مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد ممنوعیت پرواز آنتونوف توسط رئیس‌جمهور

گروه اقتصادی الف،   3980729123

مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد: هواپیماهای آنتونوف موفق نبودند و هم اکنون روس‌ها دیگر آن‌ها را نمی‌سازند و خودشان هم از ایرباس و بوئینگ استفاده می‌کنند و مشخص نیست در شرایطی که رییس‌جمهور پنج سال پیش پرواز هر دو آنتونوف ۱۴۰ و ۷۴ را ممنوع اعلام کرده بود، سازمان هواپیمایی کشوری، چرا و بر اساس چه معیاری به این دو فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی پویا مجوز داده است.

ممنوعیت پرواز آنتونوف توسط رئیس‌جمهور

محمد علی ایلخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمی‌دانم سازمان هواپیمایی کشوری با چه معیار و استانداردی به این دو فروند هواپیما مجوز و صلاحیت پرواز داده است. هواپیماهایی که مجوز دریافت می‌کنند باید شاخص‌های مختلفی از حیث مهندسی تعمیرات که استقرار و قابلیت پرواز یک هواپیما را ممکن می‌کند داشته باشد و این موارد باید به تایید سازمان هواپیمایی کشوری برسد و با توجه به اینکه ساختار این هواپیماها بیشتر ترابری و نظامی است، سازمان هواپیمایی چندان نمی‌تواند روی این مسئله ورود پیدا کند و به نظر می‌رسد برخی مشکلات نظارتی وجود دارد.

وی افزود: سازمان ادعا می‌کند که نظارت می‌کنیم و مجوز صادر می‌کنیم اما مشخص نیست بر چه اساسی مجوز صادر شده است. سازمان هواپیمایی کشوری باید خودش اعلام کند که چگونه این مجوز را به این هواپیماها داده است.

مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: اصولا هواپیماهای مسافری هواپیماهایی هستند که از نظر کمی تعداد زیادی از آن‌ها تولید و به دنیا عرضه شده است و از نظر زمان و ساعت پرواز نیز تجارب زیادی را گذرانده‌اند که اطمینان‌بخشی لازم را برای مردم ایجاد کند. در این زمینه می‌توان به هواپیماهای بوئینگ، ایرباس و... اشاره کرد که توانسته‌اند مجوزهای اتحادیه اروپا و آمریکا را دریافت کنند.

ایلخانی با بیان اینکه گفته می‌شود آنتونوف ۷۴ مجوز پرواز گرفته  است اما سازمان هواپیمایی کار اشتباهی انجام داده است، گفت:‌ هم‌اکنون چین هم به تولید و ساخت هواپیما ورود پیدا کرده است اما با توجه به کمیت و ساعت پروازی پایین این هواپیماها، خود چینی‌ها هم از آن استفاده نمی‌کنند. هواپیماهای روسی و اوکراینی هم وضعیت مشابهی با هواپیماهای چینی دارد و روس‌ها هم برای ناوگان هوایی‌شان از بوئینگ و ایرباس خریداری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور در همان زمان پرواز دو هواپیمای ایران ۱۴۰ و آنتونوف ۷۴ را ممنوع اعلام کرده بود. درباره هواپیماهای آنتونوف ۷۴ به جرات می‌توان گفت که کمتر از ۲۰۰ فروند از آن ساخته شده و اوکراینی‌ها و روس‌ها نیز از آن‌ها تولید نمی‌کنند اما بوئینگ و ایرباس هر کدام بیش از ۱۰ هزار فروند از آن‌ها ساخته شده است. نکته دیگر این است که هواپیماهای آنتونوف آنقدر ناموفق بود که نتنها دیگر ساخته نمی‌شوند بلکه از سوی کشور سازنده هم پشتیبانی قطعات و خدمات نمی‌شود.

عناوین مرتبط

پربحث‌های دیروز

  1. ایران و «توافق ترامپ» که قاسم سلیمانی به آن اشاره کرده بود

  2. حسابرسی نهادهای تحت پوشش دفتر رهبری و زیرمجموعه های آنها / نظر محمد قوچانی درباره برنامه‌های شبکه افق/ تعیین جایزه برای قتل ترامپ از تریبون مجلس

  3. معاون فرمانده کل سپاه: در حمله به عین الاسد ۱۳۴ نفر کشته و ۲۴۵ نفر زخمی شده‌اند

  4. نامه خصوصی محسن هاشمی به فتاح درباره آیت‌الله هاشمی و ماجرای کاخ مرمر

  5. جایزه ۳ میلیون دلاری برای سر ترامپ

  6. چرا آمریکایی‌ها تلفات حمله موشکی به پایگاه عین الاسد را اعلام نمی‌کنند؟ + عکس

  7. کدام آقازاده‌ها در زندان هستند؟ + تصاویر

  8. روایت اقتصاددان مشهور آمریکایی از لاف‌زنی‌ها درباره موفقیت اقتصادی ترامپ

  9. رئیسی: مردم از رشوه و روابط ناسالم اداری گله‌مند هستند/ نباید اقتصادمان را شرطی کنیم که دیگران تصمیم بگیرند

  10. امسال کارکنان چقدر عیدی می‌گیرند؟ + جدول

  11. پایان خونین عشق پسر ۲۳ ساله به زن مطلقه

  12. یادداشت منتشر نشده از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

  13. سردار سلیمانی با بالگرد به کدام شهر تحت محاصره رفت و محاصره را شکست؟!

  14. خیز دوباره قیمت، وام جدید مسکن را خنثی کرد

  15. اعتراض مردم مسلح آمریکا به قانون کنترل اسلحه

  16. پشت‌پرده آشوب‌های عراق چیست؟ تلاش گسترده آمریکایی‌ها برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات سرنوشت‌ساز چهارم بهمن ماه + نقشه میدانی و عکس

  17. انتشار دومین گزارش مقدماتی بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی + جزییات پرواز و جدیدترین یافته‌ها

پربحث‌های هفته

  1. نامه ۲۴ اقتصاددان به رئیس‌جمهور: با این ۱۰راهکار، بدون کمک خارجی اقتصادایران را نجات دهید

  2. محسن تنابنده: پس از «پایتخت ۶» دیگر با تلویزیون کار نخواهم کرد!

  3. تظاهرات دانشجویان و گسست های اجتماعی و سیاسی

  4. از مذاکره به بهانه «سایه جنگ» تا مذاکره به دلیل «شرایط جنگی»...

  5. آیا جهان، ایران را در نقطه اتخاذ «تصمیم بزرگ» قرار خواهد داد؟

  6. عذرخواهی خانمی که صحبت‌هایش جنجال به پا کرد

  7. آیا مدیرعامل فراری نیسان، کپی ژاپنی محمود رضا خاوری است؟!

  8. آقای روحانی! از این حرفها چه باید بفهمیم؟ 

  9. پاسخ شهاب حسینی به هجمه‌ها: منتقد اتفاقات تلخ هستم/ در فیلم‌ با بودجه دولتی بازی می‌کنید اما از فجر انصراف می‌دهید؟

  10. ایران و «توافق ترامپ» که قاسم سلیمانی به آن اشاره کرده بود

  11. واکنش کدخدایی به انتقاد روحانی از ردصلاحیت‌ها/ نظر علی مطهری درباره تجمعات روزهای اخیر/ آمریکا می‌خواهد سقوط هواپیما را بهانه تحریم جدید قرار دهد؟

  12. «بلد نبودن» یا «نخواستن»؛ آقای روحانی، مسئله این است!

  13. انتقاد توکلی از اقدام عجیب وزارت نفت برای تاسیس مجتمع اداری عظیم

  14. شهاب حسینی: انصراف از جشنواره فجر دامن‌زدن به افتراق‌هاست/پشت احساسات پاک مردم قایم نشویم

  15. دیدار سردار حاجی زاده با خانواده شهیده فاطمه محمودی

  16. حسابرسی نهادهای تحت پوشش دفتر رهبری و زیرمجموعه های آنها / نظر محمد قوچانی درباره برنامه‌های شبکه افق/ تعیین جایزه برای قتل ترامپ از تریبون مجلس

  17. ماجرای مخالفت رئیس صداوسیما با درخواست عجیب روحانی/ اعمال فشار حداکثری دولت به علی‌عسکری

  18. ماجرای کاخ مرمر که مرحوم هاشمی رفسنجانی در آن مستقر بودند

  19. معاون فرمانده کل سپاه: در حمله به عین الاسد ۱۳۴ نفر کشته و ۲۴۵ نفر زخمی شده‌اند

  20. "شیر" را از سبد غذایی حذف نکنید/ تکذیب ادعاهای یک کارشناس

  21. از منشور سازمان ملل تا تار سبیل نداشته جان کری!

  22. اوضاع را شیر تو شیر نکنیم!..

  23. تیم‌های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دادند

  24. نامه خصوصی محسن هاشمی به فتاح درباره آیت‌الله هاشمی و ماجرای کاخ مرمر

  25. وقتی ترامپ خودش را حرامزاده توصیف می‌کند

پربحث‌های اخیر

    آخرین عناوین