لاریجانی: ایران گرفتار حقه‌بازی آمریکایی‌ها شده است/ آمریکایی‌ها تنها دنبال نفت منطقه هستند

گروه جهان الف،   3980806160 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌هاست گرفتار حقه‌بازی آمریکایی‌ها شده‌ایم؛ خودشان می‌دانند ما سلاح هسته‌ای نداریم اما می‌کوشند تا مردم ایران را آزار دهند.

لاریجانی: ایران گرفتار حقه‌بازی آمریکایی‌ها شده است/ آمریکایی‌ها تنها دنبال نفت منطقه هستند

به گزارش فارس، علی لاریجانی امشب در اجلاسیه «مجاهدان در غربت» در دامغان اظهار کرد: حوادث پرتلاطم و پرتکاپویی در قرن بیستم و اوایل قرن بیست‌ویکم رخ داده که امروز باید شرایط خود را در این وقایع مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به وقوع نهضت‌های مختلف در این مدت در ایران گفت: حرکت‌های مهمی در کشورمان رخ داده که بعدها البته با همان شدت روزهای اول ادامه نیافت؛ اما به هرحال تا حدودی تأثیرگذاری داشت و در برخی موارد به نتیجه هم رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کسانی که ایمان آوردند و استقامت کردند، خداوند ملائکه را بر آنان‌ نازل می‌کند تا خوفی نداشته باشند و بهشت را بر آنان نوید می‌دهد. امام رضا (ع) فرمودند کسی مؤمن حقیقی است که سه خصلت داشته باشد؛ سنت خدا یعنی رازداری، سنت نبوی یعنی مدارا با مردم و سنت ولی خدا یعنی پایداری، استقامت و شکیبایی در سختی باید در یک مؤمن باشد.

استقامت در سختی‌ها؛ امری کلیدی

لاریجانی با بیان اینکه استقامت در سختی‌ها امری کلیدی و مهم است، گفت: در قرن گذشته، حوادث مهمی همچون انقلاب مشروطه را سپری کردیم که نقش علمای نجف و تهران در آن برجسته بود؛ نهضت تنباکو در کشور ما نقش و تأثیرگذاری علما را نشان داد.‌

وی بیان کرد: انقلاب مشروطه به تمام اهداف خود نرسید؛ اما بیداری خاصی را در میان اقشار جامعه خلق کرد. رهبر معظم انقلاب فرمودند از آنجا که در انقلاب مشروطه مردم را از صحنه کنار زدند، این انقلاب به اهداف خود نرسید. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم مدرس، میرزاکوچک‌خان جنگلی و ... پایه‌گذار حرکت‌هایی بودند که در حد خود تأثیراتی را ایجاد کرد؛ اما علت اینکه انقلاب مشروطه موفق نشد، نه اینکه پایه‌ها و آرمان‌هایشان درست نبود، بلکه به این علت بود که مردم را به مرور کنار گذاشتند و باید مردم را در صحنه نگه می‌داشتند.

فلسطین؛ موضوع نخست جهان اسلام

لاریجانی با اشاره به حرکت‌های آزادی‌خواهانه نظیر شیخ فضل‌الله نوری و سایر علمای اسلامی در طول قرن بیستم و اوایل قرن بیست‌ویکم گفت: امروز فلسطین موضوع نخست جهان اسلام است و باید به این امر توجه داشت؛ اگر امروز صهیونیست‌ها لرزان هستند، به خاطر مقاومت امت اسلام و مردم فلسطین است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در این میان از همه انقلاب‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و امام راحل با کوله‌باری از تجربیات همه حوادث قرن، حرکتی را ایجاد کردند که نسبت به انقلاب‌های دیگر و نهضت‌های مختلف کمال داشت و با اسلامیت حرکت خود را آغاز کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها نیز اذعان دارند که انقلاب اسلامی ریشه دینی و اندیشه مذهبی دارد، گفت: احیای فکر مجاهدانه از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود که بین مسلمانان رشد پیدا کرد و شمار زیادی از آزادی‌خواهان جهان در مسیر جهاد قدم برداشتند.

حقارت بسیاری از کشورهای منطقه

لاریجانی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) در باب جهاد ادامه داد: ایشان می‌فرمایند کسانی که در راه جهاد خود را دور می‌سازند، عمل حرام انجام می‌دهند؛ چراکه باعث وهن دین و استخفاف پیامبران و اولیای الهی می‌شوند و از طرفی، به دشمنان جرأت می‌دهند و آنها را بر مسلمانان مسلط می‌سازند.

وی تصریح کرد: امروز این امر را حس می‌کنیم؛ در منطقه خاورمیانه، کشورهایی هستند که با وجود پول، تجهیزات و امکانات فراوانی که در اختیار دارند؛ اما در حقارت به سر می‌برند و با یک تلفن، موقعیت آنها تغییر می‌کند؛ به این دلیل که اهل مجاهدت نیستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری می‌کنند تا مجاهدت و جهاد را با حرکت‌های کور تروریستی مخلوط کنند، گفت: حرکت‌های غیرانسانی اخیری که مشاهده می‌کنیم، حاصل همین رویکرد است و تروریست‌ها برای وحشت مردم تلاش می‌کنند؛ در حالی که مجاهدان در راه رفاه و آسایش مردم و امت اسلام می‌جنگند.

ایجاد وحشت در مردم؛ روش داعشی‌ها

لاریجانی اضافه کرد: روش داعشی‌ها و اذناب آنها ایجاد وحشت در مردم است و نمونه این اقدام را در شیوه به شهادت رساندن شهید حججی شاهد بودیم.

وی بیان کرد: وضع امروز مسلمانان که با استقامت و احیای فکر مجاهدت در میدان هستند، شرایط آنها را دگرگون کرده است و امروز مجاهدان جایگاه غربت ندارند، در جایگاه عزت و اقتدار هستند، در منطقه پیشگام بوده و با قدرت پیش می‌روند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقتدار جریان‌های مجاهدانه که در تحولات مهم نیز تأثیرگذار هستند، گفت: اگر گروه‌های مجاهدانه نظیر حماس و حزب‌الله بی‌تأثیر بودند، طرح‌های مختلف صلح غربی‌ها تا امروز به نتیجه رسیده بود و آنها امت اسلام را به عقب می‌راندند.

راهی غیر از مقاومت نیست

لاریجانی بیان کرد: رفتار غربی‌ها علیه مسلمانان برای آنها راهی غیر از مقاومت نگذاشتند؛ آنها در فلسطین ملتی را آواره کردند و برای آنها راهی جز ایستادگی برای صهیونیست‌ها نگذاشتند.

وی تصریح کرد: وقتی غربی‌ها با مردم منطقه با عبارت‌های موهن سخن می‌گویند، راهی جز مقاومت و ایستادگی برابر این اقدامات باقی می‌ماند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ با کمال پررویی پول‌های سعودی‌ها را گرفت و بر سر آنها هم زد؛ این سیاست تحقیر در غربی‌ها وجود دارد. اندیشمندان غربی اقرار می‌کنند که غرب همواره به مردم عرب به مثابه تنها «ساکنان» این مناطق نگاه می‌کنند و رویکرد آنها، «صاحبان» این مناطق نیست.

لاریجانی افزود: رفتاری که غرب نسبت به مسلمانان دارد، چاره‌ای نگذاشته است؛ جز اینکه مقابل آنها مقاومت شود. رئیس‌جمهوری آمریکا در قضیه کشته شدن ابوبکر البغدادی می‌گوید ما تنها باید در مناطقی حضور داشته باشیم که نفت آنها به ما می‌رسد و این نکته مهمی است.

ادعای آمریکا بی‌معناست

وی تصریح کرد: اندیشمندان غربی خود اذعان دارند که ادعای آمریکا در خصوص ساخت سلاح هسته‌ای در ایران بی‌معناست و ایران هویتی معتبر و نظامی مستحکم دارد؛ آنها خود می‌دانند تنها رژیمی که سلاح‌های هسته‌ای متعدد در اختیار دارد، رژیم اشغالگر قدس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال‌هاست گرفتار حقه‌بازی آمریکایی‌ها شده‌ایم؛ خودشان می‌دانند ما سلاح هسته‌ای نداریم اما این اقدام را انجام می‌دهند تا مردم ایران را آزار دهند و در این شرایط، باید ایستادگی کرد.

لاریجانی ادامه داد: آمریکایی‌ها تنها دنبال نفت منطقه هستند و برای همین با جنگ‌افروزی در کشورهای مختلف، خونریزی‌های زیادی به پا کردند تا به خواسته خود برسند.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم حاکمی قلابی را دشمنان بر سر حکومت بنشانند و مسلمانان از او تبعیت کنند و این آموزه دینی ماست و امام خمینی (ره) هم متعدد بر حکومت اسلامی تأکید می‌کردند. فکر اسلامی اقتضا نمی‌کند یک مسلمان غیرت دینی نداشته باشد و به مسؤولیت‌های اجتماعی خود توجه نکند.

دیدگاه کاربران

علی۱۱۴۶۳۶۵۲۲:۱۸:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۶
بیست دقیقه برجام رو جمع کردید حالا متوجه خسارت شدید
ناشناس۱۱۴۶۳۶۹۲۲:۲۱:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۶
این رو که خود ترامپ دیروز گفت! به دنبال نفت منطقه هستند
رسول۱۱۴۶۳۷۴۲۲:۲۳:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۶
آقای لاریجانی آن شخصیت کاریزماتیک را ندارند . برای سخنرانی پیرامون موضوعات مناسب نیستند
ناشناس۱۱۴۶۴۳۲۲۳:۳۰:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۶
برجام 20 دقیقه ای حقه امریکایی بود.؟؟
ناشناس۱۱۴۶۵۰۲۰۰:۵۶:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۷
عجیبه ، غریبه ..
حمید۱۱۴۶۵۵۵۰۴:۳۶:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۷
تجربه های قبل ثابت نکرده بود اونا حقه بازند و غیر قابل اعتماد؟ شما چرا دوباره گول خوردید؟
ناشناس۱۱۴۶۵۶۰۰۴:۵۷:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۷
هم گرفتار حقه بازی های آمریکائی ها شده هم سوء مدیریت ..ها که نمیتوانید این کشور ثروتمند را اداره کنید .
ناشناس۱۱۴۶۵۹۰۰۸:۰۹:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۷
عجب؟ خیلی عجیبه؟ من فکر میکردم آمریکا دست از سر ما برداشته و به ما کاری نداره؟ پس بله؟باین میگن تحلیل. البته از نوع.. و انتخاباتی.
ناشناس۱۱۴۶۵۹۲۰۸:۱۲:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۷
اینکه کشوری بداند به دنبال چیست برای منافع ملی‌شان بد نیست
محمد۱۱۴۶۶۱۰۰۸:۴۱:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۷
ومردم هم دچار حقه بازیهای بعضی سیاستمداران .. ای شده اند
ناشناس۱۱۴۶۶۱۸۰۸:۴۸:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۷
ایران گرفتار بی کفایتی سیاستمداران شده.
ناشناس۱۱۴۶۷۱۷۱۰:۱۸:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۷
اشتباه نکنید اطلاعاتتان بروز نیست مقداری مطالعه کنید «امریکایی ها دیگر بدنبال نفت نیستند بلکه الان بدنبال سهم بازار نفت هستند و حذف سایر رقبا با تحریم و بهانه های دیگر »
ناشناس۱۱۴۶۷۸۰۱۱:۲۱:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۷
خسته شدیم از این حرفهای تکراری
محمد۱۱۴۶۷۹۷۱۱:۳۳:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۷
آقای لاریجانی لطفا شفاف تر بفرمائید چه کسی یا کسانی مسیر را برای آنها تسهیل کرد
ناشناس۱۱۴۶۸۴۴۱۲:۰۶:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۷
و ما گرفتار ساده لوحی ها.
ناشناس۱۱۴۶۸۶۲۱۲:۱۷:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۷
ایران گرفتار ساده لوحانی ..شده که در 20 دقیقه برجام تصویب میکنند
آزاده۱۱۴۶۸۶۳۱۲:۱۷:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۷
فقط مردم باید استقامت کنند پس شما مسئولین چی؟؟ ..
ناشناس۱۱۴۶۹۲۹۱۳:۱۸:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۷
آقای لاریجانی محترم که دم از مقاومت می زنید قبوله شما هم حقوق کارگری بگیرید و تشریف ببرید مستأجری بعد با هم مقاومت می کنیم.
ناشناس۱۱۴۶۹۸۴۱۵:۰۶:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۷
ایران بیشتر درگیر حقه بازی و عوام فریبی برخی مسوولین بی کفایت و منفعت طلب و وطن فروش خود است. شر دشمنان داخلی کمتر از دشمنان خارجی نیست.
ناشناس۱۱۴۶۹۹۸۱۵:۳۱:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۷
ایران گرفتار حقه بازی آمریکا در خارج و مفسدان و آقازادگان در داخل هست.
ناشناس۱۱۴۷۰۳۶۱۶:۱۱:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۷
هر بچه دبستان میداند که امریکا به هیچ قرار داد و قولی پابند نیست و هزاران کیلو متر دور تر از امریکا فقط برای غارت منابع منطقه حضور دارد. اما ایرانیان و همه ملت های منطقه گرفتار وطن فروشان و جاسوسان امریکا هستند که با هزاران ترفند وحقه بازی خواستار دوستی با شیطان بزرگ می شوند. در نتیجه به ملت های خود پشت می کنند ودر برابر استکبار زانو می زنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین