راه‌اندازی مدار ثانویه راکتور اراک تا دو هفته آینده

گروه سیاسی الف،   3980728125

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اعلام "امروز ظرفیت تولید ۲۵ تن آب سنگین در کشور را داریم" گفت: تا دو هفته آینده مدار ثانویه راکتور در حال بازطراحی اراک راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مدار ثانویه راکتور اراک تا دو هفته آینده

به گزارش تسنیم، سیدعلی‌اصغر زارعان صبح امروز در چهل و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان با تقدیر از برگزارکنندگان چهل و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در استان کرمان اظهار داشت: هرچه داریم از عاشورا بوده و راهپیمایی اربعین در جهان بی‌همتاست.

وی با بیان اینکه "باید افتخار کنیم که شیعه هستیم و در کشور ایران زندگی می‌کنیم" گفت: سازمان انرژی اتمی وظایف حاکمیتی را پیگیری می‌کند و تولید انرژی پاک، رادیوداروها، لیزرها و چرخه سوخت برخی وظایف این سازمان است.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ پنهان‌کاری ندارد و تمام دستاوردهای هسته‌ای آن صلح‌آمیز است افزود: دشمنی دشمن هیچ‌وقت کم نمی‌شود و انرژی هسته‌ای یک بهانه است.

وی با یادآوری اینکه "حرف آنها چیز دیگری است و آنها مسائل ایدئولوژیکی با ما دارند" گفت: نظام سلطه به‌دنبال آن است که هزینه‌های ما را افزایش دهد و ما باید این مسئله را مدیریت کنیم و هزینه‌های کشور را با مدیریت کاهش دهیم.

زارعان با ابراز اینکه "امروز کشور از اقتدار بزرگی برخوردار بوده و توانستیم مقابل دشمن بایستیم" اضافه کرد: نباید به آنچه هستیم بسنده کنیم و اگر حرکت علمی خود را متوقف کنیم مطمئن باشیم دشمن بر ما می‌تازد.

وی با بیان اینکه سختی‌ها قابل گذر است گفت: ما چهل سال است که تحریم هستیم و این تحریم‌ها یکی دو سال نبوده و از خیلی قبل‌ترها کشور و مردم ما تحریم بوده‌اند.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با یادآوری اینکه نیروگاه‌هایی از سال 53 در سطح کشور برای ایجاد برق هسته‌ای تعریف شده که یکی از آنها در بوشهر راه‌اندازی شده و الآن در مدار است افزود: ما نیازمند برق پایدار و ماندگار در کشور هستیم و باید این نوع نیروگاه‌ها در کشور را افزایش بدهیم.

وی با تأکید به اینکه "ما نمی‌خواهیم یک باتری‌خانه در کشور داشته باشیم و به‌همین‌دلیل چرخه سوخت در کشور در حال عملیاتی شدن است" گفت: ایران در این عرصه جزو 10 کشور دارنده چرخه سوخت هسته‌ای است و علم ایجاد آن را دارد که باعث عصبانیت غربی‌ها شده است.

زارعان با اشاره به اینکه صنعت هسته‌ای کشور امروز بومی است و تمام دولت‌ها در کشور کمک کردند تا چرخه سوخت کشور بومی شود ادامه داد: امروز در طراحی و ساخت انواع سانتریفیوژ در کشور خودکفا هستیم و هر نوع سانتریفیوژی که بخواهیم، می‌سازیم و هیچ مشکلی نیست.

وی با بیان اینکه مهم‌تر از سانتریفیوژ وجود کیک زرد است گفت: ماده اولیه راهبردی و استراتژیک ما کیک زرد است که به آن دسترسی داریم و همه دنیا می‌توانند خرید کنند اما به جمهوری اسلامی نمی‌فروشند.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اظهار اینکه "ما به این تکنولوژی دست پیدا کردیم و خودمان کیک زرد تولید می‌کنیم" افزود: قبل از پیروزی انقلاب حدود 500 تن کیک زرد از آفریقای جنوبی داشتیم اما امروز دانش تولید آن را داریم.

وی با تصریح به اینکه "استقلال هزینه دارد و باید هزینه آن را پرداخت کنیم" ابراز کرد: مقام معظم رهبری حمایت‌های زیادی از صنعت هسته‌ای کشور کردند و خوشبختانه امروز به دستاوردهای زیادی در این حوزه دست پیدا کردیم.

زارعان با اعلام اینکه "سالانه 20 تن آب سنگین تولید می‌کنیم و به بعضی کشورها صادر می‌کنیم" گفت: امروز ظرفیت تولید 25 تن آب سنگین را داریم در حالی‌که روز اول فکر می‌کردند ما بلوف می‌زنیم.

وی با بیان اینکه تا دو هفته آینده مدار ثانویه راکتور در حال بازطراحی اراک راه‌اندازی می‌شود و این مدار ثانویه 50 درصد راکتور اراک است افزود: این اتفاقات و این دستاوردها حاصل آینده‌نگری، کار و مدیریت جهادی و بصیرت است.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تأکید به اینکه "ظرفیت غنی‌سازی ایران زیاد است و آنچه مورد نیازمان باشد غنی‌سازی انجام می‌دهیم" عنوان کرد: الزامات نُه‌گانه‌ای که مسئولان در بحث مذاکرات داشتند چند تا در حوزه هسته‌ای بود.

وی با بیان اینکه "عدم اعتماد باعث شد که ما اول اورانیوم مدنظر را بگیریم و بعد اورانیوم بدهیم" گفت: امروز یک‌هزار و 44 سانتریفیوژ در فردو و 5هزار سانتریفیوژ در نطنز فعال است.

زارعان با اشاره به اینکه سانتریفیوژ با سوی 24 نیز در نمایشگاه امروز در کرمان به‌نمایش گذاشته است ادامه داد: در سازمان انرژی اتمی متخصصان ما با وضو کار می‌کنند و پروژه‌ها با نام ائمه اطهار(ع) نام‌گذاری می‌شود.

وی با ابراز اینکه این موفقیت‌ها حاصل توکل و ایمان به خداست گفت: هدفگذاری ما در برنامه‌ها کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است و هیچ توقفی نداریم.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با یادآوری اینکه "امروز بیشترین مرگ‌ومیر ما در کشور در حوزه سرطان‌هاست" افزود: پروژه تترا که استانداردسازی رادیودارو است در حال انجام است و در سازمان انرژی اتمی آن را پیگیری می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه "در هفته 190 بیمارستان در کشور را رادیودارو می‌دهیم و به بعضی از کشورها نیز صادرات داریم" گفت: جوانان دانشمند ایرانی کار کردند و دشمن از این روحیه و ایمان آنها به خدا می‌ترسد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین