کلید واژه‌های طلایی برای روزهای پایانی

بیژن مقدم،   3980805118 ۱۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
کلید واژه‌های طلایی برای روزهای پایانی

آقای روحانی طی چند روز گذشته سخنانی را بیان کرده‌اند که از جهات مختلفی توجهاتی را برانگیخته است.

 در سال ۹۲ و ۹۶ در کوران رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری بارها شاهد این ادبیات آقای روحانی بوده‌ایم.

گویی اتاق طراحی عملیات روانی باز همان نسخه‌ها را با کمی تغییر آماده و در اختیار ایشان قرارداده‌ است.

رهبر انقلاب همواره از دولت‌ها خواسته‌اند در سال‌های پایانی عمر قانونی خود همچون روزهای آغازین با انگیزه و پرشتاب کارها به پیش ببرند و به فکر مردم باشند و از حاشیه سازی بپرهیزند .

ما نیز امیدواریم دولت یازدهم در همین مسیر گام بردارد. اما اگر بگذارند!.

طراحان و اعضای اتاق‌های فکر حتما با خود اندیشنده‌اند که در پایان ۸ سال ریاست جمهوری، آقای روحانی با چه کارنامه ای باید از مردم خداحافظی کند؟ 

از خود می‌پرسند آیا این کارنامه با حجم انبوه وعده های داده شده در انتخابات ۹۲و۹۶ برابری میکند؟

آیا از همه تخم مرغ‌های چیده شده در سبد مذاکره و دیپلماسی و تعامل با دنیا چیزی سالم مانده است؟

آیا آقای روحانی که رقبای انتخاباتی خود را ناتوان و نابلد در مذاکره با قدرت‌های دنیا معرفی میکرد و قرار بود اعتبار را به پاسپورت ایرانی بازگرداند موفق شد؟

آیا روزهایی که در تلویزیون چشم در چشم مردم گفتند: مردم دیگر تمام شد، آن روزهایی که دلار ساعت به ساعت بالا میرفت و ارزش پول ملی کاهش می یافت دوباره تکرار نشد؟

 وسئوالاتی بیشمار از این دست.

بپذیریم پاسخ این سئوالات برای آقای روحانی و تیم ایشان آسان نیست. به همین دلیل میانبری راحت و در دسترس انتخاب میشود.بازی با چند کلید واژه رهایی بخش .

 «نمی گذارند»و «اختیارات نداشتم» از جمله  کلماتی است که از این به بعد آن را در جملاتی آتشین خواهیم شنید.تلاش خواهند کرد  ذهن ها برای بگم بگم ها آماده کنند.(1)

آقای روحانی بار دیگر موضوع رفراندوم را مطرح کرده است.

«اگر در مسائل استراتژیک سال ها بحث کردیم و به نتیجه نرسیدیم باید برویم همه پرسی (کنیم) و از مردم بپرسیم. راه دیگری نداریم.»

پیش از این درباره رفراندوم نوشته‌ام و در  دیدار رسانه‌ها با ایشان ، خواستم به جای کلی گویی و ابهام آفرینی از اختیار قانونی خود  استفاده کنند و مشخصاً موضوعی را که در ذهن دارند برای رفراندوم اعلام کنند.(2)

آقای روحانی با خطاب قرار دادن دانشگاه ها دوگانه تعامل و عدم تعامل با دنیا را مطرح کرد و به گروهی که معلوم نیست چه کسایی هستند تاخت.

مبهم‌گویی، شلیک به سوی هدف های بی نام ونشان، فرافکنی و انداختن مسئولیت ناکامی ها به گردن دیگران و متهم کردن دیگران به کارشکنی  ازجمله مطالبی است که میتوان از سخنان های اخیر ایشان فهم کرد.

دوقطبی جنگ و صلح، دو قطبی تعامل و تقابل با دنیا، دو قطبی  یا جنگ یا مذاکره و دوقطبی...همه و همه ساخته ذهن فرافکنانه‌ای است که به جای پاسخگویی به این شیوه‌ها پناه می‌برد . 

بسیاری از خود می‌پرسند چه کسانی مخالف تعامل با دنیا هستند . ؟

بله اگر «دنیا» را  در آمریکا و 5 کشور اروپایی منحصر کنید ممکن است برخی به شما اشکال کنند که دنیا بزرگ‌تر از اینهاست . دنیا همانقدر که آلمان و فرانسه و انگلیس دارد .پاکستان ، عراق ، چین ،روسیه ،ترکیه و ….  هم دارد.

ممکن است برخی به شما اشکال کنند و بگویند  اگر چشمهایتان را بر روی توانمندیهای داخلی بگشایید حتماً قادر خواهید بود از دایره ظلم و ستم آمریکا و شرکا خارج شوید، اما هرگز به شما نمی‌گویند ما با تعامل با دنیا مخالفیم . 

 ضمن آنکه  طی سه دهه گذشته و در همین دولت شما  نظام هم با اروپا و هم با آمریکا در برجام تعامل کرده و از این به بعد هم تعامل «منطقی» با همه دنیا خواهد داشت.  و اینکه در شرایط فعلی کسانی چیزی فراتر از این تعاملات را طلب کنند نامش  تعامل نیست پذیرش زور و حراج استقلال کشور است . 

---------------------------------------------------------------------------
(1)  روحانی :به مردم می‌گویم چه کسی کشور را تعطیل کرده است! / روزنامه ایران  2 آبان98

(2) طبق ماده 36 قانون همه‌پرسی  مصوب ۴/ ۴/ ۱۳۶۸ مجلس شوراي اسلامي، همه‌پرسي به پيشنهاد رئيس‌جمهور يا يك‌صد نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و تصويب حداقل دو سوم مجموع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي انجام خواهد شد.


 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۴۵۲۴۸۰۰:۱۳:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۶
شما به ۴۰-۴۵ درصد باقی مانده یک دوره از ریاست جمهوری میگویید پایانی؟!!!
ناشناس۱۱۴۵۳۹۵۰۹:۰۱:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۶
تاوقتی تو این مملکت تفکر لیبرال سرمایه داری سر کار باشه وضع همینه .بدتر میشه که بهتر نمیشه .برای قشر ضعیف جامعه برای مستاجران برای کارگران و حقوق بگیران پشیزی ارزش قائل نیستن . این دولت حامی ثروتمندان و دشمن فقراست .
ناشناس۱۱۴۵۶۰۳۱۱:۴۵:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۶
روحانی درست می گوید و درست عمل می کند. چرا عده ای جلوی کار دولت او سنگ می اندازند؟ مردم سوابق مخالفان روحانی را در یاد دارند. اگر روحانی این 6 سال رییس جمهور نبود، خدا می داند که اوضاع فعلی کشور چه بود.
ناشناس۱۱۴۵۶۵۷۱۲:۱۵:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۶
اگر روحانی رئیس جمهور نبود دلار 12 هزار تومان و گوشت 120 هزار تومان و برنج 25 هزار تومان و رب گوجه 18 هزار تومان و پراید 50 میلیون نمی شد.
ناشناس۱۱۴۵۶۹۷۱۲:۳۲:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۶
اگر رییس جمهور همسو با تفکرات شما الان سر کار بود، این اعداد لااقل 3 برابر بیشتر بود!!
ناشناس۱۱۴۵۷۱۵۱۲:۴۴:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۶
به گفته خود اصلاحاتی ها اگر رئیسی می آمد دلار حداکثر 5 هزار تومان می شد.
ناشناس۱۱۴۵۹۰۸۱۵:۰۹:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۶
انداختن همه چیز گردن دولتی که اختیاری نداره نخ نما شده
ناشناس۱۱۴۶۱۷۱۱۸:۵۴:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۶
دولت اختیارات کافی دارد اما عُرضه کار کردن ندارد.
ناشناس۱۱۴۵۷۲۸۱۲:۵۷:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۶
متاسفانه آقای روحانی نه درست می گوید نه درست عمل می کند.
ناشناس۱۱۴۵۸۹۰۱۴:۵۶:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۶
متاسفانه حق با شماست
ناشناس۱۱۴۵۸۹۹۱۵:۰۳:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۶
8 ساله شما رو دیدیم !
ناشناس۱۱۴۵۷۳۴۱۲:۵۹:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۶
روحانی وعده داده بود که عزت رو به پاسپورت ایرانی بر می گرداند اما هفته گذشته دولت امریکا به وزیر اقتصاد ایران و هیئت همراهش ویزای ورود به خاک امریکا نداد و این یعنی عزت و اعتبار پاسپورت ایرانی هر روز کمتر از دیروز !
ناشناس۱۱۴۵۸۶۶۱۴:۳۷:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۶
آخه تو منفی دادی یعنی چی یعنی پاسپورت ایرانی اعتبارش بیشتر شده؟ یا کدامیک از وعده های روحانی تحقق پیدا کرده؟
ناشناس۱۱۴۵۹۴۲۱۵:۲۹:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۶
فرض کنید پنجاه یا صد تا ربات یا آدم اجیر شدند بیشتر از منفی های روحانی به او مثبت بدهند آیا این میشود ملاک؟ نظرسنجی های معتبر را چکار میکنید؟ مراسم افتتاح دانشگاه و نطق روحانی برای صندلی های خالی را ندیدید؟
ناشناس۱۱۴۵۹۵۹۱۵:۴۸:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۶
به نهایتا پنجاه یا صد تا مثبت و منفی به نفع روحانی در اینجا دلخوش نکنید یه سری به اینستای روحانی بزنید هم جو شعاری و انتخاباتی تکراری رو ببینید و هم کامنت کاربران رو اونوقت میفهمید چه خبره اگه مردم دوباره با این شعارهای پر زرق و برق گول خوردند که هیچ، حق ما ملت همینه که هست و اگه فهمیندن اینها فقط برای سوار شدن به دوش مردمه شاید فرجی بشه
ناشناس۱۱۴۵۷۷۷۱۳:۲۷:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۶
اگر این شش سال رییس جمهور نبود طبق گفته خودتون دلار 5000 تومان میشد نه اینکه تا 19000 بره بعد الان 11000 تومان بشه بجای کیلویی حرف زدن کمی واقع بین باشید
ناشناس۱۱۴۵۸۸۵۱۴:۵۳:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۶
اگر روحانی رییس جمهور نمیشد الان دلار شده بود ۵۰۰۰ تومان ای وای ببخشید حواسم نبود این پیام مال قبل از انتخابات بود
حمید۱۱۴۵۹۱۳۱۵:۱۱:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۶
اگه روحانی این 6سال ریس جمهور نبود ارزش پولمون یک سوم نمیشد راکتور سیمان نمیشد کشورو معطل گدایی کردن از اروپا و امریکا نمیکردن
ناشناس۱۱۴۶۲۱۰۱۹:۲۸:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۶
اگر ایشان رییس جمهور نبود فقط به امید برجام نمانده بودیم ،اخویشان مجازاتذسنگین درخور جرایم و مفاسد اقتصادی کلانش می‌گرفت ،پدر دامادش میلیون ها یورو ارز دولتی ۴۲۰۰برای کالای اساسی موز نمی‌گرفت در حالی که بیماران تالاسمی برای داروی خود کمبود ارز داشتند ،در خانه ۳۰۰ میلیاردی زندگی نمی‌کرد ،نهایت ماشیتش هم بجای بنز ضد گلوله سمند بود ،بچه ها هم آمریکا نبودن ،برادر معاونشان هم از مجازات هزاران میلیارد فساد فراری داده نمی‌شد ..بازم بگم یا کافیه ..حسین فریدون باید مجددا علنی محاکمه شود
ناشناس۱۱۴۵۶۳۷۱۲:۰۲:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۶
لیبرالیزم هم نیست شالوده ای از فساد و رانت خواری بستگان است
ناشناس۱۱۴۵۷۱۹۱۲:۴۶:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۶
لیبرالیسم هم مثل کمونیسم شکست خورده است و نمونه بارز آن کشور فرانسه است.
ناشناس۱۱۴۵۸۲۲۱۴:۰۲:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۶
این همه نمونه موفق داره : استرالیا کانادا امریکا المان اتریش دانمارک سوئد سوییس و .. در فرانسه هم شکست نخورده شما اینجوری فکر کن
ناشناس۱۱۴۶۱۷۶۱۸:۵۶:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۶
وقتی امانوئل مکرون مخالفان دولتش را با اسلحه فلش بال کور می کند یعنی لیبرالیسم شکست خورده و دیکتاتوری جایگزین شده است.
ناشناس۱۱۴۷۳۳۹۲۳:۴۴:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۷
دولت مهرورز شمارا هم دیدیم
ناشناس۱۱۴۵۴۱۷۰۹:۱۳:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۶
روحانی بجای فرافکنی باید پاسخگو باشد که چرا منافع ایران با برجام تامین نشد و چرا تحریم ها تشدید شدند ؟! و چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ؟!
ناشناس۱۱۴۵۴۷۰۰۹:۴۲:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۶
این پاسخ رو کسانی باید بدن که روی موشک ها شعار مینوشتن و از دیوار سفارت بالا رفتن و بعد از برجام واردات کالای امریکایی رو ممنوع کردن و.....
حمید۱۱۴۵۵۶۵۱۱:۱۴:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۶
ما بایدپاسخ بدیم یا کساییی پاسخ بدن گه میگفتن اب میخوایم برجام نون میخوایم برجام و سریع قلب راکتور سیمان کردن پیش پیش تمام تعهداتشون انجام دادن الانم زمزمه برجام موشکیو منطقه ای میکنن. برجام امضا کردین به دنیاتون برسین نه بهتون دنیا دادن اخرتتون هم معلوم نیست
ناشناس۱۱۴۵۷۱۸۱۲:۴۶:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۶
مردم به روحانی رای دادند که تعامل با دنیا بیشتر شود. این خود بهترین نظر خواهی بود.
ناشناس۱۱۴۵۸۴۸۱۴:۱۸:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۶
طبق نظر سنجی موسسه گالوپ محبوبیت روحانی به کمتر از 10 درصد رسیده است یعنی اکثریت رای دهندگان پشیمان هستن.
ناشناس۱۱۴۵۵۹۲۱۱:۳۸:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۶
فقط میتوان گفت #روحانی_مظلوم
ناشناس۱۱۴۵۶۶۱۱۲:۱۷:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۶
بیچاره و مظلوم ملت ایران که گیر لیبرال های نجومی بگیر افتادند.
ناشناس۱۱۴۵۷۷۱۱۳:۲۵:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۶
آقای روحانی اگر استعفاء نمایند به تقوا نزدیک تر است.
ناشناس۱۱۴۵۸۰۶۱۳:۵۴:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۶
هم خودش مظلومه هم برادرش . هم خودش مظلومه هم خواهرزاده هاش . هم خودش مظلومه هم دور و بریهاش و خونواده و نزدیکانش .
ناشناس۱۱۴۵۶۴۱۱۲:۰۴:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۶
البته آنهایی که اخوی شأن مملکت را با فساد شأن به گل نشاندند و پنج سال زندان ناقابل سفارشی گرفتند هم باید پاسخگو شوند همانهایی که در داخل تمام ایرانیان فساد و رشوه و سو مدیریت ناشی از رانت سالاری بستگان و مدیران فامیل غوغا میکند
ناشناس۱۱۴۵۹۲۵۱۵:۲۰:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۶
در مورد اتهامات منتسب به حسین فریدون مردم نمی توانند قضاوت کنند. چون محاکمه نامبرده علنی نبود.
ناشناس۱۱۴۶۱۴۰۱۸:۲۵:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۶
اختلاس 31 میلیارد تومانی حسین فریدون برای قوه قضاییه کاملا"محرز شده است و غیرعلنی بودن دادگاه ایشان برای حفظ حرمت رئیس جمهور بود.
ناشناس۱۱۴۵۶۵۰۱۲:۰۹:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۶
و صد البته آنهایی هم که اخویشان با فساد گسترده مالی اقتصاد کشور را به گل نشاندند و با حمایت حکم سفارشی حمایت کنندگان بستگان سببی و نسبی رانت دار پنج سال زندان غیر قابل قیاس با جرایم گسترده مرتکبه گرفتند هم باید پاسخگو باشند و همانهایی که در تمام ادارتشان فساد و ارتشا و سو مدیریت ،مدیران فامیل و جناح سالار ناتوان غوغا میکند هم پاسخ بگویند ..اگر فرافکنی را نداشتید چه می‌کردید
ناشناس۱۱۴۵۹۲۷۱۵:۲۱:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۶
حسین فریدون بی گناه است.
ناشناس۱۱۴۶۱۴۳۱۸:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۶
ویلای 640 متری سعدآباد واقعیت بود اما یکی دیگه از جرائم حسین فریدون این بود که پُست های مدیریتی بانک های رفاه و ملت را به سرخه ای ها فروخته بود.
ناشناس۱۱۴۵۷۱۳۱۲:۴۳:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۶
اصلاح طلبان از جمله معصومه ابتکار و حمید ابوطالبی و اصغرزاده و غیره باید درباره بالا رفتن از دیوار سفارت امریکا پاسخ بدهند. اما واردات کالاهای امریکایی و اروپایی و چینی بعد از برجام به شدت افزایش یافت و آمار آن موجود است .
ناشناس۱۱۴۵۷۸۲۱۳:۳۴:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۶
پاسخشو باید کسانی بدن که برجام وضع کردند اگر مثل کره شمالی با آمریکا توافق میکردیم اینقدر سرمون کلاه نمیرفت
ناشناس۱۱۴۶۲۹۲۲۱:۰۲:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۶
اینها هیچ کدام ربطی به برجام نداره، خود غربیها معترفند که ایران به برجام پایبند بوده ولی شما دارید به خودتون فشار میارید که انگار ایران برجام را نقض کرده ، جهل تا کی؟
ناشناس۱۱۴۶۷۹۴۱۱:۳۲:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۷
وادادگی دولت را با این چرندیات نمیتوان توجیه کرد. توجیه دیگه بسه.
ناشناس۱۱۴۵۴۳۱۰۹:۱۸:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۶
دوره‌ی روحانی خیلی وقته سپری شده هموطن پایان ایشون از از آغاز فاجعه‌ی برجام شروع شد شیخ‌حسن تموم شده ، خودش هم میدونه این جنجال‌سازی‌ها هم نشانه‌های پایانه
مهربان۱۱۴۵۸۸۸۱۴:۵۵:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۶
این دولت خیلی وقت است تمام شده
ناشناس۱۱۴۶۲۴۷۲۰:۱۱:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۶
دولت روحانی باید از مردم ایران عذرخواهی نماید و با یک خداحافظی دل 83 میلیون ایرانی را شاد کند.
ناشناس۱۱۴۵۷۷۳۱۳:۲۶:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۶
خدا میدونه دولت چقدر نیرو داره و هزینه میکنه تا این مثبت منفی ها رو انجام دهند. بیرون که هر کی رو میبینیم از دولت ناراضی است. اما اینترنت و نظرات نظر متفاوت میشه!
ناشناس۱۱۴۵۸۴۲۱۴:۱۱:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۶
بیرون با همفکران خودت می چرخی!!!!!
ناشناس۱۱۴۶۲۹۹۲۱:۱۰:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۶
نه ، اینجا پر از دولتی هاست
ناشناس۱۱۴۵۹۶۴۱۵:۴۹:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۶
ای بابا! نیازی به نیروی انسانی زیاد نیست زیرا امروزه با نصب برنامه های جانبی به راحتی میتوانید یک مطلب را هزاران بار لایک کنید یا منفی دهید. من چند باری این کارها را کردم تا بتوانم از روش کار این برنامه ها آگاه شوم.
ناشناس۱۱۴۶۰۵۸۱۷:۲۱:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۶
روحانی به هدفش که فراری دادن حسین فریدون از مجازات جرایم کلان اقتصادی بود رسید حالا برای انتخابات جنگ زرگری ....
ناشناس۱۱۴۵۲۵۳۰۰:۲۴:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۶
مردم یادتون هست؟! بهتره یادتون نباشه چون ما خودمون هم وعده هامون یادمون نیست!
ناشناس۱۱۴۵۲۵۶۰۰:۳۰:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۶
روحانی برای فرار از پاسخگویی در مورد فجایع ۶ ساله شروع به آتش‌سوزی سیاسی نموده ___ البته بیشتر شبیه خودسوزی سیاسی‌ست ___ هرکه به هر اندازه فاصله‌ خود را با افکار وی بیشتر کند ، به همان میزان از مصونیت بیشتری برخوردار خواهد بود
على اصقر۱۱۴۵۲۶۰۰۰:۳۴:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۶
روحانى بدشانسي آورد و به تور ترامپ خورد
ناشناس۱۱۴۵۴۱۱۰۹:۰۹:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۶
نقض فاحش برجام از دولت اوباما با تصویب قانون تحریم ویزای امریکا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می کنند و تمدید 10 ساله تحریم آیسا شروع شد.
ناشناس۱۱۴۵۵۰۳۱۰:۰۱:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۶
روحانی بدشانسی!! آورد به تور شیطان افتاد ____ فاصله از خدا و پناه به کدخدا بدشانسی نیست ، انتخابه اگه درست انتخاب کنیم در دام این جماعت نمی‌افتیم و بدشانسی نمی‌آریم
سید حسام۱۱۴۵۵۲۴۱۰:۱۸:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۶
کسانی که درکی از واقعیات دنیا ندارند و در توهمات به دور ازاصول تجربی علمی و عقلانی سیر می‌کنند و گمان می‌کنند با مذاکره (که در حقیقت لفظ اشتباهی است و اصلش تحمیله) میتونن جلوی زورگویی آمریکا رو بگیرن، چون قاعده فکری ندارند، فکر می‌کنند که همه چیز شانسی پیش میره! نخیر اصول تجربی و عقلی رو در نظر بگیریم تا بفهمیم که این ها شانسی نیست. وای به حال مردمی که اداره کشور و زندگی شون رو دست جریانی دادن که بر اساس شانس کشور رو اداره میکنه و نه تدبیر و عقلانیت. عقلانیت یعنی اینکه با استفاده از راههای فراوان از جمله ارتباط اقتصادی با همسایگان فشار دشمن رو بشکنی تا یاد بگیره که فشار آوردن بی فایده است. نه اینکه همه دنیا رو در 4،5 کشور زورگویی ببینی که هیچ خیری از آنها به شما نخواهد رسید. ما خواهان ارتباط با دنیا هستیم، اما نه دنیای کوچکی که در ذهن رئیس جمهور ماست. دنیای بزرگ بازارهای اقتصادی اطراف ماست.
ناشناس۱۱۴۵۸۲۷۱۴:۰۵:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۶
ترامپ خوش‌شانسی آورد که به تور روحانی و ظریف خورد راحت کارهاشو کرد
ناشناس۱۱۴۵۲۶۶۰۱:۰۰:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۶
واقعیت اینه که مردم از این حرفها و درگیری اصولگراها با جناح مقابل خسته شده اند و این قبیل درگیری ها فاقد ارزش هست و مشکلی از مشکلات کشور را حل نمیکنه شایسته است دوستان اصولگرا عنایت بیشتری به ارائه راه حل و صحبت کردن از برنامه های خودشون دالشته باشند بجای تخریب جناح مقابل که فاقد هرگونه ارزشی است با تشکر
ناشناس۱۱۴۵۲۶۸۰۱:۰۶:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۶
روحاني كه انگار هيچ كاره است ، دست و پايش بسته ، پروبالش شكسته ، با نااميدي به كنجي نشسته ، با حال و احوال خسته ، به انتظار ١٤٠٠ كوله بارش سفت بسته !!
ناشناس۱۱۴۵۲۶۹۰۱:۰۹:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۶
بابا دوسال آخر دولت‌ها رو جدی نگیرید
ناشناس۱۱۴۷۰۰۷۱۵:۴۳:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۷
احمدی نژاد همون دو سال آخرش مملکت رو به فنا داد
آزاده۱۱۴۵۲۷۲۰۱:۱۱:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۶
چرا مسئولین نیاید پاسخگوی وعدهای انتخاباتی خود باشند؟ این موضوع عدم پاسخگویی به عارضه ایی سخت مبدل شده
ناشناس۱۱۴۵۴۵۳۰۹:۳۰:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۶
روحانی باید درباره تورم 300 درصدی و کوچک شدن سفره های مردم و رکود و بیکاری و افزایش سرسام آور قیمت مسکن و اجاره بهاء و دلار 12 هزار تومانی پاسخگو باشد و فرار به جلو نکند.
عمران۱۱۴۵۲۹۶۰۲:۵۹:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۶
آیا کنار گذاشتن شعار «مرگ بر کشور فلان و بهمان» حراج استقلال کشور است؟ مستقل بودن یعنی آرزوی مرگ دیگران کردن؟ آیا آتش کشیدن پرچم کشورها نشانه استقلال است؟ لازم نیست تعامل کنیم، همین که کارها عجیب و غریب مثل شعارهای نابودی و آتش زدن پرچم و کشیدن پرچم روی زمین ، یا نوشتن شعار روی موشک انجام ندهیم کافیست، تعامل لازم نیست. با قدرت در عرصه بین المللی حاضر بودن با کارهای تبلیغاتی قابل انجام نیست. این همه کشورهای طراز اول در دنیا حاضرند، چرا هیچ کدام چنین کارهایی نمیکنند؟
حمید۱۱۴۵۵۷۰۱۱:۲۱:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۶
یعنی فکر کردی دشمنی امریکا با ایران به خاطر مرگ بر امریکا و پرچم اتیش زدنه؟ یهنی تو کشورهای دیگه اینکارو نمیکنن؟ چرا امریکا با اونا دشمن نیست؟ دشمنی امریکا برای ایستادگی ایران در مقابل منافع امریکا وغربه نه پرچمو غیره به خورده از این شعارزدگی در بیایید
امید۱۱۴۵۶۹۰۱۲:۳۰:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۶
بسم الله الرحمن الرحیم چین ، روسیه ، کره شمالی ، ونزوئلا و بقیه کشورهایی که آمریکا آنها را تحریم کرده است شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل می گویند؟ چشماتو باز کن دنیا را خوب نگاه کن .
حمید۱۱۴۵۹۱۹۱۵:۱۶:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۶
تو که الحمدالله چشمات بازه مردم افغانستان پاکستان عراق خیلی کشورهای عربی دیگه و کشورهای اسلامی دیگه رو تا حالا ندیدی شعار مرگ بر امریکا بدن و پرچم امریکا رو بسوزونن؟
ناشناس۱۱۴۶۱۴۷۱۸:۳۱:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۶
یانکی ها کلا"با کشورهای استقلال طلب مثل ایران و کوبا و ونزوئلا و غیره مشکل دارند ذات استکبار همین است.
ناشناس۱۱۴۶۲۰۱۱۹:۲۴:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۶
یعنی ما همردیف افغانستان وپاکستان وعراقبم ؟!!
ناشناس۱۱۴۵۷۱۱۱۲:۴۰:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۶
امریکا تا زمانیکه از تروریسم در منطقه و جهان حمایت می کند و حامی رژیم کودک کش صهیونیستی و حامی آل سعود قاتل مردم مظلوم یمن است مغضوب ملت ماست.
ناشناس۱۱۴۵۲۹۷۰۳:۰۴:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۶
ولش کنید بزارید خوش باشه
یک بازنشسته درب و داغون۱۱۴۵۲۹۹۰۴:۲۶:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۶
ایشان ۴۰سال در مسئولیت های مهمی (از جمله دبیری شورای امنیت) مثلا خدمت کرده اند ، قاعدتا باید میدانست چه کسانی ترمز کارند کما اینکه یک زمانی خودش هم یکی از ترمزهای کار بود و حتی برای انحلال ارتش هم فشار می آورد ، خوب ،با این سابقه اطلاعاتی نمیبایستی نامزد ریاست جمهوری می شد که حالا پس از بیش از ۶ سال که زندگی طبقات متوسط و ضعیف را داغون کرده این حرف های فرافکن را بزند . آقای روحانی امروز هم با این حرف ها کشور رابه سمت درگیری داخلی میبرد پس بعنوان یک شهروند ایرانی به ایشان پیشنهاد میدهم شرافتمندانه استعفا دهند تا از دست آنهایی که بقول ایشان نمیگذارند راحت شود . البته قبل از اینکه موج جدید گرانسازی را با افزایش قیمت حامل های انرژی به مردم گرفتار تحمیل کند . یا علی ببینم چقدر غیرت دارد .
ناشناس۱۱۴۵۳۰۱۰۵:۴۹:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۶
دولت احمدي نژاد دور دومش به بگم بگم گذشت وروحاني هم به مي گويم مي گويم دارد تمام ميشود همان گونه كه دولت قبل هيچ چيز براي گفتن نداشت وروحاني چيزي براي اعلام نخواهد داشت مردم هوشيارتر از انچه انها فكر مي كنند هستند البته خوب ميدانيم كه رقيب هاي اقاي روحاني هم در گذشته كارنامه موفقي نداشتندانشاا... طيف جوان وتحصيلكرده وكم هزينه براي كشور امور را بدست بگيرند
ناشناس۱۱۴۵۴۹۹۰۹:۵۹:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۶
دولت احمدی نژاد 2 میلیون مسکن مهر ساخت و صنایع موشکی و پتروشیمی و هوافضا و هسته ای و نانو و بیو تکنولوژی و سلول های بنیادی و فولاد و سیمان رو توسعه داد و رتبه علمی کشور رو در منطقه و جهان ارتقاء داد و فازهای مختلف پارس جنوبی را به پیشرفت بیش از 75 درصدی رساند اما دستاورد دولت روحانی تقریباهیچ است.
ناشناس۱۱۴۵۸۵۰۱۴:۱۹:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۶
عامو جون خودت ولمون کن، که هرچه می کشیم از دست همین آدمه
ناشناس۱۱۴۶۱۴۹۱۸:۳۴:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۶
هرچی بدبختی می کشیم از دست اصلاح طلبان است . به گفته هیلاری کلینتون تحریم های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۱۱۴۶۲۰۸۱۹:۲۶:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۶
وکشور را زیر بار تحریمهای کمر شگنی برد که هیچ کدام از کارهایی که کرد پشیزی توی جیب مردم نمی کنند !
ناشناس۱۱۴۵۳۰۴۰۶:۰۹:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۶
جناب مقدم به فرض که روحانی از روی ناتوانی وتلاش برای پوشاندن ضعف های خود شعار رفراندم می دهد ! می شود بفرمایید شما وهمفکرانتان که از پاسخگویی ترسی ندارید چرا این همه از رفراندوم می ترسید ؟
ناشناس۱۱۴۵۴۵۸۰۹:۳۴:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۶
مطمئن باش همه مردم با برگزاری رفراندوم در مورد تداوم داشتن یا نداشتن این دولت فشل موافق هستن مخالف نداریم.
ناشناس۱۱۴۵۵۵۳۱۰:۵۶:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۶
ادامه کار دولت احتیاجی به رفراندوم ندارد چرا که ۲ سال دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و مردم نظرشان را اعلام می کنند. حال سوال اینجاست چرا کسانی که مدعی اند و در متن ها و توییت ها و سایت هایشان همیشه از زبان مردم حرف می زنند از اینکه مردم روزی بخواهند در همه پرسی نظرشان را در هر موردی بیان کنند اینقدر هراسان اند؟
ناشناس۱۱۴۵۷۰۷۱۲:۳۸:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۶
مردم دیگه طاقت تحمل سختی ها را ندارند 2 سال زمان زیادی است حالا وقت برگزاری رفراندوم در مورد تداوم داشتن یا برکناری این دولت است.
حمید۱۱۴۵۹۲۴۱۵:۲۰:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۶
از ادمایی مثل شما میترسیم بقیه کشور رو هم مثل برجام پیش کش کنید به امریکا و اروپا اخرسر هم جواب تلفنتون هم ندن
مهندس جنت شهری۱۱۴۵۳۱۱۰۷:۱۶:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۶
عجب دروغگو هایی هستید شما....مردم یادشان نرفته که وزیر راه براتی قرارداد هواپیما اقدام میکرد ابتدا شما و دوستانتان میگفتید هواپیمای کاغذی وقتی هم که چند عدد به کشور امد دادو بیداد کردید که ما مسایل بزرگتری داریم و دولت به جای هواپیما که برای قشر مرفه هست باید به مسایل دیگر برسد...مردم یادشان نمیرود که وقتی توتال برای قرارداد امده بود شما و دوستانتان داد و بیداد میکردید که فرانسه پلیس بد بوده و نباید با ان قرارداد ببندید.......مردم مقاله های کبیهان یادشان نمیرود که مینوشت بجای قرارداد با غربی ها ما باید به چین و روسیه که به خیال شما از دوستان ما هستند قرار داد ببندیم...کسانی که به سفارت عربستان حمله کردند قطعا از کره مریخ نیامدند...کسانی که مخالف ایجاد سفارتخانه انگلیس بودند ایا از شما نبودند...بعد از امضای برجام ایا دوستان شما که اکنون برای انتخابات مجلس خود را به زمین و دیوار میکوبید تا در شورای وحدت اصولگرایان باشند برای ورود ظریف به تهران تجمع نکردند
ناشناس۱۱۴۵۴۷۷۰۹:۴۷:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۶
قراردادهای بوئینگ و ایرباس و رنو و پژو چرا کنسل شدند ؟! توتال که یکبار سر ایران در سال های قبل کلاه گذاشته بود چرا دوباره خلف وعده کرد و پارس جنوبی را ترک کرد ؟! و اکنون از اطلاعات پارس جنوبی به نفع قطر استفاده می کند.
omid۱۱۴۵۳۱۴۰۷:۲۴:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۶
واقعا نمی دونم آیندگان در مورد دولت کلید ساز (آنهم کلیدی که برای قفل کردن بود) و رفتار انفعالی مجلس در مقابل این دولت چه قضاوتی خواهند کرد ولی فکر میکنم یکی از ننگین ترین دورهای این مملکت زمان همین دولت خواهد بود،از مجلس که برای کنار زدن این دولت آبی گرم نمیشود ، خدا کند توی این یک سال و اندی باقیمانده دولت ضرر بیشتری به کشور و مردم وارد نکند.
حمید۱۱۴۵۳۱۷۰۷:۴۱:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۶
به چند دوره ریاست جمهوری نگاه کنید. تاکتیک ها تکراری. وقتی حسابی گند میزنن به کشور دیگه صغرا کبری ها شروع میشه! کی بود کی بود من نبودم
ناشناس۱۱۴۵۳۲۵۰۷:۵۱:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۶
دولت کلید به پایان برسه هر چه زودتر.
ناشناس۱۱۴۵۳۳۰۰۷:۵۶:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۶
با دشمنی با امریکا با دیگر کشورهای جهان نیز نمی توان تعامل کرد.
ناشناس۱۱۴۵۴۰۸۰۹:۰۶:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۶
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن نتیجه برجام و تعامل با کدخداست.
ناشناس۱۱۴۵۴۲۱۰۹:۱۴:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۶
چرا همش فکر میکنید ما با آمریکا دشمنی داریم؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۴۵۴۶۵۰۹:۴۰:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۶
کودتای 28 مرداد سال 32 و سرنگون کردن دولت قانونی مصدق و کاپیتولاسیون و حمایت همه جانبه امریکا از صدام در جنگ تحمیلی و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ما بر فراز خلیج فارس با 290 مسافر و تحریم های ظالمانه اثبات می کند که امریکا با ایران مستقل و مقتدر دشمنی دارد و گاو شیرده می خواهد .
ناشناس۱۱۴۵۳۴۸۰۸:۱۳:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۶
ما هم میدانیم چه کسی کشور را تعطیل کرده است ولی اگر زبان آقای روحانی بشنویم بهتر است!
ناشناس۱۱۴۵۴۲۷۰۹:۱۷:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۶
برجام نافرجام و امید واهی بستن به امریکا و اروپا و غافل شدن از ظرفیت های سایر کشورها و غفلت از ظرفیت های داخلی کشور را تعطیل کرد.
ناشناس۱۱۴۶۳۱۳۲۱:۲۸:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۶
فرصتهای گرانبهایی که جلیلی و اون مموتی در ماده 7 ( منشور 7 ) سازمان ملل برای کشور به ارمغان آورده بودند ، انصافا بسیار گرانبها بودند !
علی۱۱۴۵۳۴۹۰۸:۱۳:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۶
آمریکا اجازه تعامل با هیچ کشوری را نمی‌دهد . همه کشورهای جهان بخاطر توانایی بالای اقتصادی و سیاسی ایالات متحده از بیم جریمه شدن با ایران کار نمی‌کنند و ریسک جریمه شدن را نمی‌پذیرند . تحریم ها را دور می‌زنیم ...... نه نمی‌توانیم بانکهای زیادی توسط آمریکا تحریم شدند بواسطه مراوده با ایران . دویچه بانک . اچ اس بی سی لندن . پری بانک فرانسه . استاندارد چارتر . بانک کشاورزی چین . هالک بانک ترکیه . این لیست بیشمار است . اگر تعامل با کشورهای در پیتی آسیا و آفریقا قصد شماست که فقط اونها میخواهند از ما بخورند و بکنند . چون از لحاظ تکنولوژی بسیار پایین هستند و پولی ندارند که بازار مصرف کالای ما باشند . کل اقتصاد آفریقا منهای آفریقای جنوبی به اندازه اقتصاد ایالت کالیفورنیا نیست. مرجع آمار بانک جهانی
پیر پالان دوز لاکچری۱۱۴۵۳۵۷۰۸:۲۱:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۶
کارشناسان باید تععین کنند که ایا در دور اول ریاست جمهوری قیمت ارز به صورت مصنوعی کنترل میشده و برای داشتن برگ برنده و پیروزی در انتخابات نرخ ارز بصورت مصنوعی کنترل شده لذا در صورت تایید این موضوع ایت دولت مشروعیت نداشته و باید همه انها محاکمه شوند
ناشناس۱۱۴۵۸۰۱۱۳:۵۱:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۶
داستان نگو عزیزم قیمت دلار وقتی بالا رفت که ترامپ گفت دیگر برجام را تمدید نمی کند
ناشناس۱۱۴۶۱۵۰۱۸:۳۷:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۶
ترامپ ماشه نقدینگی را کشید اما از وقتی وارد فاز مقاومت شدیم و گفتیم مذاکره نمی کنیم نرخ دلار از 19 هزار تومان به 11 هزار تومان کاهش یافت.
مریم۱۱۴۵۳۶۲۰۸:۲۴:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۶
روحانی میداند کارنامه قابل دفاعی ندارد به در و دیوار میزند تا ذهن ها را از پاسخگویی منحرف کندمطمئنا اگر همین الان خودش را به انتخاب بگذارد کلی ریزش رای دارد
رسول۱۱۴۵۳۸۶۰۸:۵۱:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۶
نویسنده محترم : دنیا فقط بلوک غرب نیست اما سایر کشورها از ترس تحریم آمریکا نمی‌توانند با ایران کار کنند . صادرات ایران به چین بغیر از نفت چیست ؟ به ترکیه چه چیزی میخواهیم صادر کنیم ؟ پاکستان که مقروض عالم است چطور پول شما را میدهد . به کره جنوبی و ژاپن کدام محصول استراتژیک خود را صادر میکنید .ایراد گرفتن از روحانی صحیح است اما ...........
ناشناس۱۱۴۵۴۸۵۰۹:۵۲:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۶
اکنون صادرات غیرنفتی ایران با مبلغ 40 میلیارد دلار سالانه از صادرات نفتی پیشی گرفته است این یعنی بدون توجه به امریکا می توانیم با سایر کشورها تجارت و مبادله داشته باشیم اما این کار باید از سال 92 صورت می گرفت و حالا کمی دیر است.
رسول۱۱۴۵۵۶۷۱۱:۱۶:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۶
لطفاً مستند صحبت کنید .کدام کشورها و از چه طریقی پول وارد شده است . آنچنان از میلیارد دلار صحبت میکنید که انگار پول خرد است . برادرم خواهش میکنم مستدل بیان بفرمایید . از صندوق ذخیره مدام برداشت میشود. چه پولی آمده که نه مجلس و نه سایر ارکان حاکمیتی مطلع نیستند
ناشناس۱۱۴۵۶۷۲۱۲:۲۲:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۶
مبلغ 40 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در اخبار دیروز گفته شد و خبرش کاملا"موثق است.
حرف حساب۱۱۴۵۵۶۸۱۱:۱۸:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۶
این صادرات غیر نفتی که میفرمایید بیشترش میعانات گازی است که در صادرات غیر نفتی به حساب میاد و همچنین باقی اون هم مواد خام معدنی است که ثروت نسل های اینده این کشوره که صادرات بی حساب و کتابش قطع به یقین در اینده برای کشور مشکل ساز خواهد بود و کشور رو به شدت ضعیف و آسیب پذیر خواهد کرد و درصد کمتری هم محصولات باغی و کشاورزی(مثل پسته و...) و فرش است
ناشناس۱۱۴۵۴۰۰۰۹:۰۳:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۶
خدا کنه هرچه زودتر عمر این دولت به آخر برسه .
ناشناس۱۱۴۵۴۵۰۰۹:۲۸:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۶
سال سال این چند سال امسال پارسال پیرارسار... هر سال میگیم دریغ از پارسال
ناشناس۱۱۴۵۴۲۶۰۹:۱۶:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۶
من تا حالا فکر می کردم اگه یه روز دولت نباشه چطور میشه تو این شش سال دیدم نه زیاد هم اتفاق بدی نمی افته البته این دولت تازه نبودش بهتر از بودنشه (حیف ومیل بیت المال و .... کمتر میشه )
ناشناس۱۱۴۵۵۲۰۱۰:۱۱:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۶
حتی با چوب خشک هم شرایط اینقدر قمر در عقرب نمی شد !
ناشناس۱۱۴۵۴۲۸۰۹:۱۷:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۶
روحانی فقط برو.
ناشناس۱۱۴۵۴۳۰۰۹:۱۷:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۶
شورای محترم نگهبان بایستی از کاندیداهای ریاست جمهوری تعهدات لازم را با توجه به اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی اخذ کند که آنان با آگاهی از قانون اساسی به آنچه که به مردم وعده داده اند عمل کند و در سالهای پایان دوره بخاطر ناتوانی در عمل!! از کلماتی مانند: («نمی گذارند»و «اختیارات نداشتم») را فریاد و بیان ننمایند.
ناشناس۱۱۴۵۴۳۶۰۹:۲۰:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۶
هرکه بغیر خدا (کدخدا) امید ببندد ناامید خواهد شد و این یک سنت الهی است که در قضیه برجام مشهود بود.
ناشناس۱۱۴۵۴۴۶۰۹:۲۶:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۶
خوب سال پایانیست چه چیز بهتر از این که کل مشکل سیستماتیک مدیریت ناتوان و مردود را به گردن یک شخص بیاندازیم رجوع کنید به عاقبت روسای جمهور از ابتدای انقلاب
ناشناس۱۱۴۵۴۹۱۰۹:۵۵:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۶
به جرئت میتوان گفت که دولت روحانی ضعیف ترین دولت بعد از انقلاب است زیرا نرخ رشد اقتصادی اکنون به پایین ترین حد در سه دهه اخیر رسیده است.
ناشناس۱۱۴۵۶۴۴۱۲:۰۶:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۶
خب نفتی فروش نمیره که دوست عزیز
ناشناس۱۱۴۶۱۵۴۱۸:۴۰:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۶
در اوج تحریم ها در سال 91 روزانه 1/5 میلیون بشکه نفت میفروختیم حالا اگر نمی توانیم بدلیل ناتوانی وزیر نفت است.
ناشناس۱۱۴۵۶۵۳۱۲:۱۲:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۶
شما قویترین را بفرمایید تقریبا درهمه دولت‌ها در سال‌های پایانی تورم افزایش افتاده و فقرا فقیرتر و اغنیا غنی تر شده اند
ناشناس۱۱۴۵۷۰۰۱۲:۳۳:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۶
شاخص فلاکت که از مجموع 2 نرخ تورم و بیکاری بدست می آید در دولت حجت الاسلام هاشمی رقم بی سابقه 54 بود و اکنون به رقم 48 رسیده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود و نرخ رشد اقتصادی فعلی 1/8 میباشد که پایین ترین نرخ در 30 سال اخیر است.
ناشناس۱۱۴۵۸۴۶۱۴:۱۵:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۶
رشد اقتصادی در این دولت به 1/8 درصد رسیده که پایین ترین نرخ در سه دهه اخیر است.
ناشناس۱۱۴۵۹۰۰۱۵:۰۴:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۶
اره قبلش گل و بلبل بود
علی 671۱۱۴۵۴۴۹۰۹:۲۸:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۶
اگر روحانی شهامت داشت و صادق بود در رسانه حاضر می شد و راست و پوست کنده به مردم می گفت می خواستیم بشود نشد و از مردم عذر خواهی می کرد نه اینکه از موضع قدر ت سخنرانی و آن هم گنگ با طرف ناشناس و طعنه .اگر می توانستی تمام گوی و میدان که در اختیار خودت و دولتت بود .در برابر کار درست و دلسوزانه که کسی جبهه نمی گیرد و سنگ نمی اندازد .حتماً خلاف هایی بوده و چون برملا شده و جلوش را گرفته اند باید حریفان را با تهمت و حرف زشت و با قدرت از صحنه خارج کرد ولی امروز دیگر نمی توان با این طریق راه پیمود چون مردم آگاهند و از همه چیز به ثانیه ای با خبر می شوند .وعده و دروغ نیز با گذر زمان بر ملا می شود .چرا صادق نباشیم .اقای روحانی با عملکردش تمام صداقت را لگد مال کرده و انتظار دارد که همه مطیع و فرمانبردار باشند که قرنش گذشته .باید صادق و پاک که مردم تایید کنند بود تا موفق شد که در این دولت این صداقت وجود ندارد و هر گز موفق نخواهد شد .و بهتر است استعفاکند و ملت را در انتخاب آزاد بگذارد .
ناشناس۱۱۴۵۴۶۲۰۹:۳۷:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۶
یکی از مضرات نداشتن احزاب ریشه دار و مانا همینه که هر رئیس جمهوری فقط برای 8 سال خودش کار میکنه و تعهد حزبی نداره نتیجتا بعد از دوران قدرت دیگر پاسخگویی هم نخواهد داشت
ناشناس۱۱۴۵۶۷۸۱۲:۲۴:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۶
اصلاح طلبانی که از روحانی در انتخابات حمایت کردند باید جوابگوی عملکرد بسیار ضعیف این دولت باشند.
ناشناس۱۱۴۵۵۰۰۱۰:۰۰:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۶
تا موقعی که با رابطه سالاری، پستهای کلیدی در دست ناشایستگان باشد و نخبگان در انزوا یا در حال مهاجرت باشند وضعیت همین است.
ناشناس۱۱۴۵۵۴۷۱۰:۴۸:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۶
اتفاقا سوال های هست که باید شما پاسخ دهید ایا دوره اول جناب روحانی انقدر نرخ ارز بالا و پایین می‌شد ؟
ناشناس۱۱۴۵۶۸۸۱۲:۲۹:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۶
در 4 سال اول نرخ ارز را با تزریق بی رویه دلار در بازار و جذب نقدینگی مردم در بانک ها کنترل کرده بودند اما در سال 96 با کاهش نرخ سود بانکی فنرش در رفت و هجوم نقدینگی به بازارهای مختلف باعث افزایش بی رویه نرخ دلار و سکه و مسکن و غیره شد.
ناشناس۱۱۴۵۶۹۱۱۲:۳۰:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۶
نتیجه عملکرد دولت ها در 8 سال سنجیده می شود نه فقط 4 سال اول دولت !
ناشناس۱۱۴۵۸۷۹۱۴:۴۷:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۶
دولت 8 ساله شما رو هم دیدم !!
ناشناس۱۱۴۶۱۵۷۱۸:۴۲:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۶
در 8 سال گذشته جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا تقریبا"هیچ !
ناشناس۱۱۴۵۵۷۴۱۱:۲۲:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۶
دیگه وقتش رسیده که نسل قبل بازنشسته بشه و جوانان بیان و کارها را به دست گیرن نسل قبل خروجی خولبی نداشته و خودش باید کنار بره امیدوارم در انتخابات امسال خود نسل قدیم اصلا نامزد نشه و اقدامی برای امدن نداشته باشه تا جوانان کار را به دست گیرند.
ناشناس۱۱۴۵۵۸۷۱۱:۳۴:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۶
اول باید فهمید فردای برجام چرا موشک هوا کردن؟ آیا روحانی موشک هوا کرد یا اونا که مملکتو تعطیل کردن؟
ناشناس۱۱۴۵۶۸۱۱۲:۲۵:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۶
ما در برجام تعهد نداده بودیم که موشک هوا نکنیم و شعار ضد صهیونیستی ندهیم تعهدات ما فقط در زمینه ای هسته ای بود.
ناشناس۱۱۴۶۰۳۱۱۷:۰۰:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۶
بزرگان گفته اند هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد... انجامش بی موقع بود.ضرورت هم نداشت. غربی ها با سیاست پیش میروند و ما با هیاهو پس میرویم
ناشناس۱۱۴۶۲۲۹۱۹:۴۲:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۶
بله تعهدموشکی ندادیم اما تیم مذاکره کننده ما به زحمت توانسته بود بحث موشکی را که طرف مقابل روی ان به شدت حساس بود از هسته ای جدا کند .پس با آگاهی از این حساسیت چه لزومی داشت که بلافاصله بعد از امضای برجام موشک آن هم با شعار تحریک آمیز هوا کنیم یعنی نمی شد دوسال بعد این کار را می کردیم تا حداقل در این مدت کمی از طلبهای ما وصول می شد یا بعضی کارهای ناتمام ما تمام می شد وذخیره ارزی با فروش نفتمان قوی می شد ؟
ناشناس۱۱۴۵۶۷۵۱۲:۲۴:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۶
از دکتر مسعود نیلی باید پرسید
ناشناس۱۱۴۵۷۲۵۱۲:۵۴:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۶
واقعا عملکرد دولت روحانی دارای ایرادات زیادی بوده وهست ولی ایجاد این مشکلات که واقعا مردم را در تنگنای شدید قرارداده کاملا به این موضوع مرتبطه ؟ با کمی انصاف باید اعتراف کرد که موشک پران ها وسایر افرادی که تریبون های قوی دارند در ایجاد شرایط فعلی مقصرند.
ناشناس۱۱۴۶۱۵۹۱۸:۴۴:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۶
اگر موشک نبود امنیت هم نداشتیم در ضمن موشک هیچ ربطی به برجام و اقتصاد ندارد.
ناشناس۱۱۴۵۷۵۶۱۳:۱۸:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۶
یک چیز رو یادتون رفت روحانی یک تخم مرغ داشت به نام برجام که پوسیده بود و وقتی روحانی فهمید چه تله ای غرب برایش چیدن سعی کرد از این تله بیرون بیایید با خارج شدن از پله های برجام تا عادی سازی هسته ای روحانی کار دیگه ای بلد نیست انجام بده کشور شرایط مساعدی نداره غربی ها هم منتظر انتخابات و تکرار شورش ۸۸ هستند حالا شما بجای غر زدن راهکار بده
ناشناس۱۱۴۵۸۱۰۱۳:۵۶:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۶
خوب شد ترامپ امد و از برجام خارج شد تا عده ای که جز تحریم دستاوردی نداشتن دوباره زبان باز کنند
ناشناس۱۱۴۶۱۶۲۱۸:۴۶:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۶
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریم های بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه اصلاح طلبان در سال 88 بود .
ناشناس۱۱۴۵۸۱۶۱۳:۵۸:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۶
اونهایی که مانع سرمایه گذاری شرکت های امریکایی شدن باید پاسخگو باشن اگر شرکت های امریکایی در ایران سرمایه گذاری کرده بودند ترامپ نمی توانست به این راحتی از برجام خارج شود چون شرکت هاش نابود میشدن
ناشناس۱۱۴۶۱۶۴۱۸:۴۹:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۶
روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ؟! حتی در قرارداد خرید یک مسکن و یا خودرو هم حق ضرر و زیان برای طرف مقابل در نظر می گیرند.
ناشناس۱۱۴۵۸۳۲۱۴:۰۶:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۶
فردای برجام با موشک هوا کردن و قایق گرفتن باعث تعطیلی برجام شدن
omid۱۱۴۵۸۸۷۱۴:۵۳:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۶
گیرم حرف شما درست،ایشان که یک عمر در سطوح بالای سیاسی ایران حضور داشتند و می دانستند که حتما اتفاقات این چنین روی می دهد،پس لااقل از حرص قدرت دست میکشید و از همان اول وارد گود ریاست جمهوری و چاه ویل برجام آن هم به این شکل که همه چیز را به برجام گره بزند نمیشد.... البته حرف جنابعالی فقط یک فرض است.
ناشناس۱۱۴۶۰۲۳۱۶:۵۴:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۶
انداختن همه چیز گردن دولتی که اختیاری نداره نخ نما شده
ناشناس۱۱۴۶۱۶۶۱۸:۵۰:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۶
آن کسانی که به امضاء جان کری اعتماد بی جا کردند و تضامین لازم رو از دشمن نگرفتن باعث نابودی برجام شدند.
ناشناس۱۱۴۶۰۲۴۱۶:۵۶:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۶
اگر به اوضاع مملکت به صورت کلان فکر کنیم متوجه می شویم بزرگترین مشکل،نداشتن مدیریت اجرایی قوی است.بهترین تصمیم و روش برای حل معضل سوء مدیریت اجرایی،برونسپاری مدیریت است. به عنوان مثال،مدیریت اکتشاف،استخراج،فرآوری و فروش معادن را به ژاپنی ها که سابقه خوبی در مدیریت دارند بسپاریم یا مدیریت راهسازی یا مدیریت مسکن و... وقتی خودمان مدیر لایق نداریم،وقتی توان کار تیمی نداریم،وقتی احتمال رانت و فساد بسیار زیاد است بهترین کار برون سپاری مدیریت است. روشهای برونسپاری هم بسیارند که میشه مذاکره کرد و قرارداد بست و به نتیجه رسید.
منصف۱۱۴۶۲۵۹۲۰:۲۶:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۶
یادتونه؟ ما از رررررکود عبوررر کردیم. دروغگو
ناشناس۱۱۴۷۲۰۶۲۰:۱۹:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۷
معدن سنگ پای قزوین هم جلو این دولت کم میاره
علی۱۱۴۷۴۸۳۰۸:۵۷:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۸
به خدا نمی‌گذرم! بابت این وضعیتی که برای زندگی من پیش اومده نمی‌گذرم! نه از روحانی و نه از تک تک کسانی که به این تفکر رای دادن. دیدار ما به قیامت!
ناشناس۱۱۴۷۵۰۱۰۹:۱۳:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۸
این داستان هر 8 سال ادامه دارد....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین