مردان دو برابر زنان افسرده می‌شوند

گروه سلامت الف،   3980730081

یک روانشناس میزان افسردگی در بین مردان را دو برابر زنان اعلام کرد و گفت: مردان به علت عدم توجه به حالات روحی، روانی و ریختن بیماری در خود میزبان بیماری‌هایی همچون افسردگی هستند.

مردان دو برابر زنان افسرده می‌شوند

سیدنصرت‌الله میرمعینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع افسردگی در کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد مردم از افسردگی خود اطلاع نداشته و فقط با مراجعه به پزشک است که بیماری آن‌ها تأیید یا رد می‌شود.

وی ادامه داد: عدم مراجعه افراد به روانشناس و یا روان‌پزشک فقط به علت نگرش دیگران و بار منفی نام «بیماری روانی» بوده و اغلب بیماران نگران این هستند که انگ بیمار روانی به آن‌ها زده شود.

این کارشناس ارشد روانشناسی افزایش آگاهی از طریق رسانه‌های مکتوب و تصویری را یکی از راه‌های شکست تابوی افسردگی در بین مردم دانست و گفت: باید در بین مردم فرهنگ‌سازی شود که افسردگی نیز مانند سایر بیماری‌ها بوده و با درمان گفتاری و گاهی دارویی می‌تواند به‌راحتی درمان شود.

وی افزود: در حال حاضر افرادی که از تحصیلات بالایی برخوردار هستند به درک درمان افسردگی خود رسیده‌اند اما کوتاه بودن نگرش در بین آحاد مردم جامعه مانع از مراجعه به روانشناس و روان‌پزشک می‌شود.

میرمعینی سه عامل جسمانی، روانی و اجتماعی را از عوامل افسردگی در بین مردم خواند و اظهار کرد: گاهی ممکن است بیماری افسردگی ارثی بوده و در یک خانواده به نسل‌های بعد منتقل شود و در بعضی از واقع وابستگی بیش‌ازحد به عنصر خاصی در صورت از دست دادن آن افسردگی را در پی خواهد داشت.

وی میزان افسردگی در سراسر کشور را یکسان اعلام کرد و یادآور شد: گاهی شرایط جوی و فشارهای اجتماعی در برخی از استان‌ها معیار میزان افسردگی در بین مردم را جابه‌جا کرده اما تا کنون پژوهشی در زمینه رده‌بندی استان‌ها در میزان افسردگی انجام‌نشده است.

این کارشناس ارشد روانشناسی یادآور شد: عواملی همچون سرخوردگی و اختلالات هورمونی سبب می‌شود فرد دچار مشکل اختلال روانی و افسردگی شود و زمانی که انگ بد از روی بیماری افسردگی برداشته شود، شخص بیمار با مشاهده عواملی همچون عدم لذت بردن و احساس غم به مرکز درمانی مراجعه خواهد کرد.

وی میزان افسردگی در بین مردان را دو برابر زنان اعلام و تصریح کرد: خانم‌ها به علت بالا بودن آستانه تحمل در برابر بیماری‌ها و همچنین رسیدگی به خود در زمان احساس بیماری کمتر در معرض بیماری افسردگی قرار می گیرند اما مردان به علت عدم توجه به حالات روحی، روانی و ریختن بیماری در خود میزبان بیماری‌های روحی روانی هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین