روزهای پایانی صفر در تلویزیون

گروه اجتماعی الف،   3980805044

در ایام رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، شهادت امام حسن مجبتی علیه السلام و امام رضا علیه السلام، شبکه‌های سیما، برنامه‌های ویژه‌ای متناسب با این ایام تدارک دیده و پخش می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، ویژه‌برنامه، پخش سخنرانی‌های مذهبی، ارتباط زنده با اماکن مقدس و مستندهای ویژه این ایام از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای پخش است.

********************

شبکه یک سیما

* ارتباط زنده با مشهد مقدس در روز شنبه از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه روی آنتن این شبکه می رود.
* گفت و گوی زنده کارشناسی ویژه شهادت امام رضا علیه السلام در روز سه شنبه از ساعت ۵۰ : ۱۷ پخش می شود.
* مستند «دور و نزدیک» به تهیه کنندگی احمد جان میرزایی با موضوع محبت مردم مناطق مرزی استان خراسان و سیستان و بلوچستان به پیامبراکرم (ص) ساعت ۴۵ : ۱۹ روز شنبه ۴ آبان ماه پخش می شود.
* برنامه «این شب ها» با حضور کارشناسان دینی درباره سیره نبوی ساعت ۲۳ شنبه ۴ آبان ماه از دیگر برنامه های شبکه یک است.
* همچنین در روز رحلت پیامبر بزرگ اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) سخنرانی مذهبی از ساعت ۸:۱۵ با موضوع اهل بیت علیه السلام، ویژه برنامه «ستایش نور» با موضوع گفت وگو با شعرای جوان آیینی از ساعت ۱۰:۳۵ و ارتباط زنده با مشهد مقدس ساعت ۱۲ از برنامه های این شبکه است.
* همچنین به مناسبت شهادت امام رضا علیه السلام در روز سه شنبه ۷ آبان ماه از ساعت ۱۸ برنامه گفت وگو محوری به مدت ۵۲ دقیقه پخش می شود.
* ویژه برنامه «رواق» به مناسبت رحلت پیامبراکرم (صلی الله علیه واله) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) از شبکه یک پخش می شود.
«رواق» به تهیه کنندگی مجید بهرامی از امشب ساعت ۱۸ تا روز سه شنبه از مشهد مقدس و با اجرای هادی صلح جو در دو بخش شبانگاهی و ظهرگاهی ساعت ۱۸ و ۱۲:۰۵ روی آنتن می رود.
گفت و گو با کارشناسان مذهبی از جمله حجت الاسلام ماندگاری درباره سیره نبوی و اهل بیت علیهم السلام، دعوت از مداحان حرم امام رضا علیه السلام و شاعران آیینی برای خواندن اشعاری در رثای پیامبر اکرم (ص) و امام رضا علیه السلام از جمله بخش‌های ویژه برنامه «رواق» است.


********************

شبکه دو سیما

* ویژه برنامه «کوی محبت» به صورت پخش زنده با حضور کارشناسان مذهبی، ذاکران و شاعران اهل بیت (ع) روانه آنتن می‌شود. این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی سید مصطفی موسوی که شنبه ۴ آبان ساعت ۱۹ و ۲۳:۳۰، یکشنبه ۵ آبان ساعت ۱۳ و ۲۳:۳۰ و دوشنبه ۶ آبان ساعت ۱۹ و ۲۳:۳۰ پخش می‌شود. هچنین سه‌شنبه ۷ آبان ساعت ۱۳ تقدیم بینندگان خواهد شد.
* ویژه برنامه «ذکر عاشوراییان» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی و به تهیه کنندگی سعید پورفرج با نوای حاج محمود کریمی به صورت میان برنامه در این ایام روانه آنتن خواهد شد.
* پخش مجموعه‌ای از سخنرانی‌های مذهبی استاد شیخ حسین انصاریان و سایر وعاظ در این روزها ساعت ۶ پخش خواهد شد.
* همچنین «تن‌های تنها» کاری از گروه کودک و نوجوان و به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغرمهدی ابهری یک هفته پایانی ماه صفر حوالی ساعت ۱۹ روانه آنتن می‌شود. این مجموعه یک برنامه نمایشی نوجوانانه است که با تدارک بخش‌های مختلف و پخش نماهنگ‌های مرتبط می‌کوشد مخاطبان خود را با مفاهیم عمیق معرفتی آشنا کند.
* «نمادو» در ارتباط با استان‌های مختلف گوشه‌ای از مراسم سوگواری شهرهای مختلف در این ایام را به تصویر می‌کشد و گزارش‌های ویژه‌ای در ارتباط با پیاده‌روی به سمت مشهد مقدس را تدارک دیده است.
* مستندهای ویژه ای در رابطه با پیاده‌روی به سمت حرم امام رضا (ع) و سایر مستندهای مرتبط از دیگر تدارکات این شبکه است که در این ایام روانه آنتن خواهد شد. همچنین تمامی برنامه‌های جاری شبکه متناسب با این ایام تولید و پخش خواهند شد.

********************

شبکه سه سیما

* برنامه «چهل چراغ» متناسب با این ایام از ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
«چهل چراغ» با اجرای مجتبی امینی با مهمانانی گفتگو می کند و داستان زندگی آنها شرح داده می شود.
* برنامه «سمت خدا» به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجبتی (ع) یکشنبه ۵ آبان ماه، مصادف با ۲۸ صفر۱۴۴۱ ه.ق با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهشتی به مبحث پیامبر اکرم (ص) و مسجد می پردازد. این برنامه ساعت ۱۳:۱۵ به صورت زنده پخش می شود.
همچنین این برنامه به مناسبت شهادت امام رضا (ع) در روز سه شنبه۳۰ صفر مصادف با  ۷ آبان ماه میزبان حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی خواهد بود که به مبحث سیره و سجایای اخلاقی آن حضرت می پردازد. این برنامه به صورت مستقیم از مشهد الرضا، رواق حضرت امام خمینی (ره) پخش می شود.
********************

شبکه چهار سیما

* برنامه تلویزیونی «ضیافت» با اجرای دکتر مالک شجاعی ویژه شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) از۴ تا ۶ آبان ماه هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن می رود.
در ویژه برنامه «ضیافت» برای شهادت امام حسن(ع)، نامه امام علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع) یعنی نامه ۳۱ نهج البلاغه مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. نامه ای که در آن تاکید حضرت بر رویکرد بینِ نسلی در حوزه معارف دینی و آموزه های معرفتی و تربیتی خطاب به نسل های بعدی است.  این برنامه شنبه ۲۷ صفر با حضور دکتر همایون همتی روی آنتن خواهد رفت.
* «ضیافت رضوی» ویژه شهادت امام رضا (ع) با حضور دکتر موسی نجفی، استاد تمام علوم‌سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به تمدن نوین اسلامی، به فلسفه سیاسی و تمدن رضوی، خواهد پرداخت.این برنامه یکشنبه و دوشنبه ساعت ۲۳ پخش می شود.
* مستند «آقا نجفی» روز یکشنبه ۵ آبان ماه و همزمان با رحلت پیامبر (ص) ساعت ۱۶ پخش می شود. این مستند ساخته فرهاد مسکوک به زندگی شخصیت برجسته ای به نام آیت الله نجفی همدانی معروف به آقا نجفی مفسر شیعه، فقیه و عالم وارسته که سال‌ها امامت مسجد کولانج را عهده‌دار بوده می‌پردازد.
* مستند «یک علمدار» با نگاهی به زندگی شهید مدافع حرم، حسین محرابی ۶ آبان ساعت ۱۶ پخش می شود.
مستند «یک علمدار» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حامد پویان سومین اثر بلند این کارگردان است که به زندگی، نحوه اعزام و شهادت شهید حسین محرابی، در سوریه می‌پردازد. در این مستند ضمن مصاحبه با خانواده، هم‌رزمان و دوستان شهید صحنه‌هایی از حضور این شهید مدافع حرم در سوریه به تصویر کشیده شده است.
* مستند «نغمه عشق» نگاهی به زندگی استاد محمد علی کریمخانی صاحب اثر معنوی و ماندگار «آمدم ای شاه پناهم بده» اختصاص دارد که قطعاتی از آواهای معنوی استاد کریمخانی، دلایل گرایش وی به مداحی و معرفی استادان و مشوقان وی در این مستند گنجانده شده است.
در مستند «نغمه عشق» آهنگ ساز قطعه‌ی روحانی «آمدم ای شاه پناهم بده» نیز حضور دارد که نحوه‌ی ضبط و تهیه‌ی این آهنگ را تشریح و تبیین می‌کند.
مستند «نغمه عشق» به تهیه‌کنندگی مجتبی یعقوبی به مدت ۳۵ دقیقه روز سه شنبه ۷ آبان ساعت ۱۶ از شبکه چهار سیما پخش می شود.
* سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عالی با موضوع پیامبراکرم (ص) رحمت عالمیان روز شنبه ۴ آبان ماه ساعت ۱۹ از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.
********************

شبکه پنج سیما

* «سخنرانی مذهبی» حجج الاسلام دکتر رفیعی و علوی تهرانی با موضوع بررسی سیره زندگی پیامبر اکرم (ص) روز یکشنبه ۵ آبان ماه مصادف با ۲۸ صفر پخش می شود.
* مداحی و نماهنگ ویژه ۲۸ صفر با صدای مداحان اهل بیت (ع) همچون حاج محمدرضا طاهری، محمود کریمی و .... در شب و روز ۲۸ صفر از این شبکه پخش می شود.
* «سلام آسمان» عنوان مستندی است که زندگی یک  فرد تازه مسلمان شده را روایت می کند و به ذکر خاطرات این فرد از سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) می پردازد.
* سخنرانی مذهبی حجت الاسلام دکتر رفیعی با موضوع بررسی سیره زندگی و عملی امام رضا ( ع) روز سه شنبه ۷ آبان ماه ساعت ۶:۳۰ پخش می شود.
* «کبوتر حرم» عنوان مستندی به کارگردانی سیداحمد معصومی نژاد است که یکشنبه و سه شنبه ساعت  ۱۷:۴۵ از شبکه پنج پخش می شود.
این مستند ۲ قسمتی براساس زندگی شهید غلامعلی رجبی (جندقی) با همکاری گروه تلویزیونی شاهد تولید شده است.
شهید رجبی معروف به جندقی در سال ۱۳۳۳ در محله خیابان آذربایجان تهران در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر وی، حاج حسن که از اساتید برجسته اخلاق و عرفان زمان خود بود، اهتمام ویژه‌ای در تربیت فرزندان خود داشت. این شهید بزرگوار بنابر راهنمایی‌ها و تربیت پدر بزرگوارش مداحی اهل بیت(ع) را از همان سنین نوجوانی آغاز کرد و به دلیل آشنایی با معارف قرآنی و اسلامی، استعداد در حفظ شعر و سوز صدا توانست در این عرصه سریع رشد کند تا بدان جا که از سبک‌ها و اشعار او مداحان برجسته بسیاری استفاده می‌کردند. شعر معروف «قربون کبوترای حرمت/ قربون این همه لطف و کرمت» از نمونه اشعار شهید است.
در این مستند علاوه بر اینکه بخش‌هایی از زندگی شهید بازسازی شده، با تعدادی از واعظان معروف شهر تهران و مداحان نامدار نیز درباره شخصیت شهید  گفت‌وگو شده است. «کبوتر حرم» در دو بخش پخش خواهد شد که در آن شخصیت‌هایی همچون سعید حدادیان، حاج منصور ارضی، حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان، محسن طاهری، حائری‌زاده، شیخ حسین انصاریان، خانواده شهید رجبی و ... درباره این شهید سخن خواهند گفت.
* «موکب الرضا» عنوان ویژه برنامه گروه معارف شبکه پنج سیما ست که در شب های پایانی ماه صفر ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما پخش می شود.
* همچنین در برنامه «یه روز تازه» نیز ارتباط زنده و مستقیم با حرم مطهر رضوی در روزهای شنبه ۴ آبان ماه و دوشنبه ۶ آبان ماه برقرار می شود.
********************

شبکه آموزش

* ویژه برنامه «هفت آسمان» در ایام رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام رضا(ع) و شهادت امام حسن(ع) در سه قسمت شنبه ۴، یکشنبه ۵ و دوشنبه ۶ آبان ماه از شبکه هفت سیما پخش می شود.
در این برنامه حجت الاسلام میلانی نژاد در رابطه با سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) و وفات ایشان و همچنین سیره زندگی امام رضا و امام حسن مجتبی (ع) و شهادت آن بزرگواران گفتگو می کند.
برنامه «هفت آسمان» به تهیه کنندگی حجت الاسلام دکتر رسولی محلاتی شنبه، یکشنبه و دوشنبه حوالی ساعت ۲۱ از شبکه هفت سیما پخش می شود.
* برنامه «فرصت برابر» نیز در این ایام از شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۶ به بررسی سند تربیتی آموزش و پرورش می پردازد.
در این برنامه به این موضوع پرداخته می شود که در کدام بخش از سند تحول بنیادین به موضوع فرهنگی و کلان مناسبت ها در مدارس توجه شده است.
در روز یکشنبه ۵ آبان ماه نیر در رابطه با اهمیت برگزاری مراسم های فرهنگی و مذهبی در مناسبت های ملی و مذهبی در مدارس و کبفیت برگزاری آن گفتگو می شود.
* همچنین مستند «نور، سرگشته تا خورشید»، قسمت هایی از فیلم «محمد رسول الله»، «قبله هشتم» (بخشی از تصاویر فیلم «ولایت عشق»)، «مشاعره رضوی» در ۲ قسمت، مستند «ایران مشهد» در ۵ قسمت بخشی از برنامه های تامینی شبکه هفت سیما است که در این ایام از این شبکه روی آنتن می رود.
********************

شبکه افق

* برنامه زنده «چهل و هشتم» از جمعه ۳ آبان ماه ساعت ۲۰ به طور مستقیم از حرم مطهر رضوی مرتبط با این ایام روی آنتن می رود.
* ویژه برنامه «روایت هیات» نیز در روزهای پایانی صفر از ساعت ۲۳ پخش می شود.


********************

شبکه قرآن و معارف سیما

* «حریم امن» عنوان ویژه شبکه قرآن و معارف سیما در ایام ۲۸ و ۳۰ صفر می باشد که هر شب ساعت ۲۱ تا ۲۲ به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر رضوی و با اجرای میثم آقابیگی به روی آنتن این شبکه می رود. این برنامه در روز شهادت امام رضا علیه السلام نیز به صورت ویژه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ پخش خواهد شد.
* اختتامیه مسابقه بزرگ استعدادیابی مداحی تحت عنوان «نغمه عشاق» که در ایام اربعین و دهه آخر صفر با حضور نوگلان حسینی به روی آنتن رفت و مورد استقبال مخاطبان تلویزیون نیز قرار گرفت، از دیگر تدارکات این شبکه است که روز سه شنبه ۷ آبان از ساعت ۱۵ تا ۱۶ تقدیم علاقه مندان به مسابقات تلویزیونی می شود.
* آیین سنتی «خطبه خوانی» شب شهادت امام علی‌بن موسی الرضا (علیه‌السلام) که هر ساله در میان حزن و اندوه خادمان و زائران بارگاه قدس رضوی با شکوه و معنویت خاصی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می شود، به صورت زنده و از ساعت ۱۸ پخش می شود. این مراسم توسط آیت الله علم الهدی نماینده محترم ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد اجرا خواهد شد.
* سخنرانی دکتر رفیعی در شب رحلت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام از ساعت ۱۸:۳۰، بیانات آیت الله علم الهدی در ساعت ۱۰:۱۵ و سخنرانی حجت الاسلام پناهیان از ساعت ۱۸:۳۰ و حجت الاسلام کازرونی از ساعت ۱۳:۳۰ در روز شهادت امام رضا علیه السلام به صورت زنده از حرم مطهر رضوی به روی آنتن خواهد رفت.
* همچنین سخنرانی های مقام معظم رهبری با موضوع زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در ساعت ۱۶:۱۰، مرحوم آقا مجتبی تهرانی در ساعت ۱۳:۳۰ با موضوع پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم از دیدگاه امام علی علیه السلام و حجت الاسلام کازرونی در ساعت ۱۸:۱۵ از دیگر تدارکات روز ۲۸ صفر این شبکه است.
* زیارت پیامبر از بعید از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در روز ۲۸ صفر و از ساعت ۱۲:۳۰ و همچنین دعای توسل از رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی در ساعت ۱۹:۱۵ روز شهادت امام رضا علیه السلام به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.
* پخش گزیده مراسم مجاهدین در غربت در روز ۳۰ صفر و از ساعت ۱۶، مستندهای ویژه ایام دهه آخر صفر در ساعت های ۱۰:۱۵، ۱۴، ۲۰:۱۵ و ۲۲ و نیز پخش تله فیلم «ولایت عشق» در ۲ قسمت در ساعت ۲۳:۳۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ صفر از دیگر تدارکات این شبکه در این ایام است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین