خبری که «جهانگیری» آن را برای تکذیب اعلام کرد !

گروه سیاسی الف،   3980801112 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اظهارات روز گذشته معاون اول رییس جمهور درباره تصویب  لوایح مورد نظر گروه ویژه اقدام مالی ( اف ای تی اف)  در جلسه سران سه قوه و تایید مقام معظم رهبری، تعجب اهالی سیاست و رسانه ها را برانگیخت و تقریبا از همان ابتدا معلوم بود که تکذیب خواهد شد. 

خبری که «جهانگیری» آن را برای تکذیب اعلام کرد !

به گزارش الف اسحاق جهانگیری روز گذشته در جلسه هم‌اندیشی با علما و روحانیون که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد گفت: «با توجه به تصویب لوایح اف ای تی اف وسی اف تی در جلسه سران سه قوه و تایید مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه سریع‌تر این لوایح را تصویب کند.»

امروز نیز روزنامه ایران در صفحه نخست خود این اظهارات در تیتر اول خود پوشش داد.

اظهارات جهانگیری یک هفته پس از آن صورت گرفت که گروه ویژه اقدام مالی «اف ای تی اف »  بار دیگر مهلت کشورمان را برای تصویب کامل قوانین مربوط به مبارزه با تامین مالی تروریسم تمدید کرد.

منابع خبری به نقل از این گروه ویژه یادآور شده اند که این زمان ششمین و آخرین مهلت ایران برای تأمین نظرات اف‌ای‌تی‌اف است و اگر تا قبل از بهمن ماه آینده این دو کنوانسیون نهایی نشوند، اقدامات مقابله‌ای علیه ایران وضع خواهد شد.

اف ای تی اف، سی اف تی و پالرمو یعنی چه؟

اف ای تی اف (FATF) مخفف FINANCIAL ACTION TASK FORCE یا نیروی ویژه اقدام مالی است و نام یک کارگروه است که در اواخر دهه ۸۰ میلادی به پیشنهاد اعضا  گروه هفت (هفت کشور صنعتی جهان) تاسیس شد.

کارگروه ویژه اقدام مالی به عنوان یک سازمان بین المللی، قوانین مبارزه با پولشویی در بازار های مالی جهان را بررسی و نتایج را هر ۴ ماه یک بار به  اطلاع اعضا می رساند. این کارگروه که FATF نامیده می شود، ۴۰ توصیه درباره پول شویی و ۹ توصیه هم درباره مبارزه با تامین مالی تروریسم دارد. توصیه های اف ای تی اف ، بایستی از طریق وضع مقررات داخلی در کشور های عضو، اجرا و دنبال شود.

هدف این اقدامات نیز بنا بر ادعای کشورهای دنبال کننده آن شفافیت در درآمد و بررسی روند جابجایی پول در کشور های عضو است. اشخاص حقوقی و حقوقی مکلف هستند که درباره درآمد های خود به دولت ها پاسخ دهند تا سلامت نظام مالی جهان، ارتقا یابد و رشوه و قاچاق و پول های کثیف، به بازار های مالی جهان راه نداشته باشند.

سی اف تی یا کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم ، به انگلیسی Terrorist Financing Convention  یک کنوانسیون بین‌المللی است که در سال ۱۹۹۹ به منظور مقابله با تأمین مالی تروریسم توسط سازمان ملل متحد تصویب شده‌است.

کنوانسیون پالرمو نیز کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی است که در سال 2001 در شهر پالرمو در ایتالیا به تصویب رسید و در سال 2003، برای کشورهای عضو سازمان ملل متحد لازم‌الاجرا شد و تاکنون 180 کشور آن را پذیرفته‌اند.

 این کنوانسیون  گامی در جهت مبارزه با جرائم سازمان‌یافته معرفی شده است، همچنین این کنوانسیون  نیاز به تقویت همکاری‌های بین‌المللی به منظور مقابله با این مشکلات در بین کشورهای عضو را ضروری دانسته است.

پیوستن و اجرایی کردن دو کنوانسیون سی اف تی (کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم) و کنوانسیون پالرمو (مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی) از جمله خواسته های  اصلی اف ای تی اف از ایران است. 

اختلاف بر سر چیست؟

«اصلاح قانون مبارزه با پول‌شويي»، «اصلاح قانون مبارزه با تأمين مالي تروريسم»، «الحاق ايران به کنوانسيون بين‌المللي مبارزه با تأمين مالي تروريسم - سی اف تی» و «الحاق ايران به کنوانسيون سازمان ملل براي مقابله با جرائم سازمان‌يافته فراملي – پالرمو»  چهار لایحه ای است که دولت برای جلب نظر اف ای تی اف آن ها را به مجلس ارايه کرده است.

مخالفان این لوایح اولا همکاری و تعهد ایران به کار گروه اف ای تی اف را زیر سوال می برن و ثانیا لوایح چهار گانه دولت را. این منتقدان می ‌گویند  دکتر طیب‌نیا وزیر وقت اقتصاد ایران در اقدامی برخلاف منافع ملی با ارسال نامه‌ای تعهد سطح بالای سیاسی ایران به اف ای تی اف را اعلام کرده است و براساس برنامه این کارگروه ایران باید به تعهداتی که داده است عمل کند و این تعهدات نیز در قالب ۴ لایحه از سوی دولت پیگیری شد.

بنابراین ایران باید به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته (پالرمو) بپیوندد و آن را در کشور اجرایی کند و دولت لایحه «الحاق ايران به کنوانسيون سازمان ملل براي مقابله با جرائم سازمان‌يافته فراملي – پالرمو»  را به همین منظور ارایه کرده است.

۳ لایحه دیگر نیز از نظر منتقدان کاملا مرتبط با برنامه اقدام و مطالبات اف ای تی اف از ایران است.

لایحه «الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم- سی اف تی» از نظر منتقدان دولت، نقش مهمی در ایجاد زیرساخت‌های حقوقی در کشور بر ضد محور مقاومت دارد. تعریف تروریسم وهمکاری‌های قضایی میان کشورها از نظر منتقدان این لوایح به این کنوانسیون ابعاد منفی گسترده‌تری از کنوانسیون پالرمو بخشیده است.

لایحه دیگر اصلاح قانون مبارزه با پولشویی است  و از نظر منتقدان کاملا مشخص است که لایحه اصلاح مبارزه با پولشویی کاملا در راستای کسب رضایت اف ای تی اف تدوین و به مجلس ارسال شده است.

از نظر آنان مساله مهم در اصلاح این قانون کاهش سطح درگیری شورای عالی مبارزه با پولشویی و افزایش اختیارات و دامنه عملیاتی واحد اطلاعات مالی، که این تغییر مهم نیز از مطالبات اصلی اف ای تی اف بوده است

در لایحه چهارم نیز که اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم نام دارد ماده یک که تعریف کننده عمل تروریستی است، اصلاح شده. در قانون فعلی برای تعریف فعالیت تروریستی، استثنائاتی در نظر گرفته شده است. تبصره 2 ماده یک این قانون می گوید: اعمالی که افراد، ملتها یا گروهها یا سازمان های آزادی بخش برای مقابله با اموری از قبیل سلطه، اشغال خارجی، استعمار و نژادپرستی انجام می دهند، از مصادیق اقدامات تروریستی موضوع این قانون نمی باشد. تعیین مصادیق گروهها و سازمان های مشمول این تبصره برعهده شورای عالی امنیت ملی است. اما اف ای تی اف به این تبصره ایراد گرفته است و دولت نیز در لایحه اصلاحی خود این تبصره را حذف کرده است. در لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم دو تبصره جدید جایگزین تبصره پیشین شده است:

تبصره 4- اسامی افراد، گروه ها یا سازمان‌های تروریستی موضوع این ماده اعم ازداخلی و بین‌المللی با رعایت اصل (154) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیشنهادشورای عالی مبارزه با پولشویی به تصویب شورای عالی امنیت ملی می‏رسد.

تبصره 5- نحوه به روزرسانی فهرست مندرج در تبصره (4) فوق در آیین­نامه اجرایی این قانون تعیین خواهد شد.

چرا جهانگیری از موافقت رهبر انقلاب سخن گفت؟

اظهارات روز گذشته جهانگیری در حالی صورت گرفت که بحث و بررسی مجمع تشخیص مصلحت درمورد لوایح مورد نظر او هنوز در مجمع به نتیجه نرسیده است. 

مجمع تشخیص مصلحت به عنوان بازوی مشورتی رهبرانقلاب عمل می‌کند و اساسا نمی توان متصور شد که بدون نظر یا حتی اطلاع اعضای این مجمع درباره امر مهمی مانند لوایح یاد شده اظهار نظر یا تصمیم خاصی در جلسه سران قوا یا هر جای دیگری گرفته شود. چنین چیزی با فلسفه وجودی مجمع و رویه رهبر انقلاب سازگار نبوده و نیست.  

قاضی زاده هاشمی یکی از اعضای هیات رییسه مجلس نیز صبح امروز در تماس با یک برنامه رادیویی علیرغم اینکه سوال کننده را به مصاحبه با اعضای مجمع حواله داد اما تلویحا گفت که چنین امر بعید به نظر می رسد.

اینکه چرا معاون اول رییس جمهور در این باره با این صراحت و تاکید از نظر موافق رهبر انقلاب سخن می‌گوید برای هیچکس جز خود او آشکار نیست.  بنابراین بسیار بجاست که ایشان دراین باره بیشتر توضیح بدهند.

تکذیب مجمع تشخیص مصلت نظام

ساعتی پیش نیز  روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات معاون اول رئیس جمهور اسحاق جهانگیری مبنی بر  نظر موافق مقام معظم رهبری در خصوص لوایح اف ای تی اف و سی اف تی را رد کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی مجمع آمده است: رهبر معظم انقلاب، معظم له هیچگونه اظهار نظر یا مکتوبی دال بر موافقت با تصویب و اجرای لوایح FATF و CFT نداشته اند. لذا انتظار می رود مسئولین دولتی در نقل قول از مقام معظم رهبری جانب امانتداری را رعایت کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسات و بررسی های خود را در خصوص این لوایح فارغ از هر گونه فشار و اعمال نظر و با در نظر گرفتن منافع ملی پیگیری خواهد کرد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۴۱۵۰۲۱۵:۰۸:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۱
اینا قلمبه تکذیب هستند
جلالی قمی۱۱۴۱۵۶۹۱۵:۵۴:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۱
سازمان دیده بان شفافیت و عدالت اقای جهانگیری روز گذشته از خروج 22 میلیارد دلار به ترکیه در دولت قبل خبر داده که گفتند به کشور باز نگشته است لطفا دیده بان شفافیت و عدالت این موضوع را با جدیت دنبال فرمایند
ناشناس۱۱۴۱۵۹۸۱۶:۱۷:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱
جهانگیری درست می گوید.
ناشناس۱۱۴۱۸۹۳۲۱:۲۱:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱
ظاهرا اقای جهانگیری زده به سیم آخر و می خ اهد افشا گری کند
ناشناس۱۱۴۲۲۶۷۱۰:۰۵:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲
دولتی ها باید درباره خروج 32 میلیارد ارز از کشور در سال 96 پاسخگو باشند.
ناشناس۱۱۴۱۶۱۹۱۶:۲۹:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱
میشه بگید دلیل منفی چیست
ناشناس۱۱۴۱۶۲۷۱۶:۳۴:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۱
عده ای سایه این دولت را هم با تیر می زنند.
ناشناس۱۱۴۱۸۰۲۱۹:۳۶:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱
چون‌منافع سون به خطر انداخت
ناشناس۱۱۴۱۸۰۳۱۹:۳۸:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱
این دولت سایه ما مردم که بهش رای دادیمو با تبر زد
ناشناس۱۱۴۲۰۵۱۰۲:۱۵:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲
یکیش منم مثل ۹۶٪
ناشناس۱۱۴۱۶۳۴۱۶:۴۰:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱
مجلس که البته کاره‌ای نیست ، مجلس صرفا دولتیه
ناشناس۱۱۴۱۶۸۰۱۷:۰۳:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱
تا قانون از کجا آورده ای اجرایی نشود این مملکت مملکت نشود
ناشناس۱۱۴۱۸۸۶۲۱:۱۵:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۱
بهتر نبود آقای جهانگیری از داستان ۱۸ میلیارد دلار دست پخت خودشان هم اطلاعات کافی و وافی به ملت می دادند
ناشناس۱۱۴۲۱۱۰۰۷:۱۶:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲
فکر کردیم موضوع فرار مهدی جهانگیری با هزاران میلیارد فساد مالی به کانادا است
ناشناس۱۱۴۱۵۱۳۱۵:۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱
اميد است سايت الف و جناب دكتر توكلي به اين خبر آقاي جهانگيري حساس باشند كه از گم شدن ٢٢ ميليارد دلار پول مملكت همين امروز خبر داده !!!!!
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۱۴۱۶۵۴۱۶:۴۷:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۱
از جناب حاج محمود احمدی نژاد می خواهیم در اینمورد شفاف سازی فرمایند که قضیه خروج بی بازگشت 22 میلیارد دلار چیست
ناشناس۱۱۴۱۹۲۳۲۲:۰۲:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۱
پول تو جیبی برای آقا زاده ها بوده برن عیش و نوش
ناشناس۱۱۴۲۲۷۴۱۰:۰۸:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲
البته که هر خائنی به کشور باید محاکمه شود .
ناشناس۱۱۴۲۲۷۳۱۰:۰۸:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲
آقای جهانگیری باید درباره حراج 18 میلیارد دلار 4200 تومانی و 62 تن طلای ذخائر بانک مرکزی پاسخ بدهند.
ناشناس۱۱۴۱۵۲۲۱۵:۲۱:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱
میخواهند رهبری را در عمل انجام شده قرا بدهند ، اقای جهانگیری برای این گفت که رهبری تایید کرده و اگر رهبری امروز یا روز دیگر ان را رد کند و رسانه ای شود دولت با سر به زمین می خورد و پشتش به زمین می خورد و من فکر کنم رهبری برای این که این دولت بیشتر دچار نشکل نشود ان را تایید کند چند تا سایت هم نوشتم گفتم اینجا هم بنویسم تا ملت بدانند با چه ادم هایی سرکار داریم
ناشناس۱۱۴۱۶۰۰۱۶:۱۹:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱
از دولت و دلتمردان تردید و بیم بشدت هر چه تمام ملولیم و بس
ناشناس۱۱۴۱۶۱۲۱۶:۲۵:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱
عملا برای کوبيدن جهانگيری داری پيش بينی خلاف واقع را ميکنی. و اين تهمت بزرگی است.
ناشناس۱۱۴۱۷۷۲۱۸:۵۰:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱
این دولت داره تمام تلاشش رو میکنه تا ماموریت نیمه تمام خودش و .... غربی خودش رو انجام بده
ناشناس۱۱۴۱۵۲۶۱۵:۲۶:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۱
شنیدن حرف حقیقت از اینا ؛ باعث تعجب است
ناشناس۱۱۴۱۵۲۹۱۵:۲۸:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱
این دولت اگر واقعا دنبال مبارزه با پولشویی اجازه دسترسی به اطلاعات مالی شرکت ها و افراد رو به سازمان امور مالیاتی بده تا فراریان از مالیات یا صاحبان پول‌های کثیف یک ماهه مشخص بشن و معلوم بشه هر ایرانی براساس درآمدش چه مقدار مالیات می دهد. دروغ کلید هر شری است.
ناشناس۱۱۴۱۵۳۲۱۵:۳۰:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۱
برای راضی کردن طیف تندرو اصلاحات و تیتر ۱ شدن در رسانه های زنجیره ای ، حاشیه سازی کرد ، جدی نگیرید..
ناشناس۱۱۴۱۵۶۰۱۵:۴۸:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱
مطمئن باش می خواهند رهبری را با این حرف ها ان را تایید کند
ناشناس۱۱۴۱۵۹۳۱۶:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱
براى تو دهنى زدن به طيف افراطى، رهبری رسما اعلام عدم موافقت با اين لايحه كند
ناشناس۱۱۴۱۹۸۳۲۳:۱۲:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱
دوست عزیز! قبلاً ایشان نظرشان را اعلام کرده‌اند.
ناشناس۱۱۴۱۵۶۳۱۵:۵۰:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۱
میخواهند رهبری را در عمل انجام شده قرا بدهند ، اقای جهانگیری برای این گفت که رهبری تایید کرده و اگر رهبری امروز یا روز دیگر ان را رد کند و رسانه ای شود دولت با سر به زمین می خورد و پشتش به زمین می خورد و من فکر کنم رهبری برای این که این دولت بیشتر دچار نشکل نشود ان را تایید کند نظرات همه را منتشر کردی ولی من را رد کردی؟ این بار منتشر کن لطفا
ناشناس۱۱۴۲۲۷۹۱۰:۱۱:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲
بی شک رهبر معظم انقلاب با تصویب لوایح استعماری موافق نیستن.
علی 671۱۱۴۱۵۷۳۱۵:۵۶:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱
دروغ به این بزرگی که آدم به جای شاخ چه در می آورد نمی دانم .با این دروغ ها به کجا می خواهند برسند که سخنگوی دولت نیز بدون اطلاع برای خودش نیز سخنرانی کرده و تصویب لوایح را در جلسه سران قوا تایید و تایید رهبری را نیز در کنارش قرار داده ... دولت ...دوازدهم را بهترین و قوی تری دولت های کشور معرفی می کنند که چی بشود .اینها مردم را چی فرض می کنند .تا کی فریب مردم دست بر دارید
ناشناس۱۱۴۱۹۲۵۲۲:۰۷:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۱
مگه وقتی دروغ برجام کارتخون وزیر همیشگی نفت وام های فریدون کارای داداش جهانگیری به صفر رسیدن فروش نفت بعد از برجام درس خوندن بچه هاشون تو انگلیس و آمریکا کسی کاری کرد تا اینا از دروغ بترست.تازه فهمیدن حافظه تاریخی مردم تعطیله
دلارام۱۱۴۱۵۹۹۱۶:۱۸:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۱
هرچی دل خودشون میخاد تصویب کنن میگن رهبری موافقت کرده .خوبه رهبر معظم اتقلاب به لطف الهی صدهزارمرتبه شکر صحیح وسالم وحی وحاضرتد ...
ناشناس۱۱۴۱۶۱۵۱۶:۲۷:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۱
تکذيبی از جانب طرفهای مقابل مطرح نکرده ايد!
محمد رضا۱۱۴۱۷۷۵۱۸:۵۵:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱
چرا حرفی که از قول رهبری نقل شده را "مجمع تشخیص مصلحت نظام" تکذیب می کند؟ مگر رهبری دفتر و روابط عنومی ندارد؟؟
ناشناس۱۱۴۲۰۴۷۰۱:۴۰:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲
چطور شد تکذیب یک مطلب دروغ برعهده دفتر رهبری است ولی اعلانش بر عهده جهانگیری!؟
ناشناس۱۱۴۱۷۷۸۱۹:۰۱:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۴۱۷۹۹۱۹:۳۱:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱
این دولت همواره سیاست «راه بنداز جا بنداز » را دنبال میکند . سوال از آقای جهانگیری : آیا فساد مالیبرادر رئیس جمهور و برادر معاون رئیس جمهور هم شامل این لوایح می شود ؟
ناشناس۱۱۴۱۹۴۱۲۲:۳۴:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۱
حکایت معروف کی بود؟ کی بود؟ من نبودم! را دراین موردهم، مشابه برجام وارز 4200 راه میاندازند،تامعلوم نشود که چه کسی مقصر بوده! همه اینهااستاد جنگ روانی وادرس غلط دادن هستند! وملت فهیم سرکار. است.
ناشناس۱۱۴۲۰۱۷۰۰:۰۵:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲
اولا رهبری معظم در مقابل عمل انجام شده قرار نمی گیرند ثانیا رییس محترم قوه قضاییه گفتن من در آن جلسه نبودم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. انتقام از پوتین؟

  12. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین