پرتاب ۴ امتیازی به NBA اضافه خواهد شد؟

گروه ورزشی الف،   3980729200

مدت‌ها است در NBA صحبت از خط پرتاب ۴ امتیازی به میان آمده اما هنوز به نتیجه نرسیده و تیم‌ها برای رسیدن به پیروزی از استراتژی پرتاب ۳ امتیازی به‌طور منظم استفاده می‌کنند.

به گزارش آنا، بسکتبال یکی از ورزش‌هایی است که علاقه‌مندان زیادی دارد و مهارت‌های فردی و تیمی باعث جذابیت هر چه بیشتر آن می‌شود. قطعاً بازی بسکتبال زمانی خسته‌کننده می‌شود که تیم‌ها درون زمین از روش‌های مختلف برای رسیدن به پیروزی استفاده نکنند.

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود تا بسکتبال تماشایی و مهیج شود استفاده از پرتاب ۳ امتیازی در جریان بازی است. به‌طور حتم تیمی که بتواند از این پرتاب‌ها بهتر استفاده کند شانس بیشتری برای پیروزی دارد اما برخی معتقدند استفاده از پرتاب‌های ۳ امتیازی اگر به نتیجه نرسد به‌جای آن‌که یک «راهبرد» باشد یک «سیرک» خواهد بود. همانند شمشیر دو لبه‌ای که اگر استفاده غلطی از آن شود به شخص دارنده آن آسیب می‌رساند. پس تیمی برنده است که بازیکنانش از قدرتمندترین سلاح بسکتبال به بهترین نحو استفاده کنند.

نکته جالب درباره پرتاب ۳ امتیازی این است که در رقابت‌های NBA استفاده از این نوع پرتاب با اکراه از سوی دانشگاه‌ها پذیرفته شد و ۳۱ سال پیش وارد بازی‌های آماتوری در المپیک شد. این روزها که بسیاری از بازیکنان با تمرین‌های مختلف موفق شده‌اند در پرتاب ۳ امتیازی دارای تبحر شوند و عامل پیروزی تیمشان شوند، عده‌ای در این اندیشه هستند تا طول زمین را افزایش دهند یا فاصله قوس میان زمین را بیشتر کنند تا بتوانند فضایی برای استفاده از شوت ۴ امتیازی باز شود و این نوع پرتاب وارد قوانین مسابقه شود.

تیم‌های بزرگ بسکتبال در رده‌های ملی و باشگاهی ترجیح می‌دهند تا از بازیکنانی بهره ببرند که در پرتاب ۳ امتیازی تخصص داشته باشند و با کسب این روند پایدار و رو به رشد قدرتمندترین سلاح در بسکتبال را در اختیار بگیرند. فاصله خط سه امتیازی با سبد بسکتبال در ابتدا ۶,۲۵ متر بود اما در سال ۲۰۰۸ از سوی FIBA طول خط پرتاب ۶.۷۵ متر شد. اگر چه در NBA صحبت از خط پرتاب ۴ امتیازی مدت‌هاست به میان آمده اما هنوز به نتیجه نرسیده و تیم‌ها برای رسیدن به پیروزی از استراتژی پرتاب ۳ امتیازی به‌طور منظم استفاده می‌کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین