در همایش گردهمایی هم اندیشی دیده بان شفافیت و عدالت مطرح شد احمد توکلی: هدف دیده ‎بان مبارزه با فساد بدون یاس و ترس است/ با آمدن رییسی امیدها بیشتر شده

گروه اقتصادی الف،   3980802042 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گفت: هدف ما مبارزه با فساد بدون ترس و یاس است و بدون وجود رسانه های کمک کار هم نمیتوان به آن رسید. ما دیده بان شفافیت و عدالت را تشکیل دادیم و به این ترتیب با فساد مبارزه میکنیم.

احمد توکلی: هدف دیده ‎بان مبارزه با فساد بدون یاس و ترس است/ با آمدن رییسی امیدها بیشتر شده

به گزارش خبرنگار الف، احمد توکلی، رییس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت، در گردهمایی هم اندیشی دیده بان شفافیت و عدالت که صبح امروز برگزار شد، در مورد بیان فلسفه دیده بان و اهداف این همایش، اظهار داشت: سال ۱۳۹۱ بود که دوستان جوان تر از بنده به منزل من آمده و گفتند که تویی که مدعی هستی فساد سیستماتیک است، سازمانی تشکیل دهیم که بتوانیم با فساد سیستمی، مبارزه سیستمی کنیم.

وی تصریح کرد: این سازمان، مقاصد مالی و مقاصد سیاسی نداشته و غیردولتی هم است که هدفش کمک به سازمان های نظارتی و قضایی است. در واقع این سازمان سعی میکند که کاری شبیه به این سازمان ها را انجام دهد و پولی هم در قبال آن دریافت نمی کنیم.

توکلی افزود: فلسفه تشکیل سازمان دیده بان شفافیت و عدالت، مبارزه مشروع و قانونی با فساد و مفسد است، لذا زمانیکه ما سعی کنیم به این دستگاهها خوب همکاری کرده، آنها هم سعی میکنند، خوب عمل می کنند. به طور مثال، دستگیری دختر نعمت زاده به دلیل شفافیت و تاثیرگذاری افکار عمومی و رسانه ها است.

رییس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت ادامه داد: بزرگترین و مهم ترین مانع برای توسعه اقتصادی، فساد است چراکه بازدهی منابع دولتی را به شدت پایین آورده و بسیاری از بلاها را ایجاد میکند، ما میخواستیم چنین موضوعی پیش نیاید.

توکلی افزود: فساد بزرگتر از آن چیزی است که ما فکرش را میکردیم، لذا ما باید کاری کنیم که مردم به صحنه آمده و یک حرکت اجتماعی نیز ایجاد شود، در حال حاضر مردم از یاس و ترس به صحنه نمی آیند، اگر ترسویی کم شود تعداد سازمان های اینچنینی نیز افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: هدف ما مبارزه با فساد بدون ترس و یاس است و بدون وجود رسانه های کمک کار هم نمیتوان به آن رسید. ما یارگیری کرده و دیده بان شفافیت و عدالت را تشکیل دادیم و به این ترتیب با فساد مبارزه میکنیم.

توکلی با بیان اینکه با آمدن آقای رییسی، رییس جدید قوه قضاییه، امیدها بیشتر شده است، گفت: انشالله بتوانیم با عزم جدی در این راه پیش برویم. معقوله بسیار مهم این است که ما در حال حاضر با مجرمین یقه سفید مواجه هستیم که این اصطلاح را اولین بار پرفسور آمریکایی مطرح کرد.

رییس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت اظهار کرد: هدف ما کاهش ترساندن مردم است چراکه فساد بسیار فراگیر است ولی هنوز همه گیر نشده است. ما کاری به این موضوع نداریم که افراد چه کاره هستند، ما از حق مظلوم دفاع و در برابر ظالم می ایستیم. به طور مثال همانطور که می دانید بنده رابطه دوستی با اقای قالیباف دارم اما در مورد شهرداری، مطرح کردم که شهرداری مقصر است و به قوه قضاییه هم ارجاع دادیم.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت گفت: در مبارزه با فساد، اصولگرا و اصلاح‌طلب و شیعه و سنی نمی‌شناسیم و هرکس که پاک باشد با او دست می‌دهیم، هرکس فاسد باشد علیه او اقدام می‌کنیم و هرکس هم بی‌گناه و مظلوم‌ باشد به دادش می‌رسیم.

وی گفت: مسیر فعالیت دیده‌بان، متوجه شدیم که فساد خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم.پرونده‌ای به دستم رسید که در یکی از روستاهای لامرد، همه منازل مردم را زد و بند کرده‌اند. لیست همه افراد متخلف در این پرونده موجود است و به سراغ‌شان می‌رویم. هرچند آقای رئیسی هم در برخورد با این تخلفات، مصمم است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم امیدوارانه کار کرده و مبارزه جدی تری را آغاز کنیم چراکه این مجاهدت از زمان جنگ سخت تر است. آثار فساد چوب محکمی است که ملت میخورند چراکه عده ای خطا میکنند و به این دلیل است که امر به معروف و نهی از منکر نکردیم.

 

 

دیدگاه کاربران

دیده بان بی دوربین و بی توپچی هستم۱۱۴۲۲۷۵۱۰:۰۸:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲
جناب دکتر توکلی ریاست محترم سمن دیده بان شفافیت و عدالت نمایندگان محترم مجلس 5 سال تمام بدنبال طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی بودند تا بالاخره در اردیبهشت 98 این طرح تصویب شد ولی باز هم گروه های فشار نمی گذارند اینکار صورت بگیرد و شفاف سازی شود لطفا از طریق مراکز ذیربط پیگیر عدم اجرای این مصوبه مجلس باشید
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۱۴۲۳۱۱۱۰:۴۳:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲
جامع ترین کاری که برای مبارزه با فساد در شرایط جاری میتوان کرد اجرای قانون از کجا اورده ای به این ثروت کلان افسانه ای و گنج قارونی و کهکشانی و نجومی رسیده ای است اگر این قانون بطور دقیق برای همه جامعه هدف چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی و چه افراد به اصطلاح عادی اجرایی شود همه مفسده ها رو میشود و ثروت های حرام به بیت المال باز می گردد و توازن و تعادل نسبی اقتصادی حاکن و بعد از ان هم انشالله اقتصاد کشور بر پایه آیه ان لیس للانسان الا ما سعی اداره خواهد شد که تاکید بر بدست اوردن ثروت از طریق کار و تلاش و رقابت سازنده فیزیکی و فکری است نه الان که ثروت های کلان حرام از طریق تلاطمات اقتصادی و سو استفاده از موقعیت و قدرت و رانت . رشوه و دیگر مظاهر فساد بوده است
ناشناس۱۱۴۲۳۳۴۱۱:۱۰:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲
برای کاهش پرونده جرایم باید فرایند محور اقدام کنید چرا بعد گذشت پنج ماه از قانون و ابلاغیه ارجاع مناقصات به سامانه تدارک الکترونیک دولت «ستاد»,که جهت کاهش فساد پورسانت و تبانی و تقلب درمناقصات دولتی به وزارت نفت ابلاغ شده ،توسط مدیران عامل معاونت ها و شرکت های دولتی مهندسی و توسعه گاز و نفت با ده ها هزار میلیارد تومان و ده ها میلیارد دلار پروژه ،با طفره رفتن و مشمول مرور زمان کردن ، اجرا نمی‌شود
عباس اکبری۱۱۴۲۴۸۶۱۳:۵۱:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲
بارها با دیده بان شفافیت و سایت خوب الف مکاتبه کردم ورمورد انتقال نفت وگاز غرب از ایلام به کرمانشاه نقض آشکارقانون و رانت مجمع نمایندگان کرمانشاه در ممعانت از ابن انتقال که فقط معاونت انتقال پیدامیکنه نه ستاد ایلامی یازده درصد نفت و گاز کشور داراست و رتبه دوم گازکشورداره درحالی که کرمانشاه اصلا منابع گازی نداره چرا ایلام مریریت نفت وگاز در استان خودش نباشه ما جوانان و مردم ایلام از سایت الف خواستارشفافیت موضوع و انتشارگزارش در روزهای اخیرهستیم
ناشناس۱۱۴۲۶۱۳۱۷:۲۴:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲
اقای توکلی فساد بزرگ که هزاران نفر را در گیر کرده رها میکنی و مبچسبی به فساد های کوچکتر.با چند نفر که تو بورس ایران کار کرده اند و جز خود سازمان و یا حقوقی نیستن مشورت کنید تا ببینید چه خبر است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین