کوروش؛ آسوده بخواب، مذهبی‌ها بیدارند...

ناصر ایمانی ،   3980808085 ۲۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
کوروش؛ آسوده بخواب، مذهبی‌ها بیدارند...

چندی است که  مراسمی با حضور گروهی از مردم در منطقه پاسارگاد تحت عنوان بزرگداشت کوروش برگزار می‌گردد. برگزاری چنین مراسمی هیچگونه سابقه تاریخی در هیچ زمانی از تاریخ بلند ایران و سلسله های پادشاهی متعدد آن نداشته است. حتی پس از پیروزی انفلاب اسلامی و پایان حکومت شاهنشاهی در ایران نیز چنین مراسمی وجود نداشته. تنها  در چند سال اخیر است که گروهی به بهانه فتح بدون خونریزی بابل توسط کوروش و آزادسازی یهودیان در آن منطقه، به پاسارگاد می‌روند. 

چند نکته در این زمینه قابل تأمل است.

1- نوعاً شعار هایی که در این تجمع‌ها سر داده می شود  میخواهد ایرانیت را در مقابل اسلامیت قرار دهد. این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در چهل سال پیش، نه تنها هیچ تلاشی از سوی بنیانگذاران جمهوری اسلامی و رهبران مذهبی کشور برای زدودن آثار ایرانیت از کشور صورت نگرفت، بلکه مناسبت های ایرانی مانند نوروز و اماکن تاریخی ایران باستان کاملاً محفوظ ماند و تلاش های بلیغی برای گسترش زبان فارسی و بزرگان شعر و ادب وهنر ایرانیان نیز صورت گرفت. تلاش هایی که حتی قابل مقایسه با دوران طولانی پادشاهی گذشته نیز نمی باشد.                                                       
       
لذا بدون تردید، اسلام گرایان در تلاش برای زدودن آثار فرهنگی و تاریخی ایرانی نبوده و در مقابل آن نایستادند. اگرچه با حکومت های جور و ستم شاهنشاهی در این سرزمین مخالف بودند.
       
مذهبیون همواره یادآور شدند که ایرانی و فرهنگ غنی این سرزمین، کمک های شایانی به گسترش مذهب اسلام وبالاخص شیعه در سراسر ایران و حتی کشور های دیگر داشته است که کتاب های  شهید مطهری در قبل از انقلاب، گوشه کوچکی از آن را برمی‌شمارد.
       
 بنا به اسناد تاریخی مستند، تمدن و دیوانسالاری ایرانی، تنها تمدنی بود که نه تنها پس از ظهور اسلام، از میان نرفت، بلکه با آغوش باز آن را پذیرفت و به گسترش آن کمک های شایانی نمود. لذا در طول تاریخ ایران پس از اسلام، هیچکدام از بزرگان علم و ادب  فرهنگ ایرانی که مسلمان هم بودند،تمدن ایران را در تقابل با اندیشه اسلامی نمی دیدند و بلکه از هر دو برای تولید فکر و فرهنگ این مرز و بوم استفاده می کردند. شاید حکیم فردوسی را بتوان مظهر این تلاقی تمدن ایرانی و اندیشه مذهبی دانست که شاهکاری به نام شاهنامه محصول آن است.

2-   اسلام گرایان و معتقدین مذهبی، همواره بزرگترین مبارزین برای حفظ و صیانت از مرزهای کشور و مقابله با متجاوزان به ایران بودند. نگاهی به صد سال اخیر تاریخ ایران اثبات این مدعاست . از فتوای میرزای بزرگ برای مبارزه با استعمار تا ستارخان و مدرس و میرزای جنگلی و غیره.  تاریخ هشت سال جنگ نابرابر با ارتش صدام برای حفاظت از وجب به وجب خاک ایران بود که در تمامی مجاهدان و مبارزان آن از مذهبی ها بودند.  شرمنده ام که بگویم در تمام طول تاریخ جنگ تحمیلی، حتی یک نفر که داعیه ایران و خاک وطن و حفاظت از تمدن ایران را داشته باشد، در صحنه مبارزه حضور نداشت.  

امروز هم خدای ناکرده اگر مرزهای سرزمین بزرگ ایران در معرض تهدید باشد، بدون تردید باز مذهبیون پیش قراول دفاع از سرزمین خود هستند.
   
3-  همانگونه که عرض شد، در طول هزار و چهارصد سال گذشته، هیچگاه تقابلی میان اسلامیت و ایرانیت در این سرزمین وجود نداشته و یا بسیار اندک بوده است. از این رو معلوم نیست پرداختن به کوروش طی چند سال اخیر  که بعضا با شعارهای تندضد حاکمیت توسط عده ای در محل پاسارگاد صورت میگرد با چه اهدافی است و از کدام مراکز در تنور آن دمیده می شود؟    

 کوروش پادشاه هخامنشی خدمات و کشورگشایی های زیادی را انجام داد. چرا صرفا سالروز فتح بابل که دست بر قضا با آزادی یهودیان همراه بود. گرامی داشته می‌شود؟ و مثلا اگر موضوع آزادی یهودیان در فتح بابل نبود، آیا باز هم روز کوروش را گرامی می داشتند؟ معتقد به توهم توطئه نیستم اما توییت وزیرخارجه آمریکا که دو روز پیش در همین رابطه صادر شد و به صراحت از اقدامات کوروش در آزادی یهودیان سخن گفته بود و اظهارات مکرر و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص طی سال های گذشته توجه انسان را به موضوع جلب می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۴۸۴۶۶۰۹:۳۱:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش: ستيز من تنها با تاريكي است و براي رويارويي با آن شمشير نميكشم بلكه چراغ مي افروزم.
ناشناس۱۱۴۸۵۴۲۱۰:۲۲:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش راحت نخواب که حسین فریدون و مهدی جهانگیری بیدارند و دست در فساد و مجازات هم فقط پنج سال زندان برای اینهمه جرایم و فساد و ارتشا کلان اقتصادی ..و ما البته خوابیدیم
ناشناس۱۱۴۸۸۸۹۱۲:۵۲:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۹
هر کس با کوروش مشکل دارد، با خودش مشکل دارد.
امید۱۱۴۹۴۴۸۲۰:۳۹:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۹
بسم الله الرحمن الرحیم هر چیزی جز خداوند متعال را علم می کنند تا مردم سرشان گرم باشد و حرف حق را نشنوند.
م.م۱۱۴۹۴۹۲۲۱:۳۶:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۹
گیرم برداشت شما از این اتفاق این باشد که ایرانیت را در مقابل اسلامیت قرار دهد اگر اسلامیت شما غنی و هر شکلی قابل دفاع باشد مشکل شما کجاست از چه هراس دارید.
ناشناس۱۱۴۸۹۰۴۱۳:۰۱:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۹
دادگاه حسین فریدون غیر علنی انجام شد. حسین فریدون بی گناه است.
ناشناس۱۱۴۹۴۸۱۲۱:۲۷:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۹
دیدید آقای رییسی وقتی به اینها سهل بگیرید طلبکار هم میشوند ما مردم از شما گلایه داریم چرا دادگاه این مفسد و مرتشع کلان اقتصادی را علنی برگزار نمیکنید ما مصرانه خواهان برگزاری دادگاه علنی این اخلالگر شبکه ای سیستم بانکی کشور ،بازار ارزی کشور و به فساد کشیدن نظام اداری کشور و ضربه به اقتصاد کشور هستیم
ناشناس۱۱۵۰۰۱۳۱۲:۰۹:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۰
مفسدان علاوه بر فرار از مجازات طلبکار هم شدند
ناشناس۱۱۴۸۹۰۷۱۳:۰۳:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۹
درود بر هخامنشیان
ناشناس۱۱۴۸۹۸۴۱۳:۴۰:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۹
من با نام کورش بزرگ سربلندم
ناشناس۱۱۴۹۶۹۷۰۴:۰۷:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۱۰
من با نام خدا سربلندم.
ناشناس۱۱۵۰۱۲۶۱۴:۳۰:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۱۰
عزیزم کوروش، بنده خداست در برابر نام بنده خدا که نباید خدا را قرار بدهید کوروش در تک تک جملاتش خودش را بنده خدا و سلطنت باشکوهش را فقط و فقط از جانب خدا و به لطف او وابسته میداند
ناشناس۱۱۴۹۰۳۹۱۴:۰۲:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۹
از 99 درصد شرکت کنندگان در این مراسم که بپرسی کورش که بود مانند این است که از انها بپرسیم عبد زاکانی کیست یعنی اطلاعات در حد صفر ولی از روی نادانی و دنباله روی و به عنوان ضدیت با نظام در این مراسم شرکت می کنند
پرویز۱۱۴۹۴۷۴۲۱:۱۸:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۹
آنکه نام کورش را میبرد واورا بزرگ میداندازروی آگاهیست.
ناشناس۱۱۴۹۵۳۲۲۲:۳۷:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۹
حالا 90 درصد را از کجات آوردی؟! روی هوا حرف زدن هم عالمی داره!
ناشناس۱۱۴۹۶۸۴۰۲:۳۸:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱۰
همانگونه كه مخالفين اين روز نه از مذهب چيزي مي دانند نه از كوروش والا همانگونه كه نگارنده مي گويد ايرانيت واسلاميت در طول تاريخ در كنار هم فرهنگ غني توليد كرده اند
ناشناس۱۱۴۹۷۷۴۰۸:۴۲:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۰
شرکت کنندگان در این مراسم باید توسط دستگاه های امنیتی ثبت کد ملی شوند در جاده های مواصلاتی به مقبره کد ملی افراد ثبت شود
ناشناس۱۱۵۰۰۸۸۱۳:۴۵:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۱۰
که چه شود؟؟؟
ناشناس۱۱۴۹۳۵۱۱۸:۴۹:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۹
با پولهای باد آورده ارتشا و اختلاس چقدر آدم برای منفی زدن اجیر کردند
ناشناس۱۱۴۹۴۷۸۲۱:۲۲:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۹
مگر امام حسین نفرمود اگر دین نداری لااقل آزاده باش . چرا دروغ میگی؟ چرا برچسب میزنی ؟
ناشناس۱۱۴۹۳۵۳۱۸:۵۵:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۹
به چی منفی زدید حسین فریدون و جرایم کلان اقتصادی و ایجاد شبکه گسترده فساد بانکی در کشور و ارتشا این فرد که جای بحث ندارد و همه میدانند ،مهدی جهانگیری هم که با وثیقه کلان فعلا فراری از اجرای عدالت تحت نفوذ اخوی است ،به چه منفی زدید ،...درسته آدم باید شکمش را سیر کند اما بدانید برای چه منفی زدید ،البته با صدها و هزاران میلیارد ارتشا میشود هزاران موبایل خرید و تک تک با آنها منفی زدن یا نرم افزار اینکار را انجام داد ...آنچه واضح است فساد این دو مفسد اشکار است و حکم صادره مورد اعتراض عمده مردم است ..بایستی حسین فریدون علنی محاکمه شود ..مردم سختی را تحمل میکنند اما پارتی بازی را خیر ...
ناشناس۱۱۴۹۳۵۸۱۸:۵۸:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش آسوده نخواب ...اونایی که اخویشان پول مملکت را با ارتشا و تبانی و اخلال شبکه فساد بانکی خورد و فقط پنج سال زندان چطور ،انهایی که پدر دامادشان برای واردات کالای اساسی موز در حایی که برای واردات داروهای خاص ارز نبود دلار ۴۲۰۰ چند میلیون یورو گرفتند چطور ،نباید پاسخگو شوند ...ما مردم خوابیدیم
ناشناس۱۱۴۸۵۴۳۱۰:۲۲:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۹
بیخود حساسیت نباید داشته باشن بذارن بیان دور کوروش همینکه جلوشان را میگیرن یه عده مخالف خون راه می افتن
ناشناس۱۱۴۸۶۴۴۱۱:۰۷:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۹
والا بعضی وقت ها می بینی کارخود دشمنه هرکسی می دونه انسان حریص علی ما منعت است بیخود حساسیت ایجاد می کنند مثل شایعه ای بود که گفتن بستنی خوردن خانم ها ممنوعه یک عده دانشجو!!!! اومدن نمادین تو خیابان بستنی بخورن ها... کاش هر اقدامی یک تبصره فرهنگی داشت
ناشناس۱۱۴۸۵۴۶۱۰:۲۳:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۹
جالبه بعضی اینها که میاند پاسارگاد اصن نمی دونن کورش مال دوره ساسانی بوده یا صفویه صرفا جو هستش وقیافه هاشون را ببینی اومدن دنبال خوشگذرانی و...
ناشناس۱۱۴۸۵۷۵۱۰:۴۰:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۹
برای اینکه در مدرسه یاد نگرفته اند!
ایرانی۱۱۴۹۳۷۲۱۹:۰۸:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۹
در مدرسه آن گونه که باید و شایسته این نام است معرفی نشده
ناشناس۱۱۴۹۶۰۷۰۰:۱۸:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۱۰
اگر ایران درس خونده باشن اقلا دومرتبه در سال چهارم ابتدایی و اول راهنمایی جریانش رو خوندن شما کجایی؟
ناشناس۱۱۴۸۶۲۶۱۱:۰۳:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۹
تو به آئین خودت و من به آئین خودم. به اندیشه های پاک همدیگر احترام بگذاریم
ناشناس۱۱۴۹۲۰۳۱۵:۳۹:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۹
اسلام کامل ترین آیین است.
ناشناس۱۱۴۸۶۴۲۱۱:۰۷:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۹
هیچ ایرانی وجود ندارد که کوروش را نشناسد مگر ایرانی نباشد
ناشناس۱۱۴۸۹۹۸۱۳:۴۴:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۹
شما کورش را می شناسید؟ آیا با جنایات ایشان هم آشنایی دارید؟
ناشناس۱۱۴۹۰۰۹۱۳:۵۰:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش کیه .. برو بابا من از هرچه شاهه بیزارم
مهدی۱۱۴۸۷۴۷۱۱:۴۵:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۹
جالبه که خيلی از انهايي که ادعای مسلمانی دارند و خودشون را شيعه می دونند فقط يک مسلمان شيعه زاده هستند و نه شيعه واقعی و مسلمان واقعی.
ناشناس۱۱۴۹۰۵۵۱۴:۰۸:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۹
نه برادر من ما شیعه ها علی داریم همه چی داریم حتی اگر مسلمان زاده باشیم به سنت های نیک گدران خود از قبیل مهمان پرستی و شرافت و...افتخار می کنیم واحترام پیامبران اسمانی را رعایت می کنیم حتی ما احتمال می دهیم که م=کوروش ذوالقرنین باشد ولی اینکه عده ای دشمن ایران بخواهند سواستفاده کنند را موافق نیستیم چه دهه محسنیه چه کوروش پرستی را
ناشناس۱۱۴۹۰۹۰۱۴:۳۵:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۹
استاد دانا،هیچکدوم از این دو دوره که فرمودی نبوده،دوره هخامنشی بوده جهت اطلاع
ناشناس۱۱۴۹۲۸۵۱۷:۱۸:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۹
خودت از هم بی سواد تری!!!! کوروش کبیر برای دوره هخامنشیان است
ناشناس۱۱۴۹۴۲۴۲۰:۰۹:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۹
حالا کوروش ساسانی بوده یا صفوی؟
ناشناس۱۱۵۰۵۵۸۰۰:۲۳:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
کوروش هخامنشی بود بنیانگذاز سلسله هخامنشیان این حرفا رو ول کنید کوروش و داریوش کی و کی فعلا به اوضاع مملکت برسید الان مردم به کمک احتیاج دارن به مردم فک کنید بهشون برسید تا طرفدارتون بمونن وحمایت کنن از حکومت مردم خوشدن این حکومت رو انتخاب کردن پس اگر بهشون احترام بزارید با جون و دل حمایت میکنن
ناشناس۱۱۴۸۵۶۹۱۰:۳۱:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۹
نسل کشی ایرانیان توسط قوم یهود هرگز از خاطر ایرانیان فراموش نخواهد شد.
ناشناس۱۱۴۸۶۴۹۱۱:۰۸:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۹
الکی حرف نزن یهودیها با ایرانیها هیچ مشکلی نداشته و ندارند
ناشناس۱۱۴۸۷۱۱۱۱:۳۴:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۹
تو الکی حرف نزن مردخای و استر در زمان خشایارشا، هامان نخست وزیر و هزاران ایرانی و خانواده هاشون رو با توطئه و تحریک خشایارشا به قتل رساندند. تو عید پوریم چشمات رو باز کن از مجسمه هامان به عنوان دارت استفاده میکنند. عکس هاش تو اینترنت هست.
ناشناس۱۱۴۸۸۷۷۱۲:۴۴:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۹
فتوشاپه
ناشناس۱۱۴۸۷۵۷۱۱:۵۱:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۹
عبارت جشن پوریم رو در گوگل سرچ کنید تا متوجه نسل کشی 500 هزار نفر از ایرانیان توسط یهودیان بشوید یهودیان بعد از گذشت 26 قرن هرساله در روز 13 فروردین سالگرد کشتار ایرانیان باستان را جشن می گیرند (الف جان یک مطلب هم درباره این جشن باید بزنی)
ناشناس۱۱۴۸۹۳۷۱۳:۱۸:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۹
بالا بری پایین بیای، کوروش مردی بزرگ بوده
ناشناس۱۱۴۸۷۷۱۱۱:۵۴:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۹
عزیزم جشن پوریم رو سرچ کن تا متوجه بشی .
ناشناس۱۱۴۸۹۲۶۱۳:۱۴:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۹
البغدادی هم خوراک آبزیان شد
مصطفی۱۱۴۸۷۹۱۱۲:۰۱:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۹
وقتی تاریخ کشور خودت رو نمیخونی باید هم اینطور مطمئن حرف بزنی . بهتره یکسری به تاریخ ایران در زمان خشایار شاه بزنی تا بفهمی مردخوای یهودی چه بلایی بر سر ایرانیان آورد.
ناشناس۱۱۴۸۸۶۸۱۲:۳۹:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۹
یعنی این هایی که می روند اینجا تجمع می کنند دارند از نسل کشی ایرانی ها دفاع می کنند؟
ناشناس۱۱۴۸۸۰۰۱۲:۰۴:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۹
پس عید پوریم و ماجرای استر چیه؟
ناشناس۱۱۴۹۶۱۲۰۰:۲۲:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۰
یهودیها به شدت قدرت طلب و برتری جو اند پس طبیعیش اینه که با ی حکومت قدرتمند دشمن باشن یا با سیاست تمیز یا کثیف اون قدرت رو به اختیار خودشون بگیرن
ناشناس۱۱۵۰۱۸۰۱۵:۲۳:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۰
یهودی شاید ولی اسرائیلی نه
علی۱۱۴۸۷۵۴۱۱:۵۰:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۹
اونوقت تو کدوم تاریخ اینو نوشته؟
مهران۱۱۴۸۸۹۸۱۲:۵۹:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۹
اگر جشن پوریم اسراییل و عکسهاش رو ندیدی که رسما می نویسند هامان کشی رو ندیدی برو ببین اگر داستان استر و مردخای و خشایار شاه رو و کشتار ایرانی ها رو هم نمیدونی تاریخ رو مطالعه کنید
ناشناس۱۱۴۸۹۳۱۱۳:۱۶:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۹
در کتاب استر از مجموعه کتب عهد عتیق , در کتاب مقدس .
ناشناس۱۱۴۹۰۶۶۱۴:۱۴:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۹
در مورد عید پوریم یهودیان تحقیق کن. یکی از اعیاد مهمشون که حدود هفتاد هزار نفر ایرانی کشتن زمان خشایارشاه و به نسبت جمعیت در ان زمان تاکنون بزرگترین نسل کشی تا حال حاضر هست. بنده خودم بشدت طرفدار اینم که از ورود به مقبره کوروش جلوگیری نشود جلوگیری میکنن طلبکارم هستن در رسانه ها منتها نقش منفی یهودیان در تاریخ ایران و جهان انکار ناپذیره
ناشناس۱۱۵۰۱۳۲۱۴:۳۵:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۱۰
چه ربطی به کوروش داره؟ کوروش ذوالقرنین، قوم یهود که تحت ستم بود رو آزاد کرد اینکه آنان با مردمش چه کردند مربوط به دوران پس از اوست ضمن اینکه داستان استر و مردخای هنوز که هنوز هست مدارک مستند تاریخی ندارد و برخی میگویند جزو افسانه سازیها و اسراییلیات است
ناشناس۱۱۴۸۵۸۷۱۰:۵۰:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۹
خودش بهت گفته؟
ناشناس۱۱۴۸۶۱۴۱۰:۵۸:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۹
چه موجودات حقیری هستین که دلخوش به چنین جملات ساختگی شدین
ناشناس۱۱۴۸۶۳۲۱۱:۰۵:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش نماد ایران و ایرانیان است هیچ کس حق مخالفت با او را ندارد
ناشناس۱۱۴۸۸۳۱۱۲:۱۹:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش و داریوش کلا"کشک هستن حسین فریدون و مهدی جهانگیری رو بچسب !
ناشناس۱۱۴۸۸۸۶۱۲:۴۹:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۹
نه کوروش کشکه و نه امیر کبیر و نه امام خمینی . کشک معاویه زمان و حاکمان زراندوزی هستند که امثال تو ازش حمایت میکنی .
ناشناس۱۱۴۸۹۰۹۱۳:۰۴:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۹
با این جمله کسی حق ندارد با کوروش مخالفت کند یاد سازمان اطلاعات و امنیت شاهنشاهی افتادم
ناشناس۱۱۴۹۵۴۱۲۲:۴۷:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۹
من حق دارم
ناشناس۱۱۴۸۶۸۸۱۱:۲۲:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۹
اصلاً کورش را با اسلام قاطی نکنید‌. کورش اجیر شده یهود برای فتح و نابودی مردم بومی منطقه و آزاد سازی یهودیان به جهت بازیافت قدرت یهود بود‌. در کتاب خود یهودی ها آمده که: قومی از شمال می آید و همه را فتح می کند ‌‌‌‌‌ نام کورش را می گوید و می گوید پس از فتح منطقه و بابل همه مردم مجبور به پرداخت پول، طلا،جواهر، وسایل و احشام به یهودیان شدند نتیجه اعمال کورش و داریوش تا خشایار نابودی کامل عیلام، بابل، و سایر مناطق بود تا اینکه اسکندر برای رهایی اندک بازماندگان از راه رسید. نام کورش در هیچ کجا تا ۱۵۰ سال پیش نبود تا اینکه دوباره باستانشناسان یهودی آنرا زنده کردند. در نتیجه حمله کورش هنر و صنعت و تمدن رو به رشد که حاصل سومر بود متوقف شد. اگر قرار است در کتب درسی نامی از کورش بیاید باید قبل از آن تمدن عیلام را کاملاً بیان کنند از شکوه بابل و سومر بگویند و نابودی تمدن بدست کورش.
ناشناس۱۱۵۱۳۹۶۱۶:۱۰:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
ایلام نه عیلام....
ناشناس۱۱۴۸۷۸۰۱۱:۵۷:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۹
لطعا تحقیق نکرده جملات را به هیج کسی انتصاب ندهید تعداد جملات منصوب به کوروش از تعداد انگشنان دست بیشتر نیست که انها هم جمللات نصقه و نیمه اند که با حدس و کمان هم نمیشه کاملش کرد مثلا جملانی چنین : منم کوروش به .......و جز ..........مردوخ .......که می پوشد اگر جمله کاملتری پیدا کردید ما رو هم با خبر کنید
ناشناس۱۱۵۰۱۶۸۱۵:۰۷:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۱۰
عزیز دل برادر به عنوان یک استاد تاریخ عرض میکنم متاسفم که افرادی مانند شما که سواد کافی تاریخی ندارند درباره جملات شخصیتها اظهار فضل میکنند فقط در خود مجموعه پاسارگاد چندین جمله مهم یافت میشود که اتفاقا ناقص هم نیست با کوچک کردن کوروش ، شما بزرگ نمیشوید
مهندس جنت شهری۱۱۴۸۷۸۷۱۲:۰۰:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۹
در این مملکت عده ای تندرو استاد تبدیل مشکلات کوچک به بحران اجتماعی هستند...اینکه نویسنده محترم ادعا میکند که هیچ رزمنده ای برای ایران نجنگید دروغی بزرگ است که خود هم انرا باور ندارد اگر چنین بود شهدای مسیحی و یهودی وغیر مسلمان برای چه جنگیدند..ایا برای اعتلای اسلام جنگیدند یا برای ایران...ابادانی ها و خرمشهریها برای دین جنگیدند یا برای وطنشان...
ناشناس۱۱۴۸۸۵۷۱۲:۳۶:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۹
چکار به اربعین دارید
ناشناس۱۱۴۸۸۶۶۱۲:۳۹:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۹
منبع این سخن از کورش رو هم ذکر کنید.البته اگه منبعی داشته باشه!!!
ناشناس۱۱۴۹۱۵۲۱۵:۱۰:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۹
هر چند می دانم بیفایده است ولی اگر می شود یک سند معتبر تاریخی (نه بیشتر!) برای اثبات این که این حرف را کوروش گفته، ارائه کنید ...
ناشناس۱۱۴۹۱۷۴۱۵:۲۴:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۹
جمله ی درستی گفته ولی یعنی جناب کوروش در زمان حال برای مبارزه با داعش، میرفت نصیحتشون میکرد تا دست از سر مردم دنیا بردارند؟
ناشناس۱۱۴۹۴۸۲۲۱:۲۹:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۹
کی گفت نصیحتتون میکرد . قطعا نسلتون را را منقرض میکرد .
ناشناس۱۱۴۹۷۴۶۰۷:۵۰:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۱۰
مطمعن باش نابودشون میکرد
ناشناس۱۱۴۹۳۷۶۱۹:۱۶:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۹
چقدر شبیه است این شعار با شعار های غرب استعمار گر به ویژه امریکا.
ناشناس۱۱۴۹۴۸۵۲۱:۳۳:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش و یا هر نام دیگری منوط به عملکرد آن فرد است نه صرفا خرافی و سخنرانی و اعطای رانت فساد به بستگان ...اگر این شخصیت در تاریخ ماندگار شده بدلیل عملکردش است حال چه عده ای بخواهند و عده ای نخواهند ...سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز ...زنده آنست که نامش به نکویی نبرند ....به عملکرد فعلی خودمان نگاه کنیم ببینیم ما چه کردیم پروراندن حسین فریدون ها ،مهدی جهانگیری ها ،شبنم نعمت زاده ها ،جزایری ها ،رفیق دوست ها،مهدی هاشمی ها ،دکل خورها ،جنکل خورها ،دریا خوارها ،کوه خوار ها ،ش
ناشناس۱۱۴۹۵۱۵۲۲:۰۷:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۹
این نوشته ابدا مال کوروش نیست بهش چسبوندن شما هم که طوطی کپی پیستر
رضا۱۱۵۰۲۱۲۱۵:۵۸:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۰
این جمله ازکورش نیست.ازکورش فقط دوسندکوتاه وجوددارد.کورش مثل هرشخصیت دیگری زمانی ارزشمنداست که واقعی باشد.من به عنوان معلم تاریخ گزافه گویی های سلطنت طلبان بی سواددرحق کورش رابزرگترین جفادرحق اومی دانم عاقبت جایگاه کورش رابه یک نقش آفرین قصه های کوچه بازاری تنزل می دهند.
ناشناس۱۱۵۰۳۰۲۱۸:۱۱:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۰
حرف بی سند همینه که گفتی وبقیه هم رو هوا تایید کردند
ناشناس۱۱۵۰۴۷۰۲۲:۰۲:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۱۰
کوروش خود یک مذهبی تمام عیار بود تا حدی که برخی او را پیامبر میداند و برخی ذوالقرنین در حدیثی از پیامبر به پادشاه عادل پارس از او نام برده شده ولی نامش نیامده ولی بهرحال کوروش بزرگ هم اگر امروز بود به وجود رهبری فرزانه و نائب امام زمان و ایران قدرتمند در دنیا که تداعی کنند ایران زمان کوروش است خود افتخار میکرد
ناشناس۱۱۵۰۶۲۹۰۶:۵۸:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
اونوقت این جمله کجا نوشته بود؟؟غیر از اینکه فقط ی منشور از کورش بجا مونده که اونم نصفش از بین رفته و اونم درمورد فتح بابل ففط سخن گفته این جمله الان ازکجادراومد؟
ناشناس۱۱۴۸۴۶۷۰۹:۳۲:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۹
فقط روز کوروش سابقه تاریخی نداره؟ راهپیمایی اربعین چی؟ سابقه تاریخی داره؟ آیا امام خمینی راهپیمایی اربعین می رفت؟ از میان این همه مراجع تقلید دوران معاصر یا قدیم کدام راهپیمایی اربعین میرفتن؟ اگر روز کورش سابقه ده ساله داره، راهپیمایی اربعین هم سابقه ۵ ساله داره
ناشناس۱۱۴۸۴۹۵۱۰:۰۳:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۹
خخخخه اینقدر اسیر تبلبغات هستی که وقتی اربعین در تلویزیون نمایش داده شده فکر کردی سابقه ان ۵ ساله است!!!!! یعنی معلوم است چگونه فکر می کنی و بیشتر از این نیازی پاسخ به شما نیست!
ناشناس۱۱۴۸۸۹۲۱۲:۵۴:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۹
هموطن خوبم جناب خخخخه حق با هر دو تای شما عزیزانست . مشکل جای دیگریست . کمی کلان تر فکر کنی این رفتارها واکنش ملت در برابر کنش های ریاکاران مزور و دنیا طلبی است که دین را پله قرار داده اند تا به دنیا برسند وگرنه بینی و بین الله هم کوروش و هم اربعین هر دو برای ایرانیان عزیز بوده ، هست و خواهد ماند .
سید محسن۱۱۴۸۵۰۲۱۰:۰۷:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۹
راهپیمایی اربعین همیشه بوده تنها در دوران حکومت بعثیون و صدام در عراق سرکوب می شده که در آن زمان هم به صورت مخفی توسط مردم صورت می گرفته است
ناشناس۱۱۴۸۶۵۵۱۱:۱۱:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۹
آیا امام خمینی، آیت الله بروجردی و... هم راهپیمایی اربعین میرفتن؟ لطفا مستند پاسخ دهید.
ناشناس۱۱۴۸۷۲۲۱۱:۳۷:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۹
بله امام خمینی و آیت الله بروجردی وقتی در نجف ساکن بودند به راهپیمایی اربعین می رفتند.
ناشناس۱۱۴۸۷۸۲۱۱:۵۷:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۹
خیلی از علمای دیگر رفتن الحمدلله دسترسی به اینترنت هم دارید یه جستجوی کوچولو بکنی میبینی
ناشناس۱۱۵۰۵۴۴۰۰:۰۰:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۱۱
چه ربطی داره؟چی شده که این بزرگوارها رو قبول داری؟
ناشناس۱۱۴۸۵۴۰۱۰:۲۱:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۹
سابقه راهپیمایی اربعین بیش از صد سال و...است ازقدیم رسم بوده ....
ناشناس۱۱۴۹۰۶۹۱۴:۱۶:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۹
2000 سال است
ناشناس۱۱۴۸۵۵۹۱۰:۲۶:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۹
عزیزم درباره چیزی که اطلاع نداری نظر نده راهپیمایی اربعین سابقه بیش از 100 ساله دارد.
ناشناس۱۱۴۸۶۳۶۱۱:۰۶:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۹
از زمان زیارت جابر ابن عبداله انصاری یعنی بیش از 1300 سال
ناشناس۱۱۴۸۸۴۷۱۲:۳۱:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۹
آخه انموقع ماشین نبوده وکسی که فقیر بوده و نه اسبی ونه خری داشته مجبور بوده که پیاده برود اخه اینهم شد دلیل
ناشناس۱۱۴۸۶۴۱۱۱:۰۷:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۹
هر مراسمی روز آغازینی دارد. اگر روز کوروش نبوده هیچ اشکالی ندارد که از امسال آغاز شود. هرچند که گرامی داشت کوروش پیش از این هم بوده است
کریم۱۱۴۸۷۴۶۱۱:۴۴:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۹
چقدر زیبا گفتی. اصلا ما میخواهیم از همین امسال شروع کنیم و روز این بزرگ مرد ایرانی رو پاس بداریم.
ناشناس۱۱۴۸۸۷۳۱۲:۴۲:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۹
خخخه شما که می گفتی سابقه ندارد اربعین و وقتی نتوانستید توجیح درستی بکنید رفتید سراغ برنامه بعدی که اصلا می خواهیم از امروز شروع کنیم!!! اره شروع کنید برای نسل کشی ایران توسط یهودی ها در این تاریخ و جشن بگیرید
ناشناس۱۱۵۰۵۴۶۰۰:۰۴:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۱
خب معلومه که اشکالی نداره بگین نمایندگان توی مجلس یک روز رو معین کنن برای بزرگداشت کوروش،اما روزی که یهود گفته بخصوص اسرائیل بر آن تاکید دارد اشکال دارد
ناشناس۱۱۴۸۶۴۸۱۱:۰۸:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۹
داداشم، هم من میمیرم، هم شما، اگر دنبال حقیقت هستی یه بحث هست، ولی اگر دنبال دل خودت هستی، باش، هرقدر هم اطلاعات داده بشه باز شما و امثال شما دنبال چیزی دیگه هستید. توصیه به راهپیمایی اربعین از امام معصوم رسیده(یعنی بیش از 1200 سال پیش! نگیم همه مراجع، اکثر آقایون این مسیرو رفتند. عکسهایی هم بعضا وجود دارد. بلکه یکی از مسیرهای موازی مسیر معروف کنونی، راهی هست بنام علما. یعنی علما از این مسیر میرفتند. اینقدر استدلال ضعیف و بد هست که آدم نمیدونه از کجا بگه! الان راهپیمایی اربعینو شما هستید که تازه فهمیدید وجود داره! مثل خیلی از اطلاعات دیگه! محمدرضا شاه هم همچین بساطی نداشت برای کوروش که الان بعضی ها دارند! وای به روزی که بفهمید کوروش همون ذوالقرنین بوده! اونوقت تکفیر میکنید و میرید نقش رستم دنبال یه مقبره جدید!
عباس۱۱۴۸۷۵۲۱۱:۴۸:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۹
تازه راهپیمایی اما رضا (ع) دو سال است که راه افتاده.
ناشناس۱۱۴۹۶۱۸۰۰:۳۴:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۰
دلیل اون راهپیمایی که البته بیش از دوساله عشق و طلب آخرت و تبلیغ ی مکتب به نام اسلام و تشیعهـ دلیل بزرگداشت کوروش چیه تبلیغه یه مکتب ؟ تبلیغ ی مشت جملات ازقبل شناخته شده که بگن کوروش گفته دقیقا تبلیغ چیه؟ یهودیت؟ آزادی؟ ضد دین؟ خودتون تکلیفتون رو میدونید؟
ناشناس۱۱۴۸۴۶۸۰۹:۳۳:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۹
آموزه های دینی هرگز تحمیل نظر بر دیگران را نمی پسندد و به تنوع نظرات احترام میگذارد چون تقسیم بندی و مرزها بر اساس هویت ملی است و نه مذهب
ناشناس۱۱۴۸۶۸۵۱۱:۲۲:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش انسان بزرگی بود و یک نابغه نظامی و سیاسی. تنها اشتباهش این بود که یهودیان را از بابل آزاد کرد. همین یهودی ها بودند که با نفوذ دادن استر و توطئه مردخای چند هزار ایرانی را کشتند. جالب است که یهودیان کوروش را فقط به خاطر نجات یهودیان بابل تأیید میکنند و از آن طرف کشتار ایرانیان در توطئه مردخای و استر را جشن میگیرند! مردم ایران واقعیتهای تاریخی را نمی دانند و یهودی ها از همین ناآگاهی نسبت به تاریخ برای نابودی فرهنگ ایران استفاده میکنند.
ناشناس۱۱۴۸۴۶۹۰۹:۳۵:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۹
از این به بعد قاطعانه با فساد و اختلاس برخورد می کنیم تا دیگر بهانه ای نداشته باشند.
ناشناس۱۱۴۹۰۰۰۱۳:۴۵:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۹
یادت باشه هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن
ناشناس۱۱۴۸۴۷۰۰۹:۳۶:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۹
کشورهای بزرگ غربی که دایعه حمایت از حقوق بشر سر می دهند، باید همواره در یاد داشته باشند که ایامی که آنها بدوی بوده و تو سر و کول هم می زدند، ایرانیان نخستین منشور حقوق بشر را نوشتند و به دنیا هدیه کردند.
ناشناس۱۱۴۸۵۵۴۱۰:۲۵:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۹
کسانی که اینده ای نداشته باشند مدام ار گذشته درخشان....حرف می زنند سلطنت شاهان جز نکبت و بدبختی چیزی برای مردم نداشته کاش اینها که کوروش کوروش می کنند کمی تاریخ می خواندند
ناشناس۱۱۴۸۶۵۶۱۱:۱۱:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۹
واقعا دوران شاهان جز نکیت و بدبختی چیزی نداشته چرا ملت بیسوادن بعضیشون و نمی فهمن الف جان داستان آن آهنگر را در دوران انوشیروان !!!!!! بگذار که حاضر بوده خراج بدهد به شرط شروع تحصیل فرزندش ولی پادشاه قبول نکرد... سلطنت چی داشت به غیر غارت و کشت و کشتار و فساد و..... لااقل یخورده از (امریک...) یاد بگیرین درخواست نوع دموکراسی لیبرالی( که مورد تاییدنیست ) داشته باشین نه سلطنت
ناشناس۱۱۴۹۷۸۳۰۹:۰۵:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۱۰
اهنگر نبود کفشگر یا همان کفاش بود
ناشناس۱۱۴۸۷۲۴۱۱:۳۸:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۹
هر زمانی حکومت خودش رو میطلبه شما توقع نداری که 2500 سال پیش کورش انتخابات ریاست جمهوری برگزار می کرد؟! در طول تاریخ هم حاکمان خوب بوده و حاکمان بد ... یکی کمتر و یکی بیشتر.
ناشناس۱۱۴۸۸۴۵۱۲:۳۰:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۹
از میان پادشاهان ایران فقط نادرشاه افشار خوب بود و تا هند لشگرکشی کرد و غنائم بسیاری برای ما به ارمغان آورد باقی پادشاهان مستبد و البته توسری خور خارجی ها بودند.
ناشناس۱۱۴۸۹۴۱۱۳:۲۰:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۹
بابا تو دیگه کی هستی ! فکر کنم هر 10 سال یکبار بیدار میشی ، یک دوری میزنی و میری میخوابی !
ناشناس۱۱۴۸۶۷۲۱۱:۱۷:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۹
درود بر کوروش بزرگ
ناشناس۱۱۴۸۴۷۱۰۹:۳۶:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۹
باید بتوانند بدون ناراحتی هر ساله مرااسم خود را برگزار کنند .
ناشناس۱۱۴۸۵۹۴۱۰:۵۳:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۹
خرافاتشون برای خودشونه مزاحم ما نباید بشن
ناشناس۱۱۴۸۶۸۱۱۱:۲۱:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۹
تمام دنیا کوروش را قبول دارند منشور او منشور حقوق بشر سازمان ملل است
ناشناس۱۱۴۸۸۳۶۱۲:۲۵:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۹
90 درصد مردم ایران اصلا"کوروش را نمی شناسند.
ناشناس۱۱۴۸۹۱۷۱۳:۰۸:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۹
منشورش اونجا دکوره.
ناشناس۱۱۴۹۲۵۲۱۶:۳۵:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۹
فقط قبول دارند. اما هر حا بنفعشونه ادمکشی میکنن مثل یمن
ناشناس۱۱۴۹۳۰۷۱۷:۵۵:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۹
باز هم حرف بدون سند و‌مدرک
ناشناس۱۱۴۸۶۱۸۱۱:۰۰:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۹
من اخیرا با کوروش تماس گرفت خودش هم راضی نبود عده ای به زحمت بیفتن
ناشناس۱۱۴۸۷۷۶۱۱:۵۶:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۹
پول رفتن پیش کوروش را بدید به فقرا
ناشناس۱۱۴۸۴۷۵۰۹:۴۱:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۹
اخیرا" از اینگونه مراسم چه دینی و چه غیر دینی مانند کوبیدن در هفت مسجد در آخر ماه صفر و یا گرد هم آیی شیرخواران در ماه محرم و یا همین حضور مردم در پاسارگاد و... که سابقه تاریخی ندارد زیاد شده است .
ناشناس۱۱۴۸۵۰۱۱۰:۰۶:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۹
در مسائل دینی خرافات است که پر رنگ می شود ولی در قضیه کوروش. بیشتر سیاسی است که پر رنگ می شود ان هم با تحریک در اینترنت و ماهواره و لیدر ها
ناشناس۱۱۴۸۶۷۹۱۱:۲۰:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۹
آفرین. خیلی خوب حق و نا حق و خرافه و واقعت رو با هم مخلوط کردی. اجرت با شیطان!
منشور حقوق بشر کوروش۱۱۴۸۴۷۶۰۹:۴۲:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۹
من تا روزي كه پادشاه ايران و بابل و كشورهاي جهات اربعه هستم ، نخواهم گذاشت، كسي به ديگري ظلم كند و اگر شخصي مظلوم واقع شد ، من حق وي را از ظالم خواهم گرفت و به او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم كرد . نخواهم گذاشت مال غير منقول يا منقول ديگري را به زور يا به نحو ديگر بدون پرداخت بهاي آن و جلب رضايت صاحب مال ، تصرف نمايد نخواهم گذاشت كه شخصي ، ديگري را به بيگاري بگيرد و بدون پرداخت مزد ، وي را بكار وادارد . من امروز اعلام مي كنم ، كه هر كس آزاد است ، كه هر ديني را كه ميل دارد ، بپرسد و در هر نقطه كه ميل دارد سكونت كند، مشروط بر اينكه در آنجا حق كسي را غضب ننمايد و هر شغلي را كه ميل دارد ، پيش بگيرد و مال خود را به هر نحو كه مايل است ، به مصرف برساند، مشروط به اينكه لطمه به حقوق ديگران نزند .
سید محسن۱۱۴۸۵۵۲۱۰:۲۵:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۹
حرفهای قشنگیه که منتسب به کوروشه ، از این حرفا افراد مختلف تو تاریخ زیاد زدن تو دوره خودمون هم بسیاری از اینها رو میگن ولی عمل نمی کنند
ناشناس۱۱۴۸۶۸۹۱۱:۲۳:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۹
این حرفها مستند است و تمام دنیا آن را قبول دارند نظر تو مهم نیست
ناشناس۱۱۴۸۸۳۵۱۲:۲۴:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۹
دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
ناشناس۱۱۴۸۸۷۵۱۲:۴۳:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۹
اگه مستنده سندش رو نشون بده لطفا.
ناشناس۱۱۴۹۴۳۱۲۰:۱۹:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۹
منشور کوروش رو دیدی؟ اون استوانه با خط میخی؟ یکسریش اونجا هک شده
ناشناس۱۱۴۹۰۵۹۱۴:۱۰:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۹
داداش این حرف مستند نیست. تمامش دروغه. متن استوانه کوروش رو بخون اگه یه همچی چیزی توش بود حق با شما. متأسفانه مردمی شدیم که خیلی راحت هر دروغی رو باور می کنیم چون اهل تحقیق نیستیم.
ناشناس۱۱۴۸۵۵۷۱۰:۲۶:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش پرستا، خجالت نمی کشین این دروغا رو میگین؟ این متن یه متن جعلیه که قبل از انقلاب یکی منتشر کرد ولی هیشکی حاضر نشد مسئولیتشو بپذیره. اما تو این فضای بی درو پیکر مجازی دست به دست میشه. در صورتی که متن اصلی هم در ویکی پدیای فارسی هست هم تو ویکی پدیای انگلیسی. الباقی کلمات قصاری که از کوروش نقل میشه هم جعلیه. در متن استوانه کوروش حتی یک کلمه (تأکید می کنم «یک کلمه») در مورد حقوق بشر نیومده. فقط از خودش تعریف کرده که با کمک خدای مردوک، مردم رو از ظلم نبونئید نجات دادم ولی هیچ قانونی را وضع نکرده و در این متن هیچ دستورالعملی برای آینده را صادر نمی کند فقط از کار انجام شده تعریف می کند. هر کی باور نمی کنه به ویکی پدیا عنوان "استوانه کوروش" مراجعه کنه تا با چشم خودش ببینه.
ناشناس۱۱۵۰۴۶۷۲۱:۵۷:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۱۰
ایرانیان کوروش پرست نیستند بلکه بخاطر انسانیت کوروش انرا گرامی میدارندمنشورحقوق بشر کوروش را دهها باستان شناس ازملیتهای مختلف تایید کرده اند بیایید درهمه چیز بدون تحقیق سخنی نگوییم
ناشناس۱۱۴۸۵۵۸۱۰:۲۶:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۹
والا داده یکی براش نوشتن وگرنه پادشاهی مگه بدون خونریزی میشه
ناشناس۱۱۴۹۵۰۹۲۲:۰۰:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۹
خونریزی بده؟ همه جا بده؟ اگر خونریزی از کفار یا یهودیان باشه چی بازم بده؟
ناشناس۱۱۴۸۴۷۷۰۹:۴۴:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۹
حداقل احمدی نژاد منشور کوروش را برای چند روز از انگلیس به ایران آورد و مردم توانستند آن را از نزدیک تماشا کنند.
ناشناس۱۱۴۸۶۹۶۱۱:۲۶:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۹
درود بر احمدی نژاد و درود بر کوروش بزرگ
ناشناس۱۱۴۸۴۸۰۰۹:۴۷:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۹
بعد از انقلاب نام خیابان کوروش به دکتر علی شریعتی تغییر یافت.
ناشناس۱۱۴۸۶۳۹۱۱:۰۷:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۹
کار درستی بود
ناشناس۱۱۴۸۴۸۳۰۹:۴۹:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۹
کسانی که کوروش را مقابل اسلام قرار می دهند، سخت در اشتباه هستند.
ناشناس۱۱۴۸۴۸۴۰۹:۴۹:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۹
هویت ایران کوروش است.
ناشناس۱۱۴۸۵۶۱۱۰:۲۶:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۹
هویت واقعی ایران یزگرد سوم بود شوخی نکن
ناشناس۱۱۵۰۷۰۷۰۸:۴۳:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۱۱
هویت واقعی ایران، مردم ایران هستند.
ناشناس۱۱۴۸۶۴۵۱۱:۰۷:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۹
ایران برای هویت داشتن نیاز به کسی ندارد
ناشناس۱۱۴۸۷۱۴۱۱:۳۵:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۹
تو وکیل مردم ایران هستی .نود درصد مردم ایران کوروش را نماد ملی ایران میدانند
ناشناس۱۱۴۸۷۷۷۱۱:۵۶:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۹
90 درصد مردم ایران اصلا"کوروش رو نمی شناسند.
ناشناس۱۱۵۰۱۸۵۱۵:۲۸:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۱۰
نماد ملی ایران امام رضا است
ناشناس۱۱۴۸۷۳۴۱۱:۴۰:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۹
ایران یک تمدن است. ایران یک ملت است.
ناشناس۱۱۴۸۸۷۲۱۲:۴۲:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۹
هویت ایران شخصیت های اساطیری هستن مانند جمشید و سیاوش و شخصیتهای واقعی مانند زرتشت که به درستی بزرگترین هویت ساز ایران هست کوروش و داریوش و ... پادشاهانی در تاریخ هستن فقط همین
ناشناس۱۱۴۸۴۸۵۰۹:۵۲:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۹
یک سوال دارم . لطفا و خواهشا ان را سانسور نکنید. اقای ایمانی فرموده اند : "برگزاری چنین مراسمی هیچگونه سابقه تاریخی در هیچ زمانی از تاریخ بلند ایران و سلسله های پادشاهی متعدد آن نداشته است. حتی پس از پیروزی انفلاب اسلامی و پایان حکومت شاهنشاهی در ایران نیز چنین مراسمی وجود نداشته." سوال بنده به عنوان یکی از ارادتمندان امام حسین (ع) , سرور ازادگان جهان , این است: مگر راهپیمایی بازماندگان اربعین که بعد از ظهر اربعین در شهرهای ایران چند سالی هست برگزار می شود ( شاید حداکثر 4 سال) در گذشته مسبوق به سابقه بوده ؟ حتی در دوره 40 ساله حکومت جمهوری اسلامی ؟ تازه این یکی از چندین موردی از مراسمات جدید عزاداری است که اخیرا به رسومات جاریه اضافه شده.
سید محسن۱۱۴۸۵۲۷۱۰:۱۶:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۹
راه اندازی دسته های عزاداری در روز اربعین همیشه وجود داشته است و موضوع جدیدی نیست
آیدا۱۱۴۸۵۷۳۱۰:۴۰:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۹
دسته عزاداری نه،راهپیمایی اربعین با این حجم از تبلیغ،صدا سیما قبل از اومدن محرم واسه اربعین تبلیغ میکنه
ناشناس۱۱۴۸۶۲۴۱۱:۰۳:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۹
حالا مشکل شما چیه ؟
ناشناس۱۱۴۸۸۳۳۱۲:۲۲:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۹
غربگدایان چشم دیدن اینهمه عظمت و شکوه راهپیمایی اربعین را ندارند.
رسول مشهدي۱۱۴۸۶۷۸۱۱:۲۰:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۹
از زمان صفويه عزاداري به اين شكل در اين رواج يافته و قبل از آن مرسوم نبوده.
ناشناس۱۱۴۸۸۶۵۱۲:۳۹:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۹
خوب مهندس تا قبل از صفویه حکومتهای سنی مذهب و غالبا ضد شیعه حاکم بودند توقع داشتی دسته عزا بیرون بیاید؟
ناشناس۱۱۴۸۵۶۶۱۰:۲۹:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۹
راهپیمایی اربعین سابقه ای بیش از 100 سال دارد .
ناشناس۱۱۵۰۳۶۰۱۹:۱۲:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۰
چرا هيچ عكس يا حتي سخني و نوشته اي از امام خميني درباره راهپيمايي أربعين نيست ايشان كه بيشتر در عراق ساكن بودند و يعني بيخبرربوده؟
ناشناس۱۱۴۸۶۰۳۱۰:۵۵:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۹
اربعین به شما چه ربطی داره؟
ناشناس۱۱۴۸۷۳۲۱۱:۴۰:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۹
اصلاح طلبان غربگدا همچون رسانه های غربی چشم دیدن حماسه عظیم میلیونی اربعین را ندارند.
ناشناس۱۱۴۹۷۸۵۰۹:۰۹:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۱۰
به فرض که راهپیمایی جا ماندگان اربعین سابق بر این وجود نداشته، می تواند به عنوان یک سنت حسنه در نظر گرفته شود که فواید متعدد معنوی برای فرد و جامعه دارد که موجب جلب رحمت الهی بواسطه ابراز علاقه مسلمانان به بنده برگزیده اش یعنی حضرت اباعبدالله علیه السلام خواهد بود.(لازم به ذکر است که آیات و روایات متعددی در ارتباط با ثواب و اجر بی پایان الهی برای ابراز علاقه نسبت به اهل بیت علیهم السلام و ذکر مناقب ایشان وجود دارد از جمله آیه شریفه "قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى" یا روایت "ذكر علي عبادة" که قطعا راهپیمایی جاماندگان اربعین مصداق بارز مودت و ذکر امام حسین علیه السلام است). حال سوال این است که تجمع بر سر مقبره کوروش چه فوایدی در پی دارد؟؟ به هر حال عقل سلیم حکم میکند که انسان هر عملی را که انجام میدهد دارای فایده دنیوی یا اخروی باشد.
ناشناس۱۱۴۸۴۹۲۰۹:۵۹:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۹
این ها افراد حاشیه ای کشور هستند یعنی به قول معروف حاشیه نشین کشور از تحولات کلی جامعه هستند که زیاد دیده نخواهند شد
علی 671۱۱۴۸۵۰۰۱۰:۰۶:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۹
راجع به کوروش و گذشته اش حرف و حدیث بسیار است ولی چرا چند سالی است که جوانان ایرانی آنرا پر آب و تاب کرده و دیگران از آن استفاده می کنند .دلیل حساصیت است که به چند دلیل قابل توجیه است 1- جوان ایرانی بیکار است و دنبال مستمسک می گردد در صورتیکه از طرف قلبش به آن ایمان ندارد .2-مستی و پول های باد آورده و ژن های خوب که باعث می شود از این موقعیت خودی نشان داده شود .3- افراد بیما ر که منتظرند در جایی شلوغی بر پا شود و آنها عقده های خود را خالی کنند .4- بیگانگان که خود آتش بیار معرکه هستند و دنبال بهانه می گردند .5- باید از این برنامه حساسیت را بر داشت و رهایشان کرد تا یکسال هر چه می خواهند بتازانند و خودشان خسته می شوند .
جمال خاشقچی۱۱۴۸۵۷۰۱۰:۳۳:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۹
زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) با پای پیاده ریشه تاریخی دارد و به گفته برخی پژوهشگران، راهپیمایی اربعین حسینی از زمان ائمه رایج بوده است.
ناشناس۱۱۴۸۶۲۵۱۱:۰۳:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۹
اون موقع هواپیما و اتوبوس و ماشین نبود.
ناشناس۱۱۴۸۷۳۸۱۱:۴۱:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۹
ثواب زیارت با پای پیاده خیلی بیشتر از با اتوبوس و هواپیما رفتن است.
ناشناس۱۱۴۸۸۴۹۱۲:۳۱:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۹
تو با ماشین برو
ناشناس۱۱۴۹۱۵۷۱۵:۱۷:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۹
شتر و اسب که بوده
ناشناس۱۱۴۸۷۴۰۱۱:۴۲:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۹
مستند حرف بزن از زمان امامان شیعه تا زمان امام خمینی چنین چیزی نبوده
ناشناس۱۱۴۸۷۸۴۱۱:۵۸:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۹
راهپیمایی اربعین سابقه ی بیش از 200 ساله دارد.
ناشناس۱۱۴۹۰۰۸۱۳:۵۰:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۹
2000 ساله داره
ناشناس۱۱۴۸۵۳۸۱۰:۲۱:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۹
اتفاقا با بررسی وضع نگهداری آثار قبل از اسلام متوجه میشیم به آثار باستانی ایران کمترین توجهی نمیشه. بسیاری از آثار باستانی قبل از اسلام در میان بیابان بدون هیچ محافظی رها شدن. آثاری که هر کدوم از کشورهای منطقه حسرت داشتن اونها رو میکشن. این موضوع برای آثار فاخر باستانی هم کاملا مشاهده میشه. تخت جمشید هیچ گونه محافظتی چه در برابر عوامل طبیعی و چه در برابر عوامل انسانی نمیشه. تمام سنگ ها رو خزه گرفته. نگهابان ها بسیار بسیار کم و بی تفاوت هستن. من به چشم خودم دیدم بازدید کننده ها بچه هاشون رو میزاشتن روی ستون ها تا عکس یادگاری بگیرن. این وضع برای نقش رستم بسیار فاجعه بار تره. نقش ها و آثار کلا رها شدن و در اون منطقه جز بلیط فروش شخص دیگه ای حضور نداره
ناشناس۱۱۴۸۵۴۷۱۰:۲۳:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۹
خدا وکیلی حرف هایی که نویسنده محترم نوشته را خودش باور دارد؟ نام کوروش در تمام مجامع بین المللی با طول و تفسیر آمده ولی در کشور ما شما بفرمایید چقدر از این پادشاه مطلب در کتب درسی و تاریخی وجود دارد؟ اگر واقعا توطئه ای وجود دارد از کاستی ماست. اگر مسئولین به جای دفع و دور کردن مردم از قبر داریوش که آنها را حریص تر می کند بهانه دست دشمنان نمی دادند این مشکل بوجود نمی آمد.
ناشناس۱۱۴۸۶۰۸۱۰:۵۶:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۹
شما بجای کلی گویی 1 خط سند تارخی ارائه کن تا ما باور کنیم
ناشناس۱۱۴۸۷۴۸۱۱:۴۶:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۹
منشور کوروش منشور حقوق بشر سازمان ملل است صدها دانشمند برتر باستان شناس کوروش را تایید کرده ند
ناشناس۱۱۴۹۵۲۷۲۲:۲۴:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۹
یه قومی اومدن کل سندها رو سوزوندن
ناشناس۱۱۴۹۶۹۳۰۴:۰۰:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۱۰
قبر کوروش کجا بوده بی سواد اون قبر مادر سلیمانه
محمد.س۱۱۴۸۵۷۱۱۰:۳۶:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۹
با سلام بهتره که روز تولد کوروش رو به عنوان روز کوروش در کشور نامگذاری کرده و در این روز و نه روز فتح بابل یاد کوروش گرامی داشته بشه.
ناشناس۱۱۴۸۵۷۷۱۰:۴۳:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۹
نام کشور ایران با نام کوروش بزرگ پیوند دارد. بجای سرکوب مفاخر خود، آنها را بزرگ بداریم
رسول مشهدي۱۱۴۸۶۹۰۱۱:۲۳:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۹
برادر يا خواهر عزيز ما تنها ملتي هستيم كه داشته هاي خود و گذشته خود و مفاخر خود را تكذيب و تحقير ميكنيم.
ناشناس۱۱۴۸۸۹۰۱۲:۵۴:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۹
حرف شما درست است ، ما تنها كشوزي در جهان هستيم كه سر عناد و دشمني با تاريخ و فرهنگ و هنر خود داريم تيشه برداشته ايم وبه جان گذشته خود افتاده ايم !! اما زهي خيال باطل !!!
ناشناس۱۱۴۸۵۷۸۱۰:۴۳:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۹
یکم هم در مورد شعارهای نژادپرستانه و تنفر آمیز که در این سالها باب شده بنویسید. که چگونه افراد معتقد به منشور کوروش که ادعای برابری و مساوات دارند نوبت به شعارهای نژادپرستانه میشود سرتاپا دفاع میکنند و به طرز مشمئز کننده ای حتی نمیگذارند افشا گری صورت گیرد؟؟ آیا اونهایی که از بیرون ایران و در تلویزیونهای خارجی از این اعمال نژادپرستانه دفاع میکنند جرات فقط و فقط یک شعار بیرون ایران و در کشورهای غربی دارند که مردم را تشویق به تنفر و کینه میکنند؟ و یا آنها رو به وضعیت افتضاحی پرت خواهند کرد
سیدرضا۱۱۴۸۵۸۳۱۰:۴۸:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۹
با سلام واجترام بعضی علما گفته اند منظور ذوالقرنین درقرآن کورش است. مرحوم علامه طباطبائی در تفسیر المیزان می گوید، نام ذوالقرنین بر کوروش با توجه به خصوصیات ذکر شده بیشتر تطبیق دارد. هیچ تضادی بین اسلام وگذشته تاریخی ایران وجود ندارد. اصولا هویت یک ملت بسته به تاریخ گذشته آن است وباید آنرا پاسداشت. ما باید به کورش افتخار کنیم زیرا منشور حقوق بشری آن افتخار بشریت است.ولیکن متاسفانه عده ای متعصب از هر دوطرف باعث ایجاد اختلاف در کشور میشوند. همانطوریکه سالگرد مراسم مذهبی را باید گرامی بداریم. وبه آن احترام بگذاریم ،باید مراسم ملی خود را هم گرامی بداریم و دولت ها ازآن حمایت کنند.لیکن متاسفانه برخوردهای غیر منطقی با مردم وبویژه جوانان دربرخی سالها در پاسارگاد،گاهلا موجب افزایش اختلافات شده است. جهت یادآوری این نکته را هم به اقای ناصر ایمانی عرض میکنم که متاسفانه در اوایل انقلاب برخی کج سلیقه می خواستن تخت جمشید را خراب کنند.
ناشناس۱۱۴۸۵۸۴۱۰:۴۸:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش کیه؟
ناشناس۱۱۴۸۷۶۰۱۱:۵۲:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش همه چیز تمدن ما ایرانی هاست هر کس مخالف اوست ایرانی نیست
ناشناس۱۱۴۸۸۸۴۱۲:۴۸:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۹
من ایرانی هستم و کورش افسانه ای رو اصلا قبول ندارم.به شما و هیچکس دیگه ای هم هیچ ربطی نداره.
ناشناس۱۱۴۸۵۸۸۱۰:۵۰:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش یک افسانه ساخته و پرداخته ذهن های بیماره
ناشناس۱۱۴۹۴۱۱۱۹:۵۶:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۹
نظر روباه پیر هم همینه! برای همین هم تمام الواح گلی کتابخانه های هخامنشی رو 100 سال پیش کلا بار زدند و بردند به یغما. برای همین شما برای همیشه همینطور فکر خواهید کرد چون مستندی در
ناشناس۱۱۴۸۵۹۱۱۰:۵۲:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۹
در کتب معتبر تاریخی حتی 1 خط درباره جناب کوروش نیامده است
ناشناس۱۱۴۸۶۸۷۱۱:۲۲:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۹
لطفا کورش نامه کسنفون، تاریخ هرودوت، کتاب جمهوری افلاطون که همه متعلق به 2500 سال پیشه. همه مورخان روم باستان بعضا اشاره به کوروش کردن و کتاب مردان بزرگ پترارک متعلق به قرن 14 میلادی و همچنین کتاب مقدس (تورات) که به کرار از او نام برده.
ناشناس۱۱۴۹۴۳۷۲۰:۲۲:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۹
اگر مطالعه می کردی این مدلی نبودی
ناشناس۱۱۵۰۱۸۱۱۵:۲۴:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۱۰
عزیزم چرا مطالعه نمیکنی در تمامی منابع تاریخ دوران باستان که در روم و یونان نوشته شده نام کوروش آمده آنهم به صور مختلفش نه تنها از کوروش صحبت شده بلکه اکثر شاهان هخامنشی و اشکانی و ساسانی در اون منابع ذکر شدند
ناشناس۱۱۴۸۶۱۰۱۰:۵۷:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش را ساختند چون اسطوره ای نداشتند تا در برابر دین علم کنن
ناشناس۱۱۴۸۶۱۶۱۰:۵۹:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۹
حتی روی اون مقبره ننوشته کوروش حالا از کجا می دونن برای کوروشه؟ شاید برای هوشنگه
ناشناس۱۱۴۸۷۹۴۱۲:۰۲:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۹
صدها دانشمند برتر باستانشناس تایید کرده اند
ناشناس۱۱۴۸۶۱۷۱۰:۵۹:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۹
همش جعلیه اونجا قبر مادر سلیمانه
ناشناس۱۱۴۹۷۱۷۰۶:۳۶:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۰
سلام. برادر اونجا رو بخاطر اینکه اسکندر خراب نکنه گفتن قبر مادر سلیمان هس وگرنه سنگ نوشته که گفته من کوروش شاه شاهان شاه چهارگوشه جهان هستم وجود داره میتونید بیاید ببینید
ناشناس۱۱۴۸۶۲۷۱۱:۰۴:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۹
گرامی داشت روزی به نام کوروش که نیاز به تاریخ ندارد .وقتی تمام تاریخ نویسان از بزرگی کوروش صحبت کردند حتما تفاوتی با دیگر پادشاهان ایرانی داشته است .پس بزرگداشت پادشاهی که همه به نیکی از آن یاد می کنند کجاش اشکال دارد جز اینکه مخالفان دوست ندارند نام این بزرگمرد تاریخ ایران زنده بماند.
ناشناس۱۱۴۸۶۲۹۱۱:۰۴:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۹
كوروش آسوده بخواب كه ... الخ ( الي آخر ) ... تيتر ! -------------- آسوده بخوابه ؟!! ... خيلي قبول ندارم برادر !! ... بنده معتقدم كه هر كس كه در " تاريخ " رفت ، و تاريخي شد ، هميشه بيداره !! ... مايه عبرت است !! ... درس مي دهد !! ... به همه نسل ها !! ... چه درس خوب ، چه بد !! ... مگه مي توان گفت كه به فرض سقراط و افلاطون و ارسطو به خواب ناز فرو رفته اند ؟ ... با اين همه دروسي كه به بشريت مي دهند ؟ و يا انبياءو اولياء ... و يا عارفان و منجيان بشريت ، ... واز آن طرف اشقيا ي تاريخي مانند هيتلر ... نرون ، چنگيز... از اين طرف حسين بن علي ( ع )درس آزادگي مي دهد به همه قرون و اعصار ... و يا ديگر آزادگان ديگر تاريخ بشري ،به فرض گاندي ... واز طرف ديگر هيتلر و استالين و ماكياولي هم دائماً درس مي دهند ... به مشتاقان !!! ...نه ! ... نه برادر !! ... نمي پذيرم كه شخصيت هاي تاريخي چه خوب خوب ، چه بد مي خوابند !! يكي مثل بنده وقتي عمرم را به شما دادم ، آسوده مي خوابم --- انشاءالله -- چه خواب رفتني !! نه اثري ... نه هنري ... نه كتابي ، نه كتابتي ... نه جمله قصاري ... نه يك عملكرد تاريخي مثبتي ... ويا زبانم لال عملكرد منفي تاريخي !! ... ، نه ابتكاري ، نه اختراعي ، نه اكتشافي ، نه شور بختانه خدمتي به بشريت .... نه خوشبختانه زبانم صد هزار بار لال جنايتي عليه بشريت !!! ، نه خدماتي ... نه خيانتي !!! .... ببخشيد ! اصلاً قبول نمي كنم كه كوروش و ديگر تاريخيان زبان را به كام بكشند ، ... مهر سكوت بر لب بزنند و بي خيال و آسوده و بي تفاوت بخوابند !!! قبول كن برادر !!
ناشناس۱۱۴۸۶۳۸۱۱:۰۶:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۹
من که کوروش رو باور ندارم
محمد۱۱۴۸۶۵۰۱۱:۰۸:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۹
یک سوال؟ ۲۰:۳۰ خبری را پخش کرد مربوط به مراسم مذهبی و تاریخی چهل و هشتم در بادرود!!!، و فرمودند که این سنت صد ساله است، در کجای دنیا صد سال را تاریخی حساب می‌کنند ، آقایان مخالف ملی گرایی و کوروش، تنها یا با جهالت و یا تعمدا در خدمت صهیونیست ها هستند، چون میدانند وحدت کلمه رمز پیروزی انقلاب با رهبری امام بود، حالا برای تفرقه کشور اسلامی ایران مسئله اختلاف سنی و شیعه و کوروش و اسلام ... را راه انداختند، مهم لباس و جایگاه آقایان نیست کافی است بدانید کسی که حرفی را میزند قصد اتحاد دارد یا اختلاف و خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل، استاد دینانی و علامه طباطبایی نظر خودشان را در مورد کوروش گفتند و دنیا هم میداند
ناشناس۱۱۴۸۶۵۸۱۱:۱۲:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۹
این چند ده نفری که جمع می شن برای این مسخره بازی ها رو بگیرید و ببرید لب مزر اونجا خدمت کنن
ناشناس۱۱۴۸۶۶۵۱۱:۱۴:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۹
من کوروشم و زنده هستم بیاین به من خدمت کنید یالا
اصفهانی۱۱۴۸۶۷۱۱۱:۱۶:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۹
اقای ایمانی بنام دین هویت وفرهنگ کهن راازبین نبرید دین جای خود واداب ورسوم فرهنگ وکوروش وسعدی وحافظ جای خود هرکدام ازشخصیتهایی که درزمانهای بیساردور برای وطن ومردم زحمت کشیده اند حتی حکومت هم عوض شود مردم ان شخصیت را نامش را گرامی میدارند چه توبخواهی چه نخواهی ما درایران ازانقلاب به این طرف خیلی بدعت دردین ومراسم سوگواری ائمه ع بوجود اومد مثلا ایام محسنیه حضرت محسن درشکم حضرت فاطمه س بعلت اینکه ضرب وشتم واقع شد سقط گردید واین معصوم ع بدنیا نیومده بنظرتان ایام محسنیه دارد؟ کوروش ازشاهان ونیکنامان ایران وایرانی هست نباید بخاطر بعضی ازمسائل سیاسی هویت فرهنگی کشور ومردم را زیرسوال برد
ناشناس۱۱۴۸۶۷۵۱۱:۱۸:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۹
ببخشید مگه ما در المان نازی زندگی میکنیم که اینقدر به نام یهودی حساسیت داریم؟ یعنی ما قائل نیستیم که بین یهودی و اسرائیل فرق هست و اینکه ما هزاران شهروند ایرانی یهودی مذهب داریم. پس فرقمون با اون نژادپرست اروپایی که همه مسلمانان رو مساوی با داعش میدونه در چیه؟
ناشناس۱۱۴۹۳۲۳۱۸:۱۲:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۹
میشه بگید فرق شما با اون نژادپرست نازی و کسانی که شعارهای نژادپرستانه صریح در پاسارگاد میدهند چیست؟ نمیشه که از یک طرف ادای عدالت و آزاد کردن بردگان یهودی بدهید از طرفی دیگر باعث گسترش نژادپرستی در ایران شوید.
ناشناس۱۱۵۰۲۱۴۱۶:۰۳:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱۰
عامل نابودی تمام تمدن عیلام و بین النهرین به استناد کتاب مقدس بخش استر و اجیر قوم شمالی و کورش یهودیان بودند نه صهیونیست.
ناشناس۱۱۴۸۷۰۴۱۱:۲۹:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۹
اقای نویسنده مسولین ما در گفتگو با خارجیها از فرهنگ غنی ایرانی حرف میزنند احساس غرور میکنن اما کجای تاریخ تمدن مارو در داخل بازسازی کزدن ترمیم کردن ن.گهداری کردن؟ دیگه مخالفین کوروش همه رو منکر بشن منشور موجود کوروش را که نمیتونن
آرش۱۱۴۸۷۳۳۱۱:۴۰:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۹
نویسنده با بی انصافی تمام گفته : در تمام طول جنگ تحمیلی حتی یک نفر که برای ایران و ملیت بجنگد حضور نداشت. ! خیلی بی انصافی . و تو و امثال تو هستید که احساسات ایران دوستی و مذهبی رو در مقابل هم قرار میدهید
مهرنوش۱۱۵۰۱۰۰۱۴:۰۵:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۱۰
آفرین من نمی‌دونم چرا از اول این متن جناب نویسنده هی گفته «مذهبی‌ها»، از اونور «ایرانی‌ها»! مگه ایرانی نمی‌تونه مذهبی باشه؟؟ این سوال پیش میاد که پس این مذهبی‌هایی که می‌گید اول انقلاب فلان کردند و بهمان کردند چه ملیتی داشتند؟؟
زهرا۱۱۴۸۷۶۱۱۱:۵۲:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۹
در طول جنگ تحمیلی زرتشتی ، مسیحی ، یهودی و غیره همه دفاع کردند . " ایرانی " دفاع کرد . چقدر ایران ستیزی ؟ چقدر کورش ستیزی ؟
ناشناس۱۱۴۸۸۱۲۱۲:۱۱:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۹
مردم ما از وطنشون دفاع کردند یقینا اگه مسلمان هم نبودند از کشورشون دفاع میکردند یعنی میفرمایی رییس علی دلواری میرزا کوچک خان جنگلی و دیگران برای اسلام از کشور دفاع کردند دین مسئله شخصی است و هر کسی از وطنش دفاع میکند و ربطی به دین ندارد
ناشناس۱۱۴۹۱۱۳۱۴:۴۹:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش معیار ایراندوستی است
ناشناس۱۱۴۸۷۶۳۱۱:۵۲:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۹
ایران راحت می تونه از این مراسم به نفع خودش استفاده چطور؟ کوروش یکبار با فتح بابل یهودیان رو از دست بخت النصر نجات داد اینبار این مسلمانان هستند که تحت جور یهودیان یا به قولی بخت النصر زمان هستند و این کوروش زمان است که فلسطینیان را نجات خواهد داد باور کنید از هر حمله ای می توانید ضد حمله ای به نفع خودتان درست کنید
ناشناس۱۱۴۸۷۶۶۱۱:۵۳:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۹
بعید میدونم تا حالا اجازه چنین مراسمی داده شده باشه ، این کشور فقط متعلق به افراد مذهبی نیست ، خیلی ها هستند که سبک فکری متفاوتی دارند.
ناشناس۱۱۴۸۸۰۸۱۲:۰۹:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۹
در کل انگلیس ، چند تا تخته سنگ بصورت دایره وجود داره ( استون هیج ) ، که تا الان هزاران فیلم سینمایی و تحقیق و بود و نبودشون رو به اون تخته سنگها نسبت میدهند !!! چون چیز دیگری ندارد . حال در ایران که مهد تمدن بوده و هست ، آثار بیشماری وجود دارد که نشان دهنده تمدن در 2500 سال قبل از میلاد مسیح است . این ها همگی اثبات شده و ساخته ذهن نیستند . کدام فیلم و سریال و تحقیق راجع به این آثار باستانی ساخته شده ؟
ناشناس۱۱۴۸۸۲۴۱۲:۱۷:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۹
حالا شما بفرمایید کدام روز رو به عنوان روز کوروش گرامی بدارند؟
ناشناس۱۱۴۹۰۲۳۱۳:۵۵:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۹
خداییش بهترین روز 13 بدر است
ناشناس۱۱۴۸۸۴۸۱۲:۳۱:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۹
آیا شده یکبار با خود بیاندیشیم چرا نوعاً شعار هایی که در این تجمع‌ها سر داده می شود میخواهد ایرانیت را در مقابل اسلامیت قرار دهد ؟ این رفتارها دلیل دارد . وقتی ما اسلام را پله میکنیم تا به مطامع مادی دست پیدا کنیم وقتی ریا کاری ، فساد و اختلاس های کلان کشور را غرق نموده طبیعی است ملت از دین بیزار و ایرانیت را در مقابل دین (اسلامیت) قرار دهند . ایهالناس من هنوز مسلمانم اما وقتی حاکمان خود را می بینم که بنام اسلام چگونه دار و ندار مسلمین را تاراج میکنند از خودم بدم می آید . درود خدا بر خمینی کبیر . درود خدا بر امیر کبیر . درود خدا بر کوروش کبیر . ننگ بر ریاکاران فاسدی که دین را اسباب غلبه بر ملت قرار داده اند .
ناشناس۱۱۴۸۸۵۶۱۲:۳۴:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۹
در ابتدای مقاله گفته شده که نظام اسلامی هیچ گونه مخالفتی با ایرانیت نداشته و ندارد،در حالی که در بسیاری از علما از اساس با این موضوع مخالف هستند ،در سال های گذشته چندین نماد باقیمانده از تخت جمشید که در میادین شیراز وجود داشت به دستور به پایین کشیده شد و اگر نابود نشده ،مفقود شد.
ناشناس۱۱۴۸۸۷۶۱۲:۴۳:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۹
در همه کشورها افراد خوش نام، تقدیر می شود و مردم برایشان احترام می گذارند و برایشان یادبودگرفته میشه مثل مولانا و کوروش و......
ناشناس۱۱۴۸۹۲۲۱۳:۰۹:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۹
آقای کوروش الان کجاست؟
ناشناس۱۱۴۸۹۷۹۱۳:۳۸:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۹
حضرت امام فرمودند :" همه بدبختی ما از ملی گرایی است" و به حق گفتند.الان یک مشت آدم که دنبال دیکتاتوری پادشاهی هستند این حرفها رو پیگیری می کنند.ان زمان کسروی ها و محمد رضا و...از ملی گرایی چیزی بدست نمی آید.حتی خود امریکا هم اینترنشنال فکر می کنند
ناشناس۱۱۴۹۴۹۳۲۱:۳۹:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۹
امام فرمایشات دیگری هم دارند. مثلا در مجلسی که کارگزاران دولت وقت حضور دارند می فرمایند: هر وقت دیدید میخواد به مردم فشار بیارید، بدانید دیکتاتور شدید .
ناشناس۱۱۴۹۰۲۹۱۳:۵۷:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۹
من هم راهپیمای اربعین میرم هم روز بزرگ داشت کوروش ،هردو یکتاپرستی مرامشون بود
عباس۱۱۴۹۰۳۵۱۴:۰۱:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۹
نبایدجلوی مردم بگیرندکوروش یکی ازافتخارات ملت ایران است تازگیها توشبکه تاجیکستان کوروش رایک تاجیک میدانندمتاسفانه همینه وقتی به مفاخرخوداهمیت نمیدیم دیگران به نفع خودبهره برداری میکنند.
ناشناس۱۱۴۹۱۱۰۱۴:۴۸:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۹
تفرقه بیانداز و حکومت کن یه نگاه به دعواهای خودتون بیاندازید دیگران مشغول چپاول، شما مشغول دعوا
ناشناس۱۱۴۹۱۵۶۱۵:۱۴:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۹
هر کی دوست دارد برود راه پیمایی اربعین هرکی هم دوست دارد می رود سر قبر کوروش. متاسفانه مقامات همه موضوعات را امنیتی کرده اند به طوریکه ملت همگی باید باب طبع آنها لباس بپوشند و زندگی کنند. ا
ندا۱۱۴۹۲۱۰۱۵:۴۳:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۹
با سلام جسارتا به جای این مخالفت ها بهتره به عقاید متفاوت دیگران احترام بذاریم هم برای مراسم مذهبی هم مراسم ملی اینطوری وحدت مردم هم حفظ میشه
رسول مشهدي۱۱۴۹۲۳۱۱۶:۰۹:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۹
چرا بايد گذشته خود را نفي كنيم.كوروش بنا به روايتي از قول مرحوم آيت الله طباطبايي مفسر بزرگ قرآن (نويسنده تفسير الميزان) همان ذوالقرنين است كه در قرآن از وي نام برده شده است.كوروش جزئي از تاريخ ايران است و بايد به وي افتخار نمود نه اينكه وي را تخطئه كنيم و يا نفي كنيم و يا حتي بقول برخي از آقايان وجودش را انكار ميكنند.علاقه به كوروش و تاريخ ايران قبل از اسلام هيچ منافاتي با دينداري ما ندارد.
ناشناس۱۱۴۹۲۴۸۱۶:۳۱:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش بنیانگذار کشور ایرانه. ببینید آمریکاییها با بنیانگذار کشورشون چه می کنند، ما چه میکنیم
معلم امار۱۱۴۹۲۶۲۱۶:۴۹:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۹
نگاهی به کامنتها تشان می دهد که تقابل میان دو دیدگاه مذهبی متعصب شاه اسناعیلی و نگاه ملی گرایانه در مقابل هم قرار گرفته که از یکدیگر وحشت دارند.
محسن۱۱۴۹۲۶۴۱۶:۵۰:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۹
بسیاری از بزرگان دین معتقد هستند که کوروش همان ذوالقرنینی که در قرآن از او به نیکی یاد شده و همچنین در دو کتاب آسمانی دیگر (تورات و انجیل) از او به نیکی یاد شده است و مورد احترام جهانیان است چرا برخی ها در مقابل گرامی داشت کسی که باعث سرافرازی ایران و آزادی موحدین یهود از بند بردگی شد مقاومت می کنند و اسلامیت را مقابل ایرانیت قرار می دهند یادمان باشد ما مسلمان ایرانی و ایرانی مسلمانیم ما با یهودیان مشکل نداریم ، مشکل ما رژیم صهیونیستی است که مورد تائید همه یهودیان نیست و خیلی از بهودیان با آنها مخالفند مانند داعش
معلم تاریخ۱۱۴۹۳۰۱۱۷:۳۳:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۹
تاریخ ائینه عبرت است. امید دشمنان به نابودی جمهری اسلامی تقابل اسلامیت در برابر ملیت است. مردم ایران اکثرا ملی مذهبی هستند. دوستانی که جامعه را دو قطبی میکنند به این امر کمک مینمایند.
ناشناس۱۱۴۹۳۱۲۱۷:۵۶:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۹
قابل توجه مسئولان مربوطه !! چنان شنيدم از راوي ، كه راوي صادق شنيده بود از منبع موثق كه در مملكت تاجيكستان به تازگي پاركي را به نام كوروش نامگذاري كرده و البته در آن پارك تنديس كوروش هم نصب نموده و علاوه بر اين چند جاي ديگر هم به نام همين پادشاه هخامتشي نامگذاري كرده اندو نيز در نظر است چنانچه دولت تاجيكستان موافقت نمايد روز تولد كوروش را به تقويم رسمي شان برده و آن روز را گرامي بدارند و جشن بگيرند ... ياللعجب !!! .... ياللعجب !!!
ناشناس۱۱۴۹۳۲۰۱۸:۱۰:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۹
به نظرم لازم به مقابله با کوروش پرستان نیست بگذارید هرچی دارند انجام دهند جعل تاریخ تفرقه و اعمال نژادپرستانه به مرور مردم متوجه خواهند شد چی درست است چی نیست . هرچقدر بیشتر حساسیت نشان دهید عده ای بیشتر و عمدا دست به کارهای دیگه میزنند
ناشناس۱۱۴۹۳۲۷۱۸:۱۹:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۹
خیلی جالبه کشور تاجیکستان در تقویم رسمی اش روز کوروش داره، پژوشگاه کوروش داره و مجسمه کوروش ولی ایرانیان نه در گذشته و در زمان حال چنین چیزی را ندارند
ناشناس۱۱۴۹۳۳۱۱۸:۲۱:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۹
این کوروش میگه مردم پای من رو بوسیدند و محمدرضاشاه هم به تقلید از اون مراسم پابوسی راه انداخته بود. آخر من نمی دانم یک کشورگشا چه اهمیتی میتونه داشته باشه. به جای اون من گئومات مغ رو پیشنهاد می‌کنم که به نوشته ی کتیبه ی بیستون برده ها رو آزاد کرد و زمین ها رو توزیع کرد و داریوش خلافش رو انجام داد
ناشناس۱۱۴۹۳۳۲۱۸:۲۲:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۹
درود به کوروش ،افتخار ایران زمین
ناشناس۱۱۴۹۳۴۲۱۸:۲۹:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۹
واقعاً در تمام طول جنگ تحمیلی حتی یک نفر که برای ایران و ملیت بجنگد حضور نداشت؟
ناشناس۱۱۴۹۳۷۸۱۹:۱۸:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۹
اگه بیدار بودید که این همه فسادهای مالی و اجتماعی و رانتخواری و نجومیخواری و آقازاده خوری و غیره نبود! مگر اینکه تعریف مذهبی بودن بیخیال شدن به اینها و زهد بالای کوه دماوند باشه! مثل راهبان مسیحی و بودائی
رضا۱۱۴۹۳۸۷۱۹:۲۲:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۹
جاهلان همان کوران هستند که هر چه به انان بگویند قبول میکنند و خود قدرت تشخیص ندارند.قرار دادن ملیت در مقابل اسلامیت نقشه جدید دشمن برای ایحاد تفرقه است که به دست دوستان جاهل پیاده می شود.
ناشناس۱۱۴۹۳۹۸۱۹:۳۶:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۹
کوروش یهودی ها را ازاد کرد در عوض یهودی ها جشن ایرانی کشی پوریم را هر سال برگزار میکنند که طبق بخشی از کتاب انها که به استر ( ملکه یهودی کمبوجیه ) معروف است ۷۰ هزار از اقوام ایرانی را در یک روز با توطئه ملکه و عمویش مردخای نزد پادشاه قتل عام میشوند.
ناشناس۱۱۴۹۴۰۱۱۹:۴۰:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۹
‌من چون به خودم احترام می گذارم به همه اجدادبزرگواری که رفتار و کردارشان برای آبادی و ایجاد امنیت و آرامش برای مردم بوده است احترام می گذارم . کوروش یا امیرکبیر هر یک اگر در مقاطع زمانی خودشان و بادنیای پیرامون خودشان سنجیده شوند بسیار از زمانه خودشان جلوتر بودند و همین باعث افتخار ما ایرانیهاست .
ئآگِر حسنوند لکستان۱۱۴۹۴۲۲۲۰:۰۸:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۹
زنده باد ایران و ایرانی زنده باد فرهنگ و تمدن ایرانی
ناشناس۱۱۴۹۴۳۰۲۰:۱۷:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۹
اینها حساسیت ایجاد میکند عین ماهواره که الان همه تو خونه ماهواره دارن .پس بیخودی باعث حساسیت مردم نشیم ..
ناشناس۱۱۴۹۴۳۵۲۰:۲۱:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۹
بهتر است گفته شود ، کوروش بیداری ها در جهت نابودی فساد و مفسد باشد ، تا ملت ایران با هر دین مذهب ومرام و مسلک و .....،
پرویز۱۱۴۹۵۰۳۲۱:۵۳:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۹
عزیزی نوشتند که پادشاهان بغیرازنکبت چیزی نداشتند...هرچه که نداشتند اینقدرداشتند که کشوری با وسعت 1648000کیلومترمربع با هزاران ملیارد دلار برایتان باقی گذاشتندکه با اینهمه دزدی واختلاس هنوز برجای مانده وحتما خواهدماند.این کشور دارای چشمه زاینده برکت خداوندست مورد کورش ومسئله استر شما مقصرنیستید چون نه مطالعه میکنی وفقط گوشمان به رادیو وتلویزیونه که حتی ازکوچکترین وقایع با جزییات حرف میزنه آنهم بدون هیچ سندتاریخی یا سریالهای تاریخی بشدت تحریف شده ولی درباره تاریخ قبل ازاسلام ساکته.
ناشناس۱۱۴۹۵۱۴۲۲:۰۵:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۹
شعارهایی که درملت ایجا دودستگی میکنند ازسوی هرکس مطرود وممنوع است مذهبی وغیر مذهبی هم نداریم
ناشناس۱۱۴۹۵۱۷۲۲:۱۳:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۹
این بی تدبیری حاکمان است که کوروش را مقابل امام حسین قرار می دهند...همان کسانی که به کوروش علاقه دارند پایبند مراسم امام حسین هم هستند...به نظرم باید به مردم اجازه داده شود هر دو سنت را گرامی بدارند.اینجوری جلوی فرصت طلبی سودجویان داخلی و خارجی هم گرفته خواهد شد
بی بصیرت۱۱۴۹۵۸۲۲۳:۴۷:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۹
در متن آمده : "بنا به اسناد تاریخی مستند، تمدن و دیوانسالاری ایرانی، تنها تمدنی بود که نه تنها پس از ظهور اسلام، از میان نرفت، بلکه با آغوش باز آن را پذیرفت و به گسترش آن کمک های شایانی نمود". کس که این مطلب را نوشته کوچک ترین اطلاعی از اسناد تاریخی نداره.
ناشناس۱۱۴۹۵۸۵۲۳:۴۸:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۹
مهم اینه که ما ایرانیها نه به مرام کوروش مبنی بر دروغ نگفتن و نه مرام ائمه اطهار پایبند نیستیم و همدیگر رو غارت میکنیم
ناشناس۱۱۴۹۶۳۵۰۰:۴۷:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۱۰
نه اسلام بدون ایران نه ابران بدون اسلام هرکدام نابود شود آن دیگری هم نابود است ان شالله هردو در پناه خدا باشند آمبن یا رب العالمین
ناشناس۱۱۵۰۵۶۲۰۰:۲۸:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۱۱
کاربرانی که منفی دادین یا متوجه عرضم نشدین یا نه مسلمان هستین نه ایرانی.
ناشناس۱۱۴۹۶۷۳۰۲:۰۸:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۱۰
میگن کورش موری بود.رو منشورش نوشته بود منم کورش از طایفه موری پادشاه جهان الانم اسنادش هست هرکی شک داره وسواد داره ومیتونه بره بخونش .حسودی نکنین دیگه
علی۱۱۴۹۸۷۲۱۰:۰۳:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۱۰
حالا چند روزم جلو مردم رو گرفتن جلو دل مردم رو که نمیتونند بگیرن.
ناشناس۱۱۴۹۹۱۱۱۰:۴۸:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۰
کوروش آسوده بخواب که یکسری مسئول و آقازاده کشور را غارت کرده و وطنفروشی میکنن و هیچکس هم به آنها کاری ندارد چون باقی یا خوابن یا یار
اب۱۱۵۰۱۶۳۱۵:۰۰:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۰
معماری بنا سبک یونانی در طول ۲۵۰۰ سال هیچ‌منبعی مدعی نبوده که اینجا متعلق به کور روش حتی رژیم پهلوی که اولین مروج و مبلغ هخامنشیان و کور روش بود نه روزی برایش تعریف و نه در تقویم قرار داد چرا که چون دولت بود می بایست دروغی می گفت که گندش در نیاید . و لذا هیچ وقت اقرار به این که ۷ آبان روز تولد کور روش است نکرد . در ضمن طبق کاوش و تحقیق سازمان میراث فرهنگی استخون کشف شده متعلق به سگ بود .. و مهمترین ..... توجه بسیار در آن دوران هخامنشیان اجساد خود را بر طبق اعتقادات و رسوم مذهبی شان اصلا دفن نمی کردند ....
ناشناس۱۱۵۰۲۳۸۱۶:۴۱:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۰
کورش یعنی اصالت یک ایرانی زنده باد هخامنش
ناشناس۱۱۵۰۴۲۹۲۰:۴۸:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۰
سر قبر این و اون رفتن آسونه اما منش نیکان و بزرگان رو زندگی کردن سخت . برای همینه که همه فقط مشتاق دیدن قبرها هستن و ابدا مشتاق شناخت شخصیت و روش و منش اونها نیستن از پیامبر و امام حسین بگیر تا بیاد برسه به کوروش و انسانهای نیکنام دیگر . جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند
فرزند پارس۱۱۵۰۵۲۶۲۳:۱۳:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱۰
نام کوروش بزرگ هرگز و هرگز از یاد و خاطره مردم ایران پاک نخواهد شد حال چه عده ای خوششان بیاید یا نیاید.
علی۱۱۵۰۷۳۰۰۹:۰۰:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
جناب آقای ایمانی تبریک، اکثراً مقالاتی میزنید که بحث برانگیز هست. موضوع خوبی یا بدی مقاله رو کار ندارم. ولی چه کردید، که این همه افراد مشغول جدل و کامنت گذاری شدن و چه لطفی کردید که با درج مقاله به امثال بنده کمک میکنید درک بهتری از افراد جامعه و علل حوادث و انتخابات های مختلف رو پیدا درک کنم. میزان جهل در بعضی کامنت ها به حدی بالا هست که فکر کنم ابوجهل هم باید از خیر لقبش بگذره! بیخود نیست با دو تا تبلیغ نازل و سطح پایین ولی با روانشانسی میان رای جمع میکنند و شکر خدا حافظه خلق الله هم دچار ضعف میشه! این کامنت هارو باید بدید تحلیل کنند و از روش تدریس بشه!
ناشناس۱۱۵۱۲۲۹۱۴:۱۶:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۱۱
کوروش آسوده بخواب که به اسم دین جوانها رو دین زده و چپاول بیت المال رو حلال برای خود و در کشور دروغگویی و حق الناس کردن عادت ربا خواری بانکها شرعی و در شکم همه مردم فرو رفته و خلاصه دنیا و آخرت مردم رو نابود کردن آسوده بخواب که هیچ عزتی واسه ایرانی نمونده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

پربحث‌های هفته

  1. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  3. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  10. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. اولین واکنش قوه قضائیه به ماجرای صدیقی و باغ ازگل/ انتقاد روزنامه اصولگرا از فرزین/ ارزیابی وزیر ارشاد از فضای گفت‌وگو در کشور

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. اسراییل چه باید بکند؟ 

  21. تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  25. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

آخرین عناوین