شود موضوعات پیش پاافتاده و حتی نادرست که دغدغه عده محدودی است به یکباره به عنوان مشکلی اساسی در جامعه مطرح می شود.

در نهایت باید گفت طی ماه های آینده، دولتی ها  با توجه به کارنامه ای که از خود طی شش سال بر جای گذاشته اند به شدت دنبال فرار از پاسخگویی درباره وضعیت اقتصادی و معیشتی و برجسته کردن مسائل درجه دوم و سوم که مورد توجه قشر کمتری از مردم هستند، می باشند. حتی احتمال این که اوضاع بد اقتصادی را معلول مسائل فرعی بدانند بسیار است تا این انگاره را به مردم بقبولانند که راه حل مشکلات اقتصادی نیز از مسیر سیاسی و حل مسائل دیگر است.

 نوع برخورد با این سیاست است که نتیجه انتخابات اسفند 98 را تعیین می کند. اگر توجه به مسائل اقتصادی، بازنمایی ضعف ها و کم کاری ها باشد نتیجه به گونه ای رقم خواهد خورد اما اگر  به دو قطبی سازی های کاذب بر اساس موضوعات مختلف (فرهنگی، اف ای تی اف و ... ) دامن زده شود نتیجه به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۵۰۵۵۰۰۰:۰۸:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
برای همین است که از حسن و اسحاق ملولیم
ناشناس۱۱۵۰۷۵۵۰۹:۲۵:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
حسن با همین شعار رای ما را گرفت
ناشناس۱۱۵۰۹۳۶۱۱:۲۲:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
حسن اگر به ترامپ دیوانه نخورده بود اوضاع اینگونه نمیشد. شعار رو شماها می دهید
ناشناس۱۱۵۱۰۴۱۱۲:۱۰:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ؟!
ناشناس۱۱۵۱۰۹۲۱۲:۴۶:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
این نتیجه محروم کردن شرکت های امریکایی از برجام توسط شما بود مگر نه ترامپ به این راحتی نمی توانست خارج شود . موشک پرانی و شعار مرگ بر این اون رو هم اضافه کنید
ناشناس۱۱۵۱۱۳۴۱۳:۰۷:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
انتخابات مجلس در دوره اول، در اول انقلاب، باید الگویی شود برای برگزاری انتخابات آتی. باید تنوع کاندیدا زیاد شود.
ناشناس۱۱۵۱۳۵۴۱۵:۳۹:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند چرا قرارداد های بوئینگ و ایرباس و رنو و پژو کنسل شدند ؟! و چرا توتال دوباره خلف وعده کرد و پارس جنوبی را ترک کرد ؟!
ناشناس۱۱۵۱۰۵۴۱۲:۱۵:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
دقیقا چیزی که اشکال حسن هست همینه که چرا احتمال نداد یکی مثل ترامپ میاد رو کار ؟ چرا روی امضای کری حساب کرده بود
1۱۱۵۱۱۷۳۱۳:۳۳:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
باید مردم را آگاه کرد و خطر جریان سازش و انفعال را به مردم گوشزد کرد . روند کنونی اقتصاد ، موج جدیدی از گرانی و تورم کمر شکن را در آینده ای نچندان دور به ارمغان خواهد آورد! دولت پیر و منفعل و تنبل روحانی با فریب مردم رای آورد و در انتخابات آتی نیز این مسئله توسط حامیان وی تکرار خواهد شد . خطر تکرار جدید را جدی بگیرید .
ناشناس۱۱۵۱۲۶۸۱۴:۵۳:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اره نیست زمان احمدی نژاد شما کشور تحریم نشد و هر روز همه چی گران تر نشد .
ناشناس۱۱۵۱۳۸۱۱۵:۵۹:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
هر آمریکایی نانجیب دیگه هم سر کار می آمد بالاخره یه بازی از خودش در میاورد،یادتون رفته همون اوبامای ملعون هنوز امضای برجام خشک نشده بود کلی تحریم رو تمدید یا ایجاد کرد؟
ناشناس۱۱۵۱۴۷۵۱۷:۰۴:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
خود جان کری به ظریف گفته بود چون ما دور بعد انتخاب نمیشیم پس بهتره صبر نکنید!
ناشناس۱۱۵۱۷۵۴۲۰:۳۶:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
براساس گزارش صندوق بین المللی پول ، ایران برای نخستین بار در 4 دهه اخیر برای 3 سال متوالی تورم بالای 30 درصد خواهد داشت که از ابتدای انقلاب تاکنون سابقه نداشته است.
ناشناس۱۱۵۱۰۶۰۱۲:۱۶:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
هیچ کدومتون در حد قالیباف نیستید فقط بلدید خوب صحبت کنید
ناشناس۱۱۵۱۱۳۳۱۳:۰۷:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
قالیباف فعلا باید بره دادگاه جوابگوی زمین ها نجومی باشه
ناشناس۱۱۵۱۳۵۸۱۵:۴۰:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱۱
دروغ زمین های نجومی برای سرپوش گذاشتن بر روی حقوق های نجومی بود وگرنه به گفته خود دادستان در 104 تعاونی مسکن شهرداری تخلفی صورت نگرفته بود.
محمد۱۱۵۱۸۶۳۲۲:۳۸:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
با تشکر از دولت تدبیر و امید، باید در نظر گرفت که زمین هم یک مقدار زیادی کج شده بود وگرنه ترامپ اصلا مشکل خاصی نبود
ناشناس۱۱۵۱۹۲۹۲۳:۳۹:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۱
حسن با اوباما رو هم دیدیم.... همون موقع کلاه گشاد برجام سرمون رفت. خیلی نگذشته حافظت ضعیفه اخوی
ناشناس۱۱۵۱۹۴۶۰۰:۰۵:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱۲
مگه بهش نگفتیم که اگر ترامپ بیاد میزنه زیر همه چی؟ اگر رییسی انتخاب میشد دلار طبق گفته خودتون 5000 میشد
ناشناس۱۱۵۰۹۸۳۱۱:۴۵:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
دقیقا. رای گیری با هراس نوعی باج گیری مدنی است. (شامل انواع ترویج هراس و ناامیدی از آینده) متاسفانه مدیران دولت، هنوز هم برای امور جاری کشور و انکار ناکارآمدی خود، از این حربه استفاده می کنند.
ناشناس۱۱۵۰۷۶۷۰۹:۳۰:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
نرود میخ آهنین درسنگ!!!!!!!!!
ناشناس۱۱۵۰۷۹۷۰۹:۵۰:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
منفی ها کارمندان نهاد ریاست جمهوری هستند
ناشناس۱۱۵۰۸۶۳۱۰:۴۱:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
همه گرو ها و مقامات امتحان خود را پس داده اند همه بفکر سود شخصی و استفاده از نام اسلام هستند
ناشناس۱۱۵۱۲۹۰۱۵:۱۲:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
کی گفت اگر به ما رای ندهید آینده وحشتناکی دارید؟ مردم خودشان کارنامه طرف مخالف را دیده بودند آنها نفرات جدیدی نبودند.
ناشناس۱۱۵۱۳۸۶۱۶:۰۷:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اصلاح طلبان میگفتن اگر رئیسی بیاد دلار 5 هزار تومان میشه !
ناشناس۱۱۵۱۷۳۳۲۰:۱۹:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
وجدانتان را ارزان نفروشید ، مگر شعارهای انتخاباتی را فراموش کرده اید .
ناشناس۱۱۵۰۵۵۴۰۰:۱۶:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
بعد از انقلاب اول که باعث خروج شاه شد و انقلاب دوم که اشغال سفارت امریکا بود اکنون بعد از چهل سالگی انقلاب نیاز به انقلاب اقتصادی داریم با اجرای قانون از کجا اورده ای به این ثروت کلان و افسانه ای و نجومی و کهکشانی رسیده ای که در همه بخش های دولتی و خصوصی و برای افراد عادی اجرایی شود
ناشناس۱۱۵۰۵۵۷۰۰:۲۲:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۱
متاسفانه در هر دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیداهای مطرح برای بدست اوردن رای باعث شدند که اصول و ارزش های دینی وملی کشور از بین برود و ارمان های امام خمینی و شهیدان و زحمات جانبازان از بین برود
ناشناس۱۱۵۰۵۶۱۰۰:۲۷:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
مردم یادتون هست؟! اسحاق!
پیر پالان دوز لاکچری۱۱۵۰۷۸۴۰۹:۳۹:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
در انتخابات اتی نباید هیچیک از کاندیدها و یا طیفشان بتوانتد کاندید شوند زیرا هر چه بوده این افراد امتحان خود را پس داده و ملت اینبار دیگر نباید از یک سولاخ چتدین بار گزیده شوند
ناشناس۱۱۵۰۵۷۰۰۰:۵۴:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
دولت از ترس مرگ داره خودکشی میکنه!! برای اینکه آسیب و خسارتهای بیشتری به اطرافش نزنه باید دست‌وپاش رو ببندیم
ناشناس۱۱۵۰۵۷۳۰۱:۰۲:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اون 8 سال احمدی نژاد راست دروغ حرف شما رو مشخص میکنه ! دوران سیاه
ناشناس۱۱۵۰۸۵۷۱۰:۳۵:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اگه یه موی احمدی نژاد تو تن شماها بود الان وضع مملکت این نبود .قیمت خونه چهار برابر نبود . ای مستاجرها شماها دیگه چرا ازین دولت حمایت میکنید!!!!!
ناشناس۱۱۵۱۰۶۸۱۲:۲۵:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
داداش دانشمند زمان احمدی نژاد خونه 3 برابر شد !
ناشناس۱۱۵۱۰۸۹۱۲:۴۳:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
بهتر از 6 برابره الانه دیگه؟ درسته؟
ناشناس۱۱۵۱۰۹۸۱۲:۵۰:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اکنون هم قیمت مسکن 300 درصد افزایش یافته است.
ناشناس۱۱۵۱۱۴۵۱۳:۱۵:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
الان علاوه بر خونه خیلی چیزهای دیگر هم سه برابر شده
ناشناس۱۱۵۱۲۴۸۱۴:۳۸:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۱
زمان احمدی نژاد شما هم بنزین 80 تومنی شد 700 تومن و هر بار تورم درست کردید
ناشناس۱۱۵۱۳۰۶۱۵:۱۹:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
زمان خاتمی چرا بنزین 20 تومانی 100 تومان شد و پراید 2/5 میلیونی 7 میلیون تومان شد؟!
ناشناس۱۱۵۱۲۶۵۱۴:۵۱:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
ودلار 5 برابر
ناشناس۱۱۵۰۸۵۸۱۰:۳۶:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اصولگرایان در قدرت باشند به نفع خود قانون میگذرانند. در قدرت نباشند در برابر منتخب و منتخبین مردم صف آرایی کرده کارشکنی میکنند تا منتخبین مردم را ناکارآمد نشان دهند تا شاید دوباره رای مردم را بگیرند هوشیاری در این است که فریاد زنیم نه اصولگرا و نه اصلاح طلب
ناشناس۱۱۵۱۳۵۶۱۵:۴۰:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
دقیقا کار اصولگراها همینه الان هم جلوی fatf رو گرفتن تا کشور بیشتر تحریم بشه
ناشناس۱۱۵۱۳۹۱۱۶:۰۸:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
FATF جزو ساختار وزارت خزانه داری امریکاست و با تصویب آن تحریم ها هوشمند و هدفمندتر می شود و اوضاع بدتر خواهد شد.
ناشناس۱۱۵۰۹۰۲۱۱:۰۳:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اصلاح طلبان و کارگزارانی ها 32 سال بعد از انقلاب زمام اداره امور کشور را بعهده داشتن و نتیجه عملکردشون افزایش فاصله طبقاتی و فقر و فساد و تبعیض و بیکاری بوده است.
ناشناس۱۱۵۱۰۷۵۱۲:۳۶:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
بنابراین 32 سال مردم اصولگرایان را نمی خواستند. از طرفی کانون های تصمیم گیری در اختیار آنها نبوده است
ناشناس۱۱۵۱۱۲۰۱۳:۰۰:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۱
در هرصورت نتیجه عملکرد 32 ساله اصلاح طلبان و کارگزاران مورد تایید مردم نیست.
ناشناس۱۱۵۱۲۷۶۱۵:۰۰:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اگر مورد تایید مردم نبوده خوب چرا 32 سال بهشان رای دادند.
ناشناس۱۱۵۱۳۷۵۱۵:۵۷:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
32 سال هم مجلس دست اصولگراها بوده
ناشناس۱۱۵۱۱۸۸۱۳:۴۳:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
دولت ها اختیارات کافی دارند اما عُرضه کار کردن نداشتند.
ناشناس۱۱۵۱۳۱۳۱۵:۲۱:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
انداختن همه چیز گردن دولت نخ نما شده
ناشناس۱۱۵۱۳۶۰۱۵:۴۲:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
به گفته خود روحانی 80 درصد مشکلات کشور بدلیل سوء مدیریت دولت هاست و فقط 20 درصد مشکلات مربوط به تحریم هاست.
ناشناس۱۱۵۰۵۸۱۰۱:۰۸:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
بدون شک اگر در این چند سال اصولگراها در قدرت بودن با خروج اونها از برجام اینده کشور مشخص نبود .. باید منتظر ونزئلا شدن بودیم
ناشناس۱۱۵۰۹۰۵۱۱:۰۴:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن نتیجه برجام و تعامل با کدخداست.
ناشناس۱۱۵۰۹۴۱۱۱:۲۶:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
نود درصد کشورهای دنیا با کد خدا تعامل کردند اوضاع خوبی هم دارند پس لطیفه نگید لطفا
ناشناس۱۱۵۱۰۲۴۱۲:۰۳:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
یانکی ها کلا"با کشورهای استقلال طلب مثل ایران و ونزوئلا و کوبا و روسیه و چین و غیره مشکل دارند آنها گاو شیرده می خواهند.
ناشناس۱۱۵۱۰۷۸۱۲:۳۸:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۱
روسیه و چین استقلال طلب هستند؟ نوع حکومتشان که موروثی کمونیستی است
ناشناس۱۱۵۱۱۸۰۱۳:۳۸:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
چین و روسیه از نظر تجار و نظامی مشکلی با امریکا ندارند هر روز در حال مذاکره در سطح ریاست جمهوری با کد خدا هستن
ناشناس۱۱۵۱۳۰۸۱۵:۲۰:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
چین و روسیه هرگز بر سرقدرت موشکی و هسته ای خود با امریکا مذاکره نمی کنند.
ناشناس۱۱۵۱۰۲۷۱۲:۰۵:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
نتیجه برجام و تعامل باکدخدا دلار 19 هزار تومانی و تورم 400 درصدی شد ! خخ
ناشناس۱۱۵۱۲۴۲۱۴:۳۱:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
از کجا میدونی اوضاعشون خوبه بدون اطلاع حرف نزنید لطفا
ناشناس۱۱۵۱۱۶۴۱۳:۳۰:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
تحریم نتیجه شعارها و موشک نوشته های شماست
ناشناس۱۱۵۱۳۱۸۱۵:۲۲:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۱
تعهدات ما در برجام فقط در زمینه هسته ای بود ما تعهد نداده بودیم که موشک هوا نکنیم و شعار ضد اسرائیلی ندهیم .
ناشناس۱۱۵۰۹۳۰۱۱:۱۵:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
خخخ...باور کن ضد انقلاب های اونور آب هم به این حرف شما میخندن
ناشناس۱۱۵۱۲۴۵۱۴:۳۵:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
حالا که وارد برجام شدین چه اتفاقی افتاده معلومه که خیلی شکمت سیره این حرفارو میزنی واقعا برجام چه منفعتی داشته
ناشناس۱۱۵۱۳۳۲۱۵:۲۹:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
در طول مذاکرات و تا قبل از خروج ترامپ دیوانه دلار ثابت بود و تورمی زیر 10% همین کافی بود
ناشناس۱۱۵۱۳۹۹۱۶:۱۰:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان بود با برجام قیمت همه چیز 4 برابر شد و صادرات نفت هم صفر شد.
ناشناس۱۱۵۱۶۶۶۱۹:۰۵:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
قبل از برجام قیمت ها در حال رشد بود و با برجام قبمت ها ثابت ماند دلار 3600 تومان و گوشت 47 تومان
ناشناس۱۱۵۰۵۸۲۰۱:۰۸:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اون 8 سال طلایی شما رو هم دیدیم
ناشناس۱۱۵۰۸۹۷۱۱:۰۰:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
چه جالب! در 8 سال ایران را به چاه انداختید و حالا مطالبه شما شده اینکه چرا تو 8 سال بعدی عرضه درآوردن از چاهش را نداشته اند؟!!!!
ناشناس۱۱۵۱۰۱۸۱۲:۰۱:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
مشکلات اقتصادی از وقتی شروع شد که در دولت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی نرخ ارز دولتی از 7 تومان به 144 تومان افزایش یافت یعنی 21 برابر شد.
ناشناس۱۱۵۱۱۲۱۱۳:۰۱:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
نرخ دلار در سال 68 برابر 120 تومان آغاز دولت اول هاشمی در سال 72 برابر 180 تومان در سال 76 برابر 478 تومان آغاز دولت اول خاتمی در سال 80 برابر 792 تومان در سال 84 برابر 904 تومان آغاز دولت اول احمدی نژاد در سال 88 برابر 1000 تومان در سال 92 برابر 3600 تومان آغاز دولت اول روحانی در سال 96 برابر 3800 بود یادت نرود که دولت هاشمی میراث دار خرابی های فراوان جنگ بود
ناشناس۱۱۵۱۳۲۶۱۵:۲۵:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۱۱
افزایش نرخ ارز در دولت هاشمی در سال های 72 تا 76 اتفاق افتاد یعنی 5 سال بعد از پایان جنگ و ناشی از سوء مدیریت دولت ایشان بود.
ناشناس۱۱۵۰۹۲۴۱۱:۱۰:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۱
در 8 سال دولت احمدی نژاد بودجه پروژه های عمرانی 8 برابر امروز بود و بیشترین طرحهای عمرانی و زیربنایی در دولت ایشان احداث شد.
ناشناس۱۱۵۱۰۶۶۱۲:۲۲:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
آی.کیوی محترم... اصلا میدانی در دولت احمدی نژاد چقدر درآمد نفتی داشتیم ؟
ناشناس۱۱۵۱۱۰۶۱۲:۵۲:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
درآمد ریالی دولت روحانی چندین برابر دولت قبل است زیرا دولت قبل دلار را با نرخ 1000 الی 3000 در بازار چنج می کرد اما دولت روحانی دلار را با نرخ 3000 الی 12000 در بازار چنج می نماید.
ناشناس۱۱۵۱۲۷۲۱۴:۵۶:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
این تحریم ها نتیجه شعار هسته ای حق مسلم در دولت احمدی نژاد
ناشناس۱۱۵۱۳۶۳۱۵:۴۴:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
تحریم های بانکی و نفتی نتیجه فتنه اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۱۱۵۱۴۰۹۱۶:۱۴:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
این جناب جلیلی در زمان احمدی نژاد بود که هر روز بعد از مذاکرات طولانی با یک تحریم جدید بر می گشت !
ناشناس۱۱۵۱۲۱۷۱۳:۵۹:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اون عرضه داشت درامد نفت را به اون حد رسوند.
ناشناس۱۱۵۱۰۷۱۱۲:۳۱:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
8 سال احمدی نژاد فقط پول های میلیاردی چاپ شد برای مسکن مهر و یارانه ها که الان دارید نتیجه افزایش نجومی نقدینگی با افزایش قیمت دلار حس میکنید !
ناشناس۱۱۵۱۱۱۲۱۲:۵۴:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
در دولت اصلاحات که مسکن مهر و یارانه نبود چرا حجم نقدینگی به شدت افزایش یافت ؟! (به آمار موجود مراجعه نمایید)
ناشناس۱۱۵۰۵۹۷۰۲:۱۱:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
--- ميگم آقا مرتضي ، مي داني كه اگر به جناح ما رأي ندهي و خداي نخواسته به جناح مقابل رأي بدهي ، چه آينده وحشتناكي در انتظارت هست ؟ ... ها ؟ ... آقا مرتضي ؟!! .. پس مواظب باش ببين به كي رأي مي دهي ، رأي تان حروم نشه قربونتم !! ... به ما رأي بدهي ديگه نونت تو روغنه ، يارانه ها چند برابر ... كار و شغل فت وفراوون .. حقوقت بازنشستگي ات چند برابر ... --- چشم برادر !! رأي من جاي دوري نميره !! ...اوووه ! خدا عالمه تا حالا چه قدر رأي دادم ! هميشه صبح علي الطلوع ، پشت در حوزه ، !! اولين نفر خودم بودم و هستم و عمري باقي باشه اولين نفر خودم خواهم بود !! ...البته فرقي نميكنه !! ... چشم رأي به شما ميدم !! ... اين دفعه نوبت شماست ، دفعه قبل نوبت اونا بود !!! يك بار شما ، يك بار اونا ، به نوبت !! ... تا بدتان نيايد !!برام فرقي نداره !! ... چه شما ، چه اونا !! ..شما كه البته آشنا هستين ، ، به نظرم قوم خويش هم باشيم !! البته اونا هم همسايه !! ...توفيري برايم ندارين !! ...گفتي آينده وحشتناك ؟! اما ميدوني آقا رضا ديگه آب كه از سر گذشت چه يك وجب ، چه صد وجب !!! ... يك حقوق بازنشستگي و اين همه گروني !! ديگه چه وحشتناكي تصدقتم !!... با يك تن عليل !! ...چشم ! خاطرت جمع !! ... دوتا رأي ناقابل من و عيال اين دفعه براي شما !! ... خدا انشاءالله خودش همه كارها را درست بكنه !! . اميدواريم به خود خدا !!
ناشناس۱۱۵۰۵۹۹۰۲:۳۴:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۱۱
عقده ای بازی رقیب دولت برهمه عیان است و هیچ وقت هم تکذیب نشده است عقده ی حجاب و گشت ارشاد و عقده ی ماهواره و جمع کردن دیش روی پشت بام ها عقده راه ندادن زن های ابله در استادیوم عقده ی نسل سوم تلفن همراه و تماس تصویری و... اینها دروغ نیست عقده های واقعی جریان عقده ای است
ناشناس۱۱۵۰۶۲۰۰۶:۳۶:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
نه مهر ورزی و نه تدبیر و امید انشالله رییس جمهور بعدی کسی باشد همچون مختار که ضمن اجرای عدالت تمامی مفسدین قسم خورده را به دار مجازات کشیده و قانون از کجا اورده ای را جرات اجرای انرا برای همه جامعه هدف داشته باشد
محسن۱۱۵۰۶۲۱۰۶:۳۷:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
در این انتخابات بحث مشارکت و عدم مشارکت مطرح است. فرقی نمیکند چه کسی نماینده باشد
ناشناس۱۱۵۰۸۱۲۱۰:۰۸:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
چقدر نظر پخته و سنجیده‌ای بود دوست عزیز
ناشناس۱۱۵۰۹۴۸۱۱:۲۹:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اصلا هم پخته نیست در صورت عدم شرکت اکثریت مردم اصولگراها به راحتی پیروز خواهند شد
ناشناس۱۱۵۰۸۱۸۱۰:۱۲:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اگه این بار هم، به لطف خدا، مشارکت خوب بود، شما ساکت می شی؟
ناشناس۱۱۵۰۶۲۲۰۶:۳۹:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
به نظر من اصولگرایان باید دست از کمرشان بردارند وبجای دستور دادن به مردم ببینند چرا بخش بزرگی از رای دهندگان اینگونه فکر میکنند و چنین تصوری از آنها را دارند آیا همه ماجرا تقصیر جناح مقابل است و ریشه در رفتارها و آطهار نظرهایشان ندارد؟ اگر این رفتارها(مثلا سختگیری بیشتر در آزادی های اجتماعی و یا عدم تعامل با کشورهای دیگر ) به غلط به ایشان نسبت داده شده است آیا تلاشی برا ی رفع این سوتفاهم کرده اند؟
ناشناس۱۱۵۰۶۲۴۰۶:۴۱:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
خاتمی رییس جمهور سوت و کف و کسی که پرده های حیا و عفت جامعه را درید و بعد از ان هم یکی کوروش را بت کرد و یکی هم ورزشگاه رفتن زنان همه وعده های ولنگاری برای کسب آرای کثیف و ناپاک
ناشناس۱۱۵۰۸۶۸۱۰:۴۳:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۱
تو از سید محمد خاتمی عقده در دل داری بماند ولی بهترین دوران اقتصادی در دوران ایشان بود
عباس اکبری۱۱۵۰۹۶۹۱۱:۴۱:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
کدام اقتصاد؟واگذاری بی حساب و کتاب وام به مردم که همه گرفتاربدهی کرد
ناشناس۱۱۵۱۰۰۰۱۱:۵۴:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
پذیرش سهم 11 درصدی ایران از دریای خزر و قراردادهای خسارت بار کرسنت و استات اویل و توتال و اختلاس شهرام جزایری هم در دولت خاتمی اتفاق افتاد.
ناشناس۱۱۵۱۰۸۷۱۲:۴۲:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
به فرض که دروغ هایی که گفتی درست باشد. پس از خاتمی که دولت در اختیار شما بود با حداکثر آزادی عمل و 800 میلیارد دلار! چرا سهم دریای خزر را پس نگرفتید و کرسنت را برملا نکردید؟ روشن است که انشاء نوشته شده را خواندی
ناشناس۱۱۵۱۳۳۱۱۵:۲۸:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
800 میلیارد دروغی است که هرگز نتوانستین اثبات کنید اما پرونده کرسنت در سال 92 داشت به نفع ایران مختومه می شد که با روی کار آمدن دولت روحانی و بکارگیری مجدد زنگنه رای دادگاه لاهه برعلیه ایران برگشت.
ناشناس۱۱۵۱۴۱۷۱۶:۱۷:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۱
هر فسادی که مربوط به دار و دسته شما میشه دروغ فقط مال طرف مقابل راست نه ؟
ناشناس۱۱۵۱۳۶۴۱۵:۴۶:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
پذیرش سهم 11 درصدی ایران از دریای خزر در دولت خاتمی اتفاق افتاد و در دولت روحانی قطعی شد اصلاح طلبان باید درباره فروختن دریای خزر پاسخگو باشند.
ناشناس۱۱۵۰۶۲۵۰۶:۴۴:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اکثریت مردم دیگه یقین دارند که بدون اصلاحات جدی متناسب با ساختار های سیاسی و اقتصادی پیشرفته نظیر امریکا و اروپا، اوضاع و احوال بهتر نخواهد شد و اقداماتی نظیر رئیسی فقط حکم یک مسکن دارد.
ناشناس۱۱۵۰۶۳۱۰۶:۵۹:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۱۱
البته خود گروهها و باز خورد رفتار هایشان هیولاسازی توسط رقیب را تسهیل می کند
ناشناس۱۱۵۰۶۳۸۰۷:۱۱:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
آینده وحشتناک ؛ از وجود اینا آرامتر به نظر میرسد .
ناشناس۱۱۵۰۶۴۰۰۷:۱۵:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۱۱
واقعیت این است که رقیب اصلاحات به هیچ وجه از طرف جامعه ی جهانی مورد پذیرش قرار نگرفته و نخواهد گرفت و همین کافی است برای عقب ماندگی و فلاکت کشور.
ناشناس۱۱۵۰۹۱۵۱۱:۰۶:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
بر طبق آمار موثق حجم سرمایه گذاری خارجی در 8 سال دولت قبل از حالا بسیار بیشتر بود و همین حرف شما را رد می کند.
ناشناس۱۱۵۰۹۲۶۱۱:۱۲:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
ببینید اطلاح طلبان چیکار کردند که به قول شما جامعه ی جهانی به این نتیجه رسیده که با اونها میشه به اهدافشون تو این مملکت برسن
ناشناس۱۱۵۱۰۱۱۱۱:۵۸:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
بتن ریختن قلب راکتور اراک و تخریب صنعت هسته ای و تعطیلی صنعت هوافضا و تشدید تحریم ها در جهت منافع امریکا و اروپا بود.
ناشناس۱۱۵۱۱۶۲۱۳:۲۹:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
این هسته ای شما جز 12 سال تحریم برای مردم چی داشته ؟؟
ناشناس۱۱۵۱۳۳۳۱۵:۳۰:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
به قول خود هیلاری کلینتون تحریم های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۱۱۵۱۰۳۰۱۲:۰۶:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
مقصر اصلی مشکلات کشور اصلاح طلبان بی کفایت هستن.
ناشناس۱۱۵۱۰۹۰۱۲:۴۴:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اره 8 سال محمود گل و بلبل بود
ناشناس۱۱۵۱۳۳۸۱۵:۳۱:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
در دولت محمود جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا تقریبا"هیچ !
ناشناس۱۱۵۰۶۴۱۰۷:۱۵:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
خوبیش اینه شمام می دونید اکثریت مردم چی می خواهند.
ناشناس۱۱۵۰۶۵۰۰۷:۳۲:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
این اتفاق زمانی رخ میدهد یک جناح بر این باور است که مردم توضیحات و دلایل منطقی را از سر تفکر و تعقل تحلیل می کنند و گروه دیگر باورشان این است که مردم منطقی تصمیم نمی گیرند و با تاثیر بر احساسات آنها میتوانند رای بدست آورند .
ناشناس۱۱۵۰۶۵۱۰۷:۳۲:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
مطلب مفیدی است اما... اما باید توجه داشت که جبهه مخالف آقای روحانی نیز قالباً از این روش طی این سال ها بهره برده و نمی توان گروهی خاص را دایه دار حقوق مردم دانست و گروه دیگری را بدبینانه قضاوت کرد. سال هاست که کشور از تقابل های بی ارزش جبهه های سیاسی رنج می برد تنها راه نجات کشور پیروی از خط امام (ره) توسط کلیه گروه های سیاسی است.
ناشناس۱۱۵۰۶۶۴۰۷:۴۶:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۱
به نظر من باید یه جورائی روحانی بر مصدر کار بمونه تا بتونه تصمیماتش رو به نتیجه برسونه بنده خدا!
ناشناس۱۱۵۰۶۶۵۰۷:۴۷:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
نباید رای داد. نه به اصولگرا نه به اصلاح طلب.
ناشناس۱۱۵۱۰۶۹۱۲:۲۶:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
شک ندارم این کامنت از آلبانی گذاشته شده . بگذریم . چرا رای ندیم . رای میدیم بشرط آنکه مانند اول انقلاب همه بتونن کاندیدا بشوند .
ناشناس۱۱۵۱۱۸۹۱۳:۴۳:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
دقیقا جماعت خارج نشین دنبال بدتر شدن وضعیت مردم هستن در حال تبلیغات برای عدم شرکت در انتخابات تا یک احمدی نژاد دیگر سبز شود و ایران را تبدیل به سوریه کنند
ناشناس۱۱۵۱۳۴۰۱۵:۳۲:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
شاید هم تبدیل به کوبا و کره شمالی یا ونزئلا خدا داند به هر حل هر چیزی ممکن است
ناشناس۱۱۵۱۳۴۳۱۵:۳۳:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
با تداوم کار اصلاح طلبان باید منتظر دلار 50 هزار تومانی و ونزوئلا شدن ایران باشیم.
ناشناس۱۱۵۰۶۷۳۰۷:۵۴:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۱۱
صد البته که رییس جمهور و رییس مجلس مردم را خوب می شناسند. همانی که خواهان حذف ارتش بود الان خود را مدافع ارتش جا میزند پس خود بخوان حدیث مفصل را
صمصام۱۱۵۰۶۷۵۰۷:۵۷:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
در هر صورت آینده ما جوانها تو این مملکت وحشتناک بوده، هست و خواهد بود چه رای بدیم و چه رای ندهیم ما همون بدبخته هستیم که هستیم وقتی نتوانیم یه خانه نه...یه الونک نه..حتی یه اتاق اجاره کنیم این یعنی ته بدبختی
معلم۱۱۵۰۶۹۰۰۸:۲۴:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
مردم با اگاهی انقلاب کردند و با اگاهی دولت ها را انتخاب می کنند. ملت با کسی عهد اخوت نبسته است. نا خود اگاه همه چیز را زیر سئوال نبرید.
ناصری۱۱۵۰۷۴۰۰۹:۰۹:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
درابتدای مقاله نوشتید واقعیت موهوم...درصورتیکه واقعیت موهوم نیست اگر واقعیت باشد موهوم نیست و اگرموهوم باشد واقعیت نیست.
ناشناس۱۱۵۰۷۷۲۰۹:۳۲:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
این کاملا ثابت شده که همان عده ای که آقای روحانی مد نظرشان است همیشه چوب لای چرخ دولت ها گذاشته اند و در هر موردی روسای جمهور را به وضع اقتصادی مردم ارجاع داده در صورتیکه اول باید وضع مملکت و قانون اساسی و مسئولیت ها حل گردد بقیه مسایل حل میگردد. الکی دنبال نخود سیاه فرستادن روسای جمهور خط زدن صورت مسئله است .
ناشناس۱۱۵۰۷۷۵۰۹:۳۶:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
متاسفانه در هر دور از انتخابات هر یو از کاندیدها برای بدست اوردن رای بیشتر یک یا چند ارزش دینی و ملی را تخریب کردند تا رای بیشتری بیاورند و در مورد اقتصاد هم در دور اول ریاست جمهوری با دستکاری نرخ ارز انرا در دور اول کنترل کرده و در دور دوم بصورت افسار گسیخته رها کردند
مهرداد۱۱۵۰۷۹۶۰۹:۴۹:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
خود خبر شما چیزی بیش از یک سیاه نمایی تبلیغاتی نیست.
مصطفی۱۱۵۰۸۱۶۱۰:۱۲:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
همه از اینجا شروع شد وادامه دارد اصلاحات ورشد سرمایه داری بی هویت(کارکزارانی ها) ی ضد تولید ملی وعدالت وبرابری ، نتیجه افکار وعمل رهبر کارگزاران ست.او توانست با موقعیتی که در تیم رهبری داشت با همه ی چناح ها وشخصیت های چپ وراست انقلاب رابطه برقرار کند .توانست چند دستگی ایجاد کند .بخش عمده ای از نیرو های انقلابی وامنیتی را آلوده تجارت و...کند .توانست فرهنگ مدیران وکارمندان یقه سفید کسانی که میل به خدمت وکار برای انقلاب ومردم را بدل به کسب مقام وسرمایه وثروت کند را پرورش دهد.بخشی از روحانیت را به دام حزب وسیاست ومحفل کشاند والوده ثروتشان کرد.از کیسه امام چنان هزینه کرد که جام زهر را به پیر خمین نوشاند وحتی وقتی می خواست دم آخر قطع نامه پایان جنگ را هم به اسم خودش تمام کند امام دستش را خواند ونگذاشت خودش را فدا کرد. از درون جریان او بانک جهانی ریشه اقتصاد وزیر ساخت های کشور را زد.برنامه توسعه ای آنها تماما کپی شده اوامر اقتصادی بانک جهانی بود.کافی ست به اولین برنامه وبودجه مجلسی که دارو دسته ایشان تدوین کردند در زمان نوربخش ها وروغنی زنجانی ها نگاه شود عیننا برنامه بانک جهانی شد. اسناد برنامه را بنگرید هرکجا اسم دولتی بود را برداشتند کردند خصوصی وبعدها شد خصولتی وباندی خودشان. بانک های قارچی را رویاند تا دمار از تولید وتوسعه در اورد وبنگاه داری کنند برای محافل شخصی وفامیلی وحزبی.کلیه امکانات دولتی را تحت نام خصوصی سازی زدند به اسم دارو دسته یشان.اصلاح طلبی یکی از دست پخت های ایشان بود که هدفش به انحراف کشاندن چپ های انقلابی ومذهبی بود که با اساس انقلاب وراه امام زاده شده بودند اغلبشان همان حزب اللهی های اول انقلاب بودند .در این راه هم موفق شد . .متاسفانه جریان منتقد این راه وابسته به جهان سرمایه داری ،نتوانست برای نسل جوان تاریخ را درست تحلیل کند وبعضا بهانه ای شد برای رشد بیشتر این جریان .جریانی که برخی از رهبران سیاسی قدیمی معتقد بودند آمریکا وسرمایه داری در درون انقلاب ها مهره ها می کارد!!
ناشناس۱۱۵۰۸۳۰۱۰:۱۶:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
خدا را شکر که همه شما رای اوردید و معلوم شد مشکل جای دیگریست. هر وقت دلسوزان و متخصصان و متعهدان واقعی تونستن کاندید بشن ما رای میدیم.
ناشناس۱۱۵۰۸۶۶۱۰:۴۳:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اینه چون نقش تو ننمود راست /خود شکن آیینه شکستن خطاست اصول گرایان به جای فرافکنی و متهم کردن دیگران بهتر است نگاهی به عملکرد خود انداخته و دست از لجاجت با مردم بردارند.
ناشناس۱۱۵۰۸۶۷۱۰:۴۳:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱۱
درست و دقیق بود. مردم باید موقع رای دادن هوشیار باشند
ناشناس۱۱۵۰۹۰۰۱۱:۰۱:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
نمره 9 نصیب اصولگرایان / نمره 12 تقدیم اصلاح طلبان
ناشناس۱۱۵۱۲۵۲۱۴:۴۰:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
نمره 14 برای اصلاح طلبان به جهت حمایت از پالرمو
ناشناس۱۱۵۱۳۶۷۱۵:۴۷:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
تصویب لوایح استعماری به صلاح کشور نیست.
ناشناس۱۱۵۱۴۲۰۱۶:۱۹:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
به نفع دار و دسته شما نیست
ناشناس۱۱۵۱۷۱۸۲۰:۰۹:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۱۱
با اف ای تی اف حتی واردات چمدانی دلار و طلا هم ممنوع می شود و به تبع آن نرخ ارز و تورم افزایشی خواهد شد و تصویب این لوایح مغایر منافع ملی است.
ناشناس۱۱۵۰۹۰۶۱۱:۰۴:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
این ره که میرویم به ترکستان است
علی 671۱۱۵۰۹۶۷۱۱:۴۰:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
این کلام ظریف در جلسه 5+1 است که سخنرانی کرده و با کری دوست عزیزش گفته بود که اگر این برجام به ثمر نرسد ما برکنار می شویم و دولت سختی روی کار می آید که تند رو است و به هیچ صراطی مستقیم نیست .و خدا هم جای حق نشسته و رسواییشان کرد و گندشان در آمد .
گفتمان انقلاب:ریزش ها و رویش ها۱۱۵۰۹۷۰۱۱:۴۲:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی رانتی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد ،رشوه خوار و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و هر مسئول فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و آرمان ها و ارزشهای والای شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان ، پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و اصولگرای محافظه کار، اعتدالی یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.خود را پشت سر مشکلات معیشتی مردم، ناشی از سوء مدیریت خودشان پنهان نموده ،،فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در غرب خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند
ناشناس۱۱۵۱۰۵۶۱۲:۱۵:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
خدا رو شکر یکی از یکی خدوم تر و دلسوزترند آدم می مونه به کدوم رای بده
ناشناس۱۱۵۱۱۳۷۱۳:۰۸:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
باید همه صفات رو کامل بیان می کردید. خدوم، دلسوز، توانمند، مدیر و مدبر، متخصص، دلسوز به حال مرد، پاکدست طوری که واقعا انتخاب سخت میشه
ناشناس۱۱۵۱۰۶۲۱۲:۱۹:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
ديگه وحشتناك تر از حالا ؟!
ناشناس۱۱۵۱۰۸۸۱۲:۴۳:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
برو ونزوئلا رو ببین با تورم 1.5 میلیون درصدی و کمبود مواد غذایی تا بفهمی بدتر یعنی چی ! تحریم ها ربطی به این دولت نداره
ناشناس۱۱۵۱۳۴۲۱۵:۳۲:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
حالا چرا نرويم به سوئد و نروژ و فنلاند ، يعني حتماً بايد برويم ونزوئلا
ناشناس۱۱۵۱۴۶۳۱۶:۵۴:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
آخه مسئولان این مملکت چاوز را در آغوش گرفتند و برادر نامیدند و به سوئد و نروژ و فنلاند لقب شکست خورده و فرو ریخته و فاسد داده اند!
ناشناس۱۱۵۱۸۸۲۲۳:۰۳:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
نه بروخودتو با امریکا مقایسه کن :))
ناشناس۱۱۵۱۳۴۶۱۵:۳۴:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریم های بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۱۱۵۱۱۲۳۱۳:۰۱:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۱۱
این وضعیت وحشتناک اقتصادی امروز نتیجه تکرار میکنم خاتمی است. یعنی اول خاتمی وبعدا دولت روحانی مقصر بدبخت شدن مردم هستند. خدا ازش نگذره.
ناشناس۱۱۵۱۲۳۹۱۴:۲۴:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۱۱
هر کسی مختار است ، لکن باید عقل را هم به کار انداخت ، قصور خود را به گردن دیگران نیندازید.
ناشناس۱۱۵۱۱۶۱۱۳:۲۸:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
این جماعتی که میگن رای ندید ندید میخواهند اوضاع کشور به هم بریزه دنبال رفاه مردم نیستن خودشون اون طرف دنیا نشستن راحت البانی و انگلیس و شبکه سلطنت طلب منو تو و ... در صورت رای ندادن هیچ اتفاقی نمی افته جز بدتر شدن اوضاع کشور
ناشناس۱۱۵۱۲۵۵۱۴:۴۲:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
بهتره کاربران گرامی عاقلانه فکر کنند نه احساسی هر کدوم از جناحا نقاط ضعفی دارن بهتره به فکر راه حل باشن نه به فکر اینکه به هم تیکه بندازن و فقط جیب خودشون رو پر کنند سخن درست رو اقای خامنه ای میزنند و السلام
ناشناس۱۱۵۱۲۹۵۱۵:۱۵:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
برای اصولگراها اصلا اهمیتی ندارند چند درصد در انتخابات شرکت میکنند اونها دنبال پیروزی هستن
ناشناس۱۱۵۱۳۴۹۱۵:۳۶:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اصلاح طلبان هم فقط مردم را برای رای دادن می خواهند بعدش دیگه بفکر منافع شخصی و جناحی خودشون هستن و اهمیتی برای مردم قائل نیستن.
ناشناس۱۱۵۱۳۳۶۱۵:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
پایه این تحریم ها در دولت قبل ریخته شده با شعار و ربطی به دولت فعلی ندارد سع نکنید همه چیز را گردن روحانی بیندازید
ناشناس۱۱۵۱۴۱۰۱۶:۱۴:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها مربوط نیست روحانی 6 ساله اقتصاد کشور رو معطل برجام کرده که باعث رکود و تعطیلی بسیاری از کارخانجات شد.
ناشناس۱۱۵۱۳۵۲۱۵:۳۷:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۱۱
یاد جلیلی افتادم که هر روز با یک تحریم جدید بر می گشت افتخار هم میکرد
ناشناس۱۱۵۱۴۱۳۱۶:۱۵:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۱
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن سیب و گلابی برجام است.
ناشناس۱۱۵۱۴۱۹۱۶:۱۹:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۱۱
دکتر جلیلی از موضع عزت و قدرت و مصلحت مذاکره می کرد و باج به شغال نمی داد.
ناشناس۱۱۵۱۴۲۷۱۶:۲۵:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۱
چی شد تحریم که کاغذ پاره بود
ناشناس۱۱۵۱۷۲۱۲۰:۱۱:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
تحریم ظریف و سوخت ندادن به هواپیمای ایشان گلابی برجام است !
ناشناس۱۱۵۱۴۷۲۱۷:۰۱:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۱۱
تمام دولت های ایران چه در قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب نکات مثبت و منفی در کارنامه خودشان داشتند، اما تفکر رایج در ایران اینست که با نفی مطلق بقیه میتوان اعتبار ساخت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین