جزئیات آخرین جلسه دادگاه پرهام

گروه سیاسی الف،   3980729107

آخرین جلسه علنی رسیدگی به پرونده اخلال‌گران نظام اقتصادی موسوم به «پرهام» امروز برگزار شد و متهمان به جای مشخص کردن تکلیف پول‌هایی که از مردم گرفتند به بیان دفاعیات تکراری پرداختند و آخر هم پاسخ ندادند با پول‌های مردم چه کرده‌اند.

جزئیات آخرین جلسه دادگاه پرهام

به گزارش تسنیم، پنجمین و آخرین جلسه علنی رسیدگی به پرونده اخلال‌گران در نظام اقتصادی موسوم به پرهام پیش از ظهر امروز در حالی برگزار شد که قاضی مزیدی بار دیگر اتهام متهمان را به آنان تفهیم کرد و از آنان خواست آخرین دفاعیات خود را مطرح کنند که این بار هم متهمان به جای پاسخ به دادگاه درباره پول‌هایی که از مردم گرفتند اختلافات مالی بین خود را مطرح کردند.

حدود ساعت 9:15 دقیقه پنجمین جلسه رسمی و علنی رسیدگی به پرونده پرهام با حضور مستشاران، متهمان و وکلای آنان و تعدادی از شکات از استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان به ریاست قاضی مزیدی آغاز شد.

رئیس دادگاه مانند جلسه‌های قبلی تذکراتی را به حاضران در این دادگاه در خصوص رعایت نظم داد و سپس از سیداحمد میرمحمدی، به عنوان متهم ردیف اول این پرونده خواست در جایگاه حاضر شوند و آخرین دفاعیات خود را بیان کند.

قاضی مزیدی از متهم میرمحمدی پرسید شکات استان سیستان و بلوچستان و برادران قوانلو ( مهدی و نادر) از استان گلستان چه مبلغی به حسابش واریز کردند که متهم با بیان اینکه این مراوده مالی چندسالی طول کشیده است، از دادن پاسخ درست به دادگاه سر باز زد.

قاضی اتهام میرمحمدی را تحت عنوان حیف و میل کردن اموال مردم و اخلال در نظام اقتصادی از طریق وصول وجوه کلان از مردم به مبلغ 169 میلیارد و 941 میلیون و 203 هزار و 984 تومان به صورت منفردا و مباشرتاً نسبت به شکات استان سیستان و بلوچستان و مبلغ 112 میلیارد و 18 میلیون و 320 هزار تومان نیز در قالب مشارکت با مهدی و نادر قوانلو نسبت به شکات استان گلستان تفهیم کرد.

متهم ردیف در آخرین دفاعیات خود ضمن رد اتهامات اظهار داشت: این یک مراوده مالی بود، هم پول از مردم گرفته شد و هم پول به آنان پرداخت شده است. اگر این شکایت طرح نمی‌شد تا کنون پول شکات استان سیستان و بلوچستان را تسویه می‌کردم. برای همین به هیچ وجه اتهام اخلال در نظام اقتصادی را قبول ندارم. از طرفی دادستان در جلسه قبلی عنوان کرد اقدامی برای جلب رضایت شکات انجام نداده‌ام در حالیکه در سال 95-96 توافقنامه‌ای را وکیل شکات استان سیستان و بلوچستان امضا کردم. آن زمان مبلغ طلب شکات این استان 80 میلیارد تومان اعلام شده بود و قرار شد وکالت فروش 40 میلیارد تومان از اموالم به وکیل شکات و 40 میلیارد تومان دیگر نیز سفته داده شود. قرار بود حسابرسی پول‌های واریزی و پرداختی در 45 روز انجام شود که آن زمان به دلیل جوی که عده‌ای ایجاد کرده بودند این موضوع به سرانجام نرسید.

پس از آن نوبت به متهم ردیف دوم، مهدی قوانلو رسید تا در جایگاه متهم آخرین دفاعیات خود را بیان کند. اتهام مهدی قوانلو دائر بر مشارکت در حیف و میل اموال مردم و اخلال در نظام اقتصادی از طریق وصول وجوه کلان از مردم تحت عنوان پیش فروش خودرو با آقای نادر قوانلو و سیداحمد میرمحمدی به مبلغ 112 میلیارد و 18 میلیون و 320 هزار تومان است.

متهم ضمن رد این اتهامات گفت: برای شروع کار و حین آن هیچ نیت سوئی برای اخلال در نظام اقتصادی و حیف و میل کردن اموال مردم نداشتیم و کار را هم با همان مبالغ اندک شروع کردیم. ما تا روز آخری که کار می‌کردیم به تعهدات خود نسبت به مردم پایبند بودیم.

نادر قوانلو نیز به عنوان متهم ردیف سوم با همان اتهامات در جایگاه حاضر شد و گفت: من معلم و کارمند آموزش و پرورش هستم. از سال 80 فروشگاه خودرو که از پدرمان به ارث رسیده بود را به برادرم مهدی قوانلو واگذار کردم اما ساعاتی که بیکار بودم در آنجا حاضر می‌شدم. بین سال‌های 92 تا 95 که مراودات مالی بین برادرم و میرمحمدی برقرار بود من شاید کمتر از سه، چهار مرحله آنهم به صورت تلفنی با وی گفتگو کردم. دستگاه پوز و دسته‌چک‌هایم در اختیار برادرم بود اما ما نیت سوئی نداشتیم. ما همیشه سعی کردیم به مردم خیر برسانیم و درستی بیش از حد ما سبب اعتماد مردم شده بود.

قاضی دادگاه بازهم تأکید کرد که اختلافات مالی بین متهمان باید در جای دیگری بررسی شود و در این دادگاه متهمان باید تکلیف پول‌هایی که از مردم گرفته‌اند را مشخص کنند.

یکی از وکلای متهم میرمحمدی در این جلسه ادعاهایی درباره مشخص نبودن تکلیف چند کیسه زباله پُر از تراول و جعبه‌هایی که آخر هر هفته پر از پول می‌شد اما به حساب میرمحمدی واریز نشده است، مطرح کرد که قاضی از وی خواست اگر مستنداتی دارد ارائه دهد.

وکلای متهمان قوانلو نیز از دادگاه مهلت یک هفته‌ای برای ارائه آخرین دفاعیات خود در قالب لایحه را داشتند که مورد موافقت رئیس دادگاه قرار گرفت.

براساس این گزارش وکلای متهمان این پرونده تا روز دوشنبه هفته آینده مهلت دارند لایحه آخرین دفاعیات خود را به دادگاه تقدیم کنند و پس از آن تا یک هفته دادگاه رأی نهایی را انشا و صادر خواهد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین