روایتی از خنثی‌شدن ترور شیخ زکزاکی

گروه جهان الف،   3980730116

نماینده رسمی جنبش اسلامی نیجریه و شیخ زکزاکی در ایران روایتی از توطئه ترور شیخ زکزاکی و همسرش نقل می‌کند.

به گزارش تسنیم، محمدحسن شجاعی‌فر، نماینده رسمی جنبش اسلامی نیجریه و شیخ زکزاکی در ایران در نشست خبریِ چهارمین اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت" که در سالن جلسات شهید شهبازی واقع در مجتمع فرهنگی 13 آبان (لانه جاسوسی) برگزار شد، درباره این اجلاسیه گفت: ایده من برای این اجلاسیه اینگونه بود که گفتم تنها نباید به خانواده‌های شهدا پرداخت، زیرا مقاومت مختص به جنبه‌های نظامی نیست؛ یعنی باید از کسانی که در جهت اعتلای ایران اسلامی و در راستای سال رونقِ تولید تلاش می‌کنند تقدیر کنیم؛ چرا که اینها مجاهدان غریبی‌اند که به‌صورت خودجوش فعالیت‌های اقتصادی می‌کنند و تعداد زیادی از جوانان را شاغل می‌کنند؛ اینگونه مجاهدت‌ها کمتر از مجاهدت رزمندگان ما در جبهه‌های نبرد نیست.

شجاعی‌فر افزود: اجلاسیه "مجاهدان در غربت" بناست صدای مقاومت را به جهانیان مخابره کند، اما نه توسط دولت‌ها، چرا که دولت‌ها در سیاست‌های خود ناپایدارند بلکه این اجلاسیه به‌صورت کاملاً مردمی برگزار خواهد شد؛ اگر این اجلاسیه هم برگزار نشود، چه زمانی خواهند توانست صدای‌شان را به گوش سایر مسلمانان برسانند؟

وی با هشدار نسبت به بایکوت رسانه‌ای تحرکات دشمن علیه جبهه مقاومت گفت: رسانه‌های غربی که تحت سلطه امپریالیسم جهانی قرار دارند، فعالیت‌های خود را در راستای تخریب یا بایکوت رسانه‌ای جبهه مقاومت تعریف می‌کنند. حتی در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد چنین رفتارهایی بودیم. تنها خبری که اواخر سال 1366 در رسانه‌های دنیا منعکس شد، عنوان "جنگ فراموش‌شده" بود که "ایندیپندنت" آن را منتشر کرد. آنها طی مقاله‌ای ضمن ارائه آمارِ مربوط به تلفات هشت سال دفاع مقدس، سؤال کرده بودند «چرا رسانه‌های غربی این رویداد را به‌خوبی منعکس نکردند؟ این پول‌ها از طرف چه‌کسی به این رسانه‌ها تزریق می‌شود که سکوت کردند؟» اکنون که پس از 30 سال از آن دوران می‌گذرد، همین روند ادامه دارد؛ چرا مقاومت 4 ساله مردم یمن، نیجریه و سایر محورهای مقاومت به‌خوبی منعکس نمی‌شود؟

مظلومیت شیخ زکزاکی به‌خوبی رسانه‌ای نمی‌شود

شجاعی‌فر با اشاره به وقایع مربوط به شیخ زکزاکی و عدم پوشش رسانه‌ای مناسب در این باره گفت: در سال 2015  حدود هزار نفر از طرفداران شیخ زکزاکی و نیز سه فرزند او را در خانه‌اش به شهادت می‌رسانند و همان شب خواهرش را زنده زنده در آتش می‌سوزانند، سپس خانه‌اش را با آربیجی مورد هدف قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: چند وقت قبل که خواستیم در جریان روند درمان شیخ زکزاکی قرار بگیریم، حدود 36 ترکش در عکس سرش وجود داشت. همسر ایشان 25 ترکش در بدنش است. وقتی به هند رفته بودند و من امکان صحبت تلفنی با آنها داشتم، می‌گفتند هنگام استراحت اگر خوابمان ببرد، فقط باید در یک حالت استراحت کنیم، چرا که اگر حرکت کنیم، ترکش‌ها سبب آزار و اذیت‌مان می‌شود. اخبار این وقایع کجا انعکاس یافت؟ سال گذشته که 70 نفر از مردم نیجریه در ایام اربعین حسینی کشته شدند، در کدام رسانه آنها منعکس شد؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با ذکر خاطره‌ای از دوران درمان شیخ زکزاکی گفت: آن زمان که شیخ زکزاکی در هند معالجه می‌شد، به صورت تلفنی از خود ایشان شنیدم که می‌گفت: کسی که در فرودگاه برای تحویل من آمده بود تا مرا به بیمارستان انتقال دهد، با زبان عبری صحبت می‌کرد، یعنی اسرائیلی بود؛ زیرا آنها در سهمیه بیمارستان مدنظر، با آمریکا مشترک بودند. می‌گفت یکی از پزشکان بیمارستان به من گفت انگیلسی می‌دانی؟ شیخ می‌گوید پاسخ مثبت دادم. آن پزشک گفت آنها با شما نیستند، مراقب باشید.

ماجرای ترور شیخ زکزاکی و خانواده‌اش

شجاعی‌فر افزود: همسر شیخ به من گفت اوایل حملاتی که علیه ما آغاز شد، خودم تزریقات را یاد گرفتم؛ از این جهت خودم تمام تزریقات را برای شیخ و فرزندانم انجام می‌دهم. ایشان می‌گفت دو نفر وارد بیمارستان شدند تا به من و شیخ آمپولی تزریق کنند که من مانع شدم. بعداً فهمیدیم این دارو مشکل داشت. این صداها را در رسانه‌ها نشنیدیم. چرا نباید حداقل این وقایع را در رسانه‌های خودمان به گوش مردم انقلابی‌مان برسانیم؟

نماینده رسمی جنبش اسلامی نیجریه و شیخ زکزاکی با تأکید بر تأثیر رسانه در ایجاد جنبش‌های اسلامی گفت: پدر بزرگ عبدالمالک حوثی به من می‌گفت آیا می‌دانید چگونه توانستیم انقلابی شویم؟ می‌گفت پس از پیروزی انقلاب، از آنجا که می‌دانستیم حصر رسانه‌ای وجود دارد، به صنعا می‌رفتیم و روزنامه‌ها را از سطل آشغال سفارتخانه خارج می‌کردیم. روزنامه‌های ایرانی را سوا می‌کردیم تا به این ترتیب در جریان اخبار ایران قرار بگیریم. ما از آنجا استارت کار را زدیم؛ به ایران آمدیم، درس خواندیم و بعد بازگشتیم و جریان حوثی‌ها شکل گرفت. این ماجرا گویای اهمیت رسانه در شکل‌گیری جریانات ضد اسلامی و سرکوب توطئه‌های نرم و سخت دشمن است؛‌ از این جهت ما نیاز به گسترش چنین اجلاسیه‌های مردمی داریم.

شجاعی‌فر با اشاره به تلاش دشمن در بایکوت رسانه‌ای جریان اربعین و حضور مردم نیجریه در این همایش جهانی گفت:‌ در راهپیمایی اربعین که مورد بایکوت رسانه‌ای قرار گرفته است، با یک اطلاع‌رسانی ساده حدود 450 نفر از مردم نیجریه که از قشر فقیر این کشور بودند، در این مراسم حضور یافتند. تنها حدود 50 نفر از آنها مقیم قم و نجف و کربلا بودند و مابقی آنها از نیجریه حضور یافتند. جالب است که این تعداد از مردم نیجریه غوغایی در آنجا به‌پا کرده بودند؛ مردم ایران پشت سر اینها حرکت می‌کردند، آنها را در آغوش می‌گرفتند و بر دست و گونه آنها بوسه می‌زدند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین