پسر ۹ ساله‌ای که قاتل ۵ نفر است!

گروه حوادث الف،   3980730057

روز گذشته پسری ۹ ساله به جرم قتل پنج نفر از بستگان خود دستگیر شد، این درحالی است که او حتی مفهوم این اتهام را نمی‌فهمد!

پسر ۹ ساله‌ای که قاتل ۵ نفر است!

مهر نوشت: چند ساعتی می‌شود که رسانه‌های معتبر جهان خبر قتل ۵ نفر توسط یک پسر ۹ ساله را منتشر کرده‌اند. براساس گزارش‌ها، پسری ۹ ساله روز دوشنبه به اتهام قتل پنج تن از بستگان خود در آتش‌سوزی خانه‌ی سیار ایلینویز، دستگیر شد.

به گزارش نشریه TIME، این کودک به جرم تنظیم تایمری برای آتش سوزی در ۶ آوریل در گودفیلد امریکا که منجر به کشته شدن سه کودک و دو بزرگسال شد، با پنج فقره قتل درجه یک روبرو است. این افراد در سنین ۱ تا ۶۹ سال قرار داشتنند که همه قربانیان در اثر استنشاق دود جان خود را از دست دادند.

این پسربچه که همراه پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کردد، پس از وقوع آتش سوزی، به بیرون از خانه دویده و فریاد زده که «خانه در آتش است. کمک کنید!»  کارشناسان می‌گویند او احتمالا نمیدانسته دست به چه کار خطرناکی زده است با این وجود پلیس او را به جرم قتل عمد دستگیر کرده است.

کاترینا آلوود مادر ۲۸ ساله این پسر، که در اثر آتش سوزی جان سالم به در برد، از پسرش حمایت کرد و  به سی‌بی‌اس نیوز گفته است: «همه به او به چشم یک هیولا نگاه می‌کنند، در صورتی که چنین نیست. مردم اشتباه می کنند، درست که یک فاجعه وحشتناک رخ داده، اما اتفاقی نیست که بتواند زندگی او را از بین ببرد.»

بتسی کلارک، بنیانگذار کمپین عدالت برای نوجوانان مستقر در ایلینویز، به TIME می‌گوید تصمیم دادستان برای متهم کردن یک کودک ۹ ساله در وهله اول شوک آور است، چرا که تحقیقات نشان می‌دهد بچه‌ها در آن سن درکی از جدی بودن اعمال خود ندارند.»

وی افزود: «حداقل سن پیگیری ۱۴ ساله است و دلیل ۱۴ سال این است که تمام تحقیقات مغز  نشان می‌دهد که کودکان در سنین کمتر از این قادر به درک پیامدهای کارهای خود نیستند. مطالعات عصبی نشان می‌دهد که کودکان در سنین پایین تر از ۱۴ سال نباید مسئولیت کیفری داشته باشند، بنابراین ۹ سالگی سنی تکان دهنده برای مجازات است.»

دکتر جف تمپل، استاد و روانشناس در شعبه پزشکی دانشگاه تگزاس و عضو هیئت مدیره انجمن روانشناسی تگزاس می گوید: «یک ۹ ساله نمی تواند مسئول یک جرم غیرقانونی در قتل عمدی یا قتل های عمدی باشد. در این سن، ذهن به اندازه کافی توسعه نیافته است. آنها به فکر عواقب کارهای خود نیستند، آنها در این سن در حال تماشای کارتونهایی هستند که شخصیت اول آن از صخره فرار می کند، ۳۰۰ متر سقوط میکند ولی نمی میرد و در آنجا زنده است! پس درک خوبی از زندگی یا مرگ ندارند. بچه ها تمام وقت کارهای احمقانه‌ای انجام می دهند و واقعاً در مورد عواقب آن فکر نمی‌کنند. او میخواست ببیند چیزی که در حال سوختن است چه  شکلی است حتی اگر می‌دانست کسی در آن خانه است احتمالا درکی از سوختگی و مرگ آنها نداشت.»

این کودک در تاریخ ۲۲ نوامبر به دادگاه برگشته است. به دلیل سن  کم نمی‌تواند بین دادرسی‌ها در بازداشت قرار بگیرد. او همچنین در صورت محکومیت هم از حبس خودداری خواهد کرد. بنا بر گفته این گزارش، این کودک می‌تواند با قید شرط آزاد و تحت  درمان و مشاوره قرار گیرد.

طبق اعلام دفتر تحقیقات فدرال، در سال ۲۰۱۸، ۶۲ نوجوان در ایالات متحده امریکا زیر ۱۵ سال به جرم قتل و قتل غیرمجاز متهم شدند و این نرخ در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۹ نفر بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین