دستورالعمل انتخاباتی زیباکلام/ آیا عملکرد رئیسی در مبارزه با فساد، نمایشی است؟/ انتقاد روزنامه کیهان از آشنا

گروه سیاسی الف،   3980804106 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

دستورالعمل انتخاباتی زیباکلام/ آیا عملکرد رئیسی در مبارزه با فساد، نمایشی است؟/ انتقاد روزنامه کیهان از آشنا

انتقاد شدید روزنامه‌نگار اصولگرا از روحانی

 حسن روحانی در سخنرانی خود در دانشگاه تهران خواستار برگزاری رفراندوم درباره تعامل یا تقابل با دنیا شد. مهدی فضائلی، روزنامه‌نگار اصولگرا درباره این سخنان در توییتر نوشت:

«۱-طبق نظرسنجی‌ها میزان محبوبیت آقای روحانی به پایین ترین حد خود طی ۶سال گذشته رسیده است. از خروارها وعده داده شده، مشتی هم به نتیجه نرسیده، حکم فساد مالی حسین فریدون قطعی و اجرا شده و وارد فصل انتخابات هم شده‌ایم. چه باید کرد؟

۲-ظاهراً راهنمایی مشاوران که متأسفانه با ذائقه رئیس جمهور نیز سازگار است فرافکنی و حاشیه سازی و ایجاد دوقطبی های غیرواقعی است.

۳-آقای روحانی!شما مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خودتان در ۱۲ مرداد ۹۶ را فراموش کرده‌اید که رهبر انقلاب فرمودند:«جهت‌گیری دوم،تعامل گسترده با دنیاست؛این توصیه همیشگی ما است که درست نقطه مقابل آن چیزی است که دشمنان ما و سلطه‌گران عالم دنبالش هستند.ما می‌توانیم با دنیا ارتباطات وسیع و گسترده داشته باشیم،هم به ملت‌ها و دولت‌های دیگر کمک کنیم،هم از کمک آنها بهره‌مند بشویم.»

۴-اتفاقاً یکی از بزرگترین ضعف‌های آقای روحانی ناتوانی در تعامل با جهان و محدود کردن دیپلماسی کشور به رابطه چند کشوری است که بیشترین مشکلات را برای کشور داشته و کمترین منفعت را.آقای روحانی نه زبان چینی بلد است نه روسی نه هندی نه عربی نه...!فقط زبان انگلیسی می‌داند.آن هم بسیار ضعیف!

۵-آقای روحانی! برای پاسخ به سوال تعامل یا تقابل با جهان، رفراندوم لازم نیست. فیش های تعامل با دنیا را در فرمایشات رهبری مطالعه کنید، کافی است!»

بیشتر بخوانید:

آقای روحانی رفراندوم لازم نیست

آقای روحانی! لطفا از این دوگانه ها فراتر بروید

***

آیا عملکرد رئیسی در مبارزه با فساد، نمایشی است؟

حسن روحانی در بخش‌هایی از سخنانش در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت گفت: «معتقدیم تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیر مبارزه با فساد جنبه نمایشی دارد و به درد ملت نمی‌خورد.»

خبرنگار روزنامه دولتی ایران از اکبر ترکان درباره این بخش از سخنان روحانی سوال کرده است و پاسخی شنیده است که احتمالا برایش غیرمنتظره بوده است. ترکان در پاسخ گفته است:

«به باور من مبارزه با فساد آغاز شده است. این را از آن جهت می‌گویم که رئیس قوه قضائیه این کار را از معاونت قوه قضائیه و از قضات فاسد آغاز کرد. پس به نظرم جدی است و من امید بسته‌ام که این مبارزه به جایی برسد. زیرا اگر این مبارزه خدایی ناکرده به جایی نرسد ما باید نگران به خطر افتادن اصل نظام مان باشیم.

با وجود برداشت مثبتی که از اقدامات اخیر قوه قضائیه دارم، معتقدم که این آغاز مبارز با فساد است و ما راه زیادی برای تعمیق آن داریم. ما هنوز به این موضوع وارد نشده ایم که با مفاسدی که از طریق بعضی نمایندگان مجلس پیش آمده باید چه کنیم. مشخص نکرده‌ایم که با نماینده‌ای که هزینه تبلیغاتش برای تمدید نماینده شدنش بیش از درآمد چهارساله اش هزینه می‌کند چه کنیم. باید به این مسائل وارد شویم و آن را شفاف کنیم. این شفافیت مسأله‌ای است که باید به تمام صاحب منصبان در همه قوا تسری پیدا کند و قانونی شود. بنابراین مبارزه‌ای که آغاز شده باید ادامه یابد اما باید بتدریج عمق پیدا کند.»

***

چرا علم‌الهدی در قامت سخنگوی امام رضا علیه‌السلام سخن می‌گوید؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: امام جمعه مشهد گفت: «نیروهای انقلابی را تندرو دانستن و آنها را از صحنه بیرون کردن و مخالف امام رضا نشان دادن، امام رضا را خشمگین می‌کند. حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی گفت عده‌ای اعتقاد ندارند که دین می‌تواند جامعه را اداره کند. اگر شاه سلطان حسن‌ها مدیران جامعه شوند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد شد. کسی روی کره زمین به شما به‌خاطر برجام احترام نمی‌گذارد».

معلوم نیست چرا آقای علم‌الهدی در قامت سخنگوی امام رضا علیه‌السلام سخن می‌گوید! علاوه بر این، اصولاً ایشان با تکیه بر کدام آمار می‌گوید کسی روی زمین به شما به‌خاطر برجام احترام نمی‌گذارد؟ پیشنهاد می‌شود آقای علم‌الهدی، یک همه‌پرسی انجام دهد تا معلوم شود برجام در کشور چقدر طرفدار دارد.

گفتنی است مطابق نظرسنجی اخیر دانشگاه مریلند، حمایت ایرانی‌ها از برجام به کمتر از نصف جامعه یعنی حدود ۴۲% رسیده است.

***

دستورالعمل انتخاباتی زیباکلام برای اصلاح‌طلبان

صادق زیباکلام در پاسخ به پرسش نامه نیوز درباره حجم حمایتی که هنوز طبقه متوسط شهری از اصلاح طلبان می‌کند، توضیح داد: در انتخابات 94 و 96 ما شاهد مشارکت بسیار بالایی در میان مردم بودیم. میزان مشارکت در انتخابات اردیبهشت 96 که به انتخاب حسن روحانی انجامید، بسیار تاریخی بود. اما پس از آن حجم از تبلیغات و دعوت مردم به انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان، بخش زیادی از بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، نتایجی را دیدند که موجب سرخوردگی عمومی میانشان شد. هم عملکرد دولت و هم عملکرد فراکسیون امید در مجلس به نحوی نبود که این بدنه اجتماعی همچنان به همان میزان از انتخاب خود راضی بماند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه افزود: تا امروز که حدود دو سال از ماجراهای داخلی و خارجی سال ۹۶ می‌گذرد، نه اکثریت قاطع اصلاح طلبان و دوستان لیست امید، و نه کارگزاران و نه شخص رئیس جمهور هیچکدام در کنار کسانی که این روزها از آنها مایوس شده‌اند، ننشسته‌اند و حرفای آنها را نشنیدند و به آن‌ها توضیحی درباره علت اصلی ناکامی‌ها و عدم عمل به وعده‌هایشان ندادند. توضیحاتی هم که تاکون داده شده، در حد برخی بهانه‌های قدیمی بوده که همواره سالهاست تکرار شده است. من مشکل اصلی اصلاح طلبان را فعلا این می‌بینم.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که: «نباید این انتظار را داشته باشیم که همه توضیح دولتی‌ها و مجلسی‌ها و اصلاح طلبان را قبول کنند» تصریح کرد: برخی این را طی توضیحات خواهند پذیرفت و سعی می‌کنند قبول کنند که اصلاح‌طلبان و اعتدال گرایان خیلی هم در وضعیت موجود مقصر نبودند و موانع دیگری در تحقق شعارها وجود دارد که برداشتن آنها زمان بیشتری می‌‌طلبد، برخی نیز این توضیحات را نخواهند پذیرفت؛ اما مسئله فعلا این است که اصلاح‌طلبان فعلا تمایلی برای بازگشت به درون جامعه و اراده‌ای برای توضیح -حتی به آن جمعیتی که ممکن است دوباره تمایل به مشارکت به نفع اصلاح‌طلبان داشته باشند- را نیز ندارند.

***

چه کسی سرلیست اصلاح‌طلبان می‌شود؟

زمزمه عدم حضور محمدرضا عارف در انتخابات امسال مجلس هر روز بیشتر می‌شود. عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره دلایل کاندیدانشدن عارف در انتخابات به فرارو گفت: «آقای عارف کاندید نخواهد شد، در این رابطه هر چند که بنده عضو شورای عالی نیستم، اما حضور فعالی در جلسات دارم و این استنباط بنده است، از سوی دیگر آقای عارف نیم نگاهی به انتخابات ۱۴۰۰ دارد و به همین خاطر نامزد انتخابات مجلس یازدهم نخواهد شد.»

ناصری اضافه کرد: «دلیل دومی که آقای عارف نامزد نمی‌شود، به خاطر این است که راهی آغاز شده که بسیار اتفاق خوبی‌ است، قرار شده اعضای شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که حق رای دارند در این تشکل به منظور انسجام فعالیت‌ها و به منظور هرچه بهتر بسته شدن لیست‌ها، خود نامزد نشوند، که در این زمینه آقای عارف پیشقدم شده است، اگر چنین چیزی روی دهد، به طور طبیعی لیست‌های اصلاح‌طلبان متفاوت از سال ۹۴ بسته خواهد شد.»

اما علی صوفی درباره عدم کاندیداتوری عارف در انتخابات مجلس به نامه نیوز گفت: از الان نمی توان اعلام کرد که آقای عارف قطعا نامزد انتخابات مجلس نمی شود و اگر او نیامد چه کسی لیدر خواهد شد چون موضوع عدم کاندیداتوری در انتخابات مجلس را خود او باید اعلام کند. نکته دیگر آنکه، توانایی اصلاح طلبان برای دادن لیست 30 نفره در تهران محل تردید است تا چه رسد به اینکه بگوییم جایگزین آقای عارف چه کسی خواهد بود.

وی درباره احتمال قرار گرفتن سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت دولت روحانی در سرلیستی اصلاح طلبان بیان کرد: او وابستگی مشخصی به یک جریان سیاسی خاص ندارد اما اگر قرار به انتخاب سرلیست باشد باید یک چهره شاخص اصلاح طلب برای این منظور معرفی شود که این ویژگی را آقای سیدحسن قاضی زاده هاشمی ندارد.

این فعال اصلاح طلب یادآور شد: نکته دیگر آنکه آقای پزشکیان در سه دوره هشتم، نهم و دهم نماینده مردم تبریز در مجلس بود، امکان دارد در این دوره از تهران کاندیدا شود.

وی درباره احتمال سرلیستی مطهری در جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس در صورت عدم کاندیداتوری عارف اظهار کرد: احتمال هر چیزی هست اما الان نمی توان قطعی گفت.

***

حمله روزنامه کیهان به آشنا

کیهان نوشت: «مشاور رئیس‌جمهور، به جای پاسخگویی درباره فعالیت کانال ضدانقلاب آمدنیوز، به فرافکنی و رد‌ گم‌کنی متوسل شد.

حسام‌الدین آشنا در توییتر و کانال تلگرامی خود، ضمن طرح چند پرسش نوشت:

سؤال: نامردنیوزها چرا و چگونه متولد می‌شوند؟ چگونه و به چه اخباری دسترسی پیدا می‌کنند و چگونه دروغ می‌سازند؟ چرا افراد حقیقی و حقوقی، دانسته آنها را بازی می‌دهند یا ندانسته از آنها بازی می‌خورند؟ هزینه این بازی‌های خطرناک برای ملت چقدر است؟ چه باید کرد تا این بازی‌ها تمام شود؟

تلاش برای غبارآلود کردن فضا توسط آقای آشنا در حالی است که مدیر کانال آمدنیوز سال گذشته در گفت‌وگو با یکی از عناصر ضدانقلاب و درباره علت حمایت گسترده این کانال از روحانی در انتخابات 96 گفت «ما تحلیل داشتیم. آن حمایت، برای افزایش ناکارآمدی و رساندن کشور به نقطه جوش بود.»

اکنون انتظار این است که اولا روشن شود کدام عملکردها و سوءمدیریت‌ها در دولت، ترمینال رسانه‌ای دشمن را به این طمع انداخته بود که کشور به نقطه انفجار سوق داده می‌شود؟...

ثالثا هزینه این بازی خطرناک، ایجاد بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی در چند سال گذشته، تحمیل تورم انتظاری به مردم، و غافل کردن عوام و خواص از مسائل مهم کشور بوده و مسئولیت همه آنها بر دوش دولت سنگینی می‌کند. این البته سوای مسئولیت کسانی است که دانسته، با شبکه عنکبوتی دشمن همکاری کرده و برای نامردی‌های آن بستر و ملاط اطلاعاتی فراهم کردند. بازگشایی جعبه سیاه کانال آمدنیوز، حتما پاسخ بسیاری از سؤال‌ها را در این باره خواهد داد.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۴۴۲۷۱۲۰:۴۵:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۴
انچه اقاي روحاني در خصوص شفافيت امور گفته دقيقا درسته اگر شفافيت نهادينه نشود مبارزه مقطعي قوه قضاييه نتيجه مثبتي نخواهد داشت همانگونه كه تا كنون هم از فساد مالي واداري كم نشده وهمچنان پرونده هاي جديدكشف ميشودلذا بهتر است همه امور به سمت شفافيت والكترونيكي شدن وقطع رابطه ارباب رجوع با مامورين اجرايي شوند
ناشناس۱۱۴۴۷۹۰۱۲:۴۴:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۵
اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند که چرا نمایندگان آنها با شفافیت مخالف هستن ؟! مجلس در راس امور است شفافیت باید از مجلس شروع شود.
ناشناس۱۱۴۴۸۷۹۱۴:۰۳:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۵
ما در کشور دو معضل بزرگ داریم: 1- فسادها و اختلاس های گسترده همراه با آلودگی مسئولان به فساد. 2- عدم شفافیت در اطلاع رسانی به مردم .
ناشناس۱۱۴۴۹۱۸۱۴:۵۵:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۵
خب آقای روحانی شفافیت رو از دولت خودشون شروع کنند. پس کی دولت الکترونیک راه اندازی میشه؟!
اکبر۱۱۴۵۷۶۳۱۳:۲۲:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۶
وقتی شفافیت نتیجه میدهد که همه شفاف شود وهمه جه الکترونیکی شود کمتر به صاحبان قدرت رانت داده شود
ناشناس۱۱۴۵۰۶۸۱۸:۳۸:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۵
بخصوص شفافیت در حقوق و مزایای مقامات و مایملک‌خود و خانواده درجه یک‌و دو آنها . الان وقتشه آقای روحانی قبل از هم مال و منال خود، همسر و فرزندان ، برادر و خواهران و همسر و اولاد آنها را برای اطلاع مردم اعلام کند تا بقیه هم یاد بگیرند و آنهایی که این کار را نمیکنند رسوا شوند .
ناشناس۱۱۴۵۲۱۲۲۳:۱۱:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۵
شفافیت برای همه هم املاک نجومی هم حقوق نجومی از بالا تا پایی
ناشناس۱۱۴۴۲۸۳۲۱:۱۱:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۴
روحانی درست می گوید، درست عمل می کند. چرا عده ای جلوی حرکت دولت او سنگ می اندازند؟؟
ناشناس۱۱۴۴۷۹۲۱۲:۴۶:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۵
روحانی باید در مورد شکست برجام و تشدید تحریم ها و تورم 300 درصدی و کوچک شدن سفره های مردم و رکود و بیکاری پاسخگو باشد و فرار به جلو نکند.
ناشناس۱۱۴۴۸۳۳۱۳:۱۰:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۵
کابینه روحانی هم بسیار ضعیفند و هم سوء مدیریت دارند و هم بی برنامه و بدتر اینکه بعضی هایشان دروغ را هم راحت میگویند و اتفاقا شفاف هم نیستند چیزی که روحانی ادعا میکند .
ناشناس۱۱۴۴۹۰۳۱۴:۲۶:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۵
کدوم حرکت؟ حال کار‌کردن داشت تو این ۷سال من که پشیمونم تو حتما ژن خوبشونی
ناشناس۱۱۴۵۵۲۲۱۰:۱۴:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۶
متاسفانه آقای روحانی نه درست می گوید و نه درست عمل میکند
ناشناس۱۱۴۴۲۸۴۲۱:۱۳:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۴
روزنامه کیهان به همه حمله می کند. کارش حمله است. اگر حمله را ازش بگیرند، چیزی برای عرضه ندارد!!!!
ناشناس۱۱۴۴۸۰۷۱۲:۵۳:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۵
درود بر کیهان و حاج حسین شریعتمداری که خارچشم ضد انقلاب و منافقین داخلی و خارجی است.
ناشناس۱۱۴۴۲۹۴۲۱:۲۲:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۴
نظرخواهی دانشگاه مریلند در آمریکا در مورد برجام، شده ملاک عده ای که خودشان تندترین مواضع را در مورد آمریکا دارند!!!!!!!!!! خوب چرا رفراندوم یا نظرخواهی داخلی انجام نشود تا همه چیز در مورد برجام روشن شود؟ اصلا" مردم به روحانی رای دادند که تعامل با دنیا بیشتر شود. این خود بهترین نظر خواهی بود.
ناشناس۱۱۴۴۲۹۷۲۱:۲۴:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۴
بدون تعامل بهتر با دنیا و از جمله آمریکا ، وضعیت اقتصادی کشور بهتر نخواهد شد.
ناشناس۱۱۴۴۸۱۵۱۲:۵۹:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۵
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن نتیجه برجام است.
ناشناس۱۱۴۵۲۴۱۲۳:۵۷:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۵
به عنوان مثال یک کشوردرسطح ما نام ببرید که بعد ازرابطه باآمریکا وضعش بهتر شده.عزتش حفظ شده .تمامیت ارضیش حفظ شده؟
ناشناس۱۱۴۵۵۸۰۱۱:۲۵:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۶
ترکیه کره جنوبی امارات متحده عربی تایوان چین روسیه و....
ناشناس۱۱۴۴۲۹۹۲۱:۲۶:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۴
در مورد اتهامات منتسب به حسین فریدون مردم نمی توانند قضاوت کنند. چون محاکمه نامبرده علنی نبود.
ناشناس۱۱۴۴۸۰۳۱۲:۵۱:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۵
اختلاس 31 میلیارد تومانی حسین فریدون برای قوه قضاییه کاملا"محرز شده است و غیرعلنی بودن دادگاه وی برای حفظ حرمت رئیس جمهور بوده است.
ناشناس۱۱۴۴۳۰۳۲۱:۳۳:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۴
تنها رابطه با کشورهای تاثیر گذار همچون آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، روسیه و نیز کشورهای همسایه چون عربستان، ترکیه،امارات و روسیه مهم هستند. رابطه با کشور های ضعیف آفریقایی و آسیایی دردی از مشکلات کشور دوا نمی کنند. متاسفانه روابط ما با کشورهای مهم و تاثیر گذار دنیا و همسایه های جنوبی بسیار بد است. باید در جهت بهبود روابط با این کشورها گام های لازم را برداریم.
ناشناس۱۱۴۵۲۴۹۰۰:۱۳:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۶
شما یا از زمان تصویب برجام تا حالا خواب تشریف داشتید یا در این مملکت زندگی نمی کنید
ناشناس۱۱۴۴۳۰۴۲۱:۳۵:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۴
عمده مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم های حداکثری است که فروش نفت و روابط اقتصادی با دیگر کشورها را بسیار سخت کرده است.
ناشناس۱۱۴۴۷۹۸۱۲:۴۷:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۵
به قول خود آقای روحانی فقط 20 درصد مشکلات مربوط به تحریم هاست و 80 درصد مشکلات بدلیل سوء مدیریت دولت هاست.
ناشناس۱۱۴۴۸۴۴۱۳:۱۶:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۵
در سال 91 و قبل از برجام با وجود تحریم روزانه میزان 1/5 میلیون بشکه نفت میفروختیم حالا اگر نمی توانیم بدلیل ناتوانی وزیر نفت است.
ناشناس۱۱۴۵۵۸۲۱۱:۲۶:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۶
پس چرا دلار 800 تومانی شد 4200 تومان؟
ناشناس۱۱۴۵۹۸۲۱۶:۰۵:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۶
عمده ی مشکلات کشور به دلیل اقتصاد نفتی است. اگر کمی عاقل بودیم، از این تهدید به عنوان فرصتی برای تقویت اقتصاد دانش بنیان استفاده می کردیم، که هم تنوع بسیار بیشتری دارد، هم انعطاف پذیری اش بسیار بالاتر است.
ناشناس۱۱۴۴۳۰۷۲۱:۳۸:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۴
بهتر است این بار آقای زیبا کلام در مورد انتخابات نظریه پردازی نکنند.
ناشناس۱۱۴۴۳۰۹۲۱:۴۱:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۴
در مهد کودک و پیش‌دبستانی احسان مادر واقع در منطقه 16 آموزش و پرورش بچه‌ها را اجبار به استفاده از کراوات کرده‌اند. همچنین محله‌ سرای بهمن‌یار در منطقه 19 شهرداری دختران را به جای روسری الزام به استفاده از کلاه کرده است. جریان خزنده نفوذ فرهنگی به شکل‌های مختلف زیر پوست کشور مشغول تخریب سبک زندگی جامعه می‌باشد. مسئولان کجای کار هستند و چه می‌کنند؟
ناشناس۱۱۴۴۳۱۳۲۱:۴۲:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۴
آقای علم الهدی اگر حرف درست هم بزنند به هیچ وجه ادبیات گفتاری شون مناسب نیست.
ناشناس۱۱۴۴۸۱۲۱۲:۵۶:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۵
آقای علم الهدی درست می فرمایند اکثریت مردم ایران متوجه شدند که برجام خسارت محض بود و نه تنها باعث لغو تحریم ها نشد بلکه باعث تشدید تحریم ها شد.
ناشناس۱۱۴۴۳۳۰۲۱:۵۴:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۴
انتقاد روزنامه كيهان از آشنا !!! ----------------- از قديم و نديم گفته اند : " آسياب به نوبت " !! ... منظورخاصي ندارم برادر !! .... فقط عرض مي كنم اين جور كه كيهان از اين و آن انتقاد مي كند و هر روز به يكي گير مي دهد ، نوبت به انتقاد از بنده و اكبر آقا سوپري ، بقال محله ما هم ميرسه !! حالا ما هم هيچ ، حتي نوبت به خواجه حافظ شيرازي هم خواهد رسيد !! به قول قديمي ها : آسياب به نوبت !!
ناشناس۱۱۴۴۳۳۱۲۱:۵۵:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۴
اصلاحیون نگران مباشند، طی این چند سال انقدر ذایقه مردم را تغییر داده اند و ادم در پست های مهم گذاشته اند که در هر حال رای می اورند. فقط بگو بی حجابی و شل حجابی و رای بیار.
ناشناس۱۱۴۴۳۵۲۲۲:۲۷:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۴
مبارزه با فساد یا فقط مبارزه با افراد فاسد اونهم افراد رده دو؟
ناشناس۱۱۴۴۸۱۳۱۲:۵۸:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۵
محاکمه قاطعانه و مجازات افراد فاسد باعث کاهش فساد خواهد شد.
ناشناس۱۱۴۴۳۵۴۲۲:۳۵:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۴
با توجه به احکام امثال دو نماینده مجلس که هزاران خودرو جابجا کردند و ان نماینده ای که با فساد اخلاقی باعث مرگ خانم جوانی شد و محاکمه غیر علنی فریدون و.....بله بنظر من نمایشی است.
ناشناس۱۱۴۴۸۸۰۱۴:۰۳:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۵
به گزارش تابناک (5 آبان) ، شواهد نشان از بازگشت اوضاع در باستی هیلز به روال سابق دارد، به این صورت که باز نگهبانانی در ورودی این مجموعه مستقر شده اند و بار دیگر ورود به این مجموعه مستلزم کسب اجازه از ایشان و در بالادست، ساکنان شهرک خاص است.
ناشناس۱۱۴۴۳۷۲۲۲:۵۹:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۴
شاه سلطان حسن کنایه جالبی بود
ناشناس۱۱۴۴۳۷۹۲۳:۱۹:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۴
شما خطبه آیت الله طالقانی،هاشمی رفسنجانی ،اردبیلی ومقام معظم رهبری را در نماز جمعه بشنوید بعد خطبه علم الهدا را می بینید از زمین تا آسمان فاصله دارند.ایشان اگر این حرفها را در نماز جمعه نزنند دیگر حرفی برای گفتن ندارند.آقایانی مثل ایشان به جای اینکه مردم را به تقوا وعمل به احکام الهی دعوت کنند مردم را دین گریز بار می آورند
علی۱۱۴۴۴۱۹۰۰:۱۷:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۵
آقای روحانی! شما هم نمایشی کار کنید. نمایشی مشکلات معیشتی مردم رو درست کنید. باور کنید هیچ اعتراضی نمی‌کنیم و به این نمایشی‌ها راضی خواهیم بود.
ناشناس۱۱۴۴۴۷۳۰۴:۲۱:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۵
آیا کسی شک دارد آمدنیوز در انتخابات تمام قد از روحانی دفاع میکرد؟ پس کمی اندیشه کنید
ناشناس۱۱۴۴۵۱۷۰۷:۱۴:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۵
دستش درد نکنه، نمایشی هم بهتر از هیچیه. قبل ها که می گفتن مگه داریم مگه میشه؟ همین هم التیامی برای دردمندان میشه، و دیگه احساس مقصر بودن نمی کنند!
ناشناس۱۱۴۴۵۴۸۰۸:۲۷:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۵
چرا برای دانستن نظر مردم به آمار غربی ها تکیه می کنید؟ برای موضوعات مهم رفراندوم برگزار کنید و مستقیم نظر مردم را بگیرید.
ناشناس۱۱۴۴۷۹۹۱۲:۴۹:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۵
با برگزاری رفراندوم در مورد تداوم داشتن یا نداشتن دولت روحانی موافقم.
ناشناس۱۱۴۴۸۴۵۱۳:۱۷:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۵
برو بخون قانون رو بعد بدون که کیا و چگونه باید نظر مردم رو بپرسند همون رفرانوووم!!!!!!
حمید۱۱۴۴۵۷۱۰۸:۵۵:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۵
صحبت از رفراندوم تنها سر کار گذاشتن متمایلین به براندازی برای جذب آنها به صندوق رای غرب گرا هاست و بس ! دقیقا مثل صحبت از رفع حصر !!!!!
ناشناس۱۱۴۴۹۲۴۱۵:۰۶:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۵
رفراندوم برای براندازی برگزار نمیشه برای گرفتن نظر مردم در برخی زمینه ها برگزار میشه
ناشناس۱۱۴۴۷۸۵۱۲:۴۲:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۵
آمدنیوز با حمایت از روحانی در انتخابات سال 96 کشور را به نقطه جوش رساند و حالا خیال شون راحت شد.
غلی۱۱۴۵۱۰۶۱۹:۳۶:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۵
ایکاش آقای علم‌الهدی میدانستند که قطعنامه های سازمان ملل چه بر سر دیگر کشورها آورده است، آنوقت خود ایشان حداقل به برجام با دید دیگری نگاه میکردند و شاید هم به آنهایی که برای کشور زحمت کشیدند و احترام میگذاشتند.
ناشناس۱۱۴۵۷۲۷۱۲:۵۵:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۶
قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیستن و هیچ نقشی در تحریم ها ندارند زیرا خود روسیه که حق وتو دارد و هیچ قطعنامه ای برعلیه اش صادر نمی شود تحت تحریم است
.۱۱۴۵۲۴۳۰۰:۰۱:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۶
اگر دولت حواسش فقط به همسایه هامون باشه وبازار آنها رو دراختیار بگیره نیازی نیست .سینه خیز بره طرف کدخدا و اروپاییهای بدتر ازخودش
ناشناس۱۱۴۵۳۲۱۰۷:۴۶:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۶
حتی اگر عملکرد رییسی نمایشی هم باشد واقعا این نمایش ارزش دیدن دارد . اگر بخوبی چشم باز کنیم دنیا محل نمایش است و هر کسی اگر نقشش را بدرستی بازی کند نمایش خوبی را شاهد هستیم . ای کاش بقیه مسئولین نیز نقش خدمتگزاریشان را بدرستی بازی کنند .
ناشناس۱۱۴۵۳۹۹۰۹:۰۳:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۶
روحانی به وعده ها ش عمل نکرد فقط فرا فکنی میکنه و زحمات رئیسی را هم زیر سئوال میبره خب فقط در چند ماه اخیر عملکرد هر دو بخوبی قابل مقایسه هست . کاش دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین