بیماری فرزندم از بازیگری دورم کرد

گروه فرهنگی الف،   3980807073

شهین تسلیمی گفت: واقعیت این است که من این روزها درگیر بیماری فرزندم هستم و به همین دلیل نمی‌توانم در آثاری که تصویربرداری آنها طولانی است، حضور پیدا کنم.

بیماری فرزندم از بازیگری دورم کرد
 

به گزارش فارس، «شهین تسلیمی» بازیگر شناخته شده‌ای است که دیر به صحنه هنر آمد. او بازیگر توانمندی است که هفتمین دهه زندگی‌اش را سپری می‌کند. این بازیگر تاکنون در کارهای طنز مختلفی حضور داشته است که از آن جمله می توان به بزنگاه، زن بابا، چهار چرخ و خانه اجاره ای اشاره کرد.

البته وی در سریال‌هایی همچون «وضعیت سفید» و «ارمغان تاریکی» ایفاگر نقش‌های جدی بود و نشان داد که در قالب این شخصیت‌ها هم می‌تواند بدرخشد. در سریال «پدر» نیز نقش متفاوتی را تجربه کرد که بسیاری از مخاطبان از این انتخاب او شگفت‌زده شدند. البته او همچنان بیشتر تمایل دارد که نقش های مثبت را ایفا کند و در کارهای طنز حضور داشته باشد.

تسلیمی در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی جلوی دوربین رفته است که از آن جمله می‌توان به مادرانه، دزد و پلیس، دلنوازان، باغ مظفر، چمدان، قهر و آشتی، مرد هزار چهره، خوب بد زشت، زوج یا فرد، بر سر دو راهی، ماه و پلنگ، دردسرهای عظیم 2، سر به راه و... اشاره کرد.

وی در فیلم هایی همچون آپاچی، ژن خوک، اولین امضا برای رعنا، اسب سفید پادشاه، پل خواب، آدم آهنی، یکی می خواد باهات حرف بزنه و دایره زنگی نیز هنرنمایی کرده است. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگوی ما با این هنرمند پیش از اذان ظهر یک روز پاییزی و در حالی است که او برای خواندن نماز  آماده می‌شد: 

**خانم تسلیمی این روزها کار جدیدی را آغاز نکرده‌اید؟

-خیر. چند کار را به تازگی به پایان برده‌ام.  البته 2 پیشنهاد جدید هم داشتم. یکی متعلق به سریال شاه رگ که کار آقای محمدرضا شفیعی است و دیگری هم کاری با آقای سبط احمدی که قرار بود در خرم آباد تصویربرداری شود و با خانم فاطمه گودرزی و آقای مجید مظفری همبازی بودم. 

**چرا حضور در این دو اثر جدید را کنسل کرده‌اید و قصد ندارید در آنها حضور داشته باشید؟

-واقعیت این است که من این روزها درگیر بیماری فرزندم هستم و به همین دلیل نمی‌توانم در آثاری که تصویربرداری آنها طولانی است، حضور پیدا کنم. در حقیقت هیچ چیز برایم ارزشمند تر از سلامتی او نیست و هیچ چیزی هم نمی‌تواند من را ترغیب کند که فرزندم را به خاطر آن کنار بگذارم. 

**امیدوارم که فرزند شما به زودی سلامت خود را به دست بیاورند. 

-ممنون از دعای خیر شما. من یکبار شفای فرزندم را از خداوند گرفته‌ام. آن هم زمانی که سمت راست بدنش درگیر سرطان غدد لنفاوی شده بود و ما مراحل درمان را آغاز کردیم. همسر من در استرالیا زندگی می‌کند و خودم هم سالها در کانادا زندگی کرده‌ام اما فرزندم علاقه ای به هیچ کدام از این کشورها ندارد و دوست دارد در همین کشور خودمان بماند. فقط برای عمل چند سال پیش به استرالیا رفتیم و در حال حاضر هم مراحل درمان را همین جا سپری می‌کنیم تا ببینم در ادامه خدا چه می‌خواهد. من پیش از این هم همان‌طور که گفتم شفای فرزندم را از خداوند گرفته‌ام و حالا امیدوارم مشکلی که برایش پیش آمده باز هم با لطف حضرت حق حل شود و زودتر سلامتی خود را به دست بیاورد. 

 **شما بازیگر حرفه‌ای و خلاقی هستید که بسیاری از مردم شما را دوست دارند و قطعا برای شما و خانواده‌تان آرزوی سلامتی دارند و دوست دارند که شما را هم زودتر دوباره در قاب تلویزیون ببینند. 

-مردم طی این سال‌ها محبت بسیاری به من داشته‌اند. من هم تمام تلاشم را کرده‌ام که بتوانم نقشم را به بهترین شکل ایفا کنم. اما قبول کنید که در حال حاضر امکان دوری از فرزندم برایم ممکن نیست. مگر اینکه کار کوتاهی باشد که بتوانم در مدت یک یا دور در آن حضور داشته باشم. ان شاءالله با بهبود فرزندم کارم هم ادامه پیدا خواهد کرد.

**این شب‌ها سریال «سر دلبران» از شبکه آی فیلم در حال پخش است که شما در آن ایفاگر نقش عصمت بودید. این شب‌ها بازپخش سریال را دنبال می کنید؟

-تلویزیون من 24 ساعته روی شبکه آی فیلم است. شاید کانال‌های دیگر هم در حال پخش سریالی با حضور خودم به عنوان بازیگر باشند، اما من آنها را نمی‌بینم و بیشتر آی فیلم را دنبال می‌کنم.

**چرا بین این همه شبکه بیشتر به آی فیلم علاقه دارید؟

-من سریال‌های آی فیلم را خیلی دوست دارم و واقعاً هم کارهای خوب و زیبا از این شبکه بازپخش می‌شوند. البته این اواخر مجموعه‌های جنگی زیاد پخش می‌کند که به نظرم خوب نیست و خواب و آرامش انسان را خراب می‌کند. این شب‌ها سریال «یوسف پیامبر(ع)» هم از آی فیلم پخش می‌شود که عالی است و من هر بار که این سریال پخش می‌شود، دنبالش می‌کنم.

**الان «سر دلبران» را هم با همان اشتیاق پیگیری می‌کنید؟

-تهیه کننده سر دلبران آقای محمدرضا شفیعی است و من تمام کارهای ایشان را دوست دارم. تمایل دارم هر طور که شده حتی چند سکانس کوتاه در کارهایش نقش داشته باشم. چون کارهایی که ایشان تهیه می‌کند، همیشه شاخص است. البته کارکردن در چنین آثاری سختی های خاص خودش را دارد. اما پس از اتمام کار، اثر خیلی برایمان خاطره‌انگیز می‌شود و بسیار دوستش داریم. به عنوان مثال مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» خیلی خوب شد و همه‌اش برایم خاطره است. اصلا به نظرم یکی از بهترین سریال‌هایی است که در آن حضور داشته‌ام. البته این را هم بگویم که سر این سریال خیلی سختی کشیدیم اما نتیجه عالی شد و از این بابت خیلی خوشحالم. سریال سردلبران هم خیلی خوب بود. کارگردانی سر دلبران را آقای لطیفی برعهده داشت و گروه خوبی دور هم جمع شده بودند. به ویژه اینکه به مشکلات بچه‌ها خیلی خوب رسیدگی می‌کردند.

**خانم تسلیمی برای انتخاب یک نقش چه معیارهایی در نظر دارید؟

-قبلاً سخت بودن نقش‌ها زیاد برایم مهم نبود و همه نوع نقشی را قبول می‌کردم اما الان شرایطم فرق کرده و سنم بالاتر رفته است، به همین دلیل سعی می‌کنم نقش‌هایی را بازی کنم که سختی خاصی نداشته باشند. سعی می‌کنم نقش کمی آسان باشد. فکر می‌کنم الان کارها خیلی مشکل شده‌اند.

**به نظر شما اساساً یک سریال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا محبوب مردم شود، آن را به خاطر بسپارند و برایشان تبدیل به نوستالژی بشود؟

-به نظر من سریال باید طوری باشد که در مخاطب شور و هیجانی برای دنبال کردن ایجاد کند. قصه در این میان خیلی مهم است. یعنی کششی که داستان ایجاد می‌کند در جذب مخاطب اهمیت بسیاری دارد. باید کاری کنیم که بیننده اشتیاق داشته باشد که فردا هم قسمت بعدی سریال را ببیند. برخی از کارها خیلی راحت قسمت بعدی و بعدی‌شان قابل حدس است. قصه باید برای مخاطب گیرا باشد و در او هیجان ایجاد کند. این مهمترین چیزی است که باید در سریال سازی مدنظر داشته باشیم.اتفاقا نقشم در سریال پدر این ویژگی را داشت و مخاطبان خیلی دوست داشتند بدانند که چه مسیری قرار است طی شود.

**کدام یک از نقش‌هایی را که تا الان ایفا کرده‌اید، به طور خاص دوست دارید؟

-خیلی از نقش‌ها برایم خاص هستند و دوستشان دارم. مثلاً همان طور که گفتم نقشی که در وضعیت سفید بازی کردم، عالی و جذاب بود. هر وقت هم این سریال را می‌بینم، خودم لذت می‌برم. فکر می‌کنم قرار است از آی فیلم دوباره پخش شود، چون مردم آن را خیلی درخواست کرده‌اند. این سریال بسیار عالی بود. نقشی هم که در سریال «مادرانه» برعهده داشتم  بسیار خوب بود و خیلی دوستش دارم.

**شما هم از آن دسته بازیگرانی هستید که مثبت و منفی بودن نقش برایتان خیلی اهمیت دارد؟

-بله خیلی زیاد. من واقعا این موضوع برایم مهم است و بیشتر هم دوست دارم نقش‌های مثبت بازی کنم.

**چرا؟

-چون نقش‌ها خیلی روی مخاطب تأثیر می‌گذارند. مردم فکر می‌کنند وقتی بازیگری نقش مثبت یا منفی بازی می‌کند، خودش هم در زندگی همان گونه است. یعنی آن نقش را باور می‌کنند. به همین خاطر دوست دارم نقش‌های مثبت را بازی کنم و از ایفای نقش‌های منفی لذت نمی‌برم، زیرا نقش‌های منفی ذهنیت مخاطب را نسبت به بازیگر خراب می‌کند. از طرف دیگر تصورم این است که اصلا قیافه‌ام به نقش‌های منفی نمی‌خورد (می‌خندد).

**خود شما کدامیک از ژانرها را بیشتر دوست دارید و حضور در آن را ترجیح می‌‌دهید؟ 

-من اکثراً دوست دارم در کارهای طنز یا اجتماعی بازی کنم. اینکه کارها جنبه آموزندگی داشته باشند، برایم مهم است. البته به ژانر پلیسی هم علاقه دارم اما این سریال‌ها در کشور ما کمتر ساخته می‌شوند و من هم تا به حال موقعیتی پیش نیامده است که در چنین آثاری بازی کنم.

**بازی در سریال «خط آخر» را هم که به تازگی تمام کرده‌اید.

-بله. این سریال طنز و بسیار جذاب است. کارگردانی آن را آقای علی مسعودی بر عهده داشته و البته بازی من دیگر به پایان رسیده. قرار بود که برای بخش‌های پایانی سریال به سوریه یا لبنان بروند که در جریان نیستم این کار انجام شد یا نه. این سریال هم از معدود کارهایی بود که در آن حضور پیدا کردم اما همانطور که گفتم نمی‌خواهم نقشم زیاد باشد و خسته شوم. فکر می‌کنم «خط آخر» از شبکه سه سیما پخش شود.

**خانم تسلیمی بازیگران بسیار دیگری هم در محدوده سنی شما قرار دارند که البته به پرکاری شما نیستند. فکر می‌کنید که چرا کارگردان‌ها بیشتر تمایل دارند از حضور شما در کارهایشان بهره ببرند؟

-این نظر لطف دوستان است. همانطور که شما اشاره کردید ما بازیگران خانم بسیار توانمندی داریم که در سن میانسالی به سر می‌برند ولی درباره حضور من فکر می‌کنم که از خوش شانسی من بوده که با کارگردان‌های بزرگی در عرصه تلویزیون و سینما همکاری کرده‌ام. یکی دیگر اینکه نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم ولی می‌توانم که نقش‌های متفاوتی را ایفا کنم که همین یک نکته بسیار مهم در بازیگری به شمار می‌رود. ما شاید بازیگران بسیاری در رده میانسالی داشته باشیم ولی باید ببینیم که این بازیگران همه‌شان توانایی حضور در همه نقش‌ها را هم دارند یا خیر. 

**یکی از نقاط برجسته‌ای که در کارنامه شما وجود دارد، این است که شما اولین کارتان در بعد از انقلاب اسلامی، با آقای مهران مدیری انجام داده‌اید. 

-بله. من مدتی ایران نبودم و وقتی برگشتم افتخار این را داشتم که کارم را با آقای مدیری و در مجموعه تلویزیونی «باغ مظفر» آغاز کنم. آن زمان باز هم در سریال مرد هزار چهره حضور پیدا کردم که آن هم کار آقای مدیری بود. بعد از این حضور پیشنهادهای طنز بسیار دیگری برای من رقم خورد. یکی دیگر از کارهایی که آن را هم خیلی دوست دارم، سریال زن بابا به کارگردانی آقای سعید آقاخانی بود. آنجا نقش زنی به نام ماهی را ایفا کردم که به چشم مردم و مخاطبان خیلی آمد و من خیلی در آن کار دیده شدم. الان هم که سال‌ها از آن سریال می‌گذرد، خیلی‌ها هنوز من را به نام ماهی خانم صدا می‌زنند.

**با توجه به دوری از فضای بازیگری به دلیل بیماری فرزندتان، فکر می‌کنید با توجه به علاقه مردم به شما، کی دوباره بتوانند شما را در قاب تلویزیون ببینند؟

-مردم همیشه و همواره به من لطف داشته و دارند. اما به من حق بدهید که به عنوان یک مادر سلامتی فرزندم برایم در اولویت باشد. همه چیز به سلامتی او بستگی دارد و هیچ چیزی نمی‌تواند برای من مهم‌تر از این موضوع در زندگی‌ام باشد. محبت مردم همیشه به من بوده و هست و از این بابت خدا را شاکرم. اما هیچکدام از این نقش‌ها و سریال‌ها نمی‌تواند برایم جای یک لحظه سلامتی فرزندم را بگیرد. من در آثار خوبی حضور داشته‌ام که فکر نمی‌کنم دیگر شبیه به آنها تولید شود و جزو بهترین آثار تلویزیون به حساب می‌آید. فعلا درگیر سلامتی او هستم و ترجیح می‌دهم این موضوع را پیگیری کنم و ببینم که باید مراحل درمانی‌اش را چگونه سپری کنم. 

**سخنی باقی نمانده؟

-ممنونم از شما و وقتی که گذاشتید. برای مردم خوب کشورمان  آرزوی سلامتی می‌کنم که هیچ چیزی بالاتر از سلامتی نیست و برای هم دعا کنیم. برای سلامتی و آسایش هم دعا کنیم که دعا در حق هم بیشتر اثر دارد. در حقیقت به فکر هم باشیم و برای هم نیکی بخواهیم که خداوند دعا کردن برای دیگران را بیشتر دوست دارد و قعا تاثیر بسیار بیشتری را هم در زندگی ما دارد. 

 
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین