مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد ممنوعیت پرواز آنتونوف توسط رئیس‌جمهور

گروه اقتصادی الف،   3980729123

مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد: هواپیماهای آنتونوف موفق نبودند و هم اکنون روس‌ها دیگر آن‌ها را نمی‌سازند و خودشان هم از ایرباس و بوئینگ استفاده می‌کنند و مشخص نیست در شرایطی که رییس‌جمهور پنج سال پیش پرواز هر دو آنتونوف ۱۴۰ و ۷۴ را ممنوع اعلام کرده بود، سازمان هواپیمایی کشوری، چرا و بر اساس چه معیاری به این دو فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی پویا مجوز داده است.

ممنوعیت پرواز آنتونوف توسط رئیس‌جمهور

محمد علی ایلخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمی‌دانم سازمان هواپیمایی کشوری با چه معیار و استانداردی به این دو فروند هواپیما مجوز و صلاحیت پرواز داده است. هواپیماهایی که مجوز دریافت می‌کنند باید شاخص‌های مختلفی از حیث مهندسی تعمیرات که استقرار و قابلیت پرواز یک هواپیما را ممکن می‌کند داشته باشد و این موارد باید به تایید سازمان هواپیمایی کشوری برسد و با توجه به اینکه ساختار این هواپیماها بیشتر ترابری و نظامی است، سازمان هواپیمایی چندان نمی‌تواند روی این مسئله ورود پیدا کند و به نظر می‌رسد برخی مشکلات نظارتی وجود دارد.

وی افزود: سازمان ادعا می‌کند که نظارت می‌کنیم و مجوز صادر می‌کنیم اما مشخص نیست بر چه اساسی مجوز صادر شده است. سازمان هواپیمایی کشوری باید خودش اعلام کند که چگونه این مجوز را به این هواپیماها داده است.

مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: اصولا هواپیماهای مسافری هواپیماهایی هستند که از نظر کمی تعداد زیادی از آن‌ها تولید و به دنیا عرضه شده است و از نظر زمان و ساعت پرواز نیز تجارب زیادی را گذرانده‌اند که اطمینان‌بخشی لازم را برای مردم ایجاد کند. در این زمینه می‌توان به هواپیماهای بوئینگ، ایرباس و... اشاره کرد که توانسته‌اند مجوزهای اتحادیه اروپا و آمریکا را دریافت کنند.

ایلخانی با بیان اینکه گفته می‌شود آنتونوف ۷۴ مجوز پرواز گرفته  است اما سازمان هواپیمایی کار اشتباهی انجام داده است، گفت:‌ هم‌اکنون چین هم به تولید و ساخت هواپیما ورود پیدا کرده است اما با توجه به کمیت و ساعت پروازی پایین این هواپیماها، خود چینی‌ها هم از آن استفاده نمی‌کنند. هواپیماهای روسی و اوکراینی هم وضعیت مشابهی با هواپیماهای چینی دارد و روس‌ها هم برای ناوگان هوایی‌شان از بوئینگ و ایرباس خریداری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور در همان زمان پرواز دو هواپیمای ایران ۱۴۰ و آنتونوف ۷۴ را ممنوع اعلام کرده بود. درباره هواپیماهای آنتونوف ۷۴ به جرات می‌توان گفت که کمتر از ۲۰۰ فروند از آن ساخته شده و اوکراینی‌ها و روس‌ها نیز از آن‌ها تولید نمی‌کنند اما بوئینگ و ایرباس هر کدام بیش از ۱۰ هزار فروند از آن‌ها ساخته شده است. نکته دیگر این است که هواپیماهای آنتونوف آنقدر ناموفق بود که نتنها دیگر ساخته نمی‌شوند بلکه از سوی کشور سازنده هم پشتیبانی قطعات و خدمات نمی‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین